Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waar ik echt ziek van word !

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Jaques wat dat watermerk in het midden betreft ben ik het volledig met je eens maar wie zijn wij om daar over te oordelen????
    Als ik het te storend vind kijk ik er niet naar .
    Iedereen heeft er zijn eigen mening over en ik probeer die te respecteren maar wat jij doet is serieus natrappen ,iemand die dit forum een beetje volgt weet direct over wie je het hebt.
    als die mensen hun auto´s ,wielrenners of blote buiken goed vinden dan is dat hun goed recht.Smaken verschillen nu eenmaal en wie ben jij of ik om te zeggen wat een ander moet doen of laten,de fotos die jij soms toont zijn ook niet mijn smaak maar als jij daar tevreden mee bent is dat je goed recht.Wat het naapen betreft om in een wereld waar alles al een keer geprobeerd of gedaan is ,nog origineel uit de hoek te komen zal je eerst veel moeten naapen en leren van anderen voor het je zal lukken.
    Dus laat iedereen in zijn waarde en kijk eerst bij jezelf voor je een ander beoordeelt ,ik vermoed dat je het spreekwoord wel kent men ziet de splinter in het oog van een ander maar de balk in het eigen oog niet.
    En daar word ik nu echt ziek van.

    Groeten Rusty



    Ik haat vriendjespolitiek

    Comment


    • #17
      Waar ik echt ziek van word, zijn die foto's niet alleen sterk verkleind, wel dat moeten we allemaal, maar die foto's voozien van die afschuwelijke copyright boodschappen.
      Je ziet heel duidelijk kwaliteitsverlies met het verkleinen van foto's dat vind ik doodzonde. De copyrightboodschappen vinden sommigen noodzakelijk en uit de praktijk blijkt dat het soms inderdaad nodig is.
      Zoals iedereen nu wel weet heb ik een paard, Kootje. Ik was eens op www.marktplaats.nl aan het rondkijken, en klikte op te koop staande paarden. Wat kwam ik tegen? Een te koop staand paard van Kootje's ras (Fjord) met daarbij...... juist, een foto van MIJN paard! Het was dus net of MIJN paard te koop stond. Ik was laaiend en heb diegene direct gemaild dat ze met haar tengels van mijn foto (eigenlijk van mijn paard, want zo voelde het) moest afblijven. Ook marktplaats.nl is ingelicht en binnen een uur was de foto verdwenen.


      Vind het heel opmerkelijk, dat de betere fotografen, is vrouwelijk en ook mannelijk, daar niet zo'n punt van maken, allen zij, die misschien technisch er wat van begrijpen, maar compositie wijze totaal de plank misslaan.
      Je hebt het over de compositiewijze waar JIJ voorkeur aan geeft. Het wil niet zeggen dat een ieder een compositie in gedachten moet houden zoals jij het wilt, Jacques.


      Maar er zijn er toch enkelen, die geen enkele eigen inbreng hebben en de bootschap denken te moeten toevoegen, hetgeen gekenmerkt wordt doordat een iedere foto in hun albums precies gelijk is aan al de andere foto's in hun album.

      ** knip quote over frames**
      Ikzelf hou niet van frames, hoewel het heel soms voorkomt dat een foto er mooier van wordt.


      Vind die 'copyright' freaks, daar hun werk ook vaak maar heel gewoon is, werkelijk totaal vervreemd van deze wereld, ze zouden zich beter in de USA kunnen vestigen, daar daar de mensen ook het contact met de werkelijkheid hebben verloren.
      En daar kan je veel geld verdienen met het aanklagen van copyrightmisbruikers!


      Comment


      • #18
        Originally posted by gerda
        Zelf zet ik nooit © op mijn foto's, bij het posten ben ik er misschien wel wat fier op, maar na een tijdje zie ik toch weer al die fouten, en hoe het beter zou kunnen...
        hahahha, dat heb ik nou ook elke keer weer, Gerda!!

        Comment


        • #19
          Hi Jacques, eigenlijk zijn dit twee opmerkingen die je hier maakt.

          1. de "storende copyright" -boodschappen... Tja, daar kan ik je in bijtreden. Wanneer je een foto moet verminken om er zeker van te zijn dat ie niet gestolen wordt, dan kan je hem beter helemaal niet meer vertonen. Copyright heb je automatisch als "auteur" van je foto en wanneer je dan vaststelt dat hij ergens opduikt waar hij niet thuishoort, dan is het zaak om onmiddellijk en krachtig te reageren. Ook interessant is het om zeker geen originelen op je site te zetten; altijd verkleinen is de boodschap. En wat dat verkleinen en comprimeren betreft... tja, da's het internet he. Een heel ander medium dan print. Ik ben er overigens rotsvast van overtuigd dat je een foto nooit ten volle kan appreciëren -en dus beoordelen- op basis van een low res, low quality beeldje in je browser. Maar goed, we moeten ermee leren leven.

