Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SC-ers beoordelen in fotobeoordeling!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: SC-ers beoordelen in fotobeoordeling!

Oorspronkelijk geplaatst door OlivierScalais Bekijk bericht
    Not again ...
    70 postings.....0,3 per dag. Ik zou mij niet aangesproken voelen als ik jou was.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OlivierScalais Bekijk bericht
      Ma jong toch ... Wil je zeker zijn dat je op regelmatige tijdstippen commentaar krijgt, ga dan naar een fotoclub! Jeez.
      Belachelijk, echt ...
      Een forum is er om elkaar verder te helpen met vragen en dergelijke, jij als ICT-man (als ik het juist heb) zou dit toch zeker moeten weten.

Ik denk dat er hier maar weinig mensen dezelfde mening met u delen, en daarom zou ik dus ook maar niet zo hoog van de toren blazen

Trouwens, dan moeten ze beginnershoek en fotobeoordeling ook maar afschaffen en van dit forum een elektronische tentoonstelling maken... want dat is waar u op doelt.
      No rules. Great shots.
      -

Comment

Waarom je tijd steken in commentaar

een voorbeeld
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
          Waarom je tijd steken in commentaar

een voorbeeld
          http://forum.belgiumdigital.com/f40/...ml#post2380972
          Hoeveel voorbeelden wil je nog ?

Toch even vermelden dat het merendeel van de topicstarters in de fotohoek, WEL gediend is van commentaar. Er zijn altijd uitzonderingen om de regel te bevestigen...

Mvg

Chris

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
            Ik denk dat je toch "the point" mist... De vraag van topicstarter was specifiek gericht aan bepaalde mensen, omdat zij een bepaalde technische, fotografische bagage hebben die anderen niet hebben, en omdat zij technisch meer kunnen bijdragen dan een beginner.
            Iemand die kan zeggen wat je verkeerd doet met je licht, daar heeft een topicstarter meer aan dan iemand die zegt... "ik vind het best een leuk plaatje, maar het licht zit fout", en die niet weet hoe het wel moet.
            De vraag is één naar gerichte commentaren, ter verbetering...
            Het is één van de redenen waarom ik het meest reageer in de beginnershoek. Daar kan ik met mijn technische en fotografische bagage meer bijdragen, dan op een showcase forum. Toch kijk ik graag naar de betere showcase beelden, en geef ik daar mijn mening over, en misschien is er her en der nog iemand in showcase, die zich in mijn mening kan terugvinden en die daar iets aan heeft.

Het onderkennen dat men meer kan hebben aan commentaren van meer onderlegde fotografen dan aan deze van beginners, is m.i. fout, maar dat neemt niet weg dat een beginner ook een mening mag hebben, en dat deze gerespecteerd dient te worden.
            Soms zien beginners niet wat gevorderden in een foto zien, maar andersom is ook waar... fotografie is geen exacte wetenschap, en een goed beeld, is er uiteindelijk ééntje dat je zelf goed vindt, ongeacht wat eender wie er van zegt.

Mvg

Chris
            Okido! Ben met u mee! En ook mee eens dat een beginner dingen gaat zien waarop een pro misschien overkijkt. Zo is iedereen gediend, he?

Grtz
            www.brunodyserinck.be
            https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

