Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aantal foto's per dag voor showcase beperken

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Aantal foto's per dag voor showcase beperken

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
    Kijk, dat zijn nu eens nét het type reacties die mijn bloeddruk doen stijgen en mijn goesting om mijn bijdrage te hernieuwen doen dalen. Een groentje, amper 176 posts, geregistreerd sinds deze zomer, zelf niet eens betalend lid, komt hier zeggen dan wij al véél te lang over iets aan het discussiëren zijn .
    Beste Hans,

Het is echt niet de moeite om U zo op te winden hoor... relax man... Ik geef U enkel mijn persoonlijke visie that's all. daar zijn fora toch voor?? niet?? zelfs al ben ik nog een groentje met amper 176 posts, geregistreerd sinds deze zomer en zelfs niet eens betalend lid.
    Dare to be different than the pack...
    https://500px.com/pieter_73/galleries/random-landscapes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
      Gelukkig denk ik anders, en vele anderen ook, ik versta onder solidariteit iets geven zonder dat je absoluut iets terug verwacht . . . zoals ik hoger al heb vermeld, de enige reden waarom ik ooit als beginnend lid 30€ bijdrage ben gaan betalen, is gewoon om deze site in de lucht te kunnen houden.... niet meer, niet minder en dat moet volgens mij de hoofdgedachte blijven . . . ik geef ook aan cliniclowns en andere goede doelen, daar verwacht ik ook niets voor terug.
      Maar nu, door géén onderscheid te willen maken tussen betalende & onbetalende leden promoot je gewoon de onbetalende leden ipv de betalende. Dit is de wereld op zijn kop. Dan wordt ik terug onbetalend lid. Tot nu toe heb ik betaald om raad en advies te mogen geven aan niet betalende leden .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik Bekijk bericht
        Plaats de (volgens u de) beste op BD en zet een link naar de anderen op uw persoonlijke webruimte. Echt geïnteresseerden en vrienden zullen wel een kijkje gaan nemen.

Heel simpel.
        Als ze in reeks horen, dan is het wel degelijk de bedoeling dat ze niet gescheiden worden, dus is een link naar een website in dat geval geen optie.
        Als een kunstenaar een reeks van 3 schilderijen maakt die bij elkaar horen, dan zal hij toch ook niet 1 kiezen en in z'n galerij hangen met er onder een bordje: 'de rest van het triplet zien? surf naar...'

Mvg,
        Frederic

Comment

Goh,
          Ik heb deze site nog niet zo lang geleden ontdekt. Ik heb jullie toen gewaarschuwd voor komende rampen, waarvan enkele al gepasseerd zijn.
          De tips, commentaar, het advies,het geduld van sommige leden,... op mijn foto's en de foto's van anderen hebben mij al veel dingen geleerd. Waarschijnlijk meer dan dat ik had kunnen weten uit een saai boekje. Ik zou het zonde vinden als ik hier niet meer terecht zou kunnen.
          Een kleine bijdrage voor deze site vind ik helemaal niet erg. Het team achter de site steekt er (denk ik) ongelooflijk veel tijd in en als wij hen kunnen helpen door de bijdrage, dan is dat met veel plezier gedaan.

Zoals ik al in een berichtje enkele pagina's eerder schreef... hou regels en beperkingen leefbaar voor mods. Mensen met groene bol mogen dit doen, mensen zonder bol mogen dat doen. Ik zou het niet in de gaten willen houden.

Mijn bol is er nog niet, maar ik zal trots zijn als ik hem krijg!

