Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aantal foto's per dag voor showcase beperken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Aantal foto's per dag voor showcase beperken

    Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
    Mijn gedacht? Splits BD in 3-en.. Een afgesloten gedeelte voor de 'godenzonen' c.q. snobs onder ons, die zich verheven voelen boven alles en iedereen (sta af en toe versteld van de mate van ego-tripperij en soms bizarre hoge eigendunk van enkelen), dan een gedeelte voor de betalende leden, en eentje voor de niet-betalende leden.. Het ergste van al vind ik nog dat de grootste klagers over het niveau in showcase, veelal ook geeneens de moeite nemen om in showcase, foto-beoordeling of beginnershoek reacties te geven over wat dan zoal beter zou kunnen...om af en toe iemand of iemands foto tot op het bot toe af te zeiken wordt af en toe nog wel gedaan, met daaraan gekoppeld alweer de discussie omtrent showcase-waardigheid..guttegut zeg!! Hoeveel leden hebben hier een zilveren camera gewonnen, of een pullitzer-prijs, oid?? Of ben je plotseling beter omdat je per toeval een contractje hebt bij een of ander stockburootje of zo, waar je 5 euro per plaat krijgt?? Of ben je per toeval een pro, die makkelijk komt scoren op BD?? Of zelfs iemand die zich miskend voelt omdat jouw talent nog niet ontdekt is??? Als dat nog geen gez..k is, dan weet ik het niet meer...Vragen te over dus....Zeuren over dingen die je niet aanstaan is het makkelijkste wat er is, maar kom dan met een oplossing, of een goed idee ipv alleen je gram te komen ventileren... Je bent of onderdeel van het probleem, of de oplossing ervan....Als ik zo af en toe enkele reacties lees, dan zouden slechts de zichzelf uitgeroepen 'prosumers' een stem mogen hebben, en iemand die nog niet zo lang bezig is hier, zijn mond maar moeten houden... Wordt beregezellig zo hier...En ik herhaal het nog maar een keertje, zolang dit ge-emmer over van alles en nog wat hier telkenmale weer de kop opsteekt, zal ik zeer zeker niet betalend lid worden...Er is meer in de wereld dan BD.. Ik vind dit een heel erg mooi en goed forum, maar af en toe het oeverloze geleuter over van alles en nog wat, dat is juist de ergernis van de overgrote meerderheid, ipv het aantal posts in showcase, de reacties erop, of weet ik veel...En wat betreft senior member, junior of weet ik veel, is dit dan een status-symbool of wat??? Flauwekul als je het mij vraagt... Er zijn junior-members die betere foto's posten hier dan vele seniors...

    En daar laat ik het voorlopig bij...
    Er is op de showcase van vandaag geen enkele plaats meer om bedenkingen bij een foto of opbouwende kritiek te geven. Indien je niet door te shockeren iemand wijst op de lamentabele foto's die hij plaatst .....zal hij door de dozijnen andere karakterloze reacties met een maximum aan hartjes en duimen omhoog denken dat hij/zij erg goed bezig is.....ongeacht de goede bedoelingen van diegenen die eerlijke kritiek gaven.Er is niemand die nog durft gewoon om een eerlijke mening te geven uit angst dat hij/zij door de meute als snob of wijsneus bestempeld wordt. Ik durf wedden dat indien men anoniem(zonder herkenbare tekens zoals omkadering of signature) zijn foto's zou plaatsen in showcase er binnen zeer korte tijd wel zou blijken welke foto's goed of minder goed ontvangen worden door de beoordelaars. Op een showcasewaardige foto staat in dat geval dan helemaal geen leeftijd of kennis of jaren ervaring......enkel de kwaliteit of originaliteit van de geplaatste foto is dan doorslaggevend. Het al of niet bekommentarieren van foto's op showcase is vandaag de dag een duidelijk geval van " ons kent ons" oftewel "ik krab uwe rug als jij de mijne krabt" of " ik zal maar een gunstige reactie plaatsen om er zelf ook ééntje te krijgen". Anoniem stemmen via een puntensysteem o.i.d op anonieme foto's zou het eerlijkste zijn. Zover wil echt niemand het drijven en het zal ook moeilijk zijn om zoiets te verwezelijken.....maar ondertussen hopen er toch ook heel wat mensen op enige verandering wat de showcase betreft..... en enkel de showcase.
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

