Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Permanente BD-badge

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Ugh! Grote Pad (graptjen ee Pol) heeft wijs gesproken!

    Wij (Jochen, Mira) ook twee badges willen. Sticker-badges toch altijd op moccasin belanden. Ik vanavond in Tipi werk maken van ontwerp, en papoose zal voor één keer zelf de afwas moeten doen. Ik vinden dat grote manitou Jaja moet beslissen welk ontwerp wint. Eventueel wedstrijd van maken.

    Ik vredespijp bij deze doorgeven aan volgende poster. Hij ook iets zinnigs te zeggen?
    http://www.theafricabug.com

    Comment


    • #17
      Ugh!
      Zo geklikt.
      Nikon D300 - Nikon 18-200mm VR - Nikon 85mm f1.8D - Nikon 35mm f1.8G - Nikon SB600

      Comment


      • #18
        Ugh! Manta kort van stof, maar wijs gesproken!
        http://www.theafricabug.com

        Comment


        • #19
          Leuk idee. Wat mss ook leuk kan zijn is dat cirkeltje van het BD logo op een ronde pin, je weet wel, waar ze vroeger die smileymanneks opzetten met een "toespeld" aan de achterkant. tzal wel wa duurder zijn dan e plastiekske.
          En misschien in da rondeke "belgiumdigital in e cirkelke rond.
          twas maar e gedacht.

          Comment


          • #20
            Zeer goed idee, Giantpat. Ik zou er graag één reserveren voor Ellen (m'n vriendin) en voor Gossie (mezelf dus). En als ik met iets kan helpen, dan vraag je het maar.
            http://users.pandora.be/Wim_Ellen

            Comment


            • #21
              Pat, voor ik het vergeet, naast die van mij en Maggy moet ik er ook nog 1 hebben voor mijn vriendin

              Comment


              • #22
                @Tom:
                Pat, voor ik het vergeet, naast die van mij en Maggy moet ik er ook nog 1 hebben voor mijn vriendin
                wel wel wel ... en weten ze dat thuis al ???

                @de anderen: blijkbaar is er inderdaad redelijk tot veel interesse dus we moeten daar zeker werk van maken!!

                mvg,
                Giant Pat
                Do or Do Not - There is no try ...
                www.giantpat.be

                Comment


                • #23
                  Ik wil ook zo'n spelleke !!! Tof idee Giant pat
                  @mimi
                  "There is no path
                  You create it
                  Once you set out to walk it"

                  Canon 350D + canon 28-135 IS USM

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by mic
                    Daar hadden we 't al eens over gehad???
                    Een permanente BD badge..; Zoiets als een Perskaart???


                    Waw! Die is leuk ... Zoéén zou ik er ook wel willen ... en Girly ook!
                    Sam greetzzzzzzz U
                    -------------------------------------------
                    Never apologize for showing feeling.
                    When you do so, you apologize for the truth.
                    -------------------------------------------
                    Canon Stuff

                    Comment


                    • #25
                      Ik zou me niet bezondigen aan het 'namaken' van persbadges, want vroeg of laat ga je daar problemen met krijgen ... zowel juridisch, als met sommige organisatoren wanneer iemand zo'n kaartje zou misbruiken, ... IK (mijn mening en dus niet die van de crew) zal nooit mijn zegen geven voor een kaartje zoals Mic die heeft gemaakt (mooi kaartje, daar niet van, maar veel te gevaarlijk).

                      Voor de rest lijkt het mij wel een goed idee, maar dan eerder een 'naamkaartje' ipv een persbadge-achtig iets!
                      --
                      Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

                      Comment


                      • #26
                        Sven,

                        het is inderdaad zeker niet de bedoeling om een perskaart na te maken. Maar het is wel een goed voorbeeld van hoe het zou kunnen zijn. Naar mijn idee moet het wel wat grafischer, wat minder strak ... we kunnen ook zien of er wel of niet een foto moet bijstaan. Dat is de reden waarom de mensen ontwerpen zouden kunnen maken en doorsturen ter evaluatie naar het bestuur. Het blijkt toch dat er een interesse is voor zulk een "badge". Het zou ook een aantal praktische zorgen wegnemen van mensen die een SD willen organiseren, zij zullen niet moeten inzitten met de badges want die zouden er dan al zijn ...

                        En aangezien ze herbruikbaar zijn is het ook nog beter voor het milieu

                        P.S.
                        aangezien we ook tal van Nederlandse "leden" hebben zou ik er ook geen Belgische vlag op plaatsen ... maar zoals eerder gezegd ben ik zeer benieuwd wat bepaalde mensen uit hun mouw zullen schudden ...

                        mvg,
                        Giant Pat
                        Do or Do Not - There is no try ...
                        www.giantpat.be

                        Comment


                        • #27
                          kleine toevoeging nog: het is geenzins de bedoeling