Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SC-ers beoordelen in fotobeoordeling!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: SC-ers beoordelen in fotobeoordeling!

Wauw! Impressed!

Dat jij mij eerst aanvalt, dat maakt niet uit zeker? Ahnee want jij hebt meer posts ...

Maak er een printscreen van en kader hem in !
    nikon D700 + MB-D10| nikkor af-s 24-70 2.8 | 2 X SB-900

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OlivierScalais Bekijk bericht
      Wauw! Impressed!

Dat jij mij eerst aanvalt, dat maakt niet uit zeker? Ahnee want jij hebt meer posts ...

Maak er een printscreen van en kader hem in !

Best man,

U maakt een zeer hautaine indruk en zelfs zeer arrogant!
      Robby is een apart persoon, maar durft het wel te zeggen waarop het staat (ook al ben ik niet altijd akkoord met hem).

Uit alle posts die hier al staan, kan ik het me meest vinden in wat hij zegt.
      Ik probeer m'n steentje bij te dragen door in de mate van het mogelijke mijn gefundeerde comment te geven. Af en toe plaats ik ook zelf wat materiaal, als ik er voldoende tevreden over ben.

Ik ga hier geen moraalridder spelen... maar als ge niets doet, gebeurt er ook niets. Op een gegeven moment kan iedereen op iedereen zitten wachten.

Persoonlijk idee. Waarom niet een puntensysteem in het "beoordelingsonderdeel" plaatsen, waarbij geplaatste foto's in dat onderdeel pas naar SC kunnen versassen na x-aantal positieve beoordelingen? Dus niet meer rechtstreeks in SC plaatsen, maar allemaal in "beoordeling"... op die manier is het "verplicht" van een oordeel te geven om nog in SC te komen... (maakt het ook gemakkelijker om uiteindelijk de HOF te kiezen)...
      www.brunodyserinck.be
      https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
        U maakt een zeer hautaine indruk en zelfs zeer arrogant!
        Robby is een apart persoon
        Hier alweer het bewijs ... IK ben hautain en zeer arrogant.
        Ahja maar Robby, das een apart persoon !!

Anyway nog veel plezier met de discussie. Ik zal me hier niet meer "moeien".
        nikon D700 + MB-D10| nikkor af-s 24-70 2.8 | 2 X SB-900

Comment

Neem gewoon af en toe ook eens een foto die nog op '0' staat en probeer daar een zinnige beoordeling aan te geven.
          Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht

Persoonlijk idee. Waarom niet een puntensysteem in het "beoordelingsonderdeel" plaatsen, waarbij geplaatste foto's in dat onderdeel pas naar SC kunnen versassen na x-aantal positieve beoordelingen? Dus niet meer rechtstreeks in SC plaatsen, maar allemaal in "beoordeling"... op die manier is het "verplicht" van een oordeel te geven om nog in SC te komen... (maakt het ook gemakkelijker om uiteindelijk de HOF te kiezen)...
            al een oud idee hoor:
            wie heeft de meeste vrienden!!!!!
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              al een oud idee hoor:
              grt,bouk.
              bouk, da's nu ook al voor een groot stuk, en helemaal niets nieuws. Wat ik daar dan nog het ergst aan vind, is dat al die "vrienden" die foto's altijd nog geweldig vinden ook.
              Nee, dan heb ik liever geen commentaren dan deze van mensen, die zelfs, als ik mijn slechtste foto plaats, er bij zetten.

Er zijn al oplossingen genoeg aangereikt, er is al enorm veel over gepalaverd, men hoeft alleen die palavers nog maar te gaan zoeken en er een sterkte/zwakte analyse over doen.

Alles wordt beter NA 27/9/2009, zal ook de conclusie zijn van dit topic...

Mvg

Chris
              Last edited by FestinaLente; 26 augustus 2009, 17:05.

Comment

Hier alweer het bewijs ... IK ben hautain en zeer arrogant.
                Ahja maar Robby, das een apart persoon !!

Anyway nog veel plezier met de discussie. Ik zal me hier niet meer "moeien".
                God ja... Robby is een apart persoon... Robby is dit... Robby is dat... wat maakt het uit ?

Ik heb ook al met Robby in discussie gelegen, maar dat is naar mijn mening steeds met respect en vriendelijkheid verlopen, en daarvoor respect!

U bent toch heel vrij om uw comments te geven? Betekent toch niet dat ik ermee akkoord moet gaan? En zeker niet als het zo arrogant over komt.
                www.brunodyserinck.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  al een oud idee hoor:
                  grt,bouk.

Ist zo erg ja?
                  www.brunodyserinck.be

Comment

Ma jong toch ... Wil je zeker zijn dat je op regelmatige tijdstippen commentaar krijgt, ga dan naar een fotoclub! Jeez.
                    Groot gelijk ! Elke week, 5 foto's, LIVE en MET RESPECT voor de foto en de maker en zijn mening, becommentarieerd, bekeken op groot scherm, i.p.v. die minuscule 900 pixeltjes.
                    Op de fotoclub, althans bij ons, ben je niet verplicht van commentaar te geven op elke foto, maar... bij elke nieuwe reeks foto's, is iemand anders aangeduid om te beginnen met commentaar geven. Eén keer ga je dus minstens commentaar moeten geven.
                    Bovendien... als je wil dat er commentaren op jou foto's komen, ben je dus eigenlijk minstens één keer verplicht om commentaar te geven.
                    Daarom... allemaal naar de fotoclub !!!