    Comment


    • #77
      Re: Aantal foto's per dag voor showcase beperken

      Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
      ... Anoniem stemmen via een puntensysteem o.i.d op anonieme foto's zou het eerlijkste zijn. Zover wil echt niemand het drijven en het zal ook moeilijk zijn om zoiets te verwezelijken.....maar ondertussen hopen er toch ook heel wat mensen op enige verandering wat de showcase betreft..... en enkel de showcase.
      Dat was hetgeen ik daarstraks aan het denken was. Het is een gegeven, en elk mens is geneigd tot dit feit, dat je sneller foto's van bekenden, favorieten, etc zal goed vinden.
      Ik durf er op wedden dat sommige foto's van de gevestigde waarden op BD, zonder hun naam erboven, afgeschoten worden als vlakaf slecht. Terwijl sommige beeldjes van foto's, maar van onbekenden, niet erkend worden.
      Net zoals Rupselkopke zegt, tegenwoordig moet je zien hoe en wat je zegt, of je wordt gebombardeerd tot stuck-up, dikke nek, zelfvoldaan, etc...
      Meningen zijn nu eenmaal persoonlijk, en niet iedereen vindt goed, wat jij zelf goed vindt. Als de kritiekgevers dan "hoe beter"-tips geven, is het te verstaan. Anders....

      Comment


      • #78
        Re: Aantal foto's per dag voor showcase beperken

        Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
        straks moeten we een ingangsexamen houden voor iemand zijn eerste foto post in showcase.
        Zou misschien geen slecht idee zijn. Of het in praktijk te organiseren valt, is natuurlijk een andere vraag.
        David Leemans
        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

        Comment


        • #79
          Re: Aantal foto's per dag voor showcase beperken

          Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
          Anoniem stemmen via een puntensysteem o.i.d op anonieme foto's zou het eerlijkste zijn. Zover wil echt niemand het drijven en het zal ook moeilijk zijn om zoiets te verwezelijken.....maar ondertussen hopen er toch ook heel wat mensen op enige verandering wat de showcase betreft..... en enkel de showcase.
          Tja... volledig mee eens. En dat hoeft wat mij betreft niet eens anoniem.

          Anyway... 't is niet helemaal hetzelfde hoor maar dit draadje lijkt wat mij betreft qua onderwerp veel op een eerder draadje waar ik mijn ideeën over de showcase al heb geventileerd. Helaas (wat mij betreft in ieder geval) is dat draadje een stille dood gestorven.....
          www.indetailfotografie.nl

