Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

veel geblaat, weinig wol

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Toen ik vanmorgen dit "item" las als eerste, omstreeks 07h30, dacht ik bij mezelf: "weer iemand die zijn gal spuwt, zonder te beseffen wat ie aanricht !?" .
    Een aantal toestanden "aanklagen" maar zelf van niet veel tact getuigen !?
    Ik wou een reply posten, à la "woorden zijn winden, schriften verbinden". Om maar te zeggen dat je zorgvuldig je woorden dient te wikken en wegen.
    Ik wist trouwens niet waar het allemaal om ging, dus onthield ik me wijselijk van enig commentaar.
    Het is nu avond, en met het doornemen van alle replies, ben ik blij dat ik me onthouden heb.
    Hustler, het is inderdaad niet altijd gemakkelijk.... "life is a bitch" zeggen ze wel eens.
    Wel, een vriend van mij, die echter verongelukt is, had als motto "Life is a beach".
    Niets kan zo goed doen om je hart eens te kunnen luchten, om frustraties of "bad toughts" van je af te praten... schreeuwen ....
    Het gevaar bestaat er alleen in dat je dermate "gespannen" staat tengevolge van een persoonlijk "iets", dat je overdreven op een "onschuldig" incident reageert. En aangezien anderen geen weet hebben van je "situatie", wordt je, tercht scheef bekeken.
    Iedereen heeft hier begrip voor elkaars situatie, dat is het mooie aan dit forum. Het is niet louter een digitaal foto forum, maar een verzameling van mensen, met eenzelfde interesse bijeen gebracht.
    Waar men belangeloos de medemens helpt.
    Achteraf bekeken was het misschien beter geweest om je gevoelens te uiten aangaande je operatie....maar ik weet, dat is niet half zo "gemakkelijk" dan je ongenoegen over iets te uiten.
    Je hebt je nu misschien andere mensen op hun zieltje getrapt, dat dien je misschien onder elkaar "uit te praten". Maar weet dat je hier zeker begrip zult vinden voor je situatie. Sterkte...niet alleen voor jou , maar voor iedereen die met lichamelijke, persoonlijke ... problemen heeft te kampen.
    Het is "gemakkelijk" om je op te sluiten en af te zonderen, maar daar schiet je niks mee op, en nog eens...dat is TE GEMAKKELIJK!!!!

    Medelijden krijg je niet van mij, het klinkt hard, maar daar koop je niets voor. Een luisterend oor daarentegen en hulp indien mogelijk/nodig... ALWAYS.
    Probeer iemand te vinden als het je teveel wordt!

    For what it's worth

    Groetjes
    Lukathi



    Groetjes

    Lukathi

    Comment


    • #32
      thanks, lukathi.

      i had the blues last night.
      gelukkig zijn er twee soorten blues: sad blues en happy blues.
      jarenlange very sad blues heeft van mij ook geen betere mens gemaakt hoor.
      maar op de duur kun je daar mee leren leven.
      en tegenwoordig lach ik meer tranen van geluk dan van verdriet.
      en dat is toch al een groot verschil hee

      the big comeback of the hustler has started today.
      what a great forum this is. volgens mij ga ik binnenkort eens een feestje geven

      Comment


      • #33
        Originally posted by Lukathi
        Medelijden krijg je niet van mij, het klinkt hard, maar daar koop je niets voor. Een luisterend oor daarentegen en hulp indien mogelijk/nodig... ALWAYS.
        Probeer iemand te vinden als het je teveel wordt!

        For what it's worth

        Groetjes
        Lukathi

        Dat is het grootste euvel : medelijden .
        Is ongeveer alles wat je van familie en vrienden te grazen krijgt .
        Maar wat ben je met medelijden ?
        Ik vecht er nog na 6 jaar dagelijks tegen .
        Begrip , sympathie , om het even alles of bijna , OK .
        Maar aub geen medelijden ...
        Dit versterkt enkel het gevoel dat men minderwaardig geworden is .
        Gelukkig waren er mensen om mij te doen begrijpen dat minder ook gelijk kan zijn en , waarom niet , meer .
        We weten dat dit niet waar is maar het gaat erom te doen alsof en onszelf te overtuigen dat ....
        En , wij hebben nog de mogelijkheid onze opinies openbaar te maken .
        We zijn vrij ( of ongeveer ) , we hebben de opportuniteit te kiezen of om onszelf uit te drukken , er is ons de mogelijkheid gegeven te kiezen of we ons zullen laten verzorgen en waar en door wie .
        Niet iedere wereldbewoner kan hiervan genieten .

