Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

    Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
    Je zin als forum doordrukken, zonder naar de leden te luisteren die het dragen, lijkt me ook niet de juiste mentaliteit
    Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos's
    Vanaf het moment dat je ergens een ( financïele ) steun geeft beding je in feite een klein beetje inspraak . Dat is gewoon een feit .
    Nu krijg ik ,misschien onterecht , verbeter mij als ik ongelijk heb , de indruk dat een stel arrogante ivoren toren mensen , ongeïnteresseerd in het welbevinden van de actieve BD-er , hun ideeën plomp doordrukken .

    Dit is inderdaad wat ik bedoel. Ik heb al veel langer de indruk dat je als betalend lid vooral goed bent voor je financiële steun, en voor de rest maar moet zwijgen.
    Last edited by dleemans; 5 januari 2010, 22:50.
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #92
      Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

      Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
      Reacties komen vooral i.v.m. sectie "model, studio & glamour" !!!
      Eigenaardig nietwaar? Is gratis posting dan toch zo belangrijk in die sectie?

      Henri
      Als je mijn BD geschiedenis checkt, zou je weten dat ik niet actief ben in "model, studio & glamour" . Het is mij helemaal niet te doen om gratis posting. Ik ben ook geen beroepsfotograaf.
      Maar dat jij niet liever doet dan bashen op de pro's, weten we hier al langer.
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

      Comment


      • #93
        Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

        Walter,

        Ik verbeter je - zoals gevraagd ...
        De mensen "achter" BD zijn geen stel arrogante ivoren toren mensen, ongeïnteresseerd in het welbevinden van de actieve BD-er die hun ideeën plomp doordrukken ...
        Het zijn stuk voor stuk mensen die actief bezig zijn met - wat binnen de grenzen van de mogelijkheden - realiseerbaar is zowel qua budget, tijd, inzet en techniek (en ik vergeet nog wel enkele facetten) - en die van mij de allerhoogste waardering krijgen ...

        Jaja

        Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
        Vanaf het moment dat je ergens een ( financïele ) steun geeft beding je in feite een klein beetje inspraak . Dat is gewoon een feit .
        Nu krijg ik ,misschien onterecht , verbeter mij als ik ongelijk heb , de indruk dat een stel arrogante ivoren toren mensen , ongeïnteresseerd in het welbevinden van de actieve BD-er , hun ideeën plomp doordrukken .

        Walter
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7III, Sony A7II, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #94
          Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          Kijk, en hier wringt dus net het schoentje, de bijdrage voor het forum is niet verplicht en de bedoeling van de bijdrage is altijd ENKEL geweest om de kosten te kunnen dragen om dit forum gaande te houden, niet meer niet minder. Iemand die stopt met steunen omdat hij/zij z'n zin niet krijgt is verkeerd bezig, dat is helaas niet de juiste mentaliteit.
          Tussen de regels...
          Het uitgangspunt...
          "Iemand die stopt met steunen, krijgt zijn zin niet."

          Dit was een totaal vermijdbaar topic, als de forumleiding en het bestuur zouden waarmaken wat ze beloven.

          Eerste topic : Forumreglement 2010 ( Er zijn zo nota bene, inmiddels, voor "de duidelijkheid", 2 topics binnen hetzelfde forumonderdeel, die dezelfde naam dragen. )
          Een topic met een mededeling, zonder enige duiding.

          Tweede topic : Forumstructuur en forumreglement
          Lees vooral de laatste twee zinnen van de openingspost.

          Derde topic : Aanpassingen forumreglement en forumstructuur
          Verkeerde titel, met een poll die eigenlijk "een lachertje" is. Er is geen vraag tot aanpassing van de forumstructuur, maar een vraag tot aanpassing van de layout van het forum.

          Vierde topic : Omtrent het nieuwe forumreglement
          Hoopvol reageren een aantal mensen in dit topic, maar er komt niet één fatsoenlijke reactie vanuit het bestuur of de forumleiding.
          Hier, in dit topic, staat voor de eerste keer een uitleg over het "waarom" van 1 foto. Meteen ook duidelijk waar men zijn mosterd haalt, om in dit topic, vanuit de forumleiding te antwoorden, of hoe ik ze hier nog maar eens de pap in de mond gegeven heb.
          Nog geen "dank u" voor gehad trouwens .

