Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Loont het de moeite?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Loont het de moeite?

    Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
    ok-ok peace

    N
    peace is goed, maar PILS is beter
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

    Comment


    • #47
      Re: Loont het de moeite?

      Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
      ...... Leren doet daar niemand niks.
      ?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #48
        Re: Loont het de moeite?

        Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
        ....het loont de moeite niet om nog in de Beginnershoek te posten. Dient alleen maar om jezelf te bewieroken. Leren doet daar niemand niks.
        Marc, deze uitspraak vind ik wel hard voor de beginners die wel iets bijleerden en anderen die hen daartoe te tips en adviezen gegeven hebben.
        Je hebt gelijk dat er een paar in de beginnershoek zitten die denken dat omdat ze degelijk materiaal aangeschaft hebben en nu al een beetje weten waar de knoppekes voor dienen en op het juiste moment op de juiste plaats waren om iets digitaal vast te leggen die door evenknieën bewierookt werd, zich nu top voelen ,maar er eigenlijk nog steeds niet in slagen een degelijke foto te maken. Zij zullen inderdaad niets meer bijleren en voor eeuwig veredelde snapshots afleveren.
        Maar er zijn er echt wel bij die dankbaar gebruik maken van commentaren en proberen om beter te worden en dat gaat soms langzaam, maar ze grijpen de kans. (En ik wil ze daarin blijven steunen, hoe frustrerend ik het soms ook vind als ze de kans niet grijpen.)
        Als je in beginnershoek niks meer kunt bijleren en enkel of krijgt, bijna geen imput in FB en niet in SC durft posten omdat je vind dat er kliekjes zijn, dan heeft BD op zich helemaal geen zin meer. (en dan heeft het ook geen zin meer dat jij, ik en zovele andere 'investeren' in de groen bol)
        Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
        "Casu Consulto - Modo Fac"

        Comment


        • #49
          Re: Loont het de moeite?

          Ja bart we hebben het er al eens over gehad hé

          maar ja ik lees hier meer als ik post, worden er foto's gepost die in mijn fotografie gebied liggen probeer ik een zo goed mogelijk comment te geven.
          Al moet ik zeggen dat ik (zeker in mijn laatste comment) niet mijn gedacht gezegt heb omdat er weinig zijn die dezelfde mening als ik aangedaan zijn (simpel weg als het bewolkt is laat dan je kleuren staan zoals ze zijn en ga ze niet zitten doordrukken alsof ze genomen zijn op een zonnige dag )
          Racing Pics
          Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

          Comment


          • #50
            Re: Loont het de moeite?

            Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
            Marc, deze uitspraak vind ik wel hard voor de beginners die wel iets bijleerden en anderen die hen daartoe te tips en adviezen gegeven hebben.
            Je hebt gelijk dat er een paar in de beginnershoek zitten die denken dat omdat ze degelijk materiaal aangeschaft hebben en nu al een beetje weten waar de knoppekes voor dienen en op het juiste moment op de juiste plaats waren om iets digitaal vast te leggen die door evenknieën bewierookt werd, zich nu top voelen ,maar er eigenlijk nog steeds niet in slagen een degelijke foto te maken. Zij zullen inderdaad niets meer bijleren en voor eeuwig veredelde snapshots afleveren.
            Maar er zijn er echt wel bij die dankbaar gebruik maken van commentaren en proberen om beter te worden en dat gaat soms langzaam, maar ze grijpen de kans. (En ik wil ze daarin blijven steunen, hoe frustrerend ik het soms ook vind als ze de kans niet grijpen.)
            Als je in beginnershoek niks meer kunt bijleren en enkel of krijgt, bijna geen imput in FB en niet in SC durft posten omdat je vind dat er kliekjes zijn, dan heeft BD op zich helemaal geen zin meer. (en dan heeft het ook geen zin meer dat jij, ik en zovele andere 'investeren' in de groen bol)
            hmmm.Je hebt een punt. Ik zal er eens over nadenken.

            M
            Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

            Comment


            • #51
              Re: Loont het de moeite?

              Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
              hmmm.Je hebt een punt. Ik zal er eens over nadenken.
              hmmm.. waarom...U plaatst toch geen foto,s?
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #52
                Re: Loont het de moeite?

                Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
                hmmm.Je hebt een punt. Ik zal er eens over nadenken.

                M
                Niet slecht, uw meningen hebben wel degelijk zin (met een goede formulering )

                Grtz,
                Kurt

                Comment


                • #53
                  Re: Loont het de moeite?

