Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

    Oorspronkelijk geplaatst door chris Bekijk bericht
    Misschien ook eens naar dit draadje kijken: nieuwe regels en vooral de interventie van zunoel is zeer duidelijk.
    Namelijk : "Als jj het openbaar vervoer neemt dan doe je dit ook volgens de geldende voorschriften (kaartje kopen, opstappen in de juiste deur, afstappen aan halte, enz...) Als jij je misdraagt op de bus dan zal je van de bus worden gezet.

    Als jij niet akkoord gaat met de geldende regels van het openbaar vervoer, (kaartje te duur, halte niet geschikt, je wil zelf rijden....) ja dan neem je gewoon de bus niet, en ga je met de wagen.

    Hetzelfde geldt hier op het forum: Als je ervan gebruik maakt zul je dit doen volgens de vooropgestelde regels.
    Indien je deze regels overtreed zul je de toegang tot het forum worden ontzegd.

    Indien je niet akkoord bent met de regels, of de gang van zaken, dan blijf je toch gewoon weg.

    simpeler kan ik het niet uitleggen hoor."

    En strik genomen zijn we met dit draadje tegen de forumregels aan het zondigen. Want

    "1.8. Geen discussie over forumregels, moderatie en forumbeheer

    De forumregels en de gebruikersovereenkomst kan je vóór het registreren nalezen. Bij je registratie op het forum ben je hier automatisch mee akkoord gegaan.

    Ga daarom niet in (eindeloze) discussie over de forumregels of over tussenkomsten van de forumbeheerders! Ben je het niet eens met een situatie of tussenkomst, stuur dan een privaat bericht of e-mail naar de moderator in kwestie of naar de forumleiding."

    Zelfs de openbare discussie over de forumregels is niet toegelaten, alleen een beschaafd en vooral discreet privaat-bericht of e-mail is nog toegelaten.

    Het wordt dus voor de kritische forumgebruiker moeilijk om niet te zondigen. Ik heb het nu al duidelijk wel gedaan. En alvorens helemaal de weg van het verderf op te gaan..... snaveltje toe.
    Ik heb deze topic gestart met de vraag wat het nut was van deze plotse verandering van het reglement. Het gaat hem dan ook niet niet zo zeer over het niet willen naleven van bepaalde regels maar meer over het waarom deze veranderd worden. Met andere woorden is jouw vergelijking met heel het openbaar vervoer totaal naast de kwestie en slaat dan ook nergens op. Blijkbaar ben ik niet de enige die het nut hiervan in twijfel trekt. Maar goed, als we dan allemaal deze kortzichtige mening moeten volgen waarbij al de gerenommeerde posters moeten zich dan maar moeten onthouden in plaats van voor hun misschien toch wel terechte mening uit te komen, zou het misschien best wel eens kunnen dat BD heel wat van hun talenten die de site mee hebben groot gemaakt, ziet vertrekken. Ik denk niet dat dit de bedoeling is.
    To understand the heart and mind of a person,look not at what he already achieved,but at what he aspires to do
    Nikon D850/Z9-50mm 1.4Art-85mm 1.4Art-10-20mm-80-400mm-24-70mm 2.8-105mm Macro 2.8

    Comment


    • #47
      Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      Er schort niks aan de communicatie over SC, het enige probleem is dat er geen enkele oplossing is waarmee iedereen tevreden is. Wat voor de ene goed is, zal voor de andere niet aanvaardbaar zijn.
      Denk ook niet dat dit ooit zal lukken en staat ook niet ter discussie.

      Ik vraag me alleen af van wie dit idee afkomstig is? Ik heb er in al die jaren nog nooit iemand over gehoord dat 3 te veel is in sc. Eerder te weinig. (ik praat nu even voor mezelf en mens en modellen)

      Wel is er een rel geweest over 18+ waar niks mee gedaan is.
      Groetjes, Jörgen
      www.beautyshoot.nl