Comment

Mijn gedacht? Splits BD in 3-en.. Een afgesloten gedeelte voor de 'godenzonen' c.q. snobs onder ons, die zich verheven voelen boven alles en iedereen (sta af en toe versteld van de mate van ego-tripperij en soms bizarre hoge eigendunk van enkelen), dan een gedeelte voor de betalende leden, en eentje voor de niet-betalende leden.. Het ergste van al vind ik nog dat de grootste klagers over het niveau in showcase, veelal ook geeneens de moeite nemen om in showcase, foto-beoordeling of beginnershoek reacties te geven over wat dan zoal beter zou kunnen...om af en toe iemand of iemands foto tot op het bot toe af te zeiken wordt af en toe nog wel gedaan, met daaraan gekoppeld alweer de discussie omtrent showcase-waardigheid..guttegut zeg!! Hoeveel leden hebben hier een zilveren camera gewonnen, of een pullitzer-prijs, oid?? Of ben je plotseling beter omdat je per toeval een contractje hebt bij een of ander stockburootje of zo, waar je 5 euro per plaat krijgt?? Of ben je per toeval een pro, die makkelijk komt scoren op BD?? Of zelfs iemand die zich miskend voelt omdat jouw talent nog niet ontdekt is??? Als dat nog geen gez..k is, dan weet ik het niet meer...Vragen te over dus....Zeuren over dingen die je niet aanstaan is het makkelijkste wat er is, maar kom dan met een oplossing, of een goed idee ipv alleen je gram te komen ventileren... Je bent of onderdeel van het probleem, of de oplossing ervan....Als ik zo af en toe enkele reacties lees, dan zouden slechts de zichzelf uitgeroepen 'prosumers' een stem mogen hebben, en iemand die nog niet zo lang bezig is hier, zijn mond maar moeten houden... Wordt beregezellig zo hier...En ik herhaal het nog maar een keertje, zolang dit ge-emmer over van alles en nog wat hier telkenmale weer de kop opsteekt, zal ik zeer zeker niet betalend lid worden...Er is meer in de wereld dan BD.. Ik vind dit een heel erg mooi en goed forum, maar af en toe het oeverloze geleuter over van alles en nog wat, dat is juist de ergernis van de overgrote meerderheid, ipv het aantal posts in showcase, de reacties erop, of weet ik veel...En wat betreft senior member, junior of weet ik veel, is dit dan een status-symbool of wat??? Flauwekul als je het mij vraagt... Er zijn junior-members die betere foto's posten hier dan vele seniors...

En daar laat ik het voorlopig bij...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sjinouck Bekijk bericht
              Mijn gedacht? Splits BD in 3-en.. Een afgesloten gedeelte voor de 'godenzonen' c.q. snobs onder ons, die zich verheven voelen boven alles en iedereen (sta af en toe versteld van de mate van ego-tripperij en soms bizarre hoge eigendunk van enkelen), dan een gedeelte voor de betalende leden, en eentje voor de niet-betalende leden.. Het ergste van al vind ik nog dat de grootste klagers over het niveau in showcase, veelal ook geeneens de moeite nemen om in showcase, foto-beoordeling of beginnershoek reacties te geven over wat dan zoal beter zou kunnen...om af en toe iemand of iemands foto tot op het bot toe af te zeiken wordt af en toe nog wel gedaan, met daaraan gekoppeld alweer de discussie omtrent showcase-waardigheid..guttegut zeg!! Hoeveel leden hebben hier een zilveren camera gewonnen, of een pullitzer-prijs, oid?? Of ben je plotseling beter omdat je per toeval een contractje hebt bij een of ander stockburootje of zo, waar je 5 euro per plaat krijgt?? Of ben je per toeval een pro, die makkelijk komt scoren op BD?? Of zelfs iemand die zich miskend voelt omdat jouw talent nog niet ontdekt is??? Als dat nog geen gez..k is, dan weet ik het niet meer...Vragen te over dus....Zeuren over dingen die je niet aanstaan is het makkelijkste wat er is, maar kom dan met een oplossing, of een goed idee ipv alleen je gram te komen ventileren... Je bent of onderdeel van het probleem, of de oplossing ervan....Als ik zo af en toe enkele reacties lees, dan zouden slechts de zichzelf uitgeroepen 'prosumers' een stem mogen hebben, en iemand die nog niet zo lang bezig is hier, zijn mond maar moeten houden... Wordt beregezellig zo hier...En ik herhaal het nog maar een keertje, zolang dit ge-emmer over van alles en nog wat hier telkenmale weer de kop opsteekt, zal ik zeer zeker niet betalend lid worden...Er is meer in de wereld dan BD.. Ik vind dit een heel erg mooi en goed forum, maar af en toe het oeverloze geleuter over van alles en nog wat, dat is juist de ergernis van de overgrote meerderheid, ipv het aantal posts in showcase, de reacties erop, of weet ik veel...En wat betreft senior member, junior of weet ik veel, is dit dan een status-symbool of wat??? Flauwekul als je het mij vraagt... Er zijn junior-members die betere foto's posten hier dan vele seniors...