          M.a.w. als een bestuur waar zou maken wat het aan zijn leden meedeelt, zou het misschien nog een tikkeltje geloofwaardig zijn. Dit topic zou door een DUIDELIJKE communicatie en motivatie en door te doen wat men belooft, de leden inspraak geven, totaal overbodig geweest zijn.

          Uitgangspunt van FestinaLente :
          Ik betaal niet meer, omdat het bestuur mij telkens blaasjes wijsmaakt en met een kluitje in het riet stuurt, niet omdat ik mijn zin niet krijg, want die heb ik zelfs "gedeeltelijk" gekregen.
          Het is iedereen zijn goed recht om te betalen, maar als ik lees dat ik enkel moet betalen om dit forum recht te houden, terwijl ik dan als betalend lid, "niets" in te brengen heb in "waar ik voor betaal", of meer nog "evenveel als wanneer ik niet betaal", dan vraag ik me af of deze redenering wel correct is. Als ik voor iets betaal, krijg ik daar meestal iets voor in de plaats. Hier krijg ik evenveel wanneer ik niet betaal...

          Mvg

          Chris

          Comment


          • #95
            Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

            Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
            Ik zou verwachten dat enkel de VZW-leden stemmen, dat lijkt me al een aardig begin.
            Nena, lees goed de regelmentering.
            De VZW heeft niets met het forum te maken en dus stemmen die ook niet over de forumregelmentering.
            De VZW is er om de nodige infra te kunnen betalen. Merk op. Dat kan ik volgen en daar kan ik inkomen.
            Ik vind het alleen zielig dat uitleg veelaal alleen wordt gegeven nadat het kalf verdronken is en niet ervoor of toch minstens tijdens het in werking stellen van processen.
            Verslaggeving heet dat en dat kan heel simpel en kort, maar het moet
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • #96
              Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

              Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
              ......
              M.a.w. als een bestuur waar zou maken wat het aan zijn leden meedeelt, zou het misschien nog een tikkeltje geloofwaardig zijn. Dit topic zou door een DUIDELIJKE communicatie en motivatie en door te doen wat men belooft, de leden inspraak geven, totaal overbodig geweest zijn.
              .......
              Waar het bij mij vooral ook om gaat en mij nu ook heel duidelijk is geworden, is verkeerde communicatie. Blijkbaar is er wel degelijk een poll geweest met de daarbij horende inlichtingen wat er eventueel zou veranderen. Maar deze was dan ook wel zeer goed weggestoken. December is voor de meeste mensen dan ook een heel drukke maand en niet iedereen heeft zomaar de tijd om heel het forum af te schuimen naar wel degelijk belangrijke meldingen zoals deze. Als men op z'n minst hiervoor een aankondiging zou gemaakt hebben dat overduidelijk was zoals het nu blijkbaar wel kan met de mededeling van de verandering van het reglement in grote oogverblindende grote rode letters, zou het misschien wel meer mensen zijn opgevallen. Of beter nog een persoonlijk bericht. Dit kan blijkbaar wel voor het melden dat er nog lidgeld moet betaald worden.

              Ik ga het er hier voorlopig bij houden en ik hoop dat BD gehoor heeft naar deze noodkreet en in de toekomst structurele veranderingen dan ook anders en duidelijk communiceert naar zijn toch ook wel belangrijke ( betalende ) leden.
              To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
              Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

              Comment


              • #97
                Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

                Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                Vreemd dat die voorstanders -die anders wel hun mening graag laten horen- nu niet te bespeuren zijn. Ook de voorstanders van het systeem als 1x.com zijn nu plots niet te vinden. Nochtans is daar ook maar één foto per keer te bezien en zijn het best knappe foto's.
                Mijn indruk uit eerdere discussies was dat de meesten pleitten voor minder threads per persoon per week, eerder dan minder foto's per thread. Dat laatste is naar mijn beste weten nooit een populair voorstel geweest.