                  Tja, dat er te weinig zinvolle reacties komen is juist. Maar je mag ook niet vergeten dat veel mensen die foto's komen plaatsen (dumpen) zélf quasi geen info meegeven (en dat slaat niet op EXIF). Om een goede beoordeling te geven moet de TS toch op z'n minst aangeven wat hij/zij met de foto wilde bereiken (een scherpe foto is nog geen kunst etc.), en wat hij/zij zelf goed vindt aan de foto. Gewoonweg een foto komen dumpen en dan op een goede beoordeling hopen is nogal zinloos.

                  Verder heb ik een (heel hardnekkige) indruk dat de meeste fotografen in de beginnershoek/fotobeoordeling zelf nauwelijks met een kritisch oog naar hun eigen foto's kijken: van heel wat foto's zijn de pijnpunten gewoon zo voor-de-hand-liggend dat een beoordeling eigenlijk overbodig is.

                  Om eerlijk te zijn en met alle respect naar dit forum toe: zelf heb ik hier nauwelijks iets geleerd. Het énige dat me vooruit geholpen heeft, zijn de prachtige foto's van fotografen die ik bewonder. Hun foto's bekijken, analyseren, en daaruit een soort van eigen stijl destilleren.

                  Een laatste vaststelling (zoals eerder terecht opgemerkt door Animalshot): heel wat mensen komen foto's plaatsen (op alle niveau's: BH/TC/SC) en blijken dan helemaal niet met kritiek om te kunnen. Waar zijn we dan eigenlijk mee bezig?
                  Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                  Comment


                  • #54
                    Re: Loont het de moeite?

                    Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                    Tja, dat er te weinig zinvolle reacties komen is juist. Maar je mag ook niet vergeten dat veel mensen die foto's komen plaatsen (dumpen) zélf quasi geen info meegeven (en dat slaat niet op EXIF). Om een goede beoordeling te geven moet de TS toch op z'n minst aangeven wat hij/zij met de foto wilde bereiken (een scherpe foto is nog geen kunst etc.), en wat hij/zij zelf goed vindt aan de foto. Gewoonweg een foto komen dumpen en dan op een goede beoordeling hopen is nogal zinloos.

                    Verder heb ik een (heel hardnekkige) indruk dat de meeste fotografen in de beginnershoek/fotobeoordeling zelf nauwelijks met een kritisch oog naar hun eigen foto's kijken: van heel wat foto's zijn de pijnpunten gewoon zo voor-de-hand-liggend dat een beoordeling eigenlijk overbodig is.

                    Om eerlijk te zijn en met alle respect naar dit forum toe: zelf heb ik hier nauwelijks iets geleerd. Het énige dat me vooruit geholpen heeft, zijn de prachtige foto's van fotografen die ik bewonder. Hun foto's bekijken, analyseren, en daaruit een soort van eigen stijl destilleren.

                    Een laatste vaststelling (zoals eerder terecht opgemerkt door Animalshot): heel wat mensen komen foto's plaatsen (op alle niveau's: BH/TC/SC) en blijken dan helemaal niet met kritiek om te kunnen. Waar zijn we dan eigenlijk mee bezig?
                    Dit geldt ook een beetje voor mij. Hoewel er toch een paar de moeite genomen hebben om met nuttige tips en links af te komen via PM en soms een tipje van hun trukendoos wilden oplichten. Waarvoor dan ook mijn dank. Jammer genoeg zijn de meeste daarvan al verdwenen van dit forum...

                    Comment


                    • #55
                      Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot

                      Jammer genoeg zijn de meeste daarvan al verdwenen van dit forum...
                      Iemand zich al de vraag gesteld wat de reden is dat velen achterwege blijven?
                      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                      Comment


                      • #56
                        Re: Loont het de moeite?

                        Ach, er zijn heel wat verschillende redenen waarom heel wat "anciens" dit forum achter zich laten. De meesten "ontgroeien" het hier gewoon...
                        Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Loont het de moeite?

                          Wat mij zo een beetje bijblijft uit heel dit draadje is het volgende: (klein beetje in de overtreffende trap dan )

                          -Als je een goede foto ziet...mag je dat zeker niet zeggen. Het zou kunnen dat het al iemand 4 reacties voor de jouwe geschreven heeft. Het zou ook kunnen dat je dit louter zegt om bij TS in de gunst te komen. Dus…ook al is hij goed, sla in godsnaam iets negatiefs uit je botten…probeer daarbij wel zo cryptisch mogelijk te blijven.

                          -Spendeer zeker geen tijd meer aan de bezigheden waarmee je je boterham verdient of huishoudelijke taken, mocht je daardoor niet iedereen ter wille kunnen zijn. Zo zou men kunnen vermoeden dat je favorieten hebt en tot één of ander kliekje behoort.

