Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Logica der logica

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Logica der logica

    Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
    Ik zie wel een groen bol hoor.
    Stom hé.
    mvg
    Antoine

    Comment


    • #32
      Re: Logica der logica

      Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
      Ik hoor nu bij de niet VZW leden (weg groene bol).
      Kom hier ook niet zagen.
      Ik vind het nu belangrijk te weten als ik aan een erkende SD deelneem waarvoor ik die 2 euro moet betalen.
      daarom mijn voorstel Antoine, jij valt in die doelgroep:

      zou het toch hier laten staan, dan kunnen niet VZW leden maar wel lid zijn van BD en mee doen met een SD, het ook volgen.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #33
        Re: Logica der logica

        Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
        Trouwens als er iets ernstigs gebeurt, zal het wel jou verzekering zijn die het geld zal proberen te verhalen op derden. Ze zijn geen liefdadigheidsinstelling en dus moet er een slachtoffer gevonden.
        Dat je dan een papierke hebt ondertekent dat je de organisator niet verantwoordelijk acht voor eventuele ongevallen ... Ik meen dat in het verleden daar reeds voorbeelden genoeg van bestaan om te dudien dat dit geen waarde heeft. Trouwens, als je zoiets ondertekent, vrees ik dat je eigen verzekering daar niet echt gelukkig mee zal zijn en zich tot jou zal keren.
        Klopt.
        En zo zijn er nog genoeg beren te vinden.
        Vandaar dat ik mij liever zelf voor iets verzeker dan dat ik dit aan anderen overlaat.
        Deze week heb ik toch een afspraak met mijn verzekeringsagent, zal eens een balletje opwerpen.

        De enige die echt uitsluitsel over de huidige verzekering kan geven is de RvB want zij hebben hem afgesloten.
        mvg
        Antoine

        Comment


        • #34
          Re: Logica der logica

          Een en ander is terug te vinden onder "Draaiboek.pdf", in deze sticky bij shootingdays.

          Ik dacht al dat er ergens iets over moest te vinden zijn, alleen, lees ik daar :
          - Enkel deelnemers die afgetekend hebben op de aanwezigheidslijst (zie 4.1) kunnen aanspraak
          maken op de waarborgen van de polis (na aanvaarding van het dossier door de
          verzekeringsmaatschappij).
          - Het ongeval dient op de dag van de shooting gemeld te worden aan één van de leden van de RvB/werkgroep SD.
          - Eventuele getuigen van het ongeval (meer is beter in dit geval) maken zich kenbaar + tekenen een verklaring ter ondersteuning van het dossier.
          - Voor opvolging van het dossier kan je terecht bij ... (K@rel, Jbowie,...?)
          − Stoffelijke schade is uitgesloten, enkel de lichamelijke schade is opgenomen in de waarborgen.
          en 4.1 zegt :
          4.1 Algemeen:
          * De organisatie van een door de vzw erkende SD kan enkel gebeuren door een lid van de vzw. (Gasten komen hiervoor niet in aanmerking.)
          * Het volledig programma met alle details moet beschikbaar zijn voor iedereen. Bij wandelingen in open lucht is een plattegrond voor elke deelnemer een must !
          * Alle deelnemers moeten een aanwezigheidslijst tekenen.
          * De veiligheid van de deelnemers staat steeds voorop. Onder veiligheid verstaan we onder andere het kenbaar maken van onveilige gebieden in het terrein/gebouw (afrastering /waarschuwingsbord).
          * Overdreven inspanning: (bv 100 trappen ) moeten worden vermeld in het programma zodat mensen met hart- of andere aandoeningen zich kunnen onthouden voor dit deel/programma.
          * De onkosten die eventueel zouden kunnen voortvloeien bij het voorbereiden van een shooting, dienen op voorhand voorgelegd te worden aan de RvB (gedetailleerde staat) op basis van originele aankoopbewijzen. Na inzage van de onkostenstaat, kan de RvB overgaan tot gedeeltelijke en/of volledige terugbetaling van de gemaakte onkosten.
          * mogelijkheden tot eten en drinken
          * voor alle SD's, respect voor de omgeving (lawaaihinder, zwerfvuil, privacy van de bewoners,...)
          * SD's op private terreinen kunnen enkel plaatsvinden met uitdrukkelijke/schriftelijke toestemming van de eigenaar.
          Onderaan de aanwezigheidslijst, in dezelfde sticky staat :
          De verzekeringsbijdrage van niet-leden wordt na de shooting day overgemaakt aan
          Belgiumdigital vzw – Dooistraat 61 – 3590 Diepenbeek
          Rekeningnummer 979-9927882-34,
          met de mededeling: “datum shootingday, plaats & aantal niet leden”
          Nu nog iets vinden over die €2, en 't is allemaal opgelost...