                Op 1x kun je wel reeksen plaatsen, maar dan moet je gewoon zien dat elke foto afzonderlijk door de screening geraakt... Ik zie eerlijk gezegd absoluut niet hoe deze maatregel BD dichter bij 1x.com zou brengen, en ik zie ook niet in waarom dat nodig zou zijn. 1x.com is een prima concept om een mooie portfolio op te bouwen, maar je kunt het onmogelijk vergelijken met een fotoforum zoals dit, waar iedereen zijn of haar foto's kan komen dumpen. Eéntje per dag per subforum

                Trouwens, de meeste die-hard 1x-adepten zijn al lang verhuisd naar 1x.com, die komen hier niet meer (Hans VR, Tim Corbeel,...)
                Last edited by ThierryM; 6 januari 2010, 08:23.
                Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                Comment


                • #98
                  Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

                  Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                  Mijn indruk uit eerdere discussies was dat de meesten pleitten voor minder threads per persoon per week, eerder dan minder foto's per thread. Dat laatste is naar mijn beste weten nooit een populair voorstel geweest.
                  Ik denk dat dat ook een veel slimmere zet is dan het aantal foto's beperken, er zijn al verschillende oplossingen aangedragen (o.a. door Henri en mijn persoontje) en ik denk dat je met minder threads de site ook veel interessanter houdt.

                  Comment


                  • #99
                    Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

                    Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                    Mijn indruk uit eerdere discussies was dat de meesten pleitten voor minder threads per persoon per week, eerder dan minder foto's per thread. Dat laatste is naar mijn beste weten nooit een populair voorstel geweest
                    Oorspronkelijk geplaatst door olofwessels Bekijk bericht
                    Ik denk dat dat ook een veel slimmere zet is dan het aantal foto's beperken (...) ik denk dat je met minder threads de site ook veel interessanter houdt.
                    Dit vind/vond ik ook. Misschien (ik zeg dus wel degelijk 'misschien') is dit te overwegen na een proefperiode. Ik vermoed dat het beperken van één foto per topic het aantal topic in de subfora niet echt zal verminderen (tenzij goede fotografen door deze regel zouden wegblijven natuurlijk), misschien zelfs eerder vermeerderen. Rustig afwachten en tijdig evalueren lijkt me de boodschap !
                    Greetz, Kariboe
                    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                    Comment


                    • Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

                      Dit is nu wel een terugkerende discussie aan het worden.

                      Ik kan me wel vinden in het beperken van de postings, maar kan iemand van mijn voorgangers dan ook eens expliciet zeggen aan wat voor beperking men dan gedacht had ?

                      Bvb :
                      1 posting per dag voor heel BD
                      1 posting per week voor heel BD (er zal niet veel overblijven dan denk ik )
                      1 posting per week per categorie (vb. Natuur en Landschappen ongeacht fotobeoordeling of showcase)
                      1 posting per week per categorie en per subgroep (Fotobeoordeling of Showcase)

                      Wat ik je wel kan vertellen is dat 1 posting per dag per categorie en per subgroep geen oplossing zal brengen. Dat hebben de cijfers die Jos destijds heeft verzameld voldoende bewezen. Daarvoor moeten we het niet doen.

                      Wat ik wil zeggen is, wees eens wat specifieker. Minder postings zegt op zich nog helemaal niks.

                      En na dit alles is het nog afwachten of vBulletin waarop dit forum draait, het toelaat om iets dergelijks te configureren, zonder daarbij van de standaard formule te moeten afstappen.
                      Mvg,David
                      [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

                      Comment


                      • Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

                        Oorspronkelijk geplaatst door Photoclix Bekijk bericht
                        En na dit alles is het nog afwachten of vBulletin waarop dit forum draait, het toelaat om iets dergelijks te configureren, zonder daarbij van de standaard formule te moeten afstappen.
                        Waarom moet dit de beperkende factor zijn? De limiet van nu, 1 topic per dag, is blijkbaar ook niet softwarematig te configureren...
                        Groetjes,
                        FilMar, Beeldbrouwer ;-)
                        * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

                        Comment


                        • Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

                          Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                          Mijn indruk uit eerdere discussies was dat de meesten pleitten voor minder threads per persoon per week, eerder dan minder foto's per thread. Dat laatste is naar mijn beste weten nooit een populair voorstel geweest.

