Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SC-ers beoordelen in fotobeoordeling!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: SC-ers beoordelen in fotobeoordeling!

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
    Waarom zou een mod geen mening mogen geven over een bepaalde camera, lens, wel HDR of niet, wel of niet structurele veranderingen, over het gebruik van bepaalde bewerkingsprogramma's enz., zolang hij dat doet volgens de regels van het spel.
    Robby G L
    Geen probleem mee Robby, maar als mods onder één hoedje spelen, en elkaar gaan beschermen, dan zegt mij dat heel veel over de zieke mentaliteit binnen bepaalde kringen.
    Men mag over een forumlid alles zeggen, maar ooohwee als 't over een mod gaat. 't Is net alsof ze heiliger dan de paus zijn.
    Ik ben steeds opgekomen voor mijn eigen mening, en heb nooit moeten vragen aan iemand om mij te komen verdedigen.
    Bij mods gaat het anders... als je daar iets over zegt, krijg je een heel team als vliegen op een ****** over je.

Mvg

Chris
    Last edited by FestinaLente; 16 september 2009, 13:14.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
      Beginners zijn klapvee....die mogen blijkbaar niet nadenken over foto's.
      Ik heb net de omgekeerde ervaring, de reden waarom ik géén foto's meer post op dit forum is het verwijt die ik van meerdere "beginners" steeds opnieuw kreeg: "jij post hier foto's om klanten te ronselen".

Op een bepaald moment had ik er genoeg van en tot op heden heb ik mijn beslissing nog géén seconde beklaagd. Ik "moei" me ook niet meer in de soms terechte of onterechte reacties in SC, het heeft meestal géén zin om bepaalde leden iets bij te willen leren.
      www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door antoine200 Bekijk bericht
        3. Wees blij dat er moderators zijn, dus zadel deze mensen dan ook niet op met allerlei opdrachten die niet haalbaar zijn.

Mvg
        Antoine
        M.b.t. Moderators wil ik het volgende toevoegen.
        Een moderator in functie, bemoeit zich alleen met de forum regels en hiervoor moet hij een apart account hebben. In dit account moet zijn functie als moderator duidelijk voor een ieder herkenbaar zijn.
        Misschien is het zelfs beter als de orginele nicknaam daar niet zichtbaar is.
        Op deze manier bescherm je dan ook de mod. in functie.

Als hij als forumlid actief wil zijn dan doet hij dit net als wij allen onder zijn eigen account. Hij is dan niet in functie en hij is dan ook vrij om zijn eigen mening te ventileren.
        Het gedoe met mod off en mod on is zeer amateuristisch en hoort op een forum die pretendeert het beste te zijn van België niet thuis.

Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

LesC. Sorry dat ik jou in de link even als voorbeeld neem.

mvg
        Antoine
        Last edited by antoine200; 16 september 2009, 13:48.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
          Ik heb net de omgekeerde ervaring, de reden waarom ik géén foto's meer post op dit forum is het verwijt die ik van meerdere "beginners" steeds opnieuw kreeg: "jij post hier foto's om klanten te ronselen".

Op een bepaald moment had ik er genoeg van en tot op heden heb ik mijn beslissing nog géén seconde beklaagd. Ik "moei" me ook niet meer in de soms terechte of onterechte reacties in SC, het heeft meestal géén zin om bepaalde leden iets bij te willen leren.
          Dat eerste kan ik moeilijk beoordelen, maar mijn 50 cents :

Ik zou verdomd graag hebben dat mensen als jij en bv Trebs hier weer gaan posten en comments leveren !! Het kan het forum en mijzelf (enig egoïsme is me niet vreemd) ten goede komen...
          Ik denk trouwens dat je vrij weinig commerciële opdrachten gaat genereren door hier te posten...

Je moet het effen zo zien :
          1. door naar beter werk te kijken leer je bij
          2. door zinvol commentaar te krijgen leer je bij
          3. Af en toe een bemoedigend schouderklopje doet iedereen deugd, maar voor mij (=mijn postings) mag het hard als het slecht is.