        Beste groetjes ,

        Danny




        http://www.canonians.com

        Comment


        • #34
          het probleem bij mij is natuurlijk ook dat ik zelfs niet meelijwekkend kan overkomen bij vrienden of familie, wegens dood.

          hey canonian, if you need a hug, laat het maar weten.
          ik heb er nog wel een paar op overschot, sinds ik die van u gekregen heb

          ps: dat heeft mij echt veel deugd gedaan, want het was al sinds 1995 dat ik gestopt was met vriendschap, wegens veel te bang om ooit nog eens iemand te verliezen, laat staan dat ik nog eens zou durven zeggen dat ik iemand graag zie.

          Comment


          • #35
            Ik kan niet zeggen wat/hoe je alles moet doen,want ik zal het zelf niet weten als dit alles mij zal overkomen ,het enige wat ik kan is jou veel beterschap toe wensen en probeer er van te maken wat er van te maken is
            Groetjes NoName & Coby
            D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
            www.langenacker.nl

            Comment


            • #36
              Hallo,

              Toen ik deze topic vanmorgen las wist ik niet wat ik ervan moest denken ... en liet het dus allemaal maar een beetje betijen.
              En da's vaak ook het beste.
              In het forum zijn er al vaker uitingen van ongenoegen geweest die daarna op "peis en vree" uitdraaiden.
              Soms heb je een "uitlaatklep" nodig - en die krijg je hier dus ook - met alle positieve neveneffecten vandien .
              En dan komt de "ware" aard van het forum weer naar boven - net zoals je dat op een SD tegenkomt ... Warme menselijkheid dus ...
              Ikzelf ben ook niet gespaard van "familiaal leed" maar de "genegenheid" die dit forum vaak (onrechtstreeks) geeft verzacht dat alles heel vaak.
              Ik hoop dat dat ook zo is voor jou, the hustler ...

              Jaja
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

              Comment


              • #37
                daar heb je groot gelijk in jaja, ik weet zelfs niet meer wanneer en hoe ik hier ooit op dit forum beland ben. maar echt toevallig was dat ook niet hoor. ik heb mij al levenslang goed gevoeld in de fotografie, en dat zal altijd zo blijven. obsessions don't fall apart overnight. zelfs al heb ik geen digitale camera, en zal ik er misschien nooit eentje kopen. of trek ik nooit geen foto meer, laat staan dat ik er ooit nog een goeie zou kunnen maken. life goes on.

                ps. ge moogt john zeggen tegen mij hoor, dat doen mijn maten ook

                Comment


                • #38
                  Hallo "John",

                  Je bent hier op het forum sinds "01 May 2003" ...
                  Maar hoe? Dat kan ik ook niet zien

                  Jaja


                  Originally posted by the hustler
                  daar heb je groot gelijk in jaja, ik weet zelfs niet meer wanneer en hoe ik hier ooit op dit forum beland ben. maar echt toevallig was dat ook niet hoor. ik heb mij al levenslang goed gevoeld in de fotografie, en dat zal altijd zo blijven. obsessions don't fall apart overnight. zelfs al heb ik geen digitale camera, en zal ik er misschien nooit eentje kopen. of trek ik nooit geen foto meer, laat staan dat ik er ooit nog een goeie zou kunnen maken. life goes on.

                  ps. ge moogt john zeggen tegen mij hoor, dat doen mijn maten ook
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                  Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                  Comment


                  • #39
                    WHAT ????????????????????????????

                    Gij hét zelfs gene digitale camera !???????

                    Da vind ik nu eens dikke kl**en hah !
                    Mensen die hier de "JAN men voeten", ik bedoel "John men voeten" uithangen op een digitale site, zonder da ze ne digitale hebben !!!????
                    Joeng joeng...daar kan ik nu es echt geen medelijden mee hebben hè !!!


