Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SC-ers beoordelen in fotobeoordeling!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: SC-ers beoordelen in fotobeoordeling!

Even aansluiten op dit onderwerp ;
    off mod bestaat niet ,geef die mensen een tweede account ten persoonlijke titel ,zo worden ze niet meer aangevallen op hun "moderator" in hun titel.
    Vind dat een moderator objectief moet zijn en zich moet onthouden van gelijk welk commertaar .

2 ,elk woord heeft zijn betekenis dus iets die goed is zonder reply dat staat er zo eenzaam bij , dus liever 1 woord dan geen .
    3 ,Niet iedereen is zo geletterd dus soms kan een verduidelijking vragen al veel oplossen .
    schaf dat topic-getel af .
    Ik ben een gevorderde beginner

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk bericht
      Vind dat een moderator objectief moet zijn en zich moet onthouden van gelijk welk commertaar .
      Objectief commentaar zou toch mogelijk moeten zijn, al heeft niet iedereen het even gemakkelijk om objectief te blijven, en dan kan men, zeker als men een verantwoordelijke functie heeft, soms beter zwijgen dan een mening geven.
      Da's zoals een politieman tegen een juwelier, die net een poging tot overval achter de rug heeft, zegt : "meneer, nu even tussen ons, en niet als politieagent, maar volgende keer schiet je hem maar gewoon dood ipv in de benen". Gegarandeerd dat die juwelier later zal verder vertellen dat de politie gezegd heeft dat hij hem beter doodgeschoten had.
      Niemand heeft ooit gezegd dat het makkelijk was om moderator te zijn, maar er zijn toch mensen die het op zich willen nemen. Modereren is één zaak, en dat is eigenlijk gewoon ervoor zorgen dat de regeltjes van het forum nageleefd worden, maar als je dan gaat vragen of ze naast moderator ook nog motivator en commentator moeten zijn, is het allemaal misschien een beetje te veel van het goede gevraagd.
      Zoals eerder al aangehaald... "structurele maatregelen" zijn de enige oplossing.

Mvg

Chris

Comment

off mod bestaat niet ,geef die mensen een tweede account ten persoonlijke titel ,zo worden ze niet meer aangevallen op hun "moderator" titel
        Worden ze dat dan? Ik zou graag een reactie horen van iemand die dat soort dingen regelt. Of dat een moderator is of niet maakt me niet uit. Ik probeer/wil er alleen voor zorgen dat er iets gebeurt aan de weinige reacties. Volgens mij kun je dit namelijk redelijk simpel helpen. In de tijd dat ik deze paar berichtjes heb geschreven in dit topic misschien al, het probleem: Ik heb daar geen machtiging toe. Volgens mij hebben (sommige) moderators dat wel. Deze probeer ik ook aan te spreken.
        Canon 1000D, Canon EF-S 17-85mm F/4-5.6 IS USM, Canon EF-S 18-55mm F/3.5-5.6, Canon EF 28-90mm USM F/3.5-5.6, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD en nog een paar filtertjes

Comment

Volgens mij kun je dit namelijk redelijk simpel helpen
          verklaar je nader .

Comment

Heb hier al menig malen iets over geschreven, echter het was vaak een opsomming van de gevoelens die bij ons allen leefde.
            Om Hombre maar eens plezier te doen zal ik nu schrijven hoe ik er persoonlijk over denk.

1. Wat je ook op BD zal veranderen vriendenkliekjes zullen altijd blijven bestaan.
            Dit is een geheel normaal verschijnsel en heb er dan ook geen probleem mee.
            IK zou willen zeggen maak je daar niet druk over en besteed je energie ergens anders aan.
            2. Reacties als, mooi, prachtig, super opname etc. zullen ook altijd blijven bestaan tenzij je geen tekst kunt plaatsen.
            Deze reacties zijn overigens nog altijd beter dan geen enkele reactie.
            3. Wees blij dat er moderators zijn, dus zadel deze mensen dan ook niet op met allerlei opdrachten die niet haalbaar zijn.
            4. De forumstructuur van BD is zeer mooi zeker als je hiermee de show wilt maken. Helaas schiet deze forumstructuur zijn doel voorbij.
            De oude structuur van BD had een veel hogere kwaliteit gehalte dan dat nu het geval is. Maar ja het ging toen over de kwaliteit en niet om kwantiteit.
            5. BD is veel te groot geworden om iedereen tevreden te kunnen stellen.
            Er zijn meer beginners dan echte fotografen.
            De input van foto’s is vele male hoger dan het aantal mensen dat een reactie wil of kan plaatsen.
            6. Op de zeer goede foto forums zie je niet hoeveel kijkers en hoeveel reacties er zijn geplaatst. Dus het persoonlijk kicken op getallen komt daar dan ook niet voor.
            7. Als je indringende vragen in een topic stelt dan krijg je geen antwoord. Je krijgt overigens wel de titel van azijnzeiker.
            8. Als je een zoekslag op BD doet dan kom je tot de ontdekking dat dit alles al jaren speelt. De geschiedenis van BD leert ons dan ook dat het geen zin heeft om mee te denken.
            9. Hier stop ik maar want ik kan wel doorgaan tot 100, maar ook dat heeft geen zin.