[MODOFF]
              Heel juist! Even snel samenvatten:
              - mensen, probeer 'ns een keer zinnige commentaar te leveren op andermans foto's;
              - wij rekenen hierbij op de "gevorderden", want daar kunnen we van leren;
              - maar het is niet zo dat een "beginner" geen zinnige commentaar kan geven, integendeel. Vaak is een frisse en onbevangen kijk een aanwinst.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.4) - iPhone XR (iOS 18.4) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.4)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JadeBoe Bekijk bericht
                Nuance, het is geen GESCHREVEN regel, dat niet.
                We kunnen er wel een regeltje van maken . Bijv. je moet 1 (of meerdere) reactie(s) geven voordat je zelf 1 foto mag plaatsen. Dit zou toch wel kunnen werken?. Wel heb je in theorie het ''probleem'' dat mensen zich er makkelijk van afmaken door een niet veel zeggende reactie op de foto te geven bijv. "mooi". Toch denk ik dat er door deze aanleiding een grote groep mensen die nu niks of weinig zegt juist wel iets leuks/interessants zegt omdat ze zoiezo iets moeten zeggen. Ook zullen ze misschien zelf het nut van deze ''regel'' wel inzien en dus meer en leuker reageren.
                Canon 1000D, Canon EF-S 17-85mm F/4-5.6 IS USM, Canon EF-S 18-55mm F/3.5-5.6, Canon EF 28-90mm USM F/3.5-5.6, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD en nog een paar filtertjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door van-hier Bekijk bericht
                  We kunnen er wel een regeltje van maken . Bijv. je moet 1 (of meerdere) reactie(s) geven voordat je zelf 1 foto mag plaatsen. Dit zou toch wel kunnen werken?. Wel heb je in theorie het ''probleem'' dat mensen zich er makkelijk van afmaken door een niet veel zeggende reactie op de foto te geven bijv. "mooi". Toch denk ik dat er door deze aanleiding een grote groep mensen die nu niks of weinig zegt juist wel iets leuks/interessants zegt omdat ze zoiezo iets moeten zeggen. Ook zullen ze misschien zelf het nut van deze ''regel'' wel inzien en dus meer en leuker reageren.

Wie gaat dat controleren
                  BD0497BE : Nikon body + glas
                  www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                    Wie gaat dat controleren
                    Ik denk dat daar wel een scriptje of iets dergelijks voor geschreven kan worden.
                    Canon 1000D, Canon EF-S 17-85mm F/4-5.6 IS USM, Canon EF-S 18-55mm F/3.5-5.6, Canon EF 28-90mm USM F/3.5-5.6, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD en nog een paar filtertjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door van-hier Bekijk bericht
                      Ik denk dat daar wel een scriptje of iets dergelijks voor geschreven kan worden.
                      Duuh.
                      nikon D700 + MB-D10| nikkor af-s 24-70 2.8 | 2 X SB-900

Comment

Laat de moderators de mensen wat motiveren om andere comments te plaatsen dan "mooi". Doenbaar, ja Heb ik enkele weken geleden gedaan in mensen en modellen en dat lukte aardig.
                        Robby
                        Minder tijd achter de computer
                        Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                          Laat de moderators de mensen wat motiveren om andere comments te plaatsen dan "mooi". Doenbaar, ja Heb ik enkele weken geleden gedaan in mensen en modellen en dat lukte aardig.
                          Robby
                          Robby, serieus blijven... Het is gewoon ondoenbaar. Ik heb de voorbije week veel geobserveerd op dit forum en ook vooral wie / welke commentaar kreeg/gaf. Sorry, maar dan kan ik met bovenstaande helemaal niet akkoord gaan. Ik zie wel een verontrustende tendens, maar het is nog te vroeg om daar over uit te wijden, omdat het langer kijken vergt, om te bevestigen dat dit effectief een tendens blijft.

Structurele veranderingen dringen zich op, want anders is niet alleen de poster de klos, maar is de commentator genoodzaakt om heel selectief te zijn, met als logisch gevolg, dat velen gaan denken aan vriendjespolitiek.

Na 7900 commentaren gegeven te hebben, over dit forum verspreid, en voornamelijk in de beginnershoek, is het teleurstellend om vast te stellen dat je zelf amper twee of drie commentaren op je foto's krijgt, weliswaar in rubrieken die minder populair zijn en die ik zelf niet veel bezoek. Ik weet nog niet precies wat ik daar uit moet concluderen... Zijn mijn foto's te moeilijk ? Zijn ze slecht ? Ken ik niet genoeg mensen ? Ligt het aan mij ?

