Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gezocht!!! dringend

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: gezocht!!! dringend

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
    Even in het eigen hart gekeken ?
    Wie heeft er hier allemaal die zogezegde LEGALE software ?
    Ik

Als ik lees dat iemand zelf diensten gaat aanbieden via internet dan ga ik er van uit dat die persoon graag een centje extra wil gaan verdienen aan een hobby. Daar is op zich totaal NIETS verkeerd aan, maar net zoals er op dit forum spelregels zijn zijn die er ook als je iets wil gaan bijverdienen. Iedere amateurfotograaf mag van gerust zijn onkosten terugvorderen na een opdracht in het kader van ... ik heb er zelfs géén enkel probleem mee mocht dit onder de tafel gebeuren, soms is het de moeite niet om de hele officiële weg te gaan afleggen.

Ik ga hier géén pleidooi tegen zwartwerk starten, heb daar ook géén behoefte aan (ben géén Rode Ridder) op dat vlak maar in de context van dit topic vind ik het wel straf dat de TS zelf betalende opdrachten gaat uitvoeren maar er zelf géén centje voor over heeft als er werk door een andere gedaan moet worden. Dat is net mijn punt ... eerlijk is eerlijk.
    www.fotofolio.be

Comment

Ik ben tegen zwartwerk hoor en tegen illegale praktijken, laat dit duidelijk zijn. Ik gaf alleen de opmerking in functie van de reacties die er komen. Wie zich niet kan vinden bij de vraag, zwijgt dan het best erop. Iedereen maakt best voor zichzelf uit of hij dit kan of niet en hoeft niet persé andermans portret te maken.
      Over de inhoud van de vraagsteller ga ik me niet uit spreken, ik heb er wel mijn idee over.
      EN natuurlijk is niet iedereen flauw bezig en niet iedereen zit met "liegelale" soft. Ik wou maar duiden dat we van nature proberen zo goedkoop mogelijk gediend te zijn.

Straks ga ik op restaurant bij mijn echtgenote in de salon de la maison. 't Is gratis bediening en vele beter koop dan bij de Comme ca va, euh chez soi

Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
      Ik

Als ik lees dat iemand zelf diensten gaat aanbieden via internet dan ga ik er van uit dat die persoon graag een centje extra wil gaan verdienen aan een hobby. Daar is op zich totaal NIETS verkeerd aan, maar net zoals er op dit forum spelregels zijn zijn die er ook als je iets wil gaan bijverdienen. Iedere amateurfotograaf mag van gerust zijn onkosten terugvorderen na een opdracht in het kader van ... ik heb er zelfs géén enkel probleem mee mocht dit onder de tafel gebeuren, soms is het de moeite niet om de hele officiële weg te gaan afleggen.

Ik ga hier géén pleidooi tegen zwartwerk starten, heb daar ook géén behoefte aan (ben géén Rode Ridder) op dat vlak maar in de context van dit topic vind ik het wel straf dat de TS zelf betalende opdrachten gaat uitvoeren maar er zelf géén centje voor over heeft als er werk door een andere gedaan moet worden. Dat is net mijn punt ... eerlijk is eerlijk.
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

Comment

Wim, ik zou het niet beter kunnen verwoorden . . . en het klinkt inderdaad al een stuk lekkerder als je spreekt over "Le Salon de la Maison"
        Last edited by Franciskine; 8 februari 2009, 11:51.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Straks ga ik op restaurant bij mijn echtgenote in de salon de la maison. 't Is gratis bediening en vele beter koop dan bij de Comme ca va, euh chez soi
          haha, da's een uitdaging! schiet je eigen trouw ;-)

't is vele beter koop, en wat jezelf doet, doe je beter...

en dat statief en de remote control die kan je later misschien ook nog wel eens gebruiken...
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Dit is een zeer interessante discussie...

Neem nu dat er een ongelofelijk trendy bakkerssysteem wordt ontwikkeld gericht naar de consument. Iedereen wil bakken en de bakkersets gaan als zoete broodjes over de toonbank. Samen met de hele familie bakken, gezellig toch!! Vele mensen bakken nu op een meer eenvoudige en goedkopere manier koffiekoeken, rozijnenbroden, taarten,... Dit slaat aan en half vlaanderen begint te bakken.
            Er onstaan fora op het internet. En amateursgroepen groeperen zich. Ze beginnen ook te verkopen. Aan een weliswaar lage prijs omdat ze als amateurs geen zware onkosten moeten betalen zoals de professionele bakker dat doet. De markt zakt in... het beroep van bakker boet in aan kwaliteit en niemand wil het nog worden. Resultaat: velen bakken een beetje, maar de waardering van het beroep bakker stelt niet veel meer voor. Absurd toch?