      Comment


      • #48
        Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

        Oorspronkelijk geplaatst door Tigo Bekijk bericht
        Ik heb deze topic gestart met de vraag wat het nut was van deze plotse verandering van het reglement. Het gaat hem dan ook niet niet zo zeer over het niet willen naleven van bepaalde regels maar meer over het waarom deze veranderd worden. Met andere woorden is jouw vergelijking met heel het openbaar vervoer totaal naast de kwestie en slaat dan ook nergens op. Blijkbaar ben ik niet de enige die het nut hiervan in twijfel trekt. Maar goed, als we dan allemaal deze kortzichtige mening moeten volgen waarbij al de gerenommeerde posters moeten zich dan maar moeten onthouden in plaats van voor hun misschien toch wel terechte mening uit te komen, zou het misschien best wel eens kunnen dat BD heel wat van hun talenten die de site mee hebben groot gemaakt, ziet vertrekken. Ik denk niet dat dit de bedoeling is.
        Niet mijn mening en ook niet mijn vergelijking. Wel de mening en vergelijking van Zunoel, één van de moderatoren van dit forum en een uittreksel uit het reglement. Ik ben een grote voorstander van inspraak en transparantie en steun jouw vraag en/of terechte opmerking. Alleen zijn we als gebruikers afhankelijk van de "eigenaars van dit forum" en blijkbaar menen zij dat dit soort van discussies het forum schade toebrengt.
        Geniet van foto's maken

        Comment


        • #49
          Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
          Er schort niks aan de communicatie over SC, het enige probleem is dat er geen enkele oplossing is waarmee iedereen tevreden is. Wat voor de ene goed is, zal voor de andere niet aanvaardbaar zijn. Er zijn 101 meningen over SC, en er zullen ALTIJD ontevredenen zijn met bepaalde beslissingen.
          Geef toe dat er momenteel toch wel een behoorlijk aantal mensen ontevreden is over de 1-foto-per- SC-topic maatregel, die toch wel plotseling van kracht is. Ook weeral zonder inspraak van de leden. En als de mensen daarover klagen, krijgen ze te horen dat ze, volgens het reglement, eigenlijk hun bek moeten houden ? Vind je dat normaal ?
          Ik heb mijn VZW bijdrage voor 2010 nog niet betaald, en het ziet niet naar uit dat het zal gebeuren.
          David Leemans
          Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

          Comment


          • #50
            Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

            Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
            Ik heb mijn VZW bijdrage voor 2010 nog niet betaald, en het ziet niet naar uit dat het zal gebeuren.
            Same here.

            (laat ik er wel bij zeggen dat ik BD nog steeds een heel warm hart toedraag.)
            Groetjes, Jörgen
            www.beautyshoot.nl

            Comment


            • #51
              Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

              Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
              Geef toe dat er momenteel toch wel een behoorlijk aantal mensen ontevreden is over de 1-foto-per- SC-topic maatregel, die toch wel plotseling van kracht is. Ook weeral zonder inspraak van de leden. En als de mensen daarover klagen, krijgen ze te horen dat ze, volgens het reglement, eigenlijk hun bek moeten houden ? Vind je dat normaal ?
              Ik heb mijn VZW bijdrage voor 2010 nog niet betaald, en het ziet niet naar uit dat het zal gebeuren.
              Ik blijf me afvragen wat het probleem is maar één foto te mogen posten? Zet een link naar je eigen site voor andere foto's en je krijgt tevens meer bezoekers op je site. (mooi mee genomen niet?)
              Last edited by vinstermik; 5 januari 2010, 17:10.

              Comment


              • #52
                Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

                Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                Ik heb mijn VZW bijdrage voor 2010 nog niet betaald, en het ziet niet naar uit dat het zal gebeuren.
                Kijk, en hier wringt dus net het schoentje, de bijdrage voor het forum is niet verplicht en de bedoeling van de bijdrage is altijd ENKEL geweest om de kosten te kunnen dragen om dit forum gaande te houden, niet meer niet minder. Iemand die stopt met steunen omdat hij/zij z'n zin niet krijgt is verkeerd bezig, dat is helaas niet de juiste mentaliteit.
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #53
                  Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

                  Oorspronkelijk geplaatst door dleemans Bekijk bericht
                  Geef toe dat er momenteel toch wel een behoorlijk aantal mensen ontevreden is over de 1-foto-per- SC-topic maatregel, die toch wel plotseling van kracht is. Ook weeral zonder inspraak van de leden. En als de mensen daarover klagen, krijgen ze te horen dat ze, volgens het reglement, eigenlijk hun bek moeten houden ? Vind je dat normaal ?
                  Ik heb mijn VZW bijdrage voor 2010 nog niet betaald, en het ziet niet naar uit dat het zal gebeuren.
                  Reacties komen vooral i.v.m. sectie "model, studio & glamour" !!!
                  Eigenaardig nietwaar? Is gratis posting dan toch zo belangrijk in die sectie?

