Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Konijnenberg en Canon 5D mark II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Konijnenberg en Canon 5D mark II

    Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
    Toch heeft LesC wel gelijk hoor

    Ik heb zelf ook diverse objecten gekocht in een witte doos... om precies te zijn mijn 100-400L en mijn 24-105L. En in mijn 40D doos hoort eigenlijk ook een 17-85 lens te zitten maar die is dus ook los verkocht. Op mijn 40D doos zit alleen maar stickertje met het woord "Body"

    Who cares... als 't geld scheelt vind ik het niet zo'n probleem...
    ALs het geld scheelt EN als alles ook technisch in orde is! Het tweede deel is toch net zo belangijk als het eerste deel van de zin hè!

    Comment


    • #32
      Re: Konijnenberg en Canon 5D mark II

      Als Apple-adept ken ik ook het principe van de Apple "refurbish". Daar komen ondermeer (ik wik mijn woorden, want er zijn ook andere...) de toestellen terug die geweigerd werden, teruggestuurd dus, en na nazicht, eventueel herstel, verkocht worden door Apple in hun Refurbish Store. Misschien met een beperktere waarborg, dat weet ik niet, maar alleszins tegen een lagere prijs dan het "spiksplinternieuwe alternatief".
      Dat is -volgens mij- toch nog wel net iets anders dan de witte verpakkingen (die FKB "bulk" noemt).
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #33
        Re: Konijnenberg en Canon 5D mark II

        Trouwens, het gaat hier wel over Konijnenberg, maar dat is toch niet de enige aanbieder die "witte dozen" verkoopt? Of vergis ik me nu ?

        Comment


        • #34
          Re: Konijnenberg en Canon 5D mark II

          Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
          Trouwens, het gaat hier wel over Konijnenberg, maar dat is toch niet de enige aanbieder die "witte dozen" verkoopt? Of vergis ik me nu ?
          Cuco spreekt boven van Studio 73 in Lommel, dus het is zeker niet alleen FKB.
          Doet me er trouwens aan denken... toen ik mijn 50D kocht, maart vorig jaar, zat de camera ook in een rode Canon-doos, waarin zich ook een kitlens zou bevinden, althans volgens de opschrift op de doos. Niet dus (had ik ook niet besteld). Dus ik vermoed dat die kitlens ook apart (=in een witte doos) verkocht wordt.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #35
            Re: Konijnenberg en Canon 5D mark II

            Ik heb mijn eerste 40D samen met de 100mm 2.8 macro gekocht ... en dat was toen ook een kit in zo'n grote rode doos, de lens zat in een originele doos maar de 40D stak in een witte doos ... is op zich toch niets verkeerd mee hé, kitprijs was wel een stuk lager dan de 40D en 100mm apart te kopen (dacht iets van een 150 Euro verschil als ik het mij goed herinner)

            Zolang je een barcode hebt voor eventuele cashback en je rekening voor de garantie ben je safe hoor.

            Mark
            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

            Comment


            • #36
              Re: Konijnenberg en Canon 5D mark II

              Oorspronkelijk geplaatst door Galdie Bekijk bericht
              Trouwens, het gaat hier wel over Konijnenberg, maar dat is toch niet de enige aanbieder die "witte dozen" verkoopt? Of vergis ik me nu ?
              Zeker niet, als alleen kits beschikbaar zijn durft elke winkel wel de delen apart verkopen, niets mis mee. Garantie blijft, cashback blijft mogelijk.

              Comment


              • #37
                Re: Konijnenberg en Canon 5D mark II

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Dan kies ik eerder voor de winkel dat met zekerheid 2 jaar waarborg geeft en niet na het eerste jaar zegt dat de klant moet bewijzen dat het probleem er van bij aankoop in zat.
                Zoals al gezegd, het is niet de de winkel die daarover beslist... maar de service centers.

                Comment


                • #38
                  Re: Konijnenberg en Canon 5D mark II

                  Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                  Zoals al gezegd, het is niet de de winkel die daarover beslist... maar de service centers.
                  Fout. Garantie is een overeenkomst tussen koper en verkoper. Lees er de wetgeving maar op na. Het is dan ook bij de verkoper dat je moet zijn als je beroep wil doen op de garantie.
                  Maar heel dikwijls misbruikt de verkoper de invoerder of het servicecenter als "boeman" om garantie te weigeren.