Mijn advies aan de leden zou zijn:
            Spendeer je energie aan het maken van foto’s.
            Wil je bij een foto een reactie plaatsen doe het dan op je eigen manier.
            Als je iets wilt bijleren zoek dan contact met de mensen waarvan je weet dat ze ook de tijd voor je nemen.

Mvg
            Antoine

Comment

[MODOFF]Voor mij is dit een hele mooie samenvatting, Antoine.

@allen die hier actief zijn:
              1. niet vergeten dat wij allen hier gestart zijn als "gewone" (dus BD-geregistreerde) leden. Die kunnen reacties plaatsen en nieuwe posts maken. Sommigen daarvan doen dat enkel om bijvoorbeeld van hun oude 10D af te raken...
              2. sommigen van die gewone BD-geregistreerde leden willen meer inbreng in de vereniging, en worden (via het storten van lidgeld) lid van de VZW. Uiteraard (maar niet omdat zij betalen - simpelweg omdat zij tot de VZW behoren) hebben zij meer rechten en eventuele plichten, bovenop degene die zij hebben als BD-lid. Ik hoef die rechten/plichten hier niet op te sommen.
              3. tenslotte, maar (als ik het goed begrepen heb) daarvoor hoef je niet per se lidgeld te betalen en dus lid te zijn van de VZW: een aantal van ons worden "geroepen" om andere taken of functies te vervullen: zij nemen deel aan een of ander werkgroep, of worden Moderator, of (maar ik neem aan dat je daarvoor VZW-lid moet zijn - voor de vorige opgenoemde dingen niet) worden lid van de Raad van Bestuur. Ik neem ook aan dat dit laatste alleen via stemming, tijdens een Algemene Vergadering gebeurt.

Maar welke "functie" of "titel" wij hier ook dragen, wij zijn op de eerste plaats bezig met FOTOGRAFIE (anders hadden we ons wel geregistreerd op een "Handige Harry"-forum, of op een forum "ter verbetering van het Algemeen Nederlands" ).
              Ik wil, naast de taak van moderator (die ik pas onlangs op mij heb genomen), of lid van een bepaalde werkgroep (in mijn geval de werkgroep Challenge) nog altijd als gewoon BD-lid of als collega-fotograaf mijn zegje doen hier. Dat recht mag niemand me ontnemen. Vandaar dat ik -in afwachting van andere, misschien betere- mogelijkheden, wel de termen [MODOFF] of [Mod] [/Mod] (eventueel in het [Mod]Rood[/Mod]) wens te gebruiken.
              -->Als gewoon lid zou ik ook graag hebben dat mijn foto's reactie krijgen.
              -->Als gewoon lid heb ik ook meer aan opbouwende (of eventueel afbrekende) commentaar met nuttige tips ter verbetering.
              -->Als gewoon lid zal ik ook, in de mate van het mogelijke, proberen te zeggen waarom ik iets mooi vind (of wat me eventueel stoort), of wat ik eventueel als tip wil meegeven om iets te verbeteren. Maar dat allemaal zeg ik als mede-fotograaf, als gewoon BD-lid, niet als Moderator. In deze laatste functie zal ik soms bepaalde mensen op hun vingers moeten tikken, of bepaalde discussies sluiten, of wat dan ook (doorgaans zijn het echt technische ingrepen als foto's achter links plaatsen, dubbelposts en spam verwijderen, threads verplaatsen naar andere fora -- zeer vaak op suggestie van andere "gewone" BD-leden, die weten hoe zij ons, Moderators, kunnen contacteren).

