Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

    Ajuin, ook een klein beetje relativeren hé. Ik gebruik ook regelmatig het ! om de mods op een situatie attent te maken. Noem het een "burgerplicht" zoals die in het dagdagelijkse leven bestaat ook op dit forum toe te passen.
    Mods hebben een dagtaak, zijn niet 24/7 op het forum en dus is een mod ook geen god.

    Als je een situatie ziet met een post in SC waar er bv. 3 pics gepost worden kan je toch even op het uitroepteken drukken en kort schrijven wat er verkeerd is aan die post? Kleine moeite en beter voor de gemoedsrust van allen

    Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
    PUNT 1: IK WEET NIET WAAR IK HEB GEROEPEN, ZOIETS DOE IK NOOIT.


    Punt 2: moet ik op een uitroepteken drukken, wat bij een mod terecht komt, om diezelfde of een andere mod er opmerkzaam op te maken dat de regels die voor de mods worden uitgeschreven niet door die mod worden gevolgd?
    Misschien kan je beter begrijpend lezen vooraleer te zeggen dat ik roep. Bouk begrijpt het perfect, en die is hier enkele weken afwezig geweest.


    Vandaar mijn boodschap: extra rode en vette tekst (goed roepend) voor mods zodat ze van alle regels die hen worden opgelegd door de forumleiding ook op de hoogte zijn en hier stilzwijgend mee instemmen.

    Comment


    • Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

      Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
      [B]Punt 2: moet ik op een uitroepteken drukken, wat bij een mod terecht komt, om diezelfde of een andere mod er opmerkzaam op te maken dat de regels die voor de mods worden uitgeschreven niet door die mod worden gevolgd?
      En waarom niet ? Toch simpel of niet. Nu wek je bij mij in ieder geval alleen maar de indruk dat je, je extra in de aandacht wilt werken, door WEER maar eens een fout gevonden te hebben ivm hoe de mods handelen.

      Proficiat zou ik zeggen.

      Let op, ik zeg niet dat je geen gelijk hebt, maar heb enkel kritiek over de manier waarop.
      Mvg,David
      [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

      Comment


      • Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

        Huisvrede
        Last edited by ajuin; 14 januari 2010, 22:42. Reden: Huisvrede, zeer belangrijk.

        You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
        [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
        Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


        Comment


        • Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

          Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
          Hey Twizter,

          Ik zal het dan maar even uitleggen, want ook jij ziet blijkbaar niet waar het om gaat. Het gaat er niet over dat de mods fouten door de mazen van het net laten glippen. Indien wel, dan is een ! inderdaad de gewenste weg. Overigens maak ik daar geen gebruik van, het is hier geen politiereglement waarbij ik anderen op de vingers wil tikken. Integendeel.

          Waar ik wel op doel, is dat de mods de topics met teveel foto's editeren en foto's weghalen, in plaats van ze naar beoordeling te verplaatsen. Dat is nochtans hoe de hoofdmod het in een apart topic zelfs heeft laten plaatsen om alle onduidelijkheid weg te werken. Niet meer, niet minder.

          bouk, bedankt voor het begrip (ik wil hier een smiley zetten, maar daar doe jij ook niet aan he bouk).


          Clikkie, ik weet niet of het zo negatief was? Ik heb toch alvast die indruk niet, zeker niet in het begin. Je moet natuurlijk niet zeggen dat ik roep als dat niet is.
          Heb je het nu écht over die éne foto in al die topics die verwijderd werd door een mod
          Misschien was dat wel in overleg met de topicstarter?

          En ja, er zijn een handvol topics aangepast door de mod van dienst maar waar haal jij het van dat het dan meteen gaat over een foto weghalen? Of zie je inderdaad meer dan anderen... Er zijn namelijk nog andere redenen om de edit-knop te gebruiken zoals domweg een spellingsfout of tag aanpassen. Het hoeft allemaal niet met zoveel drama, hoor.

          Als je alleen mods openbaar op de vingers wil tikken ben je wel goed bezig. Discreet iemand op een mogelijke vergissing wijzen is geen optie, meteen aan de schandpaal.
          Hombre

          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

          Comment


          • Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

            Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
            Clikkie, ik weet niet of het zo negatief was? Ik heb toch alvast die indruk niet, zeker niet in het begin. Je moet natuurlijk niet zeggen dat ik roep als dat niet is.
            Als je het tegen mij hebt... mag je Photoclix zeggen of David, alle andere aanpassingen met enige neerbuigende ondertoon mogen achterwege gelaten worden.