          Comment


          • #80
            Re: Aantal foto's per dag voor showcase beperken

            Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
            Er is op de showcase van vandaag geen enkele plaats meer om bedenkingen bij een foto of opbouwende kritiek te geven. Indien je niet door te shockeren iemand wijst op de lamentabele foto's die hij plaatst .....zal hij door de dozijnen andere karakterloze reacties met een maximum aan hartjes en duimen omhoog denken dat hij/zij erg goed bezig is.....ongeacht de goede bedoelingen van diegenen die eerlijke kritiek gaven.Er is niemand die nog durft gewoon om een eerlijke mening te geven uit angst dat hij/zij door de meute als snob of wijsneus bestempeld wordt. Ik durf wedden dat indien men anoniem(zonder herkenbare tekens zoals omkadering of signature) zijn foto's zou plaatsen in showcase er binnen zeer korte tijd wel zou blijken welke foto's goed of minder goed ontvangen worden door de beoordelaars. Op een showcasewaardige foto staat in dat geval dan helemaal geen leeftijd of kennis of jaren ervaring......enkel de kwaliteit of originaliteit van de geplaatste foto is dan doorslaggevend. Het al of niet bekommentarieren van foto's op showcase is vandaag de dag een duidelijk geval van " ons kent ons" oftewel "ik krab uwe rug als jij de mijne krabt" of " ik zal maar een gunstige reactie plaatsen om er zelf ook ééntje te krijgen". Anoniem stemmen via een puntensysteem o.i.d op anonieme foto's zou het eerlijkste zijn. Zover wil echt niemand het drijven en het zal ook moeilijk zijn om zoiets te verwezelijken.....maar ondertussen hopen er toch ook heel wat mensen op enige verandering wat de showcase betreft..... en enkel de showcase.
            heb het al in het pisser-topic aangekaart... er wordt hier uitgegaan van een persoonlijke veronderstelling, als dat men positieve kritieken geeft om zelf goede kritieken terug te ontvangen.. Ik heb geen moeite met gegronde kritieken op foto's geplaatst in welk topic dan ook.. Wat af en toe wel gebeurt is slechts een enkel woord als zijnde, 'prutswerk', 'niet showcasewaardig', 'ik zie niets' , 'geen onderwerp' of 'zelfs mijn bomma kan dit'... als dit gegronde kritieken zijn, die inhoudelijk op de getoonde platen ingaan, dan heb ik blijkbaar iets anders voor ogen.. Ga dan, als kenner of als gevorderde fotograaf meer in op de technische aspecten, de compo, de belichting, of alles wat inhoudelijk te bepalen is op de plaat.. Pas dan geef je een eerlijk oordeel, mocht je kritiek hebben op een plaat..


            Wat mijzelf betreft, soms vind ik idd een plaat idd erg mooi, en kan ik geen kritieken verzinnen, en ik ga ook geen kritiek verzinnen om het kritiek geven alleen.. Is een plaat voor mij mooi, dan is hij mooi.. Dat is voor mij een puur persoonlijke kwestie, en daar hoef ik aan niemand verantwoording af te leggen.. Zie ik iets, wat in mijn ogen (alweer persoonlijk) beter zou kunnen, dan probeer ik zo objectief en eerlijk mogelijk dit aan TS weer te geven..zonder persoon in kwestie af te doen als zijnde onkundig of iets in die trant, wat af en toe wel gebeurt.. Dit stimuleert niet, het zorgt slechts voor afbraak.. Heb het al meerdere keren gezegd hier op BD, geef objectieve feedback, daar heeft iedereen baat bij, en geen gedoe eromheen..Shockeren... ik begrijp je bedoeling, en je motivatie, maar toch dien je als gevorderde hierboven te staan en je iedere keer weer in te proberen leven in de plaat en de motivatie van desbetreffende TS..

            Ik zal anders reageren op een TS in beginnershoek, dan op iemand met naam en faam op BD in showcase.. Klinkt oneerlijk, maar naarmate men beter wordt, zal men ook stevigere kritieken krijgen... Niks mis mee, maar hou het wel zuiver..als men in beginnershoek iemand dezelfde harde kritiek geeft als iemand die al jaren ervaring geeft, dan zal de beginner of middelmatige fotograaf algauw afhaken, voornamelijk door het zgn. 'afbranden'. Als je dan bv een ontzettend goede fotograaf bent, dan juist zou je je eigen kennis moeten durven overdragen, gegronde adviezen moeten durven geven, ipv te zeggen dat iets een prulwerk of minderwaardig is... Juist dit siert de meer gevorderden..Gaat men echter de wat minder getalenteerde fotografen compleet de grond inboren, met non-argumenten, of de persoonlijke tour op, met daarop aangevuld een heel betoog over hoe goed en geweldig men zelf wel niet is, dan komt dit al gauw over als miserabel en hautain gedrag..