                          -Als je ziet, doordat je deze persoon volgt dat hij/zij, het moeilijk hebben om er iets van te bakken mag je hem/haar zeker niet proberen aanmoedigen. Dit zou later kunnen uitgelegd worden als "onscherp" is de regel.

                          -Ga nooit subtiel te werk. Hak er in met een botte bijl. Want als je subtiel bent verstaat noch diegene voor wie het bestemd is het, noch diegene die het leest.

                          -Geef vooral geen duiding bij je foto's (of toch wel is ff verwarrend voor mij ) want dan spreekt men over meesterlijke verhalen. Stel je voor dat een foto door een meesterlijk verhaal in de hof zou geraken...(Wat mij persoonlijk straf zou verwonderen – maar de wonderen zijn de wereld niet uit…)

                          -Toon vooral geen emotie. Het moet echt kurkdroog blijven, je mag niet lachen...geen emotie tonen...laat staan reageren op anderen hun emoties. Men zou je wel eens kunnen verdenken dat je je eigen tekortkomingen camoufleert met een kwinkslag.

                          En nou dan voor/over mezelf: Ik ben perfect in de job die ik doe, ik ben nooit mis en ik heb altijd gelijk. Het is soms "ondraaglijk" als ik sommige medewerkers zie stuntelen
                          Wat betreft fotografie...tsja daar kan ik nog héél véél bijleren. Daaromtrent zitten hier "mensen" op dit forum die ik waardeer en bewonder voor hun inzet. Daarbij trachten ze krabbekokers zoals ikzelf iets bij te brengen zonder dat ze er voor beloond worden. Die waardering durf ik soms laten blijken...tot spijt van wie het benijdt.
                          Nog even meegeven ik haat rolling eyes...
                          Maar ik ben niet slecht van inborst...en vooral, ik lach graag
                          Ik kan nog enkel afsluiten met volgende quote: Opinions are like assholes...everyone has one...

                          En nu moet ik nog een klein beetje werken...daarna ga ik nog een fotootje wat oplichten dat in één of ander beoordelingsforum staat...alvorens men mij zou kunnen verwijten dat ik er niets mee doe.

                          Groetjes
                          Marc

                          enne het staat al eens hieronder maar het is een hobby...ik moet er niet van eten.
                          Last edited by Brombeer; 7 maart 2011, 14:11. Reden: Dikke duim
                          Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                          Comment


                          • #58
                            Re: Loont het de moeite?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                            Iemand zich al de vraag gesteld wat de reden is dat velen achterwege blijven?
                            Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                            Ach, er zijn heel wat verschillende redenen waarom heel wat "anciens" dit forum achter zich laten. De meesten "ontgroeien" het hier gewoon...
                            Zonder oude koeien uit de gracht te willen sleuren zijn er ook genoeg weggebleven uit één of andere onvrede die soms had kunnen vermeden worden imo. En daar zijn er een paar bij die toch een meerwaarde gaven hier. Eén ervan was trouwens een goede hulp in Beginnershoek. En dat is dan nog maar over een periode van een 9 maand dat ik erover kan meespreken hier...

                            Maar goed, dat ga je overal wel hebben en ik heb ook al een periode achter de rug dat het niet zo hard meer hoefde hier. De ups en downs nemen we er maar bij zeker

                            Comment


                            • #59
                              Re: Loont het de moeite?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                              Iemand zich al de vraag gesteld wat de reden is dat velen achterwege blijven?
                              gebruik eens Zoeken!
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment


                              • #60
                                @ Brombeer: dat "meesterlijke wijze" was niet slecht bedoeld. Ik bedoelde dat ik, wat anderen er ook mogen van vinden, niet de gave heb om een verhaal te vertellen bij een foto.
                                De nederlandse (dacht ik) fotograaf Marsel van Oost is daar een kei in. Hij kan zowel bondig als uitgebreid een verhaal vertellen bij een foto.
                                Het is inderdaad wel zo dat een foto niet beter wordt door een verhaal. Een foto mag niet vallen of staan door een goed/slecht/geen verhaal, maar het verhaal achter een foto kan leuk, verhelderend zijn en eventueel een meerwaarde geven (niet altijd).

                                Verder heb je wel gelijk, als het goed is mag dat inderdaad gezegd worden. Als iets slecht is, dan mag dat evenzeer gezegd worden. Alleen kan de manier waarop iets gezegd wordt soms nogal grof overkomen. Persoonlijk heb ik daar totaal geen probleem mee, ik kan wel wat hebben. Maar zoals ik wel eens meer lees hier, zijn comments in de aard als "Zegt me niks", of "Slechte foto"... En daar heeft niemand iets aan. Er bij zeggen WAAROM, dàt is belangrijk.
                                Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                                Comment

                                Working...
                                X