                    Groetjes
                    Lukathi


                    Groetjes

                    Lukathi

                    Comment


                    • #40
                      Waarom koop je geen camera,John,en ga ervoor zoals Canonian.Ik ben er zeker van dat we erg mooie foto's van je te zien zouden krijgen en dat jij je er zelf beter zou bij voelen.
                      Misschien zal je beperkte bewegingsvrijheid je in het begin wel "ergeren" en tot ups en downs leiden maar je zal jezelf weer kunnen ontplooien en echt bezig zijn met fotografie,iets wat je blijkbaar zeer nauw aan het hart ligt.
                      Als ik jou was kocht ik echt wel een camera!Goede oefening/bezigheid voor je rug maar zeker ook voor je hoofd
                      Danny's Photosite

                      Comment


                      • #41
                        WHAT ????????????????????????????

                        Gij hét zelfs gene digitale camera !???????

                        Da vind ik nu eens dikke kl**en hah !
                        Mensen die hier de "JAN men voeten", ik bedoel "John men voeten" uithangen op een digitale site, zonder da ze ne digitale hebben !!!????
                        Joeng joeng...daar kan ik nu es echt geen medelijden mee hebben hè !!!


                        Groetjes
                        Lukathi
                        Wie is er hier nu den dikke nek ?

                        Respect voor de medemens is een schone zaak.

                        Groeten,
                        Fritsken.
                        Sony F717. (ben gebeten én besmet, fijn zo!)
                        **EK** allways on for me please
                        Halfvol is voller dan halfleeg.

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by the hustler
                          het probleem bij mij is natuurlijk ook dat ik zelfs niet meelijwekkend kan overkomen bij vrienden of familie, wegens dood.

                          hey canonian, if you need a hug, laat het maar weten.
                          ik heb er nog wel een paar op overschot, sinds ik die van u gekregen heb

                          ps: dat heeft mij echt veel deugd gedaan, want het was al sinds 1995 dat ik gestopt was met vriendschap, wegens veel te bang om ooit nog eens iemand te verliezen, laat staan dat ik nog eens zou durven zeggen dat ik iemand graag zie.
                          John , zou dat wel eens kunnen gebruiken . We zijn toch maar mensen van vlees en bloed , he ?

                          Een quote die ik fantastisch vind :
                          " Life has to be lived forwards but can only be understood backwards "

                          Dus , vooruit !
                          Met niet te durven versmaad je veel ervaringen en , waarom niet ,
                          geweldige verrassingen . We moeten ons hart durven openen en gevoelens laten spreken .
                          Neen , zeker niet gemakkelijk na zoveel rouwen , maar wel de moeite
                          om te proberen .
                          Je bent 36 ? Er blijven toch een pak jaren over , niet om te vergeten maar om wraak te nemen op de adversiteit .

                          Zoals roadrunner schrijft , schaf je zo mogelijk een digitale camera aan . Samen met PS ben je dan vertrokken voor jaren beeldplezier . De meesten van mijn foto's zijn in mijn hof en in mijn dorp getrokken . En , ik bezit zelfs geen macro-lens ...
                          Kijk , gisteren , heb ik een panorama van mijn straat gemaakt . Er was niks te zien ( as usual ) maar ik was er een tijdje zoet mee
                          En , het geweldige met digitaal is dat je kan blijven leren zonder dat het veel geld kost .

                          En nu , naar de oldtimer tractors in Zottegem . We zien wel wat ervan in huis komt . Stof op mijn sensor , da's al zeker ...

                          Beste groetjes ,

                          Danny
                          http://www.canonians.com

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by Canonian
                            Originally posted by the hustler
                            het probleem bij mij is natuurlijk ook dat ik zelfs niet meelijwekkend kan overkomen bij vrienden of familie, wegens dood.

                            hey canonian, if you need a hug, laat het maar weten.
                            ik heb er nog wel een paar op overschot, sinds ik die van u gekregen heb

                            ps: dat heeft mij echt veel deugd gedaan, want het was al sinds 1995 dat ik gestopt was met vriendschap, wegens veel te bang om ooit nog eens iemand te verliezen, laat staan dat ik nog eens zou durven zeggen dat ik iemand graag zie.
                            John , zou dat wel eens kunnen gebruiken . We zijn toch maar mensen van vlees en bloed , he ?

                            Een quote die ik fantastisch vind :
                            " Life has to be lived forwards but can only be understood backwards "

                            Dus , vooruit !
                            Met niet te durven versmaad je veel ervaringen en , waarom niet ,
                            geweldige verrassingen . We moeten ons hart durven openen en gevoelens laten spreken .
                            Neen , zeker niet gemakkelijk na zoveel rouwen , maar wel de moeite
                            om te proberen .
                            Je bent 36 ? Er blijven toch een pak jaren over , niet om te vergeten maar om wraak te nemen op de adversiteit .