                  Henri
                  lidnummer: BD0435BE

                  Comment


                  • #54
                    Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

                    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                    Kijk, en hier wringt dus net het schoentje, de bijdrage voor het forum is niet verplicht en de bedoeling van de bijdrage is altijd ENKEL geweest om de kosten te kunnen dragen om dit forum gaande te houden, niet meer niet minder. Iemand die stopt met steunen omdat hij/zij z'n zin niet krijgt is verkeerd bezig, dat is helaas niet de juiste mentaliteit.
                    Je zin als forum doordrukken, zonder naar de leden te luisteren die het dragen, lijkt me ook niet de juiste mentaliteit
                    Groetjes, Jörgen
                    www.beautyshoot.nl

                    Comment


                    • #55
                      Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

                      Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                      Je zin als forum doordrukken, zonder naar de leden te luisteren die het dragen, lijkt me ook niet de juiste mentaliteit
                      Zoals ik hierboven al vermeldde, 101 meningen . . . .welke nemen we om iedereen tevreden te stellen? Want daar komt het op neer . . . wie hoor je hier . . .zij die niet tevreden zijn . . . . kiezen we een andere oplossing . . . dan gaan er weer anderen op dezelfde manier reageren als diegenen die nu reageren . . . visceuze cirkel dus.
                      Niets is definitief in het leven he . . . geef dit hier een kans en wacht even af, meer vragen we niet.
                      Last edited by Franciskine; 5 januari 2010, 17:23.
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                      Comment


                      • #56
                        Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

                        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                        Kijk, en hier wringt dus net het schoentje, de bijdrage voor het forum is niet verplicht en de bedoeling van de bijdrage is altijd ENKEL geweest om de kosten te kunnen dragen om dit forum gaande te houden, niet meer niet minder. Iemand die stopt met steunen omdat hij/zij z'n zin niet krijgt is verkeerd bezig, dat is helaas niet de juiste mentaliteit.
                        Wat een zever. Als ge voor een produkt betaalt maar dat zelfde produktook gratis kunt krijgen dan betaal je toch zekers alleen als je heel tevreden bent ?

                        Mijn vriendin heeft ook al besloten niet te verlengen en ik heb haar niet eens moeten beinvloeden en zij bemoeit zich ook nooit met zulke discuties . Stemmen met de voeten noemt dat geloof ik

                        Comment


                        • #57
                          Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

                          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                          Zoals ik hierboven al vermeldde, 101 meningen . . . .welke nemen we om iedereen tevreden te stellen? Want daar komt het op neer . . . wie hoor je hier . . .zij die niet tevreden zijn . . . . kiezen we een andere oplossing . . . dan gaan er weer anderen op dezelfde manier reageren als diegenen die nu reageren . . .visceuze cirkel dus
                          Ben ik het niet met je eens.
                          -Neem nou als voorbeeld dat sterrensysteem een paar jaar geleden. Nooit overlegd... groot fiasco.

                          -18+ gedoe: 99% van de leden was het er mee eens dat er een oplossing voor zou moeten komen. Bijna alle topics gingen op slot. En wat is er gebeurd? Ipv 18+ staat er nu [NSFW]
                          Alsof een kind of gemiddelde moeder weet wat dat betekend

                          -Nu deze discussie. Ik lees bij een hoop mensen (kan er geen schatting van maken) dat er toch een rare smaak is en er ook een hoop zijn (voornamelijk glamourfotografen) die het er NIET mee eens zijn.

                          Wat is er nou zo moeilijk aan een POLL met die vragen?

                          Als er dan uit blijkt dat 51% voorstander is voor jullie beslissing, zal ik openlijk toegeven dat de meerderheid 'gewonnen' heeft en me neerleggen bij dit besluit.