            Ik beschouw mijzelf als een hobby-amateur-fotograaf, die veel plezier beleeft aan zijn hobby... Voor mij is fotografie iets voor 'erbij' en dat is een bewuste keus.. Ik spendeer meer van mijn geld aan mijn 3 showcase-waardige bearded collies, (waaronder 1 van een multi-wereld en internationale kampioensnest) die een veelvoud kosten dan de gemiddelde camera-uitrusting.. keuzes zijn er om gemaakt te worden.. En als ik dan met veel plezier een plaat gemaakt heb, die m.i. een goeie plaat is, die Ik in showcase wil zetten, dan is en blijft dat mijn zaak, je kunt er van vinden wat je wilt, maar ga mij dan niet persoonlijk afkraken, want in de eerste plaats ken je me helemaal niet, en ten tweede werkt dit compleet averechts..

            Staat de horizon scheef, is de belichting niet helemaal oke, prima, zeg er dan wat van, maar ga niet iemand onderuithalen... Het zou al veel schelen... Of het nou groepjes beteren zijn, gemiddelden of beginners, ieder heeft zijn voorkeuren, en of stijl(en), en soms komen die vrijwel overeen met andere fotografen...Dit heeft niets met vriendjes politiek te maken, je vindt iemand zijn stijl aansprekend of niet..En smaken verschillen nou eenmaal, en is puur persoonlijk, dus beoordeel iemand niet op zijn persoonlijke smaak of stijl...komt trouwens nog bij, dat, ongeacht of iemand mijn platen of helemaal het einde vindt of helemaal niks, ik zelf al van tevoren bepaald heb, wat ik juist mooi vindt aan mijn eigen platen of juist niet.. ik zie meestal meer fouten in mijn eigen platen dan de meeste mensen die reageren op mijn platen, immers, ik was er zelf bij toen ik hem maakte...Verder zal ik ook niet snel beoordelingen geven in topics waar ik geen kaas van gegeten heb, of totaal geen ervaring of affeniteit mee heb.. Ik weet vrijwel niets van mensen en modellenwerk, dus als ik daar geen reactie op geef, lijkt me dat dan ook het verstandigste, immers, mijn oordeel zal al gauw kant noch wal raken.. Ik hou me daar dan ook zoveel mogelijk vandaan, niet omdat ik de platen niet mooi zou vinden, maar meer omdat ik geen oordeel wil geven over iets waar ik niets van afweet.. is wel zo eerlijk toch?? Tot slot.. beoordelen, prima, maar wel graag met een beetje respect... Groet, alex..
            Last edited by Sjinouck; 10 januari 2009, 00:32.

            Comment


            • #81
              Re: Aantal foto's per dag voor showcase beperken

              En als we nu de commentaren eens punten geven.
              En die punten bepalen of je mag posten en hoeveel...
              j.
              A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
              Nikon stuff

