Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

    Kleine bedenking:
    - nu mag iedere dag één posting.
    - dat mag iedere dag opnieuw
    - waarom geen regel maken : meerdere postings worden toegelaten mits deze gevolgd worden door een stille periode:
    voorbeeld : iemand plaatst drie foto's ineens maar wordt dan gedurende 3 dagen de mogelijkheid ontnomen om een nieuwe posting te plaatsen in dezelfde sectie.
    Systeem zou eventueel uitgebreid kunen worden naar meer dan 3 fotos, bv 7 ineens gevolgd door een stille periode van 7 dagen.
    - juist mijn simpele redenering, met het oogpunt iedereen tevreden te stellen en natuurlijk in de mate van de forummogelijkheden.
    -pse don't shoot me

    Henri
    lidnummer: BD0435BE

    Comment


    • #62
      Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

      Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
      Kleine bedenking:
      - nu mag iedere dag één posting.
      - dat mag iedere dag opnieuw
      - waarom geen regel maken : meerdere postings worden toegelaten mits deze gevolgd worden door een stille periode:
      voorbeeld : iemand plaatst drie foto's ineens maar wordt dan gedurende 3 dagen de mogelijkheid ontnomen om een nieuwe posting te plaatsen in dezelfde sectie.
      Systeem zou eventueel uitgebreid kunen worden naar meer dan 3 fotos, bv 7 ineens gevolgd door een stille periode van 7 dagen.
      - juist mijn simpele redenering, met het oogpunt iedereen tevreden te stellen en natuurlijk in de mate van de forummogelijkheden.
      -pse don't shoot me

      Henri
      Henri, op zich geen slecht idee, maar is zoiets softwarematig mogelijk? Menselijke controle is absoluut onmogelijk.
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #63
        Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Henri, op zich geen slecht idee, maar is zoiets softwarematig mogelijk? Menselijke controle is absoluut onmogelijk.
        Er is nog altijd het woord van eer en fairplay is een elementaire zaak voor iedereen. Vergelijk het met de instemming van de forumregels zonder uitgesproken of uitgeschreven formaliteit.
        Overtreders kunen altijd gebanned worden

        Henri
        lidnummer: BD0435BE

        Comment


        • #64
          Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

          Als een simpele herinlog al een technisch probleem is, dan zal dit zeker één zijn.
          Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

          Comment


          • #65
            Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

            OMG

            Wat is men hier weer een schitterend reeksje van verwijten aan het neerpennen... onvoorstelbaar.

            Het lijkt me toch duidelijk dat er voor- en tegenstanders van deze beslissing zijn, maw lijkt het me ook duidelijk dat het terugdraaien ook zijn voor- en tegenstanders gaat hebben.

            Nu vraag ik me toch ook af, wat het probleem is. Zoals iemand anders eerder ook al vermeld heeft. Als je meerdere foto's wil laten zien, kan je toch gewoonweg een link plaatsen. Wees maar gerust dat indien je gepost foto prachtig is, dat de meeste mensen wel even de moeite zullen nemen om je reeks te bekijken. Althans ik toch.
            Mvg,David
            [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

            Comment


            • #66
              Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
              ( ben trouwens nog op zoek naar je eerste foto )
              beter zoeken of gebruik de zoek functie : mn eerste foto staat hier http://forum.belgiumdigital.com/f20/...me-286200.html

              Comment


              • #67
                Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

                Oorspronkelijk geplaatst door WilliamG Bekijk bericht
                beter zoeken of gebruik de zoek functie : mn eerste foto staat hier http://forum.belgiumdigital.com/f20/...me-286200.html
                Tips en trucs, niet echt fotohoek he . . . maar 't is inderdaad een foto . . . aaaah, ok, je bedoelt de foto van die meeuw in het fotokader?
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #68
                  Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

                  Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                  Kleine bedenking:
                  - nu mag iedere dag één posting.
                  - dat mag iedere dag opnieuw
                  - waarom geen regel maken : meerdere postings worden toegelaten mits deze gevolgd worden door een stille periode:
                  voorbeeld : iemand plaatst drie foto's ineens maar wordt dan gedurende 3 dagen de mogelijkheid ontnomen om een nieuwe posting te plaatsen in dezelfde sectie.
                  Systeem zou eventueel uitgebreid kunen worden naar meer dan 3 fotos, bv 7 ineens gevolgd door een stille periode van 7 dagen.
                  - juist mijn simpele redenering, met het oogpunt iedereen tevreden te stellen en natuurlijk in de mate van de forummogelijkheden.
                  -pse don't shoot me

                  Henri
                  Kijk dat vind ik nou eens een constructieve oplossing
                  En zoals Henri ook al aangeeft, je hebt snel genoeg door of mensen daar de hand mee lichten, ik persoonlijk zou heel goed met zo'n systeem kunnen leven, één serie van 7 foto's posten (of een variant daarvan) en dan een week niets posten lijkt mij ook niet meer dan redelijk en bovendien als je echt kritisch naar je werk kijkt dan ben je een knappe gozer als je er elke week een serie uit weet te gooien

                  Comment


                  • #69
                    Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

                    Goed idee, maar enkel als het softwarematig zou kunnen.
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • #70
                      Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

                      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                      Goed idee, maar enkel als het softwarematig zou kunnen.
                      Is het nu dan zo geregeld dat het softwarematig onmogelijk is gemaakt om meer dan 1 posting per dag te doen in de SC? of vertrouwen jullie op het goede fatsoen van de members?

