Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Konijnenberg en Canon 5D mark II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Konijnenberg en Canon 5D mark II

    Ik heb de neiging mijn camerabody bij de lokale fotoboer aan te kopen, althans dat heb ik toch gedaan zowel voor de 350D als voor de 50D. Als ik 'm vertel welke prijs ik op het net vind, komt-ie me meestal wel wat tegemoet (denk trouwens dat hij ook van een grotere keten afhangt). Maar de Ixus en de FZ18 van mijn vrouw, evenals mijn G9 komen van Konijn Turnhout, en zo ook de meeste van mijn objectieven en mijn statieven. Heb absoluut geen slechte ervaringen met FKB, tenzij ik weet dat ik waarschijnlijk wat langer zal moeten wachten. Ik reserveer doorgaans eerst via het web, en ga pas afhalen als ik bericht krijg. Omdat FKB zo goed als "om de hoek" is van bij ons, tracht ik door de week en vrij vroeg te gaan.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #17
      Re: Konijnenberg en Canon 5D mark II

      Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
      Bij Studio73 staat ie in de witte doos aan 1899, voor dat verschil koop ik hem bij Studio73 in Geel hoor, mij zien ze bij Konijn niet meer terug, zelfs niet voor 100 Euro verschil op zo'n bedrag
      Wat betekent dat, in de witte doos staan?
      https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

      Comment


      • #18
        Re: Konijnenberg en Canon 5D mark II

        Een mini dosis paranoia is gezond en slim , maar gewoonlijk zit er in de blitse doos, van de fabrikant,goud en zwart en kleurtjes, nog witte dozen,
        https://ggpics.be/

        Comment


        • #19
          Re: Konijnenberg en Canon 5D mark II

          Bij Konijn spreekt men van "bulkverpakking". Er komt b.v. een kit (camera + objectief) binnen in een officiële Canon-doos. In de winkel gebeurt het dan (als een bepaalde koper enkel een body wenst aan te kopen) dat men het objectief uit de doos haalt, en daarna (in een witte doos) als "bulk" verkoopt, goedkoper dan in een Canon-doos.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #20
            Re: Konijnenberg en Canon 5D mark II

            Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk bericht
            Best is tijdens de week langs te gaan, super service en idd lage prijzen

            Dienst na verkoop is helaas wat minder
            Idd de prijzen zijn ok, doch de laatste keer ben ik terug vertrokken richting Zeebrugge zonder iets te kopen.
            Ik had nochtans een compactje nodig voor mijn dochter, een statief en een nieuwe rugzak.
            Een oudere vriendelijke mijnheer die ik de vorige keren als verkoper had was bezig. Een andere stond mij aan te staren en zij tegen zijn collega in het magazijn: "Ik heb honger, ik ga een boterhammetje eten", waarop hij mij passeerde en me bekeek alsof ik een stuk str*nt was. De oudere mijnheer zei nog tegen hem dat hij iemand anders moest laten komen gezien er nog volk (ik dus) stond te wachten. Ik heb nog 10 minuten gewacht. Mijn dochtertje kon het uiteraard niet begrijpen, maar ik heb de zaak verlaten zonder iets te kopen. Ik heb alles ergens anders gekocht.
            Van mij kunnen ze de boom in.
            Mijn foto's: http://users.telenet.be/marcdewaele

            Comment


            • #21
              Re: Konijnenberg en Canon 5D mark II

              gggggggggggg
              Last edited by Guest13; 31 augustus 2010, 19:23. Reden: ffffffffffff

              Comment


              • #22
                Re: Konijnenberg en Canon 5D mark II

                Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk bericht
                Dienst na verkoop is helaas wat minder
                En dat vind ik nu net belangrijk !!!
                http://www.torekefoto.be

                Comment


                • #23
                  Re: Konijnenberg en Canon 5D mark II

                  Ik heb bij Konijnenberg een 5D MKII gekocht aan de bovenvermelde prijs. De prijs is zo laag omdat zij: 1. een schaalvoordeel hebben door grotere aantallen in te kopen; 2. zij inspelen op acties van Canon, waarbij in kit (body + lens 24-105 mm) wordt aangekocht en zij vervolgens deze kit uit elkaar halen en de twee zaken apart verkopen.