                          just my 2 cents .
                          Groetjes, Jörgen
                          www.beautyshoot.nl

                          Comment


                          • #58
                            Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

                            Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                            Zoals ik hierboven al vermeldde, 101 meningen . . . .welke nemen we om iedereen tevreden te stellen?
                            Zoals steeds heeft iedereen gelijk en iedereen ongelijk en zal steeds iedereen zijn nodige argumenten zoeken, vinden verdedigen.
                            Afhankelijk van de kant waar je staat trek je echter het minst of het meest aan het argumentatie-eind.
                            Nu, de ene zijn reactie op het niet volgen, erkennen van de gepinde regeltjes zal een volgen zijn op BD maar als niet ingelogde, de andere zal zijn misnoegen en niet erkennen van de regelkes uiten door stoppen met de bijdrage. Weer een andere keert het voor hem dan uitziende circus de rug toe en houdt het voor een beziene zaak. De ene vindt dat een verkeerde reactie, de andere een goede, wat er ook gezegd moge worden.
                            Nu, men heeft blijkbaar heel goed geluisterd want ik heb nog nimmer zoveel discussies gezien na de implementering van de regels ... Ik zou, had eerder het omgekeerde verwachten, verwacht.

                            @madmax.
                            Een poll ? Je vindt hier echt het perpetuum uit.
                            Nog voor het nieuwe jaar is er al heel wat commotie geweest en toen bleek al duidelijk dat er geen tegenspraak meer zou geduld. Het was dat en niet anders en zo zou en zal het zijn.
                            Ik wil hier ook wel kwijt dat ik je gedachtengoed volg hoor !
                            Last edited by Wim.Vanmaele; 5 januari 2010, 17:35.
                            https://www.fotospotter.be
                            Je suis content d’être heureux

                            Comment


                            • #59
                              Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

                              WillamG, het enige wat jij op het forum hier komt doen is stoken ( ben trouwens nog op zoek naar je eerste foto ) , voor de rest heb ik nog niets maar dan ook nog niets positiefs gezien, wat ik van andere mensen zoals Madmax niet kan zeggen, zijn bijdrage aan het forum is aanzienlijk en alhoewel we ook soms van mening verschillen, respecteer ik zijn mening, ook al is hij soms een erg temperamentvol man . . . zijn bedoelingen zijn goed.
                              Madmax, dat sterrensysteem . . . je moest de pm's eens gelezen hebben die we toen toe kregen, 't was precies oorlog . . . Maar het is wel ook terug ter sprake gekomen, vergis je niet . . .
                              Ik zie dat Purlut ook gereageerd heeft, onze relatie ligt misschien wat moeilijker maar Wim heeft zich zeker al bewezen op het forum, als ik zie hoe zijn SD's door iedereen gewaardeerd worden. Hij heeft graag de puntjes op de i, dat is zijn goed recht, ik bekijk het wat ruimer, en daar botsen we soms . . . nietwaar Wim?
                              Last edited by Franciskine; 5 januari 2010, 17:38.
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                              Comment


                              • #60
                                Re: Het nut van de plotse beperking van het aantal foto's in de Showcase

                                Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht

                                Wat is er nou zo moeilijk aan een POLL met die vragen?

                                Als er dan uit blijkt dat 51% voorstander is voor jullie beslissing, zal ik openlijk toegeven dat de meerderheid 'gewonnen' heeft en me neerleggen bij dit besluit.
                                Max, heb je gekeken hoeveel deelnemers er waren aan de poll voor de opsplitsing fotoberoordeling of niet. Nog geen 60 stemmers wel als die met 55 % stemmen voor of tegen . Is dat dan representatief om verandering door te voeren tov enkele duizenden lezen

                                Lees misschien eens een topic van vorig jaar na: http://forum.belgiumdigital.com/f6/a...en-245091.html 18 pagina's reacties om showcase te beperken

                                doe je niets dan iets het verkeerd en doe je wel iets dan is het ook verkeerd

                                en volgend jaar stellen we ons de vraag waarom we ons druk maakten.
                                mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                                IMac/IPad/Mac Air 
                                D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                                Comment

                                Working...
                                X