Wat mijn eigen comments betreft : ik probeer deel te nemen aan het forum, met de beperkte kennis die ik heb (niks in vergelijking met de toppers). Soms zal mijn commentaar dus op niks slaan, het zal niet anders zijn (daar leg ik me bij neer, maar ik doe mijn best). Het is zo'n geval wel mooi als er voor de TS een topper/prof overheen kan rollen met corrigerende commnetaar.

Ik post meestal in SC, maar ik heb me wel voorgenomen om voor elke posting minstens een comment of 5 te laten in Fotobeoordeling (als ik tijd heb). Het hoeft niet altijd Nieuwjaar te zijn voor goede voornemens
          By the way, die 10 kilo die ik me in Januari had voorgenomen is er nog niet af...
          Groeten Dirk
          Website : http://www.gakrid.be

Comment

Sssssssst ... Chris,
            Ge valt in herhaling en we mogen oud zeer niet herop rakelen op straffe van dood met de kogel of verbanning naar SIberië. En daarop kan en moogt ge zeker niet oordelen ... want als meewerkend, euh, medelijdend lid weten we niets
            Nog een geluk dat er nog zoiets bestaat als zwarte pens, euh, lijst wat niemand lust, maar wel graag eet , maar pas op, we gaan off-topic

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
            Monica, ik snap wat je bedoelt, maar...
            Denk je dat dat alleen bij beginners is ? Het betert echt niet na 7.000 commentaren...
            't Is gewoon een zieke mentaliteit. Men plaatst foto's op een forum om te pronken i.p.v. hem te laten beoordelen. Het kan toch niet zijn dat een foto in showcase slecht is .

Mvg

Chris
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

Comment

Antoine ...
              Je voorstel is in strijd met de forumregels. En zoals je weet, zoals iedereen, aanvaardt je de regels bij registratie (ook al worden die nadien bijgestuurd)
              De regelkes zeggen immers dat het niet toegelaten is een dubbele account te hebben ...
              En, er staat nergens bij dat dit niet van toepassing is voor MOD's, ...

M.b.t. Moderators wil ik het volgende toevoegen.
              Een moderator in functie, bemoeit zich alleen met de forum regels en hiervoor moet hij een apart account hebben. In dit account moet zijn functie als moderator duidelijk voor een ieder herkenbaar zijn.
              Misschien is het zelfs beter als de orginele nicknaam daar niet zichtbaar is.
              Op deze manier bescherm je dan ook de mod. in functie.

Als hij als forumlid actief wil zijn dan doet hij dit net als wij allen onder zijn eigen account. Hij is dan niet in functie en hij is dan ook vrij om zijn eigen mening te ventileren.
              Het gedoe met mod off en mod on is zeer amateuristisch en hoort op een forum die pretendeert het beste te zijn van België niet thuis.

Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...

LesC. Sorry dat ik jou in de link even als voorbeeld neem.

mvg
              Antoine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                Geen probleem mee Robby, maar als mods onder één hoedje spelen, en elkaar gaan beschermen, dan zegt mij dat heel veel over de zieke mentaliteit binnen bepaalde kringen.
                Men mag over een forumlid alles zeggen, maar ooohwee als 't over een mod gaat. 't Is net alsof ze heiliger dan de paus zijn.
                Ik ben steeds opgekomen voor mijn eigen mening, en heb nooit moeten vragen aan iemand om mij te komen verdedigen.
                Bij mods gaat het anders... als je daar iets over zegt, krijg je een heel team als vliegen op een ****** over je.

Mvg

Chris
                en worden regelkes dreigend in het rood boven gehaald

Comment

glad ijs mensen:

8.11. BD schade berokkenen
                  Elke daad met de bedoeling schade toe te brengen aan Belgiumdigital op zich, het forum, de leden , medewerkers van Belgiumdigital of diens onderliggende structuur, is ten strengste verboden en kan de onmiddellijke en definitieve beëindiging van je account tot gevolg hebben.

grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    glad ijs mensen:

8.11. BD schade berokkenen
                    Elke daad met de bedoeling schade toe te brengen aan Belgiumdigital op zich, het forum, de leden , medewerkers van Belgiumdigital of diens onderliggende structuur, is ten strengste verboden en kan de onmiddellijke en definitieve beëindiging van je account tot gevolg hebben.

grt,bouk.
                    Ik snap nog altijd niet dat jij geen moderator bent. Je zou er "letterlijk" goed in zijn.