                  Op mijn doos staat dat het een body is + de 24-105 mm. Op hun site staat de 24-105 mm te koop aan 2 verschillende prijzen: éénmaal in originele verpakking, éénmaal in witte dozen, lensen die ze dus uit die kits gehaald hebben.

                  Niks mis mee, slim bekeken, want zo kunnen ze goedkoper verkopen en toch hun marge behouden en de klant profiteert ook mee. Voor de rest zie ik daar geen problemen mee. Je garantie van Canon heb je sowieso.

                  Het is er wel soms druk, maar dan kan je een nummertje trekken. Over het personeel heb ik persoonlijk eigenlijk ook niet te klagen.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Konijnenberg en Canon 5D mark II

                    Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                    Dat is de enige echte verkoper die je helpt als hij het kan , de rest is
                    Toen ik naar FK ging. Toen was die oude meneer er ook en ook een jongere Nederlander, die was ook vriendelijk en heel behulpzaam. Ik waren wel maar totaal 2 klanten in de zaak (ik inclu).
                    En qua service, moeten alle winkels die opsturen naar Techrepair of DSP en dan zit je zowiezo met de gebakken peren, want die 2 service centers zijn heel traag en niet altijd professioneel in de reparaties en afhandelingen.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Konijnenberg en Canon 5D mark II

                      Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                      Voor een klant die zelden wat aanschaft bij Konijnenberg is die dienst na verkoop inderdaad zwakjes.....maar indien je regelmatig wat fotoaccesoires of toebehoren koopt dan is de dienst na verkoop zeker zo goed als de dienst na verkoop die je vind in een winkel waar men u voor hetzelfde materiaal wel 10-15 % meer rekend.
                      Als een service moet afhangen van de hoeveelheid dat je koopt is dat triestig (eender welke winkel). Het is pas door een goede service te geven aan een kleine klant dat je een grote klant wil worden.
                      Als ik moet kiezen tussen een camera aan een prijs van 1850 euro waar men misschien niet direct de rode loper voor u af gaat rollen of een winkel waar men u voor exact hetzelfde 100-200 euro meer vraagd met een brede glimlach......dan heb ik gekozen zenne. Garantie is 2 jaar
                      Dan kies ik eerder voor de winkel dat met zekerheid 2 jaar waarborg geeft en niet na het eerste jaar zegt dat de klant moet bewijzen dat het probleem er van bij aankoop in zat.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: Konijnenberg en Canon 5D mark II

                        Ik ken de drie vaste verkopers in Turnhout, waarvan één (de oudste) zeker de beste is. (alleen, als je op hem wilt wachten, neem extra tijd, want die tijd besteedt-ie ook aan aan de klant die hij op dat moment bedient).
                        Maar één van de twee jongeren is ook erg goed en gemotiveerd, en heeft duidelijk de stiel van de juiste geleerd. Ik heb absoluut geen probleem met hem.

                        De derde, ik kan zijn naam noemen, maar doe het niet, is niet van dat niveau.

                        De laatste keer was er zelfs een vrouwelijke "winkelassistent". ()

                        (ik ga me helemaal niet uitspreken over die laatste, omdat zij me tenslotte niet bediend heeft. Maar eerlijk gezegd: ik weet ook wie ik liefst zou hebben)
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #27
                          Re: Konijnenberg en Canon 5D mark II

                          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          De laatste keer was er zelfs een vrouwelijke "winkelassistent". ()
                          (ik ga me helemaal niet uitspreken over die laatste, omdat zij me tenslotte niet bediend heeft. Maar eerlijk gezegd: ik weet ook wie ik liefst zou hebben)
                          Was het zo'n knap ding dan? Dan wil ik ze ook wel hebben...
                          Of je bedoelt waarschijnlijk door wie je geholpen wil worden... Sorry, stom van me! ;-)

                          Comment


                          • #28
                            Re: Konijnenberg en Canon 5D mark II

                            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                            Ik ken de drie vaste verkopers in Turnhout, waarvan één (de oudste) zeker de beste is. (alleen, als je op hem wilt wachten, neem extra tijd, want die tijd besteedt-ie ook aan aan de klant die hij op dat moment bedient).
                            Maar één van de twee jongeren is ook erg goed en gemotiveerd, en heeft duidelijk de stiel van de juiste geleerd. Ik heb absoluut geen probleem met hem.

                            De derde, ik kan zijn naam noemen, maar doe het niet, is niet van dat niveau.