          2. Wat de inhoud en artistieke waarde van de foto's betreft... tja, daar kunnen we nog een hele boom over opzetten. Ik kan me wel vinden in je bemerkingen, en moet toegeven dat ik ook af en toe eens een zucht slaak wanneer de zoveelste ....... de revue passeert. Maar dan heb ik wel de reflex om in te zien dat "mijn" gelijk er eigenlijk niets toe doet. En dan onthou ik me van elke commentaar. Pro of amateur, dat is niet de kwestie. Er zijn pro's die ontstellend saaie en banale foto's maken en ze vaak nog beestig slecht afwerken ook omdat de "markt" daarom vraagt. "Pro" of "amateur" houdt geen enkele kwaliteitsbeoordeling in.
          Canon 1D Mark II; flitsers en het nodige gLasservies...

          Comment


          • #20
            Moeten wij allemaal gaan leven volgens uw regeltjes Jacques ?
            Zijn alle andere "regeltjes" schoolverkrachtingen, creatief verneukt ?
            Er zijn er nog die voor zichzelf zeggen ik ben normaal of buitenbenig en de anderen zijn allemaal abnormaal of binnenbenig, het percentage dat in Geel daarvan vrij rondloopt is hoger dan in andere gemeenten.
            Wat het framen betreft, scheur voor mijn part uw foto's in stukjes, rommel die door elkaar en plak ze eventueel terug. Liefst niet in vierkante of rechthoekige plaatjes, want die kan je weer opnieuw allemaal voor 90% op elkaar leggen. Plak ze vast in een propje.
            Doe wat je wil.
            Niet onze schuld dat jij ergens ziek van wordt, moet je in de eerste plaats jezelf eens nakijken. Waarschijnlijk vind je dit niet nodig, nee jij bent goed bezig. Ik heb het je nog al eens gezegd : zoeken Jacques, vooral blijven zoeken.
            Al wie niet zoekt is gek ?

            Comment


            • #21
              één zin is waard als reply...

              "les couleurs et les gouts, ça ne se discute pas"

              en men beste jacques slaat op heel jou repliek, die waarschijnlijk bij meerdere nogal afbrekend en neerkijkend overkomt.

              Greetz, Marc
              Sony DSLR-A100 / DT 18-70mm / SAL 75-300mm
              Sony DSC-F717 / VCL-HG2037X / HVLF32X.CE7

              Comment


              • #22
                Postings als deze zijn dus DE reden waarom op BD minder en minder actiefotos worden geplaatst...
                Hans Deveuster... Luc Pappens... Tribal....
                allemaal mensen waar we nog iets van kunnen opsteken.. én van hun prachtig werk.
                Waar zijn ze gebleven??? Ondergewaardeerd blijkbaar.

                En wat mezelf betreft... ben enigzins in mijn wiek geschoten door deze post. Bekijk mijn reportages en je zal zien dat bijlange niet alle foto's op dezelfde manier gekadreerd zijn. Bewijze daarvan de vele kilometers en hectische verplaatsingen die ik maak tijdens een grote wielerwedstrijd... om toch zoveel mogelijk andere renners, andere actie, een andere omgeving te verkrijgen.

                Met alle respect Jacques, maar hoe meer postings ik lees van u, hoe meer ik bemerk dat hier maar één fotograaf serieus bezig is... en dat bent u
                Luc

                Comment


                • #23
                  Originally posted by clash
                  Postings als deze zijn dus DE reden waarom op BD minder en minder actiefotos worden geplaatst...
                  Hans Deveuster... Luc Pappens... Tribal....
                  allemaal mensen waar we nog iets van kunnen opsteken.. én van hun prachtig werk.
                  Waar zijn ze gebleven??? Ondergewaardeerd blijkbaar.

                  En wat mezelf betreft... ben enigzins in mijn wiek geschoten door deze post. Bekijk mijn reportages en je zal zien dat bijlange niet alle foto's op dezelfde manier gekadreerd zijn. Bewijze daarvan de vele kilometers en hectische verplaatsingen die ik maak tijdens een grote wielerwedstrijd... om toch zoveel mogelijk andere renners, andere actie, een andere omgeving te verkrijgen.

                  Met alle respect Jacques, maar hoe meer postings ik lees van u, hoe meer ik bemerk dat hier maar één fotograaf serieus bezig is... en dat bent u
                  Denk je dat dat echt zo is ? Jacques heeft het ook over bloemetjes en insecten en die zie je toch nog heeel veeeel.
                  Persoonlijk heb ik ook niet zoveel met actiefoto s maar dat betekent niet dat ik ze slecht vind, integendeel maar ik sla ze wel meestal over. Ieder zijn ding toch !!