          Mvg

          Chris
          Last edited by FestinaLente; 3 november 2009, 17:02.

          Comment


          • #35
            Re: Logica der logica

            amaai, door een amateur opgesteld zekers .

            * Het volledig programma met alle details moet beschikbaar zijn voor iedereen.

            dat woord /alle/ maakt het al mogelijk nooit tot uitkering moeten overgaan ...

            en dan dat zinnetje over eten en drinken wat gaat daar mee bedoeld worden

            Comment


            • #36
              Re: Logica der logica

              Oorspronkelijk geplaatst door chris Bekijk bericht
              Het is bvb. niet ondenkbaar dat ik met mijn statief dat prachtige oude boek van het altaar duw in de protestantse kapel (ik ben nu eenmaal een kluns ). Dekt de verzekering van de SD dan de schade? Of draait ik hiervoor op?
              Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
              :
              Enkel deelnemers die afgetekend hebben op de aanwezigheidslijst (zie 4.1) kunnen aanspraak maken op de waarborgen van de polis (na aanvaarding van het dossier door de verzekeringsmaatschappij).
              - Het ongeval dient op de dag van de shooting gemeld te worden aan één van de leden van de RvB/werkgroep SD.
              - Eventuele getuigen van het ongeval (meer is beter in dit geval) maken zich kenbaar + tekenen een verklaring ter ondersteuning van het dossier.
              - Voor opvolging van het dossier kan je terecht bij ... (K@rel, Jbowie,...?)
              − Stoffelijke schade is uitgesloten, enkel de lichamelijke schade is opgenomen in de waarborgen.
              @Chris, begin maar alvast te sparen als je dit ooit op een SD gebeurt.

              mvg
              Antoine

              Comment


              • #37
                Re: Logica der logica

                @Antoine

                Mijn verzekeringpolis nog eens nakijken, of mijn flits gebruiken en het statief thuis laten op een SD.
                Geniet van foto's maken