                            De laatste keer was er zelfs een vrouwelijke "winkelassistent". ()

                            (ik ga me helemaal niet uitspreken over die laatste, omdat zij me tenslotte niet bediend heeft. Maar eerlijk gezegd: ik weet ook wie ik liefst zou hebben)

                            Idd helemaal correct.
                            Als ik snel iets ga afhalen maakt de verkoper mij weining uit maar wanneer je toch wat uitleg wil dan wacht ik idd ook op 1 van de 2.
                            De vrouwelijke verkoopster was er de laatste keer dat ik er geweest ben ook en ze leek me wat zenuwachtig is niet het juiste woord maar van hier naar daar en niet even rustig haar tijd nemen (Ze heeft me niet zelf verder geholpen maar als je moet wachten heb je natuurlijk rustig de tijd om de mensen te observeren hé)
                            Racing Pics
                            Motorcross ain't nothing without a woman's eye!

                            Comment


                            • #29
                              Re: Konijnenberg en Canon 5D mark II

                              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                              Bij Konijn spreekt men van "bulkverpakking". Er komt b.v. een kit (camera + objectief) binnen in een officiële Canon-doos. In de winkel gebeurt het dan (als een bepaalde koper enkel een body wenst aan te kopen) dat men het objectief uit de doos haalt, en daarna (in een witte doos) als "bulk" verkoopt, goedkoper dan in een Canon-doos.
                              Een tijdje geleden, ik denk in het voorjaar 2008, bestelde ik een Canon 40D bij studio 73 in Lommel. (Die winkel bestaat ondertussen niet meer.) Toen ik ging kijken, kreeg ik hem voorgeschoteld in een witte doos. Het serienummer dat normaal op de doos gedrukt staat, was uit de originele doos geknipt en op de witte doos geplakt. Dat serienummer had ik nodig, omdat je op dat moment een cashback van 150 euro kon krijgen van Canon, maar dan moest je wel het serienummer opsturen. Het leek mij meteen verdacht, want wat zouden ze bij Canon wel niet denken? Toen ik het toestel even uitprobeerde met een lens op, leek alles in orde. Maar toen ik door de zoeker keek, zonder dat de lens er op zat, zag ik duidelijk dat er stof op het matglas zat. De verkoopster had er geen verklaring voor. Ik vermoed dat het een toestel was dat men al eens verkocht had, en dat teruggebracht werd. Sindsdien is "witte doos" voor mij synoniem voor "reeds gebruikt".

                              http://www.decultuurconsument.be/
                              https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

                              Comment


                              • #30
                                Re: Konijnenberg en Canon 5D mark II

                                Oorspronkelijk geplaatst door cuco Bekijk bericht
                                Een tijdje geleden, ik denk in het voorjaar 2008, bestelde ik een Canon 40D bij studio 73 in Lommel. (Die winkel bestaat ondertussen niet meer.) Toen ik ging kijken, kreeg ik hem voorgeschoteld in een witte doos. Het serienummer dat normaal op de doos gedrukt staat, was uit de originele doos geknipt en op de witte doos geplakt. Dat serienummer had ik nodig, omdat je op dat moment een cashback van 150 euro kon krijgen van Canon, maar dan moest je wel het serienummer opsturen. Het leek mij meteen verdacht, want wat zouden ze bij Canon wel niet denken? Toen ik het toestel even uitprobeerde met een lens op, leek alles in orde. Maar toen ik door de zoeker keek, zonder dat de lens er op zat, zag ik duidelijk dat er stof op het matglas zat. De verkoopster had er geen verklaring voor. Ik vermoed dat het een toestel was dat men al eens verkocht had, en dat teruggebracht werd. Sindsdien is "witte doos" voor mij synoniem voor "reeds gebruikt".
                                Toch heeft LesC wel gelijk hoor

                                Ik heb zelf ook diverse objecten gekocht in een witte doos... om precies te zijn mijn 100-400L en mijn 24-105L. En in mijn 40D doos hoort eigenlijk ook een 17-85 lens te zitten maar die is dus ook los verkocht. Op mijn 40D doos zit alleen maar stickertje met het woord "Body"

                                Who cares... als 't geld scheelt vind ik het niet zo'n probleem...
                                www.indetailfotografie.nl

                                Comment

                                Working...
                                X