Maar vraag aub van ons geen wonderen, of totale zelfopoffering, of wat dan ook.
              De meesten van ons kunnen ook niet onmiddellijk spreken in naam van het z.g. "Bestuur", want wie zijn dat: dat zijn de mensen die via een Algemene Vergadering zijn aangeduid om te zetelen, en die, in afspraak met hun collega's bestuursleden, en vaak pas na een AV, kunnen spreken namens het bestuur.

(let er ook op dat ik al het bovenstaande heb uitgesproken na de term "modoff", waarmee ik wil te kennen geven dat ik niet spreek als Onfeilbare, of Onaantastbare, of wat dan ook. Dit is slechts mijn bijdrage tot deze discussie)
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

verklaar je nader .
                Een simpel javascriptje (die je hier kunt maken) met een pop-up achtig iets alleen dan met de tekst: Wil je zelf ook graag reacties op je foto's? Jij bent niet de enige. Dit zou dan iedere keer dat je een topic maakt tevoorschijn kunnen komen. Lijkt mij echt een hele simpele maatregel.

Denk maar aan de regel "alles is beter dan niets".
                Canon 1000D, Canon EF-S 17-85mm F/4-5.6 IS USM, Canon EF-S 18-55mm F/3.5-5.6, Canon EF 28-90mm USM F/3.5-5.6, Tamron AF 70-300mm F/4-5,6 Di LD en nog een paar filtertjes

Comment

off mod bestaat niet ,geef die mensen een tweede account ten persoonlijke titel ,zo worden ze niet meer aangevallen op hun "moderator" in hun titel.
                  Zo was het vijf-zes jaar geleden en toen was het voor bepaalde forumleden een "sport" om uit te vissen welke mod achter welk persoonlijk account zat.
                  Zelfs nu ben ik een tweetal jaren geen actief mod meer, noch bestuurslid maar toch kunnen enkele forumleden het duidelijk niet laten om iedereen erop te wijzen wie ik zou zijn of geweest zou zijn. Voor diezelfde forumleden mag ik duidelijk geen eigen mening hebben ook al heb ik meer dan zes jaar ervaring als forumgebruiker, mod en bestuurslid.
                  Reken maar als je mod bent -of geweest bent- dat er steeds weer enkelingen plezier in hebben om je vroeg of laat te pakken op een persoonlijke mening. Vooral als deze niet strookt met hun eigen mening , maar dat hebben gelukkig de meeste andere forumgebruikers wel begrepen.
                  Toch blijft het jammer want alle mods zijn in de eerste plaats forumgebruikers die op BD vertoeven voor de fotografie.

Willy
                  Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Ik denk niet dat er iemand iets op tegen heeft als een moderator een comment geeft op een foto of zijn mening geeft op een bepaald onderwerp, ik zeker niet. Daarvoor is er geen apart acount nodig. Zou ook een beetje belachelijk zijn.
                    Zolang als een mod zich houd aan de regels van het comment zoals elk BD'r moet doen is er toch geen vuiltje aan de lucht.

Als een mod zondigt tegen de regels van het comment en de regels in het algemeen, als de moderators het zondigen tegen deze regels toelaten en niet reageren (ook door andere Bd'r) dan zitten we met een groot probleem waar moet tegen gereageerd worden.
                    Als we dit probleem kunnen oplossen dan zitten we al een goed eind op de goede weg.

Dat mod ook maar mensen zijn met hun beperkingen in tijd en mogelijkheden zal ook wel niemand ontkennen. Laten we daarom iets doen aan het tekort aan Mod's. Op het ogenblik minder dan 1 mod per subforum, wat natuurlijk belachelijk veel te weinig is.
                    Natuurlijk kun je dan de mensen niet motiveren om comments of betere comment's te geven. En je mag er zeker van zijn, mensen kun je motiveren, na een paar dagen zie je al resultaat. Kost natuurlijk wat werk maar de vaste waarde hier op BD zouden de mod's daarbij kunnen helpen. Als er van bovenaf geen structurele veranderingen komen laten we hier dan onderaan de handen in elkaar slaan. BD wordt steeds groter maar de fundamenten zijn de zelfde gebleven en deze beginnen te kraken. Er zal moeten gestut worden en daar hebben we sterke schouders voor nodig
                    Robby G L
                    Minder tijd achter de computer
                    Is meer tijd achter de camera

