Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afdrukcentrales?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Afdrukcentrales?

    Ik gebruik ook foto.com en ben tot hiertoe heel tevreden - Je kan tot 500 foto's in 1 keer uploaden, per foto de gewenste hoeveelhied en het formaat kiezen en alles wordt netjes en snel aan huis geleverd. Prijs 0,09 en lager voor standaard-afdruk. De verzendkosten variëren wel als je veel foto's of grotere formaten in 1 keer besteld ...

    Ik heb nu een bestellingetje lopen bij fotolaboclub.be (15 gratis foto's) voor afdruk op Kodak Royal-fotopapier - ik ben eens benieuwd (wel een pak duurder)
    Nikon D70s met o.a. AF-S DX VR 18-200mm 3.5-5.6G IF-ED en AF 70-300mm 4.0-5.6G

    Comment


    • Re: Afdrukcentrales?

      Hoe zit het met correcties die deze drukcentrales uitvoeren?

      Heb wel eens gehoord van automatische contrast/witbalansfilters... leuk voor Jan met de Pet, maar wat als je nu highkey/lowkey foto's neemt, of net iets speciaals met het contrast wil doen... Hoe kies je of zo'n centrale aanpassingen doet, of drukt zoals het is?

      Thanks

      Comment


      • Re: Afdrukcentrales?

        Oorspronkelijk geplaatst door TonioRoffo
        Hoe zit het met correcties die deze drukcentrales uitvoeren?
        Mijn beperkte ervaring: ik heb de indruk dat foto.com minstens een verzachting op de huidtinten uitvoert (), en dat photobox.ie helemaal niks doet, maw afdrukt "as-is" ().
        Groeten, David

        Comment


        • Re: Afdrukcentrales?

          Iemand ervarng met mypixmania.com?

          Comment


          • Re: Afdrukcentrales?

            Oorspronkelijk geplaatst door drd
            Mijn beperkte ervaring: ik heb de indruk dat foto.com minstens een verzachting op de huidtinten uitvoert (), en dat photobox.ie helemaal niks doet, maw afdrukt "as-is" ().
            Foto.com maakt kleine correcties, ook in de kleuren. daarom heb ik hun gemaild in 't Nederlands voor hun profiel. Netjes antwoord in 't Nederlands en dat profiel zit in Photoshop.
            Ik pas mijn foto's nu aan ifv hun profiel.

            Patrick
            [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

            Comment


            • Re: Afdrukcentrales?

              Oorspronkelijk geplaatst door patrickL
              Foto.com maakt kleine correcties, ook in de kleuren. daarom heb ik hun gemaild in 't Nederlands voor hun profiel. Netjes antwoord in 't Nederlands en dat profiel zit in Photoshop.
              Ik pas mijn foto's nu aan ifv hun profiel.
              Inderdaad, en bij nader inzien is info en profiel zelfs op de website te vinden (onder Help):

              Oorspronkelijk geplaatst door foto.com
              Foto.com is uitgerust met Fuji image intelligence technologie voor het automatisch aanpassen van de foto's, voor het afdrukken, om de volgende zaken te verbeteren:

              Kontrast, scherpheid, weergave van uw foto's.

              Voor meer informatie Klik hier
              en verder bij de tips & trucs sectie van die pagina:

              Oorspronkelijk geplaatst door foto.com
              PHOTOSHOP : Indien u Photoshop gebruikt, kan u gratis het volgend profiel (profiel FOTO.com) downloaden en toepassen op uw foto's.
              Links in de quotes zijn aanklikbaar.
              Groeten, David

              Comment


              • Re: Afdrukcentrales?

                Ik gebruik Foto.com al een hele poos om grote reeksen foto's (schoolfeesten bv.) af te drukken aan een meer dan schappelijke prijs. Tot nu toe, na een 10-tal bestelling van telkens rond de 150 foto's ben ik nog steeds zeer tevreden.

                Bij Photoways heb ik eens een aantal vergotingen besteld. Ook daar was de service snel en de kwaliteit zeer goed.

                Comment


                • Re: Afdrukcentrales?

                  Hallo,


                  kan iemand mij misschien helpen, ik zou graag foto's laten afprinten, en ik had ze met Picture manager van windows op maat geknipt, 10x15 en 13x18, nu, ik wou ze via een afdrukcentrale laten afprinten, maar zij bieden 10x15, 13x17 en 13x19 aan. Weet er iemand misschien wel programma het beste is om foto's,alvorens ze up te loade, al op formaat te zette?

