Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

    Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
    Dat zou ik niet doen. Dit forum is geen (commerciële) springplank voor goeie fotografen, maar een platform voor iedereen en misschien vooral beginners/amateurs. Dat zij al direct geconfronteerd worden met privileges van fotografen die weinig hoeven bij te leren, werkt niet echt motiverend en democratisch.

    Dan krijg je een lijst met topics van de fotografen die meer topics mogen openen en starten of foto's mogen posten, die de posts van het plebs dan verdringen.
    Het was dan ook een openstaande vraag. Ooit is er eens het idee geopperd om een soort "super showcase" te lanceren waar je alleen kon posten als je een zekere waardering behaalde als fotograaf op BD. Daar verdring je dus niemand. Eventueel alleen zeer beperkt foto's posten en geen commentaren toelaten. Een soort steeds evoluerende portfolio dus.
    Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
    En hoe bepaal je wie statuut "goeie fotograaf" krijgt? Dat is toch subjectief? Op basis van HOF selecties? Toch ook subjectief?
    Daar kan je afspraken over maken, bijvoorbeeld een deskundig team dat zelfstandig kan beslissen wie dergelijk "statuut" waardig is, of zoals al eerder aangehaald door ieder forumlid de mogelijkheid te geven om anoniem waarderingen toe te kennen.
    Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
    Bovendien zijn er nu al leden met een bepaalde air. We moeten ze niet stimuleren door ze privileges te geven.
    Neen, we moeten ze niet stimuleren een bepaalde air te krijgen. Maar we mogen er toch wél voor zorgen dat de betere fotografen zich ook nog thuisvoelen op BD zodat de door u vernoemde beginners/amateurs het goede voorbeeld te zien krijgen. En vooral ook door de betere fotografen geholpen worden met te groeien in hun fotografisch werk.

    Bedankt voor uw mening, caleido!
    Willy
    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

    Comment


    • Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      Er is een poll geweest over een bepaald iets : http://forum.belgiumdigital.com/f19/...ur-288499.html

      .


      Het zal wel heel stom zijn maar ...Ik zit elke dag op BD en deze poll heb ik stomweg niet opgemerkt , jammer genoeg .
      Ik kan niet geloven dat ik de enige stomkop op BD ben ,dus misschien in het vervolg IETS meer ruchtbaarheid geven aan zo'n poll ?


      Walter
      D850

      Comment


      • Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

        Oorspronkelijk geplaatst door Tigo Bekijk bericht
        Wat ik echter heel spijtig vind is dat er telkens er een positieve of constructieve inbreng op deze topic gebracht wordt, geen van de moderators ook maar iets van zich laten horen. Op voorstellen zoals deze komt er van jullie zijde ( moderators, RVB, en dergelijke ) geen reactie. Is het de bedoeling van zulke topics te laten doodbloeden en de leden nog meer het gevoel te geven dat hun mening niet mee telt ?
        En wat denk je zelf ? Dat de vrijwilligers die dit het boeltje hier draaiende houden in één-twee-drie zomaar tot een consensus kunnen komen en iedere keer als een of andere onverlaat het nodig acht voorstellen te doen tot het nut van 't algemeen, hem onmiddellijk en gefundeerd van antwoord te dienen ???
        Uit dit topic blijkt duidelijk dat er zelfs onder de forummembers die hier reageerden geen consensus is... Hoe kan je dan verwachten dat... juist...

        Ikzelf ben ook niet bijster gelukkig met de regel van één foto per topic, maar ik ben wel realistisch (menselijk?) genoeg om te beseffen dat dat nu niet onmiddellijk en subito presto zal veranderd worden... Ik kan aan de kar duwen, maar ondertussen blijf ik hier wel een 'gast', die de regels van het huis respecteert !
        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

        Comment


        • Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

          Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
          ... Ik kan aan de kar duwen, maar ondertussen blijf ik hier wel een 'gast', die de regels van het huis respecteert !
          Ben het hier volledig mee eens.

          Met ongeveer 8000 actieve leden voor iedereen goed doen zal nooit lukken!
          Missschien komt ook de dag dat ik me bij bepaalde veranderingen in het reglement niet goed voel, ja....dan ben ik hier weg, dat is een keuze die je moet maken.

          Vergelijken met andere forum's is hier niet aan de orde volgens mij, ieder forum doet het op zijn manier.