              Comment


              • #82
                Re: Aantal foto's per dag voor showcase beperken

                Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
                heb het al in het pisser-topic aangekaart... er wordt hier uitgegaan van een persoonlijke veronderstelling, als dat men positieve kritieken geeft om zelf goede kritieken terug te ontvangen.. Ik heb geen moeite met gegronde kritieken op foto's geplaatst in welk topic dan ook.. Wat af en toe wel gebeurt is slechts een enkel woord als zijnde, 'prutswerk', 'niet showcasewaardig', 'ik zie niets' , 'geen onderwerp' of 'zelfs mijn bomma kan dit'... als dit gegronde kritieken zijn, die inhoudelijk op de getoonde platen ingaan, dan heb ik blijkbaar iets anders voor ogen.. Ga dan, als kenner of als gevorderde fotograaf meer in op de technische aspecten, de compo, de belichting, of alles wat inhoudelijk te bepalen is op de plaat.. Pas dan geef je een eerlijk oordeel, mocht je kritiek hebben op een plaat.. Wat mijzelf betreft, soms vind ik idd een plaat idd erg mooi, en kan ik geen kritieken verzinnen, en ik ga ook geen kritiek verzinnen om het kritiek geven alleen.. Is een plaat voor mij mooi, dan is hij mooi.. Dat is voor mij een puur persoonlijke kwestie, en daar hoef ik aan niemand verantwoording af te leggen.. Zie ik iets, wat in mijn ogen (alweer persoonlijk) beter zou kunnen, dan probeer ik zo objectief en eerlijk mogelijk dit aan TS weer te geven..zonder persoon in kwestie af te doen als zijnde onkundig of iets in die trant, wat af en toe wel gebeurt.. Dit stimuleert niet, het zorgt slechts voor afbraak.. Heb het al meerdere keren gezegd hier op BD, geef objectieve feedback, daar heeft iedereen baat bij, en geen gedoe eromheen..Shockeren... ik begrijp je bedoeling, en je motivatie, maar toch dien je als gevorderde hierboven te staan en je iedere keer weer in te proberen leven in de plaat en de motivatie van desbetreffende TS.. Ik zal anders reageren op een TS in beginnershoek, dan op iemand met naam en faam op BD in showcase.. Klinkt oneerlijk, maar naarmate men beter wordt, zal men ook stevigere kritieken krijgen... Niks mis mee, maar hou het wel zuiver..als men in beginnershoek iemand dezelfde harde kritiek geeft als iemand die al jaren ervaring geeft, dan zal de beginner of middelmatige fotograaf algauw afhaken, voornamelijk door het zgn. 'afbranden'. Als je dan bv een ontzettend goede fotograaf bent, dan juist zou je je eigen kennis moeten durven overdragen, gegronde adviezen moeten durven geven, ipv te zeggen dat iets een prulwerk of minderwaardig is... Juist dit siert de meer gevorderden..Gaat men echter de wat minder getalenteerde fotografen compleet de grond inboren, met non-argumenten, of de persoonlijke tour op, met daarop aangevuld een heel betoog over hoe goed en geweldig men zelf wel niet is, dan komt dit al gauw over als miserabel en hautain gedrag..Ik beschouw mijzelf als een hobby-amateur-fotograaf, die veel plezier beleeft aan zijn hobby... Voor mij is fotografie iets voor 'erbij' en dat is een bewuste keus.. Ik spendeer meer van mijn geld aan mijn 3 showcase-waardige bearded collies, (waaronder 1 van een multi-wereld en internationale kampioensnest) die een veelvoud kosten dan de gemiddelde camera-uitrusting.. keuzes zijn er om gemaakt te worden.. En als ik dan met veel plezier een plaat gemaakt heb, die m.i. een goeie plaat is, die Ik in showcase wil zetten, dan is en blijft dat mijn zaak, je kunt er van vinden wat je wilt, maar ga mij dan niet persoonlijk afkraken, want in de eerste plaats ken je me helemaal niet, en ten tweede werkt dit compleet averechts.. Staat de horizon scheef, is de belichting niet helemaal oke, prima, zeg er dan wat van, maar ga niet iemand onderuithalen... Het zou al veel schelen... Of het nou groepjes beteren zijn, gemiddelden of beginners, ieder heeft zijn voorkeuren, en of stijl(en), en soms komen die vrijwel overeen met andere fotografen...Dit heeft niets met vriendjes politiek te maken, je vindt iemand zijn stijl aansprekend of niet..En smaken verschillen nou eenmaal, en is puur persoonlijk, dus beoordeel iemand niet op zijn persoonlijke smaak of stijl...komt trouwens nog bij, dat, ongeacht of iemand mijn platen of helemaal het einde vindt of helemaal niks, ik zelf al van tevoren bepaald heb, wat ik juist mooi vindt aan mijn eigen platen of juist niet.. ik zie meestal meer fouten in mijn eigen platen dan de meeste mensen die reageren op mijn platen, immers, ik was er zelf bij toen ik hem maakte...Verder zal ik ook niet snel beoordelingen geven in topics waar ik geen kaas van gegeten heb, of totaal geen ervaring of affeniteit mee heb.. Ik weet vrijwel niets van mensen en modellenwerk, dus als ik daar geen reactie op geef, lijkt me dat dan ook het verstandigste, immers, mijn oordeel zal al gauw kant noch wal raken.. Ik hou me daar dan ook zoveel mogelijk vandaan, niet omdat ik de platen niet mooi zou vinden, maar meer omdat ik geen oordeel wil geven over iets waar ik niets van afweet.. is wel zo eerlijk toch?? Tot slot.. beoordelen, prima, maar wel graag met een beetje respect... Groet, alex..