            En als die initiele post van u geen negatieve betekenis had, dan denk ik dat je schrijfstijl eens onder handen genomen moet worden, en ik ben blijkbaar niet de enige die er zo over denkt.

            Maar blijkbaar is het plezanter om een openbare schandpaal op te zetten en er maar direct met vanalles op beginnen te gooien (waarin ik Willy/Hombre dus integraal volg). Iets wat de laatste tijd hier op BD een lichte trend lijkt te worden, vooral in de richting van VZW, RvB en mods...
            Last edited by Photoclix; 14 januari 2010, 20:48.
            Mvg,David
            [SIZE="1"]"There are always two people in every picture: the photographer and the viewer." Ansel Adams

            Comment


            • Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

              Neem hier maar eens een voorbeeld aan.
              Onze beste glamourfotograaf is niet te beroerd om in fotobeoordling te posten omdat hij een reeks wil laten zien.
              RESPECT.


              Hans
              Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

              Comment


              • Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

                Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
                Neem hier maar eens een voorbeeld aan.
                Onze beste glamourfotograaf is niet te beroerd om in fotobeoordling te posten omdat hij een reeks wil laten zien.
                RESPECT.


                Hans
                Ja Hans, voor iedereen goed doen is voor een mod onbegonnen werk
                Sommigen zijn er echt voor gemaakt om 2 stenen te laten vechten. Sommigen hier doen me denken aan de scorpioen op de rug van een kikker en die steekt bij het oversteken van een beek ... Enkelingen zijn hier zo destructief bezig dat het zielig wordt want de ondergang van BD is hun enige doel.

                Comment


                • Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

                  Hey juppekes

                  Is er nu al enig resultaat van die aanpassing?

                  Of zijn de meeste uit SC gevlucht om toch en setje van 3 te kunnen posten in fotobeoordeling

                  wat ik ook wel gezien heb is dat er nu wel een deel1, deel2, part3, ook eens part4, enz... tot zelfs een deel8 is SC terecht komt


                  Ik moet wel toegeven dat ik ook wel gevlucht ben

                  Ik heb er een paar in beoordeling geplaatst om een setje van 3 te kunnen posten

                  En is SC heb ik ook een paar keer part2 gepost

                  Maar het positieve is dat ik eens een reeksje van 10 een verhaaltje rond gebreid heb en in fotoverhalen geplaatst heb
                  Bootjes

                  Comment


                  • Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

                    Er is een resultaat, maar of het het gewenste is?

                    Ik zie toch nog steeds foto's die mij niet echt goed genoeg lijken voor showcase daar opduiken, en omgekeerd zie ik nu meer foto's die in SC best op hun plaats zouden zijn verschijnen in fotobeoordeling.
                    Het verschil tussen de twee fora lijkt me nu dus nog minder gebaseerd te zijn op kwaliteit, en meer op of je één foto of een reeksje wil plaatsen.

                    Wat betreft de uiteen getrokken 'reeksen' (part 1, 2, 3, ...):
                    Ik heb eigenlijk nog maar één keer gedacht dat het spijtig was dat de foto's niet samen gepost waren (deze twee), maar voor de rest vind ik het wel fijn dat de reeksen uit elkaar getrokken worden. Ik merk van mezelf dat zo elke foto meer aandacht krijgt, terwijl ik anders toch steeds de neiging had te gaan vergelijken en daardoor minder elke foto op zich te bekijken.
                    Fengari Canon EOS 450D + EF-S 18-200mm f/3.5-5.6 IS + EF90-300mm f/4.5-5.6 USM + Canon EF 100mm F2.8 L Macro IS USM (en Canon Ixus 850IS als het wat compacter moet zijn.)
                    vroeger op dit forum bekend als wAckO

                    Comment


                    • Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

                      Oorspronkelijk geplaatst door CH Photography Bekijk bericht
                      Neem hier maar eens een voorbeeld aan.
                      Onze beste glamourfotograaf is niet te beroerd om in fotobeoordling te posten omdat hij een reeks wil laten zien.
                      RESPECT.


                      Hans
                      Waar moet ik een voorbeeld aan nemen?

                      ik kijk liever naar mensen die hier ook actief zijn
                      Groetjes, Jörgen
                      www.beautyshoot.nl

                      Comment


                      • Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

                        Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                        Waar moet ik een voorbeeld aan nemen?

                        ik kijk liever naar mensen die hier ook actief zijn
                        yep, zelfde gevoel hoor.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment

                        Working...
                        X