                  Jacques zijn zure opmerkingen zijn trouwens echt niet speciaal voor beginners bedoeld want je kunt over hem zeggen wat je wilt, beginners of semiprofs wat dat betreft maakt hij geen onderscheid

                  Comment


                  • #24
                    he jake,als gij u durft in te schrijven voor de shootingdag op 2 november dan betaal ik uw inschrijvingsgeld (drink natuurlijk dan ook uw consumpties op).En dan zou ik willen dat gij dat daar terplaatse allemaal eens voor doet.Want volgens mij bent u DE FOTOGOEROE , de perfectionist.Leer het ons,wij snakken naar uw wijsheid.
                    Maar als ge het niet durft te demonstreren,zwijg dan en laat ieder met zijn fotos doen wat hij denkt te moeten doen.
                    PS na het lezen van uw topic dacht ik effe , die heeft bepaalde fotos nodig om op een ander te gaan stoefen,maar spijtig genoeg voor hem staat daar ne copyrght op.En dan zoude ge van minder ziek worden.
                    En jacques,ik weet het ik kan niet zonder fouten schrijven,dus val daar dan niet in herhaling!

                    Comment


                    • #25
                      Zal wel weer heel zuur overkomen. Hoop dat in wezen ook, daar het een redelijk objectieve waarneming is.
                      wat is objectief als je van eigen gelijk uitgaat.
                      "Een mening hebben kan dodelijk zijn"

                      Comment


                      • #26
                        Hallo, volgens mijn mening zit Jaques even in een dip, hij wil gewoon effe tegen alles aanschoppen wat niet zo is als dat volgens hem zou moeten zijn. Bij onderstaande topic was er ook al een eigenaardige reactie die beslist ook anders geformuleerd had kunnen worden.




                        Zo zijn er mij meerdere reacties en commentaren van Jaques opgevallen die ook anders geformuleerd hadden kunnen worden.
                        Jaques, ga je gang maar, voor mij staat er genoeg positiefs op dit forum, en ik maak zelf wel uit wat ik wil zien en wat niet.

                        Groetjes, JantjeB.
                        Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                        Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                        Comment


                        • #27
                          Je kan het met Jacques eens zijn of niet. Het is ook niet mijn manier van reageren, maar ik heb lange tijd niet zo'n pittige topic met alle reply's gelezen. Op zijn wat ongeremde manier van reageren wordt door voor- en tegenstanders flink van repliek gediend en dat mag ook weleens, want soms zijn we ook te lief voor elkaar.
                          Ik kan mij ook voorstellen dat sommigen misschien beledigd zijn, toch wil ik er voor pleiten om op een faire wijze te reageren en het liefst op basis van redelijke argumenten. Dat betreft natuurlijk ook Jacques.

                          Comment


                          • #28
                            Heb me steeds voorgenomen om nooit te reageren op posts van Jacques, maar deze ene maal wil ik het wel doen omdat ik mij een beetje aangsproken voel. Ben immers een meester in het verzieken van mijn foto's met copyright toestanden.

                            Maar hoe zou je zelf zijn? Ik fotografeer vooral de populairste sporten waaronder wielrennen en veldrijden. Wil nu lukken dat door de populariteit van deze sporten, dergelijke foto's erg geliefd zijn bij webmasters van wielersites. En ook zij hebben de weg naar deze site gevonden en durven wel eens een fotootje te "lenen".

                            Is het dan zo vreemd dat ik op die manier m'n werk wil beschermen? Nu ja, wat versta je onder beschermen?

                            Enfin, dit is ook één van de reden waarom ik tegenwoordig nog weinig werk laat zien op het net.

                            Over composities heeft ieder een eigen mening, maar bij mijn weten heb ik u nooit weten te replyen op een foto dat ik plaatste. Ik sta open voor kritiek en leer zelf iedere dag nog bij.


                            Hans.
                            http://www.sportfotos.be

                            Comment


                            • #29
                              http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

                              Comment


                              • #30
                                Jacques,

                                als je echt ziek wordt van belgium digital en het forum hier,dan kan ik enkel maar zeggen, blij hier toch weg man, je bespaart uzelf en vele mensen hier veel ergernis.
                                Wat copyrights van foto's betreft, ik dacht dat iemand nog altijd zelf mag kiezen wat hij op zijn foto zet? Het is namelijk nog altijd zijn eigen foto, als hij die wenst te beschermen dan is dat zo en dan leg je je daar gewoon bij neer.
                                Wat compositie van foto's betreft, niet iedereen heeft evenveel oog voor compositie en framing...niet iedereen heeft hier ook de bedoeling om een perfecte compositie te posten, dit is een forum voor amateurs/liefhebbers en "pro's"
                                En nog een laatste ding, ik wacht nog altijd op een eerste foto van u Jacques, die me echt kan bekoren. Het enige wat ik hier al van u gezien heb zijn 75% onscherpe foto's of zeer bizarre zaken. Dit is mijn persoonlijke mening maar ik ben er vrij zeker van dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.
                                Als je je afvraagt welke foto's mij wel bekoren, wel bekijk dan de site van Ron Reznick eens: http://www.digital-images.net/

                                mvg,

                                Lieven


                                Comment

                                Working...
                                X