Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
gezocht!!! dringend
Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
-
-
Re: gezocht!!! dringend
als je kwaliteit wilt, dan zul je er wel wat voor moeten betalen.
iemand die geen ervaring heeft met trouwfotografie voor de eerste keer zoiets laten doen is bijna vragen om een pover resultaat .
of je moet een natuurtalent vinden (waarvoor ik vrees).
de persoon die de reportage maakt heeft na de fotoshoot nog heel veel werk met de nabewerking ervan.
zo'n reportage voor een appel en ei willen hebben is om problemen vragen.
dat is mijn mening ervan.
Comment
-
Ik kom je reportage doen volledig gratis.
Ik heb enkel een probleem met mijn toestel. Als jij mij een Nikon D3 schenkt voor de moeite kom ik beslist langs. Er mag ook nog wat extra glaswerk en belichtingsapparatuur bij zijn en dan blijf ik zelfs tot laat in de avond om je feest in beeld te brengen.
P.S. Mag ook gelijkwaardige Canon zijn hoor. Ben daarin zeer soepel.
Henrilidnummer: BD0435BE
Comment
-
Man, man, waar sommige zich druk over maken
Mijn huwelijk is ook door een bevriend BD-er gefotografeerd en ben daar zeer tevreden van
We vinden het maar normaal dat de klusjesman thuis aan een prijsje komt klussen, terwijl deze ook veel geld aan zijn materiaal gegeven heeft.
Ik kan je verzekeren dat er hier op het forum fotografen zijn die niet moeten onderdoen voor een beroepsfotograaf.
Ik heb wel een probleem met mensen die fotografie als hobby doen, maar wel verwachten dat ze duur betaald dienen te worden als ze eens gevraagd worden voor een shoot
Onkostenvergoeding (reiskosten, CD, prints...) is normaal, maar als je er veel wil aan verdienen dan moet je maar beroeps worden.Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?
Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!
Comment
-
Hoi,
amateurfotografen onder doen voor beroeps.
ja, ik heb al enkele albums gezien van "beroepsfotografen". Om te huilen. Ik weet zeker dat sommige amateurfotografen beter werk leveren dan beroepsfotografen.
En hoe komt dit. Wel omdat een amateur dit met volle overgave doet. En er het beste wil van maken.
Enne sommige beroeps enkel nog op de euro's uit zijn. (Ooit zijn die ook vol overgave aan een huwelijksreportage begonnen. Maar sommige doen alsof en rijven het geld binnen. En het gelukkige jonge paar zit met een sober album, met onscherpe foto's enz...)
Jammer voor die beroepsfotografen die wel nog een huwelijksreportage doen met volle overgave.
Enne "shame on those who are going for the easy money"
Krisss
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk berichtIk heb wel een probleem met mensen die fotografie als hobby doen, maar wel verwachten dat ze duur betaald dienen te worden als ze eens gevraagd worden voor een shoot
Onkostenvergoeding (reiskosten, CD, prints...) is normaal, maar als je er veel wil aan verdienen dan moet je maar beroeps worden.
I'd even go as far to replace "veel" with ''iets'' certainly when used with "verdienen"
I just had a most positive meeting with a couple, to sell my services as a professional photographer to shoot their wedding, The price wasn't even a discussion point, the work plus the personality is what sold them on hiring me.
That the topic starter wants something of high value for little cost, no problem.
There's always someone who'll do it for kicks. Once.
I just hope whoever does take on this challenge has some kind of insurance in case something goes wrong.
It's one thing working TFCD one-on-one with a model, but a wedding where public are around, expensive dresses, things that can be broken... It can happen and it can ruin a day.
Good luck to both the impulsive couple and the willing victim that helps out
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk berichtI just hope whoever does take on this challenge has some kind of insurance in case something goes wrong.
It's one thing working TFCD one-on-one with a model, but a wedding where public are around, expensive dresses, things that can be broken... It can happen and it can ruin a day.
Ik lees het graag dat sommige amateurs beter zijn dan sommige beroepsfotografen. Ik ken ook persoonlijk minstens 7 beroepsfotografen, die voor niet één amateur moeten onderdoen. Bovendien weet ik dat ze bijzonder collegiaal zijn tegenover elkaar, en dat in geval van ziekte bijvoorbeeld, de éne de andere zal vervangen. Je ziet ze soms zelfs samen op reportages.
Iemand heeft me onlangs gevraagd om zijn huwelijk te fotograferen, en ik heb hen gewoon geantwoord : "Je trouwt maar één keer, waarom dan besparen op de fotograaf", en ik heb hen meteen doorverwezen naar een fotograaf waar ik persoonlijk van vind dat hij dat ongelofelijk prachtig doet.