Dit gebeurt voor het beroep fotograaf. Een beetje respect voor het beroep van fotograaf is denk ik niet misplaatst. Ik begrijp de frustraties die de vraag van deze topic opwekt. Als je de studie van fotograaf hebt afgerond (wat veruit de duurste is), veel hebt geïnvesteerd in materiaal, veel motivatie hebt en wil beginnen is het vandaag zeer frustrerend en ontmoedigend om het onbeschermde werkveld te betreden. Als je als fotograaf niet wil gaan voor platte commercie, krijg je het heel moeilijk. Ik vind dat menig amateur dit gegeven wel eens mag overdenken...

Groetjes,
            Bart.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Disegno-S Bekijk bericht
              on topic : ik heb aangeboden om hun reportage te maken voor slechts €25/uur (wat volgens mij toch een geste is, want normaal werk ik alleen voor een vast bedrag), volledig in orde en met factuur ... was te duur ... dan niet hé.
              da's een koopje!

'k zal je iets laten weten als ik nog eens trouw
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Ik

volledig mee eens!
                http://www.jvs-photography.be/

Comment

Normaal reageer ik niet op maar.
                  Ik zie hier een kleuter, neen een peutertuin. Waar moeien we ons toch mee indien iemand iets gratis of zo goedkoop mogelijk zoekt ?
                  Wil je het doen, geef dan een reactie, wil je niet, zwijg dan of stuur minstens geen verwijten.
                  Even in het eigen hart gekeken ?
                  Wie heeft er hier allemaal die zogezegde LEGALE software ? We proberen hier toch ook het onderste uit de kan te krijgen, dus zo goedkoop mogelijk
                  Waar vinden we de bestkoopste prijs voor het duurste toestel ?
                  Jongens, toch, laat de vraagsteller gerust. Heb je er een gewetensprobleem mee ? Zwijg dan en laat dit over aan wie dit wel wil doen. Indien de antwoorden dusdanig beperkt zijn zal er wel een belletje rinkelen ...
                  Afhakelijk van de situatie heb ik ook al tegen vergoeding gewerkt en in andere situaties gratis voor dezelfde prestaties. Laat de kandidaat-fotograaf daar nu zelf over oordelen.
                  ik wil daar iets op zeggen:
                  Waar moeien we ons toch mee indien iemand iets gratis of zo goedkoop mogelijk zoekt ?
                  Ik vind het frapant om hier als zijnde je EERSTE post en antwoord te komen rondselen naar een fotograaf voor een belangrijke dag.

Heb je er een gewetensprobleem mee ?
                  Ja, er zijn mensen die er hun brood MOETEN mee verdienen ( ik niet, want het is en blijft een hobby voor MEZELF)

Afhankelijk van de situatie heb ik ook al tegen vergoeding gewerkt en in andere situaties gratis voor dezelfde prestaties.

Daar volg ik je als zijnde onder kennissen en vrienden.

Dan wil ik er nog iets op zeggen:
                  Als € 25,00/uur voor haar al teveel is....stel ik me de vraag zoals iemand het hier reeds stelde: Hoeveel zal zij dan niet vragen/eisen voor een shoot?

Das net hetzelfde zoals ik zei: ik wil graag mijn droomreis doen doorheen Syrië- Jardanië en ik zoek een Land Rover... liefst gratis...

Of je stapt een computerwinkel binnen en vraagt: heb je geen illegale versie van PS?
                  Last edited by Blue Point; 8 februari 2009, 17:34.

Comment

zoekt ook nog werk
                    sorry kon het niet laten.
                    en steeds maar een up
                    en opnieuw een up
                    up
                    Flickr één
                    Flickr two

Comment

jongens zal mij vlug wa extraa'tjes kopen , mij aandieden op wa fora en constant onzin in da topic posten om (wanhopig) werk te blijven hebben
                      nikon stuff

Comment

persoonlijk ben ik die steeds wederkerende discussies beroeps-amateur bij trouwfoto's stillaan beu aan het worden.
                        TS wil een fotograaf op tfcd basis of ten hoogste tegen onkostenvergoeding.

Als hier morgen iemand zich aanmeld als beginnend model en vraagd een fotograaf tegen TFCD basis een portfolio voor haar te maken of staan er hier tientallen te springen.
                        Wel er zijn ook modelfotografen die dat als beroep doen
                        Of als iemand vraagt om foto's van zijn kind of hond te maken voor kerstkaartjes...

En er zijn ook beroeps limousinechauffeurs en verhuurbedrijven en beroeps ceremoniemeesters en toch maakt niemand er problemen over als iemand van de familie, vrienden of een verre kennis dit doet.