          Ik ga er van uit dat de mod's en de RVB hier wel meelezen (ondertussen al 25 reactie's van hun kant) positief of negatief dat laat ik in het midden maar toch een teken dat ze meelezen

          Maar het zal wel weer een tekort zijn aan zon en licht (zie vorig jaar)
          Groetjes Hendrika

          Comment


          • Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

            Oorspronkelijk geplaatst door hendrika Bekijk bericht
            Ben het hier volledig mee eens.

            Met ongeveer 8000 actieve leden voor iedereen goed doen zal nooit lukken!
            Missschien komt ook de dag dat ik me bij bepaalde veranderingen in het reglement niet goed voel, ja....dan ben ik hier weg, dat is een keuze die je moet maken.

            Vergelijken met andere forum's is hier niet aan de orde volgens mij, ieder forum doet het op zijn manier.

            Ik ga er van uit dat de mod's en de RVB hier wel meelezen (ondertussen al 25 reactie's van hun kant) positief of negatief dat laat ik in het midden maar toch een teken dat ze meelezen

            Maar het zal wel weer een tekort zijn aan zon en licht (zie vorig jaar)

            Je mag gerust zijn dat de mensen Forumleiding dit en andere topics opvolgt.
            Maar een antwoord formuleren op elke post in helaas niet te doen.
            Forumreglementen zijn een evoluerend iets (iets dat vandaag nog niet bestaat komt er morgen misschien aan en dus kan het nodig zijn bepaalde regels op te stellen of te herzien).
            Maar ja mag ook niet de regels om de vijf voet gaan veranderen/herzien (wat in het verleden als eens gebeurde moet ik toegeven).
            De vorige regels hebben er een goede 1.5 jaar gestaan met minimale aanpassingen in tussentijd.
            Deze zijn nu herzien naar aanleiding van wat op dit moment aan de orde is.
            Alle gefundeerde voorstellen die hier en elders gesuggereerd worden zullen bij een volgende update zeker bekeken en geëvalueerd worden.

            Soms moeten we ook eens iets durven invoeren (en door een zure appel bijten) om te weten of iets werkt of niet.
            Indien het niet werkt zal het wel terug herbekeken worden, maar je moet er altijd een zeker tijd laten overgaan om te kunnen bepalen of iets werkt of niet.

            Er is geen pasklare oplossing voor alles en iedereen.
            Bij bepaalde maatregelen zullen er altijd mensen zijn die er voordelen en andere die er nadelen bij ervaren.
            We kunnen ook moeilijk over elk voorstel een debat gaan voeren want dan zijn we ook met niets anders meer bezig.
            Bij het opstellen van regels en maatregelen moet men steeds het geheel van Belgiumdigital met al zijn facetten en onderdelen in het achterhoofd houden en dus kunnen bepaalde regels niet voor elke specifieke doelgroep even effectief zijn.

            Voorlopig is het huidig reglement van kracht en zal er niets structureel aan gewijzigd worden tot een volgende herziening.
            Op dat tijdstip zullen alle voorstellen en verzuchtingen die door de leden aangehaald zijn bekeken worden en indien zij een verbetering zijn of een oplossing kunnen bieden aan bepaalde lacunes in de huidige regels zullen wij deze zeker in overweging nemen.

            Het is dus niet omdat we op een voorstel niet direct ingaan of reageren (of zelfs negatief reageren) dat het toch niet in een volgende fase aan bod kan komen.

            In tegenstelling tot wat sommige denken zitten wij helemaal niet in een ivoren toren maar zijn wij ook maar eenvoudige mensen die met de beperkte middelen die wij hebben proberen om het zo goed mogelijk te doen.
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment


            • Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

              Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
              In tegenstelling tot wat sommige denken zitten wij helemaal niet in een ivoren toren maar zijn wij ook maar eenvoudige mensen die met de beperkte middelen die wij hebben proberen om het zo goed mogelijk te doen.


              Ik heb niet gezegd dat dat zo IS , maar wel dat jullie vaak die indruk wekken hé , dat is een gevoelig verschil .



              Walter
              D850

              Comment


              • Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

                Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                ...
                Alle gefundeerde voorstellen die hier en elders gesuggereerd worden zullen bij een volgende update zeker bekeken en geëvalueerd worden.
                Soms moeten we ook eens iets durven invoeren (en door een zure appel bijten) om te weten of iets werkt of niet.
                Indien het niet werkt zal het wel terug herbekeken worden, maar je moet er altijd een zeker tijd laten overgaan om te kunnen bepalen of iets werkt of niet.
                ...
                Het is dus niet omdat we op een voorstel niet direct ingaan of reageren (of zelfs negatief reageren) dat het toch niet in een volgende fase aan bod kan komen.
                In tegenstelling tot wat sommige denken zitten wij helemaal niet in een ivoren toren maar zijn wij ook maar eenvoudige mensen die met de beperkte middelen die wij hebben proberen om het zo goed mogelijk te doen.
                Heel goed gezegd en volgens mijn bescheiden mening ook het enige dat we als gebruikers van de forumleiding kunnen verwachten. Als elke wijziging na een paar klachten meteen weer gewijzigd wordt, zal er nooit iets gevonden worden dat goed werkt, want je hebt altijd een aanpassingsperiode.