                  En wat gebeurt er met een foto op 13x18 upload en laat afprinte op 13x17 of x13x19, wordt de foto dan een stukje afgeknipt? of hoe doen ze dit?

                  dank bij voorbaat

                  Comment


                  • Re: Afdrukcentrales?

                    Oorspronkelijk geplaatst door jore293
                    En wat gebeurt er met een foto op 13x18 upload en laat afprinte op 13x17 of x13x19, wordt de foto dan een stukje afgeknipt? of hoe doen ze dit?
                    Je kan dit normaal zelf aangeven wat je wilt: ofwel knippen, ofwel witte rand toevoegen. Bij sommige diensten, bv Photobox, kan je in het eerste geval ook zelf aangeven welk deel er dan moet behouden blijven (via een crop-kader).
                    Groeten, David

                    Comment


                    • Re: Afdrukcentrales?

                      Pixum: Ik wil eens gebruik maken van het mooie test aanbod van pixum.

                      vraagjes die ik niet in de help terug vind:
                      - 10x15cm is 1181x1772 (300dpi). Terwijl er op de site spraken is van 1440 x 960 Pixel als optimaal. Gaan zij dus mijn files nog eens resizen? Of mag je uploaden wat je wil in resolutie? 600dpi zelfs?

                      -Ik prepareer mijn foto's op voorhand. Gaan zij nog levels/contrast/sharpen uitvoeren, of andere automatische bewerkingen? DPO kan uitgezet worden maar ik zie deze functie nergens staan. (Misschien niet meer van toepassing?)
                      Last edited by multipasser; 5 september 2006, 09:53.
                      Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

                      Comment


                      • Re: Afdrukcentrales?

                        Ik wil bij deze iedereen op belgiumdigital even bedanken om mij de fantastische ontdekking van Photobox te laten doen. De kwaliteit van de prints is de beste die ik tot nu toe al gezien heb, zelfs beter dan die van de lokale fotoshop waar ik al jaren vaste klant was.. Ik ben bekeerd

                        Comment


                        • Re: Afdrukcentrales?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Photopit Bekijk bericht
                          Ik wil bij deze iedereen op belgiumdigital even bedanken om mij de fantastische ontdekking van Photobox te laten doen. De kwaliteit van de prints is de beste die ik tot nu toe al gezien heb, zelfs beter dan die van de lokale fotoshop waar ik al jaren vaste klant was.. Ik ben bekeerd
                          Photobox is goed ja. Hopelijk is pixum vergelijkbaar want ze zijn eigenlijk goedkoper.
                          Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

                          Comment


                          • Re: Afdrukcentrales?

                            Oorspronkelijk geplaatst door multipasser Bekijk bericht
                            Photobox is goed ja. Hopelijk is pixum vergelijkbaar want ze zijn eigenlijk goedkoper.
                            En foto.com is nog goedkoper, maar .... de fotos zijn kleiner van formaat. (net zoals die van PixDiscount )
                            Erg jammer dat ze 9,5x12,2 verkopen als zijnde 10x13 .
                            Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                            MySite - All your base are belong to us - What you say

                            Comment


                            • Re: Afdrukcentrales?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Photopit Bekijk bericht
                              Ik wil bij deze iedereen op belgiumdigital even bedanken om mij de fantastische ontdekking van Photobox te laten doen. De kwaliteit van de prints is de beste die ik tot nu toe al gezien heb, zelfs beter dan die van de lokale fotoshop waar ik al jaren vaste klant was.. Ik ben bekeerd
                              Graag gedaan...
                              Idd, Photobox is de beste kwaliteit die je kan vinden...ben op al die jaren nog niets beter tegengekomen.. behalve m'n eigen Canon printer natuurlijk

                              Comment


                              • Re: Afdrukcentrales?

                                Oorspronkelijk geplaatst door multipasser Bekijk bericht
                                Photobox is goed ja. Hopelijk is pixum vergelijkbaar want ze zijn eigenlijk goedkoper.
                                nope, de kwaliteit van Photobox is nog altijd stukken beter...

                                Comment

                                Working...
                                X