Deze discussie is als vaak genoeg gevoerd en daarom: reageer enkel indien je geïnteresseerd bent.
                        Indien niemand reageert sterft dit topic een stille dood, nu wordt er enkel maar extra reclame gemaakt en krijgt het véél meer aandacht dan het verdient
                        Last edited by zunoel; 8 februari 2009, 19:56.
                        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

@ Zunoel:

Uit het topic hebben we al duidelijk kunnen afleiden dat:

- De TS zelf opdrachten aanneemt (zie website TS)
                          - De TS wel een vergoeding wenst te betalen voor een max. 3-tal uur fotografie
                          - Er een BD lid tegen betaling van €25,00 (incl) per uur dit wenst te doen
                          - De TS dit te duur vindt, zou komen op €75,00 (incl) voor een trouwrepo

En dan zouden er géén gegronde reacties hier op mogen volgen

TS zou geholpen zijn voor die € 75,00 - wetende dat ze een WEEK voor de belangrijkste dag in haar leven nog op zoek is naar een fotograaf ...

... neem het van mij aan ...

Mocht ik in haar situatie zijn dan neem ik dit aanbod met handen EN voeten aan, wetende wat een "normale" fotograaf zou vragen, laat staan dat deze de foto's op cd/dvd wil afstaan.

Je vergelijking met mode(l) fotografie gaat niet op vind ik, TFCD is een circuit waar héél veel pro's ook in werken. Bij de fiscus erkennen ze ook TFCD indien je over een "verklaring op eer" (artistieke prestatie) beschikt wat je bij communie/huwelijk/familierepo's e.a. werk niet kan.
                          www.fotofolio.be

Comment

en op de koop toe
                            ......[Mod] verwijderd....
                            persoonlijke gegevens worden niet ten grabbel gegooid op BD.
                            Deze informatie heeft niets met de vraag van de TS te maken.
                            Last edited by zunoel; 8 februari 2009, 21:28.
                            A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                            Nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                              persoonlijk ben ik die steeds wederkerende discussies beroeps-amateur bij trouwfoto's stillaan beu aan het worden.
                              TS wil een fotograaf op tfcd basis of ten hoogste tegen onkostenvergoeding.

Als hier morgen iemand zich aanmeld als beginnend model en vraagd een fotograaf tegen TFCD basis een portfolio voor haar te maken of staan er hier tientallen te springen.
                              Wel er zijn ook modelfotografen die dat als beroep doen
                              Of als iemand vraagt om foto's van zijn kind of hond te maken voor kerstkaartjes...

En er zijn ook beroeps limousinechauffeurs en verhuurbedrijven en beroeps ceremoniemeesters en toch maakt niemand er problemen over als iemand van de familie, vrienden of een verre kennis dit doet.

Deze discussie is als vaak genoeg gevoerd en daarom: reageer enkel indien je geïnteresseerd bent.
                              Indien niemand reageert sterft dit topic een stille dood, nu wordt er enkel maar extra reclame gemaakt en krijgt het véél meer aandacht dan het verdient
                              Dus kan ik hieruit afleiden dat ik hier van alle soorten vragen kan stellen?
                              voorbeeld: Ik zoek een student fotograaf die mijn toekomstig huwelijk (moet wel nog mijn lief zoeken) wil shooten, maar hij moet wel betalen omdat hij 'ons' fotografeert (ik vrees zelfs als het zo blijft doorgaan dat er wel iemand die vraag ooit zal stellen)

@ Zunoel:

Uit het topic hebben we al duidelijk kunnen afleiden dat:

- De TS zelf opdrachten aanneemt (zie website TS)
                              - De TS wel een vergoeding wenst te betalen voor een max. 3-tal uur fotografie
                              - Er een BD lid tegen betaling van €25,00 (incl) per uur dit wenst te doen
                              - De TS dit te duur vindt, zou komen op €75,00 (incl) voor een trouwrepo

En dan zouden er géén gegronde reacties hier op mogen volgen

TS zou geholpen zijn voor die € 75,00 - wetende dat ze een WEEK voor de belangrijkste dag in haar leven nog op zoek is naar een fotograaf ...

... neem het van mij aan ...

Mocht ik in haar situatie zijn dan neem ik dit aanbod met handen EN voeten aan, wetende wat een "normale" fotograaf zou vragen, laat staan dat deze de foto's op cd/dvd wil afstaan.

Je vergelijking met mode(l) fotografie gaat niet op vind ik, TFCD is een circuit waar héél veel pro's ook in werken. Bij de fiscus erkennen ze ook TFCD indien je over een "verklaring op eer" (artistieke prestatie) beschikt wat je bij communie/huwelijk/familierepo's e.a. werk niet kan.
                              Daar ga ik volledig mee eens !

En zoals drie posts hiervoor, zit ze nog te rondselen op ander fora... nice of here

Comment

Het Staatsblad is publiek, en iedere Belg wordt geacht te weten wat er in staat.

j.

Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
                                en op de koop toe
                                ......[Mod] verwijderd....
                                persoonlijke gegevens worden niet ten grabbel gegooid op BD.
                                Deze informatie heeft niets met de vraag van de TS te maken.
                                A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                                Nikon stuff

Comment

Working...
                                X