My words exactly! Amen!
              Dare to be different than the pack...
              https://500px.com/pieter_73/galleries/random-landscapes

Comment

De toon is duidelijk gezet. Mijn besluit staat des te meer vast.

Comment

[mod off]
                  Ik denk dat je niet begrijpt waarover deze discussie gaat!
                  Jij sleurt er zaken bij die hier niets mee te maken hebben.

Het gaat er niet om wie beter of slechter is.
                  Het gaat er om dat showcase wordt overspoeld met foto's die er niet thuishoren.
                  Ik zag jou net om de exif vragen in een showcase topic, omdat de foto niet scherp is.
                  Dan staat die foto daar niet op zijn plaats!

Ofwel schaf je de onderverdeling af ofwel zoeken we naar een oplossing.

Er zou beter eerst wat nagedacht worden alvorens een CF/SD-kaartje leeg te dumpen.
                  Een beperking op het aantal te openen topics/week, kan daar mijn inziens aan bijdragen.
                  Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                    OT : ben ik mij van bewust Linda, maar ik heb mijn PBase Album, ik heb een Photo.net album, ik heb een flickr album en tevens nog eigen webruimte dat ik nu niet eens gebruik....
                    ja maar dan moet ik bv weer naar die andere site om je albums te zien (en dan heb je ook nog de blogs van een aantal mensen, enz.....), als ik daar moet aan beginnen wordt er weer gesnoeid in men weinige vrije tijd ....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                      [mod off]
                      Ik denk dat je niet begrijpt waarover deze discussie gaat!
                      Jij sleurt er zaken bij die hier niets mee te maken hebben.

Het gaat er niet om wie beter of slechter is.
                      Het gaat er om dat showcase wordt overspoeld met foto's die er niet thuishoren.
                      Ik zag jou net om de exif vragen in een showcase topic, omdat de foto niet scherp is.
                      Dan staat die foto daar niet op zijn plaats!

Ofwel schaf je de onderverdeling af ofwel zoeken we naar een oplossing.

Er zou beter eerst wat nagedacht worden alvorens een CF/SD-kaartje leeg te dumpen.
                      Een beperking op het aantal te openen topics/week, kan daar mijn inziens aan bijdragen.
                      Ik vroeg om de exif, omdat verkleining via bv photobucket oid soms onscherpte kan opleveren, net zoals mijn eigen platen.. Ik heb, na antwoord van ts gezegd, dat eea dan aan iets anders lag, en niet aan de fotograaf of de camera-instellingen..Hang 90% van de hier geposte platen op a4 formaat aan de muur in een mooi kader, en je zult geen onscherpte zien.. Ieder beeldscherm is weer anders, ook het mijne, en ik ga idd af op wat ik zie op mijn beeldscherm..Wat trouwens niet wil zeggen, dat hetgeen, wat ik op mijn beeldscherm zie, de werkelijkheid is...Wat de rest betreft, ik begrijp waar dit topic over gaat...Wat betreft beter of slechter, kan ik slechts zeggen, kijk alle berichten nog es door in dit topic, je zult dan weldra voorbeelden zien, van wie zich beter voelt dan anderen... Groetjes, Alex!

Comment

verwijzing naar de topic van photogrRAF, anders kan het misschien wat verwarrend overkomen: http://forum.belgiumdigital.com/f6/a...ml#post2113313

Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk bericht
                        Dat is commercieel denken. Ik denk dat dit geen goed idee is, het geeft de boodschap dat als je geen VZW lid bent je beperkt bent in het aantal foto's en als je betaald mag je er veel meer (goed of slecht) posten. Neen ,iedereen is verplicht goede foto's te plaatsen.
                        Raf,
                        Commercieel denken, neen, wel een bijkomend voordeel voor betalende leden en een beperking voor diegenen die om het even wat posten in showcase (enkel beperking in showcase), waardoor de betere foto's niet zo vlug naar pagina nr. zoveel zullen gaan als er niet onmiddellijk reacties op komen.... (en dat gebeurt dikwijls als er gepost wordt op een ogenblik dat er niet veel bezoekers zijn)
                        Iedereen is verplicht goede foto's te plaatsen???
                        Bijna niemand zal dit zichzelf verplichten en wat is een goede foto, dat is ook zo'n eeuwige discussie, kritieken mogen hard zijn in showcase maar dat gebeurt te weinig en als het al gebeurt wordt dat niet altijd aanvaard (ook niet door de cracks)
                        Ik zou eigenlijk eens willen dat al wie reageert in de aard van "knappe foto" ook verplicht wordt om dat te uit te leggen, dus niet meer enkel van " schitterend" maar ook de waarom van dat schitterend vinden..