                /OT:
                Kun je in het vervolg alinea's in je tekst gebruiken, dit vergemakkelijkt het lezen aanzienlijk. (niet om te zeiken bedoeld)
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                Comment


                • #83
                  Re: Aantal foto's per dag voor showcase beperken

                  Tja, als er zoveel volk van Showcase naar Beoordeling komt, dan kan ik die (gedeelde) negende plaats in de rangschikking (9 reacties in N & L ) op mijn buik schrijven.

                  Geen nood, dan ga ik lekker bij de Beginners posten. Een mens moet zijn plaats kennen, nietwaar?

                  Maar bonter moeten jullie het niet maken, dan beland ik in de kelder.
                  Last edited by Jos Vanhengel; 10 januari 2009, 00:34.
                  Vriendelijke groet,

                  Jos

                  Comment


                  • #84
                    Re: Aantal foto's per dag voor showcase beperken

                    Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                    /OT:
                    Kun je in het vervolg alinea's in je tekst gebruiken, dit vergemakkelijkt het lezen aanzienlijk. (niet om te zeiken bedoeld)

                    Is inmiddels aangepast..

                    Comment


                    • #85
                      Re: Aantal foto's per dag voor showcase beperken

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                      Maar bonter moeten jullie het niet maken, dan beland ik in de kelder.
                      Voor een (ex-)mijnwerker zijt ge dan al een heel eind omhoog geklommen he

                      Tjerri

                      Comment


                      • #86
                        Re: Aantal foto's per dag voor showcase beperken

                        Hey juppekes

                        Zo'n systeem van punten geven , anoniem of niet lijkt mij volgens mij niet de beste oplossing

                        Hoe meer vrienden hoe meer punten

                        En ook daar zal dan weer gepist worden

                        Ik denk dat velen hier vergeten zijn dat ze ook van nul af begonnen zijn en misschien ook slechte foto's gepost hebben is SC

                        En is dit nu zo erg om eens een slechte foto te bekijken

                        Met net op deze foto's de juiste replay te geven kan er misschien de volgende keer wel een pareltje in SC staan
                        Bootjes

                        Comment


                        • #87
                          Re: Aantal foto's per dag voor showcase beperken

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
                          Is inmiddels aangepast..
                          Waarvoor dank!
                          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                          Comment


                          • #88
                            Re: Aantal foto's per dag voor showcase beperken

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
                            heb het al in het pisser-topic aangekaart... er wordt hier uitgegaan van een persoonlijke veronderstelling, als dat men positieve kritieken geeft om zelf goede kritieken terug te ontvangen.. Ik heb geen moeite met gegronde kritieken op foto's geplaatst in welk topic dan ook.. Wat af en toe wel gebeurt is slechts een enkel woord als zijnde, 'prutswerk', 'niet showcasewaardig', 'ik zie niets' , 'geen onderwerp' of 'zelfs mijn bomma kan dit'... als dit gegronde kritieken zijn, die inhoudelijk op de getoonde platen ingaan, dan heb ik blijkbaar iets anders voor ogen.. Ga dan, als kenner of als gevorderde fotograaf meer in op de technische aspecten, de compo, de belichting, of alles wat inhoudelijk te bepalen is op de plaat.. Pas dan geef je een eerlijk oordeel, mocht je kritiek hebben op een plaat..