                Zoals gezegd heb ik ook mijn twijfels over de effectiviteit van de nieuwe maatregel om het vooropgestelde doel te behalen, maar alleen de tijd zal uitwijzen of ik gelijk heb.
                Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.)
                vroeger op dit forum bekend als wAckO

                Comment


                • Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

                  Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                  Je mag gerust zijn dat de mensen Forumleiding dit en andere topics opvolgt.
                  .........
                  Daarom stond er ook een bij.
                  Ik heb zelf geen probleem met de beperking.
                  Last edited by hendrika; 12 januari 2010, 14:11.
                  Groetjes Hendrika

                  Comment


                  • Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

                    Het aantal keren dat ik slechts één foto in showcase plaatste, kan ik denk ik wel op één hand tellen. Ik hou ervan om in reeksen te posten, drie was een mooi evenwicht. Het was vaak zo dat ik liever niets poste als ik géén drie voor mij acceptabele beelden kon verzamelen rond hetzelfde onderwerp. De regel om maar één foto te plaatsen in SC betreur ik wel, en ik voel me daardoor ook niet echt nog geroepen om nog veel foto's te plaatsen, ook al kwam het er het laatste jaar voor mij zowiezo al minder van. Ik voel me mede schuldig, omdat ik die poll gemist heb, en omdat ik minder actief dan vroeger was om eventueel hierrond te helpen meedenken.

                    Een mogelijkheid had geweest om actiever te gaan modereren, of een paar forumregels extra te voorzien, zoals bv effectief verschillende beelden ipv 3 keer een andere bewerking van hetzelfde beeld, of onze waardevolle showcase buiten het niveau van het forum te tillen, via een eigen toegewijde toepassing waar andere regels softwarematig kunnen worden opgevangen, waarbij er dan logischerwijze minder of niet moet worden gemodereerd.

                    In elk geval, ik vind het jammer. Maar 't is niet anders...

                    Comment


                    • Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

                      Oorspronkelijk geplaatst door Yowan-Kenobi
                      Ik voel me mede schuldig, omdat ik die poll gemist heb
                      Hoeft niet,
                      Of het moet om een andere poll gaan dan die in mededelingen stond. De poll die daar in stond ging enkel over de forum lay-out en had niets van doen met het aantal foto's in een topic of het forumreglement.

                      Gr. X.

                      Comment


                      • Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

                        Huisvrede, quotes genoeg voor wie het wil lezen
                        Last edited by ajuin; 14 januari 2010, 22:44.

                        You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                        [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                        Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                        Comment


                        • Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

                          Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
                          Mods, kunnen jullie ook even alle topics lezen aub? Deze regel wordt blijkbaar vergeten: http://forum.belgiumdigital.com/f19/...sc-293617.html

                          Krijgen de mods zo geen rode boodschap bovenaan hun scherm dan? Blijkbaar is dat nodig, misschien een idee...

                          (check gewoon de topics in Modellen met meer dan twee foto's: nog geen één naar beoordeling verhuisd)
                          tis toch nog geen 1 Feb.
                          of begrijp ik het niet?
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

                            Huisvrede, quotes genoeg voor wie het wil lezen
                            Last edited by ajuin; 14 januari 2010, 22:44.

                            You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                            Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                            Comment


                            • Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

                              Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
                              Mods, kunnen jullie ook even alle topics lezen aub? Deze regel wordt blijkbaar vergeten: http://forum.belgiumdigital.com/f19/...sc-293617.html

                              Krijgen de mods zo geen rode boodschap bovenaan hun scherm dan? Blijkbaar is dat nodig, misschien een idee...

                              (check gewoon de topics in Modellen met meer dan twee foto's: nog geen één naar beoordeling verhuisd)
                              I.p.v. te roepen kan je misschien in de bewuste topics even op het uitroepteken klikken?
                              Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                              Comment


                              • Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

                                Huisvrede, quotes genoeg voor wie het wil lezen
                                Last edited by ajuin; 14 januari 2010, 22:44.

                                You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                                [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                                Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


                                Comment

                                Working...
                                X