Comment

robbijns g l
                      dit is nu al in beperkte mate mogelijk nl. het uitroepteken .
                      ben er niet van overtuigd dat meer mod. een oplossing bieden . Het is al moeilijk genoeg om diegene die er zijn hun neus in de zelfde richting te krijgen .
                      Als ik u twee eerste zinnen citeer van vorige post zou ik enkel een mening op een foto aanvaarden . Denk dat er te weinig plaats is om een onderwerpsmening op na te houden in het forum . Dit werkt mijn inszien contradictorisch.
                      Mvg Micka ,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                        ...toch kunnen enkele forumleden het duidelijk niet laten om iedereen erop te wijzen wie ik zou zijn of geweest zou zijn. Voor diezelfde forumleden mag ik duidelijk geen eigen mening hebben ook al heb ik meer dan zes jaar ervaring als forumgebruiker, mod en bestuurslid.
                        Reken maar als je mod bent -of geweest bent- dat er steeds weer enkelingen plezier in hebben om je vroeg of laat te pakken op een persoonlijke mening. Vooral als deze niet strookt met hun eigen mening ...
                        Ik ga geen emoticon gebruiken, maar toen ik dit las, lag ik helemaal plat van het lachen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
                          Laat de moderators de mensen wat motiveren om andere comments te plaatsen dan "mooi". Doenbaar, ja Heb ik enkele weken geleden gedaan in mensen en modellen en dat lukte aardig.
                          Robby
                          Dat is een goed punt....maar er heerst een tendens op dit forum dat mensen (beginners) op hun vingers getikt worden (per mail welliswaar) als ze de tijd nemen om een foto te beoordelen. Hoe vaak ik ook mijn feedback dichttimmer met de opmerkingen: ik ben ook slechts beginner, mijn mening, naar mijn smaak....blijkbaar zijn er senioren die zich storen als beginnelingen foto's beoordelen. Zich zo storen, dat je in je emailbox de nodige **** moet ontvangen over je "plek" weten op BD.Ik voel mij niet langer vrij meer om uberhaupt foto's te beoordelen.
                          Beginners zijn klapvee....die mogen blijkbaar niet nadenken over foto's.
                          Als ik nu een foto minpunten vind hebben, of dingen zie die "beter" zouden kunnen....reageer ik niet meer.
                          Volgens mij raak ik al aardig geintegreerd op BD

Comment

robbijns g l
                            dit is nu al in beperkte mate mogelijk nl. het uitroepteken .
                            ben er niet van overtuigd dat meer mod. een oplossing bieden . Het is al moeilijk genoeg om diegene die er zijn hun neus in de zelfde richting te krijgen .
                            Als ik u twee eerste zinnen citeer van vorige post zou ik enkel een mening op een foto aanvaarden . Denk dat er te weinig plaats is om een onderwerpsmening op na te houden in het forum . Dit werkt mijn inszien contradictorisch.
                            Mvg Micka ,
                            Waarom zou een mod geen mening mogen geven over een bepaalde camera, lens, wel HDR of niet, wel of niet structurele veranderingen, over het gebruik van bepaalde bewerkingsprogramma's enz., zolang hij dat doet volgens de regels van het spel.
                            Robby G L
                            Minder tijd achter de computer
                            Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                              Beginners zijn klapvee....die mogen blijkbaar niet nadenken over foto's.
                              Als ik nu een foto minpunten vind hebben, of dingen zie die "beter" zouden kunnen....reageer ik niet meer.
                              Volgens mij raak ik al aardig geintegreerd op BD
                              Monica, ik snap wat je bedoelt, maar...
                              Denk je dat dat alleen bij beginners is ? Het betert echt niet na 7.000 commentaren...
                              't Is gewoon een zieke mentaliteit. Men plaatst foto's op een forum om te pronken i.p.v. hem te laten beoordelen. Het kan toch niet zijn dat een foto in showcase slecht is .

Mvg

Chris

Comment

Ik had het over discussies die niet met fotografie te maken hebben of het zelf off topic gaan in bepaalde gevallen dus lijkt het beter van geen comment toe te laten .

Comment

Working...
                                X