Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aantal foto's per dag voor showcase beperken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Aantal foto's per dag voor showcase beperken

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
    Hey juppekes

Weet je wat ik eigenlijk denk over heel diene zever hier en over nog veel ander zevertopics

Dat diegene hier met al die commentaar en gezever over vanalles en nogwat het gewoon aftrappen

Er is toch altijd commentaar dat het op een ander beter is

Met 7165 actieve leden zullen er wel genoeg overblijven om de boel gezellig te houden

Wees gerust er zullen altijd goeie fotografen overblijven die de beginnelingen willen helpen

Nog iets, mij krijgen jullie nog niet weg, ik vind het hier nog altijd een leuk forum (en ik denk dat er nog veel zijn die denken zoals ik)

Hola , laat dit even duidelijk zijn : ik vind dit een PRACHTFORUM . En ik ben vol lof voor de moderatoren en alle anderen achter de schermen die dit alles mogelijk maken.Ik denk er zelfs ernstig over om betalend lid te worden .Die 30€ heb ik er wel voor over om zelfs op de moeilijkste vragen over fotografie en aanverwanten snel geholpen te kunnen worden.De algehele structuur is prachtig,de hier aanwezige samengebalde kennis enorm.Week na week sta ik paf van de fantastische foto's die hier gepubliceerd worden.
    Maar ,een discussie als deze komt niet uit de lucht vallen , er zijn pijnpunten die moeten aangepakt worden.Er is toch niets mis mee daarover gezamenlijk van gedachten te wisselen? Dat mag je niet opvatten als afbrekende kritiek.

P.S.Neem ook even een kijkje op Dgrin,geen beginneling/beoordeling /showcase onderscheid en toch niveau vergelijkbaar met BD.En minder gemuggenzift,vliegen-afvangerij,chagrijn.Enfin,op het eerste zicht toch.

Walter
    D850

Comment

We kennen de pijnpunten, maar zijn onderbemand om ze op te lossen.
      Graag kandidaten die de koppen bij elkaar willen steken in een werkgroep, want met dit soort discussies komen er geen oplossingen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marl1 Bekijk bericht
        Ik volg ook maar een paar fora en in de Hof kom ik wekelijks zaken tegen waarvan ik zeg : zut, gemist, zo ne mooie ! En vaak maak ik me de bedenking ik zou in dat en dat forum wat meer moeten gaan kijken, maar om bovengenoemde redenen lukt het me niet : te veel, te weinig tijd. Selectiever zijn is de boodschap en als de posters die discipline niet kunnen opbrengen, dan maar opleggen zeker.
        Bwa, zelfs al kan je alles volgen op BD, toch zal je een pak missen, want het internet is veel meer dan BD alleen. Er zijn genoeg andere sites waar pakken subliemere beelden staan. Kan je die allemaal volgen? Neen.
        Soms is het beter minder beelden te bekijken, maar ze aandachtiger te bekijken, hoe ze opgebouwd zijn, hoe het licht zit, welke compositie gebruikt is. In dat geval zullen er al een pak minder vragen gesteld worden, want de meeste antwoorden op gestelde vragen over bepaalde technieken of belichtingen in foto's zijn vaak makkelijk zelf te zien, maar je moet er je tijd voor nemen

Mvg,
        Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
          Graag kandidaten die de koppen bij elkaar willen steken in een werkgroep, want met dit soort discussies komen er geen oplossingen.
          En wie mag er mee doen? Enkel betalende leden?

Mvg.
          Robert
          Mvg.
          Robert
          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Dat diegene hier met al die commentaar en gezever over vanalles en nogwat het gewoon aftrappen
            Mooie mentaliteit. 't Zijn misschien wel net die mensen die jou ooit geholpen hebben .

Trouwens, als jij het zo leuk vind, waarom betaal jij zelf dan nog niet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
              Een besluiteloos bestuur dat vervalt in werkgroepen en jury's. Waar hebben wij dat nog gezien?
              Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                Mooie mentaliteit. 't Zijn misschien wel net die mensen die jou ooit geholpen hebben .