Ik heb heel veel vrienden die heel goed kunnen fotograferen. Als één van mijn kinderen huwt, kan ik het hen zeker vragen, en waarschijnlijk doen ze het gratis voor mij. Ik zal 't hen niet vragen... ik heb zelf ook een schitterend album, gemaakt door een beroepsfotograaf, en ik zou 't voor mijn kinderen niet anders willen.
Dat wil niet zeggen dat ik geen huwelijken zal fotograferen, maar vooraf zijn er duidelijke afspraken, en ze moeten niet mekkeren als de foto's niet zijn wat ze er van verwachten.
Comment
-
Dus festinalente dan zie ik jou in Lo op 14 februari
Nee, alle gekheid op een stokje ,zoals ik reeds zei een bijzondere dag ...........
maar is het ook niet bijzonder als een nobele onbekende een dvd afgeeft met daarop prachtige beelden en dit voor een prikje,hier wordt gewag gemaakt van ringen kleren met een prijskaartje van je ;maar weten we dit ? ik ben ooit met weinig begonnen en heb diegene die indertijds geholpen hebben nooit vergeten .
Een pro of een amateur ,als het met liefde voor het vak is gemaakt.
veroordeel niet te snel .
Aan diegene die weet wie ik bedoel ,een persoonlijk conflict wordt niet op een form uitgevochten diegene wiens werk onvoldoende was zal ik niet meer om zijn diensten vragen .
Iemand de mantel uitvegen op het net doe je niet .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk berichtDus festinalente dan zie ik jou in Lo op 14 februari
Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk berichthier wordt gewag gemaakt van ringen kleren met een prijskaartje van je ;maar weten we dit ? ik ben ooit met weinig begonnen en heb diegene die indertijds geholpen hebben nooit vergeten .
Een pro of een amateur ,als het met liefde voor het vak is gemaakt.
veroordeel niet te snel .
Oorspronkelijk geplaatst door micka Bekijk berichtmaar is het ook niet bijzonder als een nobele onbekende een dvd afgeeft met daarop prachtige beelden en dit voor een prikje,...diegene wiens werk onvoldoende was zal ik niet meer om zijn diensten vragen.
Comment
-
Annelore, ik heb net je website bezocht en bij "info" merk ik dat je diverse diensten aanbiedt, je bent dus in zekere zin zelf een centje aan het verdienen aan je fotografie tenzij je dat allemaal gratis doet.
Ik kan je (als natuurlijk persoon) nergens terugvinden in de Kruispuntbank van Ondernemingen noch staan er op je website een ondernemingsnummer of btw gegevens vermeld, ruikt dus een klein beetje naar zw**t werk hé.
Mijn oprechte excuses als je wel een ondernemingsnummer hebt natuurlijk.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk berichtAnnelore, ik heb net je website bezocht en bij "info" merk ik dat je diverse diensten aanbiedt, je bent dus in zekere zin zelf een centje aan het verdienen aan je fotografie tenzij je dat allemaal gratis doet.
Ik kan je (als natuurlijk persoon) nergens terugvinden in de Kruispuntbank van Ondernemingen noch staan er op je website een ondernemingsnummer of btw gegevens vermeld, ruikt dus een klein beetje naar zw**t werk hé.
on topic : ik heb aangeboden om hun reportage te maken voor slechts €25/uur (wat volgens mij toch een geste is, want normaal werk ik alleen voor een vast bedrag), volledig in orde en met factuur ... was te duur ... dan niet hé.
JohanDisegno-S
Specialized in Automotive photography ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Disegno-S Bekijk berichton topic : ik heb aangeboden om hun reportage te maken voor slechts €25/uur
Er staan geen prijzen op de site... ben eens benieuwd wat ze zelf vraagt voor een reportage .Last edited by FestinaLente; 8 februari 2009, 10:02.
Comment
-
Normaal reageer ik niet op maar.
Ik zie hier een kleuter, neen een peutertuin. Waar moeien we ons toch mee indien iemand iets gratis of zo goedkoop mogelijk zoekt ?
Wil je het doen, geef dan een reactie, wil je niet, zwijg dan of stuur minstens geen verwijten.
Even in het eigen hart gekeken ?
Wie heeft er hier allemaal die zogezegde LEGALE software ? We proberen hier toch ook het onderste uit de kan te krijgen, dus zo goedkoop mogelijk
Waar vinden we de bestkoopste prijs voor het duurste toestel ?
Jongens, toch, laat de vraagsteller gerust. Heb je er een gewetensprobleem mee ? Zwijg dan en laat dit over aan wie dit wel wil doen. Indien de antwoorden dusdanig beperkt zijn zal er wel een belletje rinkelen ...
Afhakelijk van de situatie heb ik ook al tegen vergoeding gewerkt en in andere situaties gratis voor dezelfde prestaties. Laat de kandidaat-fotograaf daar nu zelf over oordelen.https://www.fotospotter.be
Je suis content d’être heureux
Comment
Comment