                Comment


                • #38
                  Re: Logica der logica

                  Als azijnzeiker, mierenneuker en voroal als slechte organisator van SD's heb ik wel meer en meer bekommernissen ...
                  Als ik alle regelkes op orde zet kan ik enkel besluiten .
                  1) de ouwe knokken waren niet allemaal verzekerd tijdens de AV. Niet iedereen heeft een aanwezigheidslijst getekend
                  2) Wat met personen die mee stappen en die noch betalend lid, noch lid zijn. Zij tekenen NOOIT op een aanwezigheidslijst. Er staat ook nergens expliciet geschreven dat ook zij dan onder de verzekering vallen
                  3) Er is veel grijze zone waar nu eens definitief een verduidelijk dient gegeven.
                  - Wat indien dat boek inderdaad zwaar beschadigd is, men niet de dader kan duiden, en de schade verhaalt op de groep ? Wie hoest dan op voor de kosten ?
                  - Tot welk bedrag is lichamelijke schade verzekert. Dit klinkt misschien dom, maar er zijn nu éénmaal domme mensen die domme vragens tellen, maar ik weet wel hoeveel ik bij een eventuele ziekenhuislast van 3000 Euro ik maximaal kan terug trekken en welk bedrag ik forfetair moet laten vallen.
                  Er zitten hier vermoedelijk wel experten bij RvB, wel ipv te zeggen dat alles in kannen en kruiken is, dat men dan het contract even ter beschikking stelt en dan ook een duidelijk uitlegd hoe de vork op de steel zit. Voor mijn part in gesloten kring met eventuele SD-organisatoren maar dan wel grondig zodat iedereen met een gerust hart verder kan. Als alles zo simpel is, heeft het wel heel lang ... maar dat is oude koeien-romantiek
                  En neen, dit hoort niet in een afgesloten forum. Veiligheid, verzekering, ... zijn zaken die iedereen aan belangen. Niet enkel SD-deelnemers kunnen immers schade op lopen. Je moet maar per ongeluk iemand de straat opduwen die een onaangenaam contact krijgt met een wagen, ... Ook daar is er aansprakelijkheid.
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

                  Comment


                  • #39
                    Re: Logica der logica

                    sinds 28 maart 2007: klik
                    Voorlopig nog bij VZW-only.
                    Last edited by lut; 4 november 2009, 08:35.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Logica der logica

                      Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
                      sinds 28 maart 2007: klik
                      waar is dat laatste zinnetje voor Lut?
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #41
                        Re: Logica der logica

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        waar is dat laatste zinnetje voor Lut?
                        grt,bouk.
                        Wel, dat de link die Lut legt naar Private forums/VZW-leden gaat... Als je geen VZW-lid bent, kun je daar dus niet aan.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #42
                          Re: Logica der logica

                          Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          Wel, dat de link die Lut legt naar Private forums/VZW-leden gaat... Als je geen VZW-lid bent, kun je daar dus niet aan.
                          bedankt en contact gehad met Lut.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #43
                            Re: Logica der logica

                            Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
                            sinds 28 maart 2007: klik
                            Voorlopig nog bij VZW-only.
                            Thks,
                            Nu nog de inhoud grondig doorlezen en me eens door iemand laten uitleggen die dat in een gewone mensentaal weet om te zetten.
                            Vind wel dat dit algemene materie is, maar daar beslis ik niet over.
                            https://www.fotospotter.be
                            Je suis content d’être heureux

                            Comment


                            • #44
                              Re: Logica der logica

                              Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
                              sinds 28 maart 2007: klik
                              Voorlopig nog bij VZW-only.
                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              waar is dat laatste zinnetje voor Lut?
                              grt,bouk.
                              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                              Wel, dat de link die Lut legt naar Private forums/VZW-leden gaat... Als je geen VZW-lid bent, kun je daar dus niet aan.
                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              bedankt en contact gehad met Lut.
                              grt,bouk.
                              Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                              Thks,
                              Nu nog de inhoud grondig doorlezen en me eens door iemand laten uitleggen die dat in een gewone mensentaal weet om te zetten.
                              Vind wel dat dit algemene materie is, maar daar beslis ik niet over.
                              Lekker geheimzinnig.
                              Bij deze tactische zet krijg ik de indruk dat het voor niet VZW leden niet goed geregeld is, ondanks dat zij 2 euro hebben betaald.

                              Wederom is men bang voor transparantie.

                              mvg
                              Antoine

                              Comment


                              • #45
                                Re: Logica der logica

                                Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
                                sinds 28 maart 2007: klik
                                Voorlopig nog bij VZW-only.
                                Oef, mijn statief kan toch nog mee. Burgerlijke aansprakelijkheid (= schade aan derden) blijkt verzekerd te zijn. Ik mag wel niet onder invloed van één of ander product zijn, maar da's in mijn geval geen probleem.
                                Geniet van foto's maken

                                Comment

                                Working...
                                X