                          Op 1x kun je wel reeksen plaatsen, maar dan moet je gewoon zien dat elke foto afzonderlijk door de screening geraakt... Ik zie eerlijk gezegd absoluut niet hoe deze maatregel BD dichter bij 1x.com zou brengen, en ik zie ook niet in waarom dat nodig zou zijn. 1x.com is een prima concept om een mooie portfolio op te bouwen, maar je kunt het onmogelijk vergelijken met een fotoforum zoals dit, waar iedereen zijn of haar foto's kan komen dumpen. Eéntje per dag per subforum
                          Sorry hé, maar ik weet niet waar die vraag om minder topics vandaan komt. De discussie die al aan de gang was toen ik forumlid werd begin 2003 ging over de steeds groeiende groep van mindere kwaliteit foto's in Showcase. Het gebrek aan zelfkritiek. En wees nu eerlijk, als álle foto's in Showcase van topklasse moesten zijn (1x niveau ) zou er dan nog iemand klagen over teveel topics of teveel foto's? Dáár ligt het grote pijnpunt. En dan zou het terugbrengen van 3 naar 1 foto's per topic een oplossing kunnen zijn (een eerste stap misschien) omdat men er van uitgaat dat iedere topicstarter wat meer zal nadenken over wélke foto hij of zij wil tonen. Dan kan iemand die het nog niet zo goed begrepen heeft inderdaad iedere dag opnieuw een topic aanmaken, het positieve gevolg is dan wel dat er geen 21 foto's maar slechts 7 foto's per week van dezelfde fotograaf te zien zijn.

                          Keerzijde van de medaille is dat iedereen over dezelfde kam geschoren wordt. Ook de betere fotografen op BD kunnen hierdoor minder foto's tonen. Mijn standpunt is altijd geweest dat door zuivere beperkingen op aantal foto's of topics je géén selectie op kwaliteit kan doen. Met andere woorden: als er op één week 1000 foto's gepost worden zijn er -ik zeg maar wat- 100 superfoto's en 100 waardeloze foto's bij, en de resterende 800 foto's een goede middelmaat. Met dergelijke beperkingen ga je om het zeer extreem uit te drukken maar 100 foto's meer per week zien. Daar zijn er 10 superfoto's en 10 waardeloze foto's bij en 80 middelmatige. Minder foto's maar de verhouding op kwaliteitsvlak blijft gelijk. En daar is niemand een stap verder mee.

                          Misschien moeten we op BD een soort van white-list introduceren van fotografen die door hun kwaliteitsvolle werk meer kunnen/mogen posten dan andere forumleden? Dit soort onderscheid bestaat al langer op verschillende fotosites, met dat verschil dat je er méér moet betalen voor méér te mogen posten.

                          In mijn ideale wereld zouden alle forumleden een waardering kunnen uitbrengen op de in Showcase getoonde foto's. Op basis daarvan kan je de betere fotograaf meer mogelijkheden geven én de mindere fotograaf zal sneller begrijpen dat in Showcase alleen portfoliofoto's thuishoren. Niemand zit erop te wachten om een gemiddelde van 2/10 te scoren, men zal beter nadenken om iets te posten in Showcase.
                          Spijtig genoeg zijn niet alle forumleden het waard om een waardering uit te brengen, getuige de testperiode met de sterrenquotering. Misschien moeten we eens door de zure appel bijten want elders lukt het blijkbaar wel.


                          IMHO, natuurlijk.

                          Willy
                          Hombre

                          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                          Comment


                          • Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

                            Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
                            Waarom moet dit de beperkende factor zijn? De limiet van nu, 1 topic per dag, is blijkbaar ook niet softwarematig te configureren...
                            Neen, maar het is wel nog op te volgen he. Als er bvb een controle moet gebeuren omdat er maar 1 keer per week mag gepost worden, is dat veel moeilijker zichtbaar. Nu is het gewoon even kijken naar de datum van de openingspost en kijken of de persoon in kwestie vandaag al iets gepost heeft in een bepaalde rubriek.

