Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar ik echt ziek van word !

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Ja, lul, daar heb je volkomen gelijk in.

    En nu je foto's, want dat is waar het om gaat, de rest is kul.

    jacques.

    He geschokt of niet verrast, je had dit wel gedacht.

    OK geen foto's geen echte reactie.

    Comment


    • #77
      na het lezen van deze topic heb ik 't volgende beslist:

      ik verkoop mijn piano en begin doedelzak te spelen....

      Comment


      • #78
        JERRY JERRY JERRY JERRY !!!

        Stef

        Comment


        • #79
          Originally posted by jacques
          En, wat is de vraag ?

          Zou ze graag beantwoorden.

          jacques.
          Zie topic http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=28583
          "Een foto bekijken is als wijn proeven. Het is de proever die beslist of hij goed is."

          Comment


          • #80
            Hoi Patrick,

            Heb er nog wat over nagedacht. (Ja, daar is die stijlfiguur weer)

            Het is totaal onmogelijk om ook maar iets te schrijven over fotografie (en ook over andere zaken) zonder in een 'ikvorm' te vervallen.

            Immers, er ligt niets vast, er is geen E=Mc^2 om de waarde van een foto langs te leggen, normaal is de ikvorm heel storend, maar in commentaar op foto's, wel ik denk juist dan niet. Dan wordt het sterk persoonlijke nog eens aangegeven. Ik bedoel, wat ik schrijf is geen wet, geen absoluut, maar slechts een heel persoonlijke opmerking,

            jacques.

            Comment


            • #81
              Wow! De thread "waar ik echt ziek van word" staat nog steeds bovenaan.

              Je moet intussen doodziek zijn, Sjakie! Wanneer is de begrafenis gepland? Daar wil ik zeker bij zijn!
              http://www.theafricabug.com

              Comment


              • #82
                Originally posted by Nicodemus
                Originally posted by jacques
                En, wat is de vraag ?

                Zou ze graag beantwoorden.

                jacques.
                Zie topic http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=28583

                En? Heb je de vragen reeds gevonden?
                "Een foto bekijken is als wijn proeven. Het is de proever die beslist of hij goed is."

                Comment


                • #83
                  ik denk dat ik me maar ga afmelden hier.
                  na het lezen van Jochen's reacties ben ik dus helemaal afgeknapt !

                  mvg
                  gabriella
                  Canon 300D en 350D
                  canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
                  canon 20-35 usm

                  Comment


                  • #84
                    Denk dat dit topic best wordt verplaatst naar chit-chat (of gelocked voor mijn part).
                    Dit heeft (en had in eerste instantie) niets meer met fotografie te maken.

                    Wat mij betreft is een topic als deze een smet op het blazoen van BD... niks meer, niks minder!
                    Luc

                    Comment


                    • #85
                      Originally posted by Jochen
                      Wow! De thread "waar ik echt ziek van word" staat nog steeds bovenaan.
                      Je moet intussen doodziek zijn, Sjakie! Wanneer is de begrafenis gepland? Daar wil ik zeker bij zijn!
                      sorry Jochen, maar dit kan dus NIET. Je gaat echt te ver.

                      Comment


                      • #86
                        Originally posted by gabriella
                        ik denk dat ik me maar ga afmelden hier.
                        na het lezen van Jochen's reacties ben ik dus helemaal afgeknapt !


                        Komaan Gabriella! Zie je dan niet waarmee Jacques bezig is?

                        Het kan zijn dat hij in deze thread jouw foto's "verdedigt" (jij bent "de zwangere buikenfotograaf met originaliteit", als ik me niet vergis), maar let op: dat doet hij ENKEL omdat het hem goed uitkomt. Waar jacques op uit is, is de "gemiddelde" of "beginnende" fotograaf eruit te krijgen, en nog enkel de "kunstige" fotografen over te houden. En dat is NIET de bedoeling van BD. Hij mag dus voor mijn part elders gaan zeuren.

                        Begrijp me niet verkeerd, ik HOU van een pittige discussie, maar dan wel een discussie waar "op de bal gespeeld wordt", en niet "op de man". Waar geschermd wordt met ARGUMENTEN, en niet met denigrerende woorden.

                        Jacques is een regelrechte narcist, die ZIJN werk de hemel in prijst, en bijna al het andere met de grond gelijk maakt.

                        Hij heeft wel al wat geleerd. Vroeger reageerde hij recht op de man af (genre; "heb je een boekje over fotografie gelezen, en denk je écht dat je het nu kunt?"). Het liefst van al nam hij mensen onder handen die nieuw zijn op BD. Dit leverde een pak negatieve reacties op van mensen die hier al een tijdje bezig zijn, dus veranderde hij zijn strategie: nu speelt hij "indirect" op de man. Voorbeelden genoeg ("een na-aper van zwangere buiken-shots", "copyright-freaks", enz...).

                        Zowat alles breekt hij af. Zijn kritiek is NOOIT OPBOUWEND. Jacques is het typevoorbeeld van wat ze op Engelstalige fora een TROLL noemen.
                        Zie je dat dan niet?!

                        Op zijn eerste post in deze thread reageerden bijna onmiddelijk drie "nieuwelingen" (Bisebear, Rikkie, M4RK), en hun commentaar was veelzeggend:

                        -"ik vind jouw boodschap nogal denigrerend overkomen voor beginners als ik"
                        -"Is het misschien al eens bij je opgekomen dat al die mensen er plezier in hebben om dergelijke foto's te maken?"
                        -"...jouw repliek, die waarschijnlijk bij meerderen nogal afbrekend en neerkijkend overkomt"

                        Ik ben er zeker van dat voor elke nieuweling die wél reageert, er ook vijf zijn die niét reageren, en BD ontgoocheld verlaten.

                        Vind JIJ Jacques dan een verrijking voor dit forum?

                        Besef jij dan niet dat we geluk hebben dat vele oud-BD'ers en nieuwe BD'ers hem door hebben (lees maar de posts van clash en Sonyke)? Als deze site nieuwer was geweest dan was het zaakje al lang naar de haaien.

                        http://www.theafricabug.com

                        Comment

                        Working...
                        X