Mvg

Chris
                          Last edited by FestinaLente; 7 september 2009, 07:12.

Comment

Robby
                            En wat moeten we over 2 maanden als er (weer) veel mensen geen tijd/zin meer hebben?
                            Moeten we daar dan weer wat van zeggen? Is het dan toch handiger dat zoiets automatisch gebeurd?

Ik denk dat we de moderators moeten aansturen om hier iets op te bedenken/uitvoeren, vooral iets wat er voor zorgt dat dit ''probleem'' blijvend oplost.

Om het ''probleem'' (blijvend) op te lossen zijn al tal van ideeën bedacht.
                            Ik zou zeggen suc6 moderators! misschien beginnen met een berichtje (zoiets van: Als jij het ook leuk vind om reacties te krijgen geef er dan zelf ook een paar) nadat je een paar foto's op dit forum hebt gezet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                              Robby, serieus blijven... Het is gewoon ondoenbaar. Ik heb de voorbije week veel geobserveerd op dit forum en ook vooral wie / welke commentaar kreeg/gaf. Sorry, maar dan kan ik met bovenstaande helemaal niet akkoord gaan. Ik zie wel een verontrustende tendens, maar het is nog te vroeg om daar over uit te wijden, omdat het langer kijken vergt, om te bevestigen dat dit effectief een tendens blijft.

Structurele veranderingen dringen zich op, want anders is niet alleen de poster de klos, maar is de commentator genoodzaakt om heel selectief te zijn, met als logisch gevolg, dat velen gaan denken aan vriendjespolitiek.

Na 7900 commentaren gegeven te hebben, over dit forum verspreid, en voornamelijk in de beginnershoek, is het teleurstellend om vast te stellen dat je zelf amper twee of drie commentaren op je foto's krijgt, weliswaar in rubrieken die minder populair zijn en die ik zelf niet veel bezoek. Ik weet nog niet precies wat ik daar uit moet concluderen... Zijn mijn foto's te moeilijk ? Zijn ze slecht ? Ken ik niet genoeg mensen ? Ligt het aan mij ?

Mvg

Chris
                              Ik zal mij anders formuleren
                              Laten ze dan deze " prachtig", "mooi", "geweldig", "formidabel", zonder enige uitleg waarom zij dat vinden, verbieden. Al denk ik dat motiveren beter werkt maar wat meer tijd vraagt van de mod's. Wat dan wer mischien een reden is om meer moderatoren in te zetten. Er zal dan ook wel volk weblijven omdat ze meer uitleg moeten geven en wellicht zal daar het probleem zitten "het wegblijven van deze mensen".
                              Maar ik bekijk het zo.

Vb de horeca klaagt dat ze klanten verliezen door het rookverbod.
                              Wat ze niet zeggen of niet beseffen is dat er wel mensen terug komen die vroeger wegbleven omdat er werdt gerookt. Het één compenseert het ander.

BD gaat mensen verliezen wat niet goed is voor de advertenties, maar langs de andere kant gaan er mensen terugkomen of bijkomen die wel de wil en intressen kunnen opbrengen om goede commentaren te geven,wat uiteindelijk het doel was van BD. "van elkaar leren".
                              Robby
                              Minder tijd achter de computer
                              Is meer tijd achter de camera

Comment

Laten ze dan deze " prachtig", "mooi", "geweldig", "formidabel", zonder enige uitleg waarom zij dat vinden, verbieden. Al denk ik dat motiveren beter werkt maar wat meer tijd vraagt van de mod's.

Robby
                                Dat van het verbieden van "enkele woordjes" dat is bijna niet mogelijk. Dit zal de moderators nog veel meer tijd kosten (denk eens aan hoe ze dit zouden kunnen doen, javascript ofzo?(maar als jij een heel goed idee hebt ,vertel het dan ))

Ik wil zelf eigenlijk wel weten wat de moderators hier aan gaan doen of dat ze het zo laten. Dus moderators laat je ook eens horen .

Comment

Working...
                                X