Goh... BD is zowat de grootste fotoclub van België, denk ik, alleen is het becommentariëren niet LIVE, en heel vaak niet met respect voor de foto, noch de maker, noch zijn mening of die van anderen. Alleen is er hier niet dat regeltje, dat je ook commentaar moet geven, om zelf commentaar te krijgen.

Mvg

Chris

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                      ......Alleen is er hier niet dat regeltje, dat je ook commentaar moet geven, om zelf commentaar te krijgen.
                      Nuance, het is geen GESCHREVEN regel, dat niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                        Ik denk dat het probleem ook zit dat de nieuwkomers geen comments durven geven wegens zogezegd "niet ervaren" de weinigen die dan toch durven antwoorden worden door een mod op gewezen dat " het niet normaal is dat een nieuwkomer direkt comments geeft en dat hij beter wacht totdat hij,zij wat meer ervaring heeft"...
                        Heb je daar voorbeelden van, Robby, van een moderator die een poster erop wijst...
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          Heb je daar voorbeelden van, Robby, van een moderator die een poster erop wijst...
                          Nu je er toch om vraagt... Bijvoorbeeld. Ik geef toe 't is voorzichtig gezegd, maar een goede verstaander heeft maar een half woord nodig. Ik heb daarop dan ook mijn genuanceerde reply gegeven.

Ik ben blij dat er nog mensen zijn die willen geloven in dit project, maar mocht ik niet verslaafd zijn aan dit forum, en hier inmiddels niet een aantal mensen heel goed kennen, ik had het al lang opgegeven om nog maar één post te plaatsen.
                          Het is soms bedroevend om sommige commentaren te lezen en even bedroevend om te zien hoe sommige foto's het zonder commentaar moeten stellen...
                          Ik ben heel blij dat er nog mensen zijn zoals bouk, die op bijna alles reageert, en vaak heel gevat, zoals Peterdep en nog enkelen die dit in mindere mate doen, die heel gericht en technisch commentaar geven over het hele forum, zoals Control-Z die vaak een heel andere, en verrassende blik op de dingen werpt, en robbydorine, die de laatste maanden zelf heel veel bijgeleerd heeft, en die ook verrassend en positief kritisch uit de hoek kan komen. Ik ben nu een aantal namen vergeten van mensen die hier frequent commentaar geven, en da's niet mijn bedoeling. Deze lijst is dus niet limitatief.
                          Zelf ben ik het aan 't opgeven... te vaak hetzelfde geschreven, te vaak commentaar gekregen op mijn commentaar en foto's, die niet getuigt van respect voor mij en mijn foto's en mijn mening, ook vanuit het bestuur en de mensen die ermee samenwerken.

De simpele en terechte vraag van Monica, is een vraag naar interactiviteit, een vraag naar CONCRETE en LEERRIJKE commentaren op foto's. Als deze de kop ingedrukt wordt door een systeem en moderators die in dit systeem werken, dan is dit forum m.i. fout bezig.

Mvg

Chris

Comment

...
                            De simpele en terechte vraag van Monica, is een vraag naar interactiviteit, een vraag naar CONCRETE en LEERRIJKE commentaren op foto's. Als deze de kop ingedrukt wordt door een systeem en moderators die in dit systeem werken, dan is dit forum m.i. fout bezig.

Mvg

Chris
                            Met deze laatste paragraaf ben ik het volmondig eens.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Nu je er toch om vraagt... Bijvoorbeeld. Ik geef toe 't is voorzichtig gezegd, maar een goede verstaander heeft maar een half woord nodig. Ik heb daarop dan ook mijn genuanceerde reply gegeven.

Chris
                              Toch een béétje vergezocht he Chris, als 1 moderator dergelijke uitspraak doet ten persoonlijke titel (met overigens de vermelding "mijn gedacht" en "tussen haakjes...") om deze uitspraak meteen te linken aan alle 21 andere mods.

In dezelfde topic, maar 20 reply's vroeger heeft dezelfde mod al wel de juiste richting aangegeven.
                              Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                                Toch een béétje vergezocht he Chris, als 1 moderator dergelijke uitspraak doet ten persoonlijke titel (met overigens de vermelding \"mijn gedacht\" en \"tussen haakjes...\") om deze uitspraak meteen te linken aan alle 21 andere mods.

In dezelfde topic, maar 20 reply\'s vroeger heeft dezelfde mod al wel de juiste richting aangegeven.
                                Mijn gedacht? Ik stel me toch serieuze vragen bij een moderator die er dergelijk \"persoonlijk\" gedachtengoed op nahoudt en dit ook verkondigt, zelfs al staat er een duidelijke \"moderator\" onder zijn naam vermeld.
                                En dat hij zijn eigen woorden, van o.a. twintig reply\'s voordien, daarmee tegenspreekt maakt het eigenlijk alleen maar erger.

De \"moderatie\" wordt inderdaad gemeten aan de conseqentie van het ganse moderatie-team...aan alle 21 andere mods dus , waar hij een deel van uitmaakt.

Comment

Working...
                                X