                  Comment


                  • #39
                    Re: Konijnenberg en Canon 5D mark II

                    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Ik ken de drie vaste verkopers in Turnhout, waarvan één (de oudste) zeker de beste is. (alleen, als je op hem wilt wachten, neem extra tijd, want die tijd besteedt-ie ook aan aan de klant die hij op dat moment bedient).
                    Maar één van de twee jongeren is ook erg goed en gemotiveerd, en heeft duidelijk de stiel van de juiste geleerd. Ik heb absoluut geen probleem met hem.

                    De derde, ik kan zijn naam noemen, maar doe het niet, is niet van dat niveau.

                    De laatste keer was er zelfs een vrouwelijke "winkelassistent". ()

                    (ik ga me helemaal niet uitspreken over die laatste, omdat zij me tenslotte niet bediend heeft. Maar eerlijk gezegd: ik weet ook wie ik liefst zou hebben)
                    Eigenlijk maakt het voor mij niet uit wie mij bedient, het mag zelfs een Japanner zijn die geen woord Nederlands spreekt. De enige reden waarvoor ik bij Konijnenburg zou kopen, is de lage prijs. "Vakkundig uitleg" daar ben ik niet naar op zoek. Ik heb al zo veel tests en reviews gelezen over de 5D mark II, dat ik intussen wel denk te weten waar ik mij aan mag verwachten.

                    www.decultuurconsument.be
                    https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

                    Comment


                    • #40
                      Re: Konijnenberg en Canon 5D mark II

                      Ik ga ook enkel naar FK voor de prijs. Telefonsich vraag ik om het te reserveren en dan haal ik het op, eventjes kijken of het in orde is, betalen en weg.

                      Als je in de winkel nog uitgebreide uitleg wenst, dan ben je volgens mij toch niet al te best voorbereid.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Konijnenberg en Canon 5D mark II

                        Het beste is deze via het internet te bestellen en die af te halen van in de winkel. Reden: het kan daar soms redelijk druk zijn. Het enige is dat als je die besteld via het internet ook zeker moet hebben. Als je dat niet zeker weet kan je beter gewoon naar daargaan en meer uitleg vragen. ze zullen je met veel plezier uitleg geven (dat is dan ook de reden van de lange wachttijden). En ze proberen je zeker niet een toesel op te dringen. ze gaan gewoon via de info die jij hen heeft de best mogelijke oplossing voorstellen. ik heb daar toch nooit het gevoel dat ik iets word opgedrongen die ik niet wil.
                        nikon D90+grip & D70 + nikkor AF-S 18-70mm F3,5-4,5 + nikkor AF 28-200mm F3,5-5,6 + nikkor AF-D 50 1,8 + AF-S 70-200mm F2.8 VR & nikon SB800

                        Comment


                        • #42
                          Re: Konijnenberg en Canon 5D mark II

                          Heb de mijne net bij topfoto.nu besteld voor 1700 euro en gratis verzending. Als alles goed gaat zou hij maandag in de bus moeten zitten
                          Canon 5DII, 17-40 L F4, 70-200 F4, Sigma 50mm 1.4, 580EXII, Kenko 1.4x Flickr

                          Comment


                          • #43
                            Re: Konijnenberg en Canon 5D mark II

                            Bedankt iedereen voor de reacties. Ik heb toch maar niet bij Konijnenberg gekocht, wel bij foto Weert in Weert (vlak over de grens in Nederland). Midden oktober stond hij bij Konijnenberg aan 1.950 euro, ik heb hem gekocht aan 1.799 euro.

                            www.decultuurconsument.be
                            https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

                            Comment


                            • #44
                              Re: Konijnenberg en Canon 5D mark II

                              bij studio 73 staat hij wel wat minder: 1759 euro

                              Comment


                              • #45
                                Re: Konijnenberg en Canon 5D mark II

                                ja we zijn intussen wel bijna een jaar verder .

                                Comment

                                Working...
                                X