                      Comment


                      • #71
                        Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

                        Oorspronkelijk geplaatst door olofwessels Bekijk bericht
                        Is het nu dan zo geregeld dat het softwarematig onmogelijk is gemaakt om meer dan 1 posting per dag te doen in de SC? of vertrouwen jullie op het goede fatsoen van de members?
                        We rekenen op het goede fatsoen maar helaas voldoet dat niet, er zijn er verschillende ( bewust of onbewust ) die meerdere posts per dag plaatsen ( vraag maar aan Jos Vanhengel die er bijna een dagtaak van gemaakt heeft, hoeveel werk dat meebrengt om alle fora één voor één te openen en op te volgen ) We kunnen nu zelfs alles niet meer 100% corrigeren.
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • #72
                          Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

                          Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                          Max, heb je gekeken hoeveel deelnemers er waren aan de poll voor de opsplitsing fotoberoordeling of niet. Nog geen 60 stemmers wel als die met 55 % stemmen voor of tegen . Is dat dan representatief om verandering door te voeren tov enkele duizenden lezen
                          Das ook weer waar.
                          Maar je zou bijv. als je een belangrijke poll hebt, bij inloggen een popup kunnen laten zien met een melding. Stem hier! oid.

                          En zoals Henri zegt, heb ik het vorige week in een ander topic ook geopperd:
                          Van 1 shoot 1 x een serie plaatsen. Thats it. En als je dan een update hebt (bijv wijziging, of nieuwe foto), zet je in de kop (update toevoeging)

                          Dat gaat op Dutchheaven precies zo en werkt prima. Natuurlijk wordt er wel eens van afgeweken.. toevallig deze week ook van een model van mij, maar dan kan een MOD de shootjes samenvoegen.
                          En je ziet daar zelden of nooit meer foto's (aparte topics) per week verschijnen uit 1 en dezelfde shoot.
                          Soms post een fotograaf weken niks omdat hij/zij geen shoot heeft gehad.

                          Zelfde ook op Photoplace.
                          Maar er is geen beperking mbt aantal.

                          Maar ik kan jullie echt wel begrijpen hoor. Dit is puur een mens en modellen kwestie. Bij een roodborstje zal het niet zo snel voorkomen.
                          En dan moet je ergens een lijn trekken. Maar goed. Tis maar een idee.

                          Ook hebben ze daar een knopje in het topic waar je op kan drukken als er misstanden zijn. De betreffende MOD. krijgt dan een pm gestuurd als er iets aan de hand is. Maar zolang ik daar zit, en dat weet Olof hier ook, gaat het daar eigenlijk feilloos.

                          Probleem is echter dat je hier met een openbaar forum te maken hebt, en daar met een gesloten club leden. De regels zijn daar over het algemeen iets duidelijker dan op een forum waar iedereen zich zomaar kan aanmelden.

                          @Franciskine: Ook weird dat het niet bij te houden is. Op Dutchheaven zitten maar 2 tot 3 actieve MODS
                          Voordeel daar is dat je maar 2 SC hebt. Naakt .. en niet Naakt. Maakt het stuk simpeler om bij te houden dan 30 subfora.
                          Maar goed. Fora onderling moet je ook niet vergelijken. Andere landen andere wetten. Dat snap ik ook.
                          Last edited by MadMax; 5 januari 2010, 18:27.
                          Groetjes, Jörgen
                          www.beautyshoot.nl

                          Comment


                          • #73
                            Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

                            Tja ik heb daar wel een suggestie voor hoor (werkt prima op dutchheaven), maak gewoon een quick report knop waarmee de leden zelf aan kunnen geven als er iets niet in de haak is met een posting (zowel qua inhoud als frequentie van posten).
                            Want natuurlijk is het ondoenlijk voor de moderators om alles 24/7 in de gaten te houden, wat dat betreft mag je best een gedeelte van die verantwoording in de schoenen van de members schuiven lijkt mij en het zou mij verbazen als de actieve members die handschoen niet op zouden willen pakken

                            Comment


                            • #74
                              Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

                              Hey juppekes

                              Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht

                              Van 1 shoot 1 x een serie plaatsen. Thats it. En als je dan een update hebt (bijv wijziging, of nieuwe foto), zet je in de kop (update toevoeging)
                              .
                              Ik heb dat hier ook al een paar keer voorgesteld.

                              Eén topic per shoot,

                              Max 1 foto per dag en de volgende dagen telkens 1 per dag toevoegen tot de reeks kompleet is

                              Dus geen part1, part2, part3,....enz
                              Bootjes

                              Comment


                              • #75
                                Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

                                Oorspronkelijk geplaatst door olofwessels Bekijk bericht
                                Tja ik heb daar wel een suggestie voor hoor (werkt prima op dutchheaven), maak gewoon een quick report knop waarmee de leden zelf aan kunnen geven als er iets niet in de haak is met een posting (zowel qua inhoud als frequentie van posten).
                                Want natuurlijk is het ondoenlijk voor de moderators om alles 24/7 in de gaten te houden, wat dat betreft mag je best een gedeelte van die verantwoording in de schoenen van de members schuiven lijkt mij en het zou mij verbazen als de actieve members die handschoen niet op zouden willen pakken
                                Die is er al sinds de oprichting van het forum
                                Staat zelfs vermeld in het forumreglement puntje 1.7.

                                Met het vraagteken bovenaan rechts elke post kunnen problemen gemeld worden
                                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                                Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                                Comment

                                Working...
                                X