Trouwens, als jij het zo leuk vind, waarom betaal jij zelf dan nog niet?

Sorry als ik op iemand zijn lange tenen heb getrapt ik zal het niet meer doen

Ik was aan het overwegen om dit jaar te betalen

Maar met zo'n discussies heb ik er geen zin meer in

Als ik plaatjes maak zijn ze "af" voor mij en wil ik ze in SC zetten

Ik weet ook dat ik nog een hele lange weg te gaan heb, en nog super veel moet leren

Maar het is precies of dat de goeie fotografen die hier ook als prutsers begonnen zijn, en hier ook misschien veel raad gevraagd hebben, en die misschien ook minder goeie foto's in SC hebben gezet de kans niet meer geven om de nieuwelingen hetzelfde de doen.

BD is heel groot geworden, je kunt niet alles meer zien, jammer

Maar laat ons niet op zo'n manier de nieuwelingen wegjagen en elitegroepjes vormen

Ik heb ook mijn voorkeuren, dus bekijk ik jammer genoeg bepaalde onderdelen hier op het forum niet meer

Ik weet natuurlijk ook geen oplossing om het beter te laten verlopen, maar volgens mij zou ik geen onderscheid meer maken tussen beoordeling, SC, beginners ....enz

Plaats de goeie plaatjes bij de minder goeie

Wat ik ook een goede zaak vond, was dat de foto's die je al eens gezien heb anders kleurden (niet in felgroen , da pikt in de ogen )

Zo klikken we minder op dezelfde foto en kijken we naar een nieuw exemplaar

Ook ik heb hier veel namen die ik regelmatig eens ga opzoeken om naar de fotokes te kijken die zij gemaakt hebben

PS: nogmaals mijn excuses als ik een beetje te grof geweest ben in mijn vorige post
                Bootjes

Comment

Ik denk dat jij en anderen het verkeerd interpreteren.

Niemand wil hier beginnelingen mee wegjagen. Het is gewoon wat minder foto's posten. Het betekent niet als je foto's niet goed genoeg zijn mag je niet meer posten. Gewoon minder foto's posten dat is alles. of ze nu goed,slecht, uitmuntend of afgrijselijk zijn je mag ze nog altijd posten.

En daar gaan die beginnelingen uiteindelijk meer bij leren dan iedereen maar op te laten posten. En alle anderen krijgen gemiddeld beter materiaal te zien. Iedereen wint erbij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                    Een besluiteloos bestuur dat vervalt in werkgroepen en jury's. Waar hebben wij dat nog gezien?
                    Mijn idee (nog steeds)... iedereen die hier ingeschreven is kan 'jury' zijn. Gewoon een puntensysteem aan de foto's hangen en een minimaal aantal punten uit minimaal een X-aantal reacties moet worden gehaald om een foto in de Showcase te krijgen. Dus iedereen post in beginsel zijn/ haar foto's in dezelfde ruimte. (noem het maar de fotobeoordeling). Dit eventueel aangevuld met een beperkt maximum aantal foto's die per week mogen worden geplaatst. (En dan kun je er zelfs nog over dubben of betaalde leden meer foto's mogen plaatsen..)
                    www.indetailfotografie.nl

Comment

Hey juppekes

Sorry als ik op iemand zijn lange tenen heb getrapt ik zal het niet meer doen

Ik was aan het overwegen om dit jaar te betalen

Maar met zo'n discussies heb ik er geen zin meer in

Als ik plaatjes maak zijn ze "af" voor mij en wil ik ze in SC zetten

Ik weet ook dat ik nog een hele lange weg te gaan heb, en nog super veel moet leren

Maar het is precies of dat de goeie fotografen die hier ook als prutsers begonnen zijn, en hier ook misschien veel raad gevraagd hebben, en die misschien ook minder goeie foto's in SC hebben gezet de kans niet meer geven om de nieuwelingen hetzelfde de doen.

BD is heel groot geworden, je kunt niet alles meer zien, jammer

Maar laat ons niet op zo'n manier de nieuwelingen wegjagen en elitegroepjes vormen

Ik heb ook mijn voorkeuren, dus bekijk ik jammer genoeg bepaalde onderdelen hier op het forum niet meer

Ik weet natuurlijk ook geen oplossing om het beter te laten verlopen, maar volgens mij zou ik geen onderscheid meer maken tussen beoordeling, SC, beginners ....enz

Plaats de goeie plaatjes bij de minder goeie

Wat ik ook een goede zaak vond, was dat de foto's die je al eens gezien heb anders kleurden (niet in felgroen , da pikt in de ogen )

Zo klikken we minder op dezelfde foto en kijken we naar een nieuw exemplaar

Ook ik heb hier veel namen die ik regelmatig eens ga opzoeken om naar de fotokes te kijken die zij gemaakt hebben

PS: nogmaals mijn excuses als ik een beetje te grof geweest ben in mijn vorige post

Je moet je niet excuseren want je hebt niets verkeerd gezegd..

Ik ben door deze topic naar de beoordelingen gestapt en geuss what....Geen reacties meer... Waren ze dan in de showcase zo slecht en durfde niemand echt zijn gedacht te zeggen?
                      De vrienden senior members die hier de zaak proberen te verdediggen heb ik nog niet op mijn beoordelingen gezien hoor..Misschien is het tijd om er mee te kappen. Zoveel fotos daar en zoveel fotos hier..
                      Het dumpen van mij is gedaan en dat merk je dadelijk. Ik heb ook zo mijn vrienden waar ik zal op beoordelen en daar ga ik gewoon lekker mee door..Maar fotos posten...Dat weet ik nu niet meer zo zeker. Wat een triestige toestanden...
                      Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      Als je schiet..schiet dan raak!
                      500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Hey juppekes

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                        Je moet je niet excuseren want je hebt niets verkeerd gezegd..

Ik ben door deze topic naar de beoordelingen gestapt en geuss what....Geen reacties meer... Waren ze dan in de showcase zo slecht en durfde niemand echt zijn gedacht te zeggen?
                        De vrienden senior members die hier de zaak proberen te verdediggen heb ik nog niet op mijn beoordelingen gezien hoor..Misschien is het tijd om er mee te kappen. Zoveel fotos daar en zoveel fotos hier..
                        Het dumpen van mij is gedaan en dat merk je dadelijk. Ik heb ook zo mijn vrienden waar ik zal op beoordelen en daar ga ik gewoon lekker mee door..Maar fotos posten...Dat weet ik nu niet meer zo zeker. Wat een triestige toestanden...
                        Bedankt voor het begrip

Maar ik laat me niet van de wijs brengen

Ik zal blijven doen waar ik mee ben (posten in SC)

Met weg te blijven geven we onszelf ongelijk
                        Bootjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                          Overdrijf je nu niet?
                          De verhouding reacties/aantal maal bekeken vind ik anders niet slecht.
                          Niet vergeten dat niet iedereen de tijd heeft om te reageren tijdens de werkuren.
                          En als er iemand een reactie geeft dan geef je een reactie: 'dit is kritiek om kritiek te geven.'
                          Nu ja ...
                          Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                            Overdrijf je nu niet?
                            Niet vergeten dat niet iedereen de tijd heeft om te reageren tijdens de werkuren.
                            En als er iemand een reactie geeft dan geef je een reactie: 'dit is kritiek om kritiek te geven.'
                            Nu ja ...
                            Erger nog Tim, dit is openlijk vragen om te komen 'pissen' .

Nu, het is duidelijk, BD is goed ziek. BD was niet ziek. BD is ziek geworden door te snel te groeien. Hoog tijd dus om die wildgroei aan banden te leggen. Ik zie hier en daar al gevestigde waarden het nest verlaten. Hoe ver gaat de RvB het laten komen alvorens in te grijpen?
                            Last edited by hvr_oosterzele; 12 januari 2009, 13:11.

Comment

Ik moet eerlijk toegeven, dat sinds ik alleen nog maar in beginnershoek plaats, ik nog nooit zoveel reacties gekregen heb, dan in Sc... Waarom? Misschien heel erg makkelijk uit te leggen.. Er hoeft geen discussie meer te zijn omtrent Showcase-waardigheid, er wordt volledig neutraal gekeken naar de platen die ik post.. Verder hoef ik me ook niet meer te verantwoorden of een plaat van mij hand al dan niet goed genoeg is, om in dit topic te plaatsen... Bijkomend voordeel is nog dat ik meer gegronde kritieken krijg over wat dan zoal beter zou kunnen betreffende mijn foto's.. En ik hoop ook, dat de beginnershoek ook wat meer aandacht krijgt, dan nu het geval is..

Noem het maar een experiment van mijzelf, voor mijn plaatjes maakt het IMHO niets uit..De ene zal beter of slechter zijn dan de andere...En alles gaat ook wat gemutlicher...

Mijn conclusie: (al zal het niet meteen de juiste zijn), foto's plaatsen in 1 algemeen gedeelte, wat wel onderverdeeld kan worden in architectuur, sport, landschappen, mensen en modellen etc.. etc....
                              En geen showcase meer....

Showcase zou een expositieforum moeten zijn, maar de mogelijkheid tot reageren is eigenlijk in contradictie tot de showcase 'an sich'...

Eigenlijk is de HoF het enige showcase-gedeelte op BD, de platen die daar uitverkozen worden, staan er, worden geexposeerd, en eenmaal in de HoF, is m.i. alleen een welverdiende felicitatie op zijn plaats, ipv beoordelen oid..

Ik pleit dus voor een algemeen gedeelte, onderverdeeld in de diverse onderwerpen, zoals hierboven in mijn post al aangehaald is..

Aldus mijn bescheiden mening..

Groetjes, alex!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                                Overdrijf je nu niet?
                                Nu ja ...
                                Euh een mens mag zijn standpunt toch verdediggen of niet?
                                Dat was toch niet op jou reactie Ticor? Zeg nu zelf..Die muggenzifterij hoeft ook niet voor mij hoor want dan moeten ze eens beginnen op showcase te kijken...

Oops daar gaat het hier over he... Zie je hoe kort dat de beoordeling en showcase bijeen liggen?
                                Dus het moraal van het verhaal.....

Op beoordeling kan je zeggen wat je wil en grof of lief zijn,opbouwend kritiek geven of negatief afbreken,motiverend of demotiverend opmonterende of bad feeling gevoel geven aan de mensen....
                                En op showcase(geld de bovenste regel ook) heb je meer geluk dat ze je fotos mooier vinden omdat het psychologisch aan leunt tegen de betekenis van het woord"SHOWCASE"..Dan denk je dadelijk aan Show,professionalisme,buitengewone kennis, topklasse ect ect.. Dus ook makkelijker om te gaan pissen zoals jullie zeggen..

,t zijn nondepie allemaal dezelfde mensen met de zelfde hobby en gedachten die maar 1 ding willen...
                                Hun fotos zien op schowcase na misschien uren rondgelopen te hebben in 15 graden onder nul en daarna nog een selectief kaderke te zoeken en uren te Photoshoppen..

Vergeet niet dat dan deze foto al meer dan een paar uur oud is he voor je het daadwerkelijk resultaat ziet op BD;;Das hard zwoegen hoor? En zeker voor die persoon meer dan de moeite waard..Of het nu op beoordeling is of op Showcase..whatever.
                                Laat idereen zijn ding waar hij goed in is..De gedachte alleen doet al wonderen...
                                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                                Als je schiet..schiet dan raak!
                                500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Working...
                                X