Comment

Ik vroeg om de exif, omdat verkleining via bv photobucket oid soms onscherpte kan opleveren, net zoals mijn eigen platen..
                          Omdat ik graag bijleer wil ik de volgende vraag stellen: hoe kan je aan de hand van de exif weten als een foto al dan niet scherp is...?

Mvg,
                          Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet Bekijk bericht
                            Omdat ik graag bijleer wil ik de volgende vraag stellen: hoe kan je aan de hand van de exif weten als een foto al dan niet scherp is...?

Mvg,
                            Frederic
                            Het ging hier om landschapsfotografie onder zeer goede lichtomstandigheden op f/16 (bij navraag over het diafragma).. Kan me haast niet voorstellen dat de sluitertijd onder deze zonnige omstandigheden zo laag was, dat er sprake was van bewegingsonscherpte...maar da's volledig off-topic...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                              mijn visie:

nog meer regeltjes en meer positieve of negatieve discriminatie tussen VZW leden en niet vzw leden maken het allemaal nog complexer.

straks moeten we een ingangsexamen houden voor iemand zijn eerste foto post in showcase.

Maak gewoon voor jezelf uit of je liever 1 steengoeie foto post en 20 reacties krijgt dan 5 foto's met slechts enkele reacties. Een beetje zelfdiscipline mag wel.

Er zijn trouwens mensen die altijd meer tijd en goesting hebben om te fotograferen terwijl om tegenovergestelde redenen anderen maar af en toe een foto kunnen posten.

Feit is dat BD een enorm succes kent en dit laat zich voelen.

Ik ken andere fora die wegens hun succes slechts af en toe nieuwe (gratis) leden toelaten, of na uitnodiging zich kunnen registreren en na 6 maand inactiviteit geschorst worden.

Missch eens voor de VZW-leden een discussiepunt op een AVG
                              ken andere fora die wegens hun succes slechts af en toe nieuwe (gratis) leden toelaten, of na uitnodiging zich kunnen registreren en na 6 maand inactiviteit geschorst worden.
                              dat is pas discriminatie en komt een beetje overeen met dat "ingangsexamen"

Comment

Laten we stellen dat je BD sizer gebruikt en daarna een foto host op fotobucket dan gaat het altijd tenkoste van de kwaliteit. En wat Sjinouck zegt is waar. De fotos zijn nog steeds niet showcase waardig als ze technisch niet in orde zijn. Maar wat dan met het idee achter de plaat? En daar heeft hij ook gelijk in..Ik begin al te bibberen als ik er aan denk om een keuze te maken wat ik showcase waardig wil "dumpen" zoals hier gezegd wordt. Dus ga ik het maar niet meer doen..Soms vraag ik aan een neutraal persoon of ze die foto goed genoeg vind om op BD SC te plaatsen en dan zegt ze niet om mij te plezieren ja schat zet die daar maar op want ik vind die prachtig maar ze meent het ook nog want dat zie ik ook aan de reacties achteraf ..En zeg nu nog eens dat een leek geen smaak heeft.
                                Ik heb er iets aan als ze mijn zeggen wat er fout is en soms verbeter ik ook dadelijk wat zeer leerijk is..En nu hoor ik vele al zeggen ..Dump hem dan toch niet in de showcase maar op de beoordeling....KAN IK TOCH NIET WETEN OP VOORHAND? Omdat er duizenden hier andere meningen hebben en die dan op mijn posts goed reageren zullen blijkbaar op gelijke golflengte liggen als ik...Dus je hebt een VTM publiek en een TV1 publiek maar maakt dat mij een intiligent kijker of een soap kijker? Respecteer de mening van de mens.
                                Showcase is mag geen schandpaal zijn maar een uitdaging voor de fiere fotograaf..amateur of pro...Geen discriminatie...Voila en nu trek ik zelf wel mijn conclusies...Dank U allemaal voor de mooie reacties op de SC...
                                Last edited by Jacobs Pascal; 9 januari 2009, 22:17.
                                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                                Als je schiet..schiet dan raak!
                                500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Working...
                                X