                            Zoals roadrunner schrijft , schaf je zo mogelijk een digitale camera aan . Samen met PS ben je dan vertrokken voor jaren beeldplezier . De meesten van mijn foto's zijn in mijn hof en in mijn dorp getrokken . En , ik bezit zelfs geen macro-lens ...
                            Kijk , gisteren , heb ik een panorama van mijn straat gemaakt . Er was niks te zien ( as usual ) maar ik was er een tijdje zoet mee
                            En , het geweldige met digitaal is dat je kan blijven leren zonder dat het veel geld kost .

                            En nu , naar de oldtimer tractors in Zottegem . We zien wel wat ervan in huis komt . Stof op mijn sensor , da's al zeker ...

                            Beste groetjes ,

                            Danny


                            Lol Danny, stof zal er alleszins genoeg zijn in Zottegem
                            Stof in de letterlijke zin van het woord en in figuurlijke zin van het woord (stof om over te praten ivm fotografie dan).

                            Kijk mensen, ik heb ook mijn miserie gekend. Ieder huisje heeft zijn kruisje... Eén ding heb ik geleerd: positief denken! Denk aan de mogelijkheden die je wel hebt. Denk aan het feit dat je door ziekte, miserie of wat dan ook gesterkt wordt in het leven. Je leert veel bij. Je leert keuzes maken. Maak de goede keuzes. De keuzes waar je positieve energie van krijgt. Stel je open voor alles en iedereen. Ik heb Danny heel toevallig leren kennen via Canonians. Ik heb mij open gesteld voor hem. We hebben elkaar reeds één keer ontmoet en je kan niet geloven wat voor toffe, eerlijke mens ik ontmoet heb. Als je open staat voor mensen zonder te verwachten dat je iets terugkrijgt, krijg je gegarandeert veel VRIENDSCHAP terug. Ik denk dat Danny dit alleen maar kan bevestigen, niet Danny?

                            John, doe dit ook man. Sta open voor mensen en vriendschap. En ja, van sommige zal je medelijden krijgen, iets waar je niets aan hebt. Maar van anderen zal je vriendschap, een hartelijk gepsrek,... terugkrijgen. Eén goede vriend kan soms genoeg energie opleveren om voor een paar weken de negatieve gevoelens die je ervaart in de mate van het mogelijke een plaatsje te geven en om uit te zien naar de volgende ontmoeting met die persoon! En zo bouw je op en voor je het weet heb je een heleboel toffe vrienden. Doe niet mee aan dat zatlappengezeik van sommige mensen zoals ik reeds eerder in deze topic postte. Daar krijg je alleen maar negatieve energie en gevoelens van.
                            Go for it, meet people, meet friends and finally meet heaven on earth!!!


                            Groetjes,

                            Patrick

                            Comment


                            • #44
                              WHAT ????????????????????????????

                              Gij hét zelfs gene digitale camera !???????

                              Da vind ik nu eens dikke kl**en hah !
                              Mensen die hier de "JAN men voeten", ik bedoel "John men voeten" uithangen op een digitale site, zonder da ze ne digitale hebben !!!????
                              Joeng joeng...daar kan ik nu es echt geen medelijden mee hebben hè !!!

                              Ja,dat vind ik nu ook geen reaktie.Iedereen kan wel eens uit de bocht gaan.Beetje meer menselijkheid vind ik net als Fritsken wel gepast.Sorry hoor.
                              Danny's Photosite

                              Comment


                              • #45
                                Toen ik deze topic vanmorgen las wist ik niet wat ik ervan moest denken ... en liet het dus allemaal maar een beetje betijen.
                                En da's vaak ook het beste.
                                In het forum zijn er al vaker uitingen van ongenoegen geweest die daarna op "peis en vree" uitdraaiden.
                                Soms heb je een "uitlaatklep" nodig - en die krijg je hier dus ook - met alle positieve neveneffecten vandien .
                                En dan komt de "ware" aard van het forum weer naar boven - net zoals je dat op een SD tegenkomt ... Warme menselijkheid dus ...
                                @ Jaja: daar kan ik alleen maar mijn petje voor afnemen!Een fotoforum met een hart voor de mensen.Bravo voor zo'n filosofie!!!!
                                Danny's Photosite

                                Comment

                                Working...
                                X