Mvg

Chris

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
                      Ik had het over discussies die niet met fotografie te maken hebben of het zelf off topic gaan in bepaalde gevallen dus lijkt het beter van geen comment toe te laten .
                      Dan zijn ze tegen de regels van het comment aan het zondigen en moet dit gemeld worden met het uitroepteken.

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht

Dit is nu het mooiste voorbeeld van wat er hier misgaat op BD.
                      Fotofolio, groot gelijk hebben die beginners dat ze dit zeggen. Met je foto's doe je inderdaad aan reklame voor een commerciele site (btw: BE896.836.660 gevonden op uw site). Reklame maken is verboden. Waarom niet gewoon uw naam vermelden of een nickname. Nu maak je steeds een verwijzing naar je commerciele zaak wat niet mag.
                      En daar doet het schoentje pijn.
                      Feitelijk zou ik je groot gelijk moeten geven. waarom geen gratische reklame maken en aan gratis marktonderzoek doen, als ze dat toelaten.
                      Met jouw topic's kun je perfekt bewijzen dat er sommige mod's onbewust of bewust de regels laten overtreden zonder iets te ondernemen. Jij zondigt hier zwaar tegen de regels maar toch laten ze je ongemoeid. Dat dit sommige mensen kwaad maakt kan ik goed begrijpen.
                      Ik moet lidgeld betalen dan moet jij maar betalen voor de reklame die je maakt, dat moeten firma's ook doen.
                      Dit heeft niets te maken met de foto's die je maakt want er zitten schoontjes bij ,maar speel het spel fair, verwijder al die reklame. Ook de link naar je website hier bij je comment
                      Robby G L
                      Minder tijd achter de computer
                      Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                        Antoine ...
                        Je voorstel is in strijd met de forumregels. En zoals je weet, zoals iedereen, aanvaardt je de regels bij registratie (ook al worden die nadien bijgestuurd)
                        De regelkes zeggen immers dat het niet toegelaten is een dubbele account te hebben ...
                        En, er staat nergens bij dat dit niet van toepassing is voor MOD's, ...
                        Op dit moment heb je gelijk.
                        Echter er gebeuren zoveel dingen die in strijd zijn met de forumregels, kijk o.a. maar eens in de koophoek.
                        Ook daarover is al genoeg over gezegd en geschreven.

Ik zie trouwens een functioneel account, mod /RvB/bestuur, niet als een dubbel account, zoals in de forumregels wordt bedoeld.

mvg
                        Antoine.

Comment

Op dit moment heb je gelijk.
                          Echter er gebeuren zoveel dingen die in strijd zijn met de forumregels, kijk o.a. maar eens in de koophoek.
                          Ook daarover is al genoeg over gezegd en geschreven.

Ik zie trouwens een functioneel account, mod /RvB/bestuur, niet als een dubbel account, zoals in de forumregels wordt bedoeld.

mvg
                          Antoine.
                          Waarom zou je twee acounts nemen. Aan de manier van schrijven kun je al weten wie achter een naam gaat. Of is het dan de bedoeling dat dat je voor de twee acounts een andere schrijfwijze toepast.
                          Wat is het werk van een Mod. Zien dat de regels worden gerespecteerd. Als de Mod's zelf de regels respecteren mag die van mij zeggen wat hij wil met het zelfde account.
                          Als natuurlijk een mod zegt dat het beleefd moet blijven maar zelf het varken uithangt dan zitten we met een probleem.
                          Het is niet de bedoeling dat de Mod verstoppertje speelt achter zijn accounts.
                          Je moet uw eigen kunnen blijven zolang het binnen de regels is.
                          Robby G L

Comment

sorry nen misse van mijnen tewege.
                            Last edited by micka; 16 september 2009, 17:36. Reden: misse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
                              Purlut ssssssssssst over dubbelaccount
                              Ik zou begot niet weten waarom ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                                Ik zou begot niet weten waarom ?
                                Ik ook niet
                                Robby G L

Comment

Working...
                                X