                            Ik daag je uit om dezelfde controle proberen te doen bij een langer tijdsbestek, het is momenteel al meer dan moeilijk genoeg.
                            Mvg,David
                            [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

                            Comment


                            • Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

                              Oorspronkelijk geplaatst door olofwessels Bekijk bericht
                              Tja ik heb daar wel een suggestie voor hoor (werkt prima op dutchheaven), maak gewoon een quick report knop waarmee de leden zelf aan kunnen geven als er iets niet in de haak is met een posting (zowel qua inhoud als frequentie van posten).
                              Want natuurlijk is het ondoenlijk voor de moderators om alles 24/7 in de gaten te houden, wat dat betreft mag je best een gedeelte van die verantwoording in de schoenen van de members schuiven lijkt mij en het zou mij verbazen als de actieve members die handschoen niet op zouden willen pakken
                              hier heb je toch het uitroepteken !
                              nikon stuff

                              Comment


                              • Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

                                OK Willy, ik riposteer...
                                Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                                Sorry hé, maar ik weet niet waar die vraag om minder topics vandaan komt.
                                Ik dacht toch dat dit (ook) één van de voorgestelde oplossingen was op de vraag hoe we de kwaliteit van de foto's in showcase konden verhogen. Meerdere forummembers waren de mening toegedaan dat dàt een goede oplossing zou kunnen zijn om topicstarters selectiever uit het eigen fotoarsenaal te laten kiezen. Eén topic per week (als extreem voorbeeld) per forumonderdeel zou niet alleen de kwaliteit verhogen, maar de topics ook langer zichtbaar houden...

                                (...) het positieve gevolg is dan wel dat er geen 21 foto's maar slechts 7 foto's per week van dezelfde fotograaf te zien zijn.
                                Gelijk heb je, maar in het geval van het aantal topics per week te beperken komen we aan een nog lager getal : geen 21, geen 7 maar slechts 3 foto's per week ! En op die manier verlies je niet het voordeel van de kracht van de reeks, waar reeds verschillende goede fotografen in dit topic op gewezen hebben (want dat mis ik echt wel bij de goede beelden...)

                                Misschien moeten we op BD een soort van white-list introduceren van fotografen die door hun kwaliteitsvolle werk meer kunnen/mogen posten dan andere forumleden? Dit soort onderscheid bestaat al langer op verschillende fotosites, met dat verschil dat je er méér moet betalen voor méér te mogen posten.
                                Denk ik ook ! Maar... dat "méér betalen om meer te posten" vind ik wat tegen de borst stoten...

                                In mijn ideale wereld zouden alle forumleden een waardering kunnen uitbrengen op de in Showcase getoonde foto's. Op basis daarvan kan je de betere fotograaf meer mogelijkheden geven én de mindere fotograaf zal sneller begrijpen dat in Showcase alleen portfoliofoto's thuishoren. Niemand zit erop te wachten om een gemiddelde van 2/10 te scoren, men zal beter nadenken om iets te posten in Showcase.
                                Spijtig genoeg zijn niet alle forumleden het waard om een waardering uit te brengen, getuige de testperiode met de sterrenquotering. Misschien moeten we eens door de zure appel bijten want elders lukt het blijkbaar wel.
                                Je hebt volkomen gelijk ! Ik heb het altijd jammer gevonden dat het sterrensysteem is mislukt. Maar het ligt nu eenmaal niet in onze Vlaamse aard om streng (maar rechtvaardig!) te oordelen...
                                1x.com heeft het onnoemelijk voordeel dat iedereen die daar komt weet (of onmiddellijk doorheeft) dat de lat dààr veel hoger ligt. Een weigering tot publicatie wordt daar (iets) gemakkelijker aanvaard. Die site trekt kwaliteit gewoon aan !
                                Ik zou hier (op BD) niet graag in de schoenen willen staan van de ongelukkigen die foto ter publicatie moeten weigeren

                                Maar gelijk heb je... misschien moeten we even door de zure appel heen...
                                Greetz, Kariboe
                                * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                                Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                                Comment

                                Working...
                                X