                            Wat mijzelf betreft, soms vind ik idd een plaat idd erg mooi, en kan ik geen kritieken verzinnen, en ik ga ook geen kritiek verzinnen om het kritiek geven alleen.. Is een plaat voor mij mooi, dan is hij mooi.. Dat is voor mij een puur persoonlijke kwestie, en daar hoef ik aan niemand verantwoording af te leggen.. Zie ik iets, wat in mijn ogen (alweer persoonlijk) beter zou kunnen, dan probeer ik zo objectief en eerlijk mogelijk dit aan TS weer te geven..zonder persoon in kwestie af te doen als zijnde onkundig of iets in die trant, wat af en toe wel gebeurt.. Dit stimuleert niet, het zorgt slechts voor afbraak.. Heb het al meerdere keren gezegd hier op BD, geef objectieve feedback, daar heeft iedereen baat bij, en geen gedoe eromheen..Shockeren... ik begrijp je bedoeling, en je motivatie, maar toch dien je als gevorderde hierboven te staan en je iedere keer weer in te proberen leven in de plaat en de motivatie van desbetreffende TS..

                            Ik zal anders reageren op een TS in beginnershoek, dan op iemand met naam en faam op BD in showcase.. Klinkt oneerlijk, maar naarmate men beter wordt, zal men ook stevigere kritieken krijgen... Niks mis mee, maar hou het wel zuiver..als men in beginnershoek iemand dezelfde harde kritiek geeft als iemand die al jaren ervaring geeft, dan zal de beginner of middelmatige fotograaf algauw afhaken, voornamelijk door het zgn. 'afbranden'. Als je dan bv een ontzettend goede fotograaf bent, dan juist zou je je eigen kennis moeten durven overdragen, gegronde adviezen moeten durven geven, ipv te zeggen dat iets een prulwerk of minderwaardig is... Juist dit siert de meer gevorderden..Gaat men echter de wat minder getalenteerde fotografen compleet de grond inboren, met non-argumenten, of de persoonlijke tour op, met daarop aangevuld een heel betoog over hoe goed en geweldig men zelf wel niet is, dan komt dit al gauw over als miserabel en hautain gedrag..

                            Ik beschouw mijzelf als een hobby-amateur-fotograaf, die veel plezier beleeft aan zijn hobby... Voor mij is fotografie iets voor 'erbij' en dat is een bewuste keus.. Ik spendeer meer van mijn geld aan mijn 3 showcase-waardige bearded collies, (waaronder 1 van een multi-wereld en internationale kampioensnest) die een veelvoud kosten dan de gemiddelde camera-uitrusting.. keuzes zijn er om gemaakt te worden.. En als ik dan met veel plezier een plaat gemaakt heb, die m.i. een goeie plaat is, die Ik in showcase wil zetten, dan is en blijft dat mijn zaak, je kunt er van vinden wat je wilt, maar ga mij dan niet persoonlijk afkraken, want in de eerste plaats ken je me helemaal niet, en ten tweede werkt dit compleet averechts..

                            Staat de horizon scheef, is de belichting niet helemaal oke, prima, zeg er dan wat van, maar ga niet iemand onderuithalen... Het zou al veel schelen... Of het nou groepjes beteren zijn, gemiddelden of beginners, ieder heeft zijn voorkeuren, en of stijl(en), en soms komen die vrijwel overeen met andere fotografen...Dit heeft niets met vriendjes politiek te maken, je vindt iemand zijn stijl aansprekend of niet..En smaken verschillen nou eenmaal, en is puur persoonlijk, dus beoordeel iemand niet op zijn persoonlijke smaak of stijl...komt trouwens nog bij, dat, ongeacht of iemand mijn platen of helemaal het einde vindt of helemaal niks, ik zelf al van tevoren bepaald heb, wat ik juist mooi vindt aan mijn eigen platen of juist niet.. ik zie meestal meer fouten in mijn eigen platen dan de meeste mensen die reageren op mijn platen, immers, ik was er zelf bij toen ik hem maakte...Verder zal ik ook niet snel beoordelingen geven in topics waar ik geen kaas van gegeten heb, of totaal geen ervaring of affeniteit mee heb.. Ik weet vrijwel niets van mensen en modellenwerk, dus als ik daar geen reactie op geef, lijkt me dat dan ook het verstandigste, immers, mijn oordeel zal al gauw kant noch wal raken.. Ik hou me daar dan ook zoveel mogelijk vandaan, niet omdat ik de platen niet mooi zou vinden, maar meer omdat ik geen oordeel wil geven over iets waar ik niets van afweet.. is wel zo eerlijk toch?? Tot slot.. beoordelen, prima, maar wel graag met een beetje respect... Groet, alex..
                            Alex..Da kan toch goed doen he zo een warm straalke tegen uw benen..
                            Mvg, Pascal,Schoonspikke
                            Als je schiet..schiet dan raak!
                            500 PIXHuawei P30 PRO

                            Comment


                            • #89
                              Re: Aantal foto's per dag voor showcase beperken

                              Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                              Als ze in reeks horen, dan is het wel degelijk de bedoeling dat ze niet gescheiden worden, dus is een link naar een website in dat geval geen optie.
                              Als een kunstenaar een reeks van 3 schilderijen maakt die bij elkaar horen, dan zal hij toch ook niet 1 kiezen en in z'n galerij hangen met er onder een bordje: 'de rest van het triplet zien? surf naar...'

                              Mvg,
                              Frederic
                              Dat men dan gewoon een nieuw onderdeel maakt voor "reeksen". In 95% van de topics met meerdere foto's is er geen sprake van "reeks", maar gewoon "het laten zien van zoveel mogelijk foto's" over het zelfde onderwerp. (en tussen die 95% reken ik mijzelf ook bij als ik meerdere foto's plaats, als ik al foto's plaats natuurlijk want dit is om bepaalde redenenen sterk verminderd op BD. Maar dit is een ander verhaal). BD vergelijken met een galerij ..... kweetniet....... In een galerij hangen in principe alleen 'kunstwerken".......
                              Last edited by vinstermik; 10 januari 2009, 09:20.

                              Comment


                              • #90
                                Re: Aantal foto's per dag voor showcase beperken

                                Oorspronkelijk geplaatst door Boke78 Bekijk bericht
                                Dat was hetgeen ik daarstraks aan het denken was. Het is een gegeven, en elk mens is geneigd tot dit feit, dat je sneller foto's van bekenden, favorieten, etc zal goed vinden.
                                Ik durf er op wedden dat sommige foto's van de gevestigde waarden op BD, zonder hun naam erboven, afgeschoten worden als vlakaf slecht. Terwijl sommige beeldjes van foto's, maar van onbekenden, niet erkend worden.
                                Ook mijn gedacht. Daarom heb ik ook besloten mijn lidgeld voor 2009 niet meer te storten. Ik ben het beu al die niet-betalende ego's met hun pissers de kans te geven hun ego nog wat meer op te krikken via een forum dat als het van hun centjes zou afhangen, niet eens zou kunnen bestaan. En kom nu niet af met solidariteit, ook daar zijn grenzen aan. Met spijt in mijn hart, zeker naar de bestuursleden en moderatoren toe heb ik deze beslissing voor mij genomen. Kan nog herroepen worden, maar trop is te veel.

                                Mvg.
                                Robert
                                Mvg.
                                Robert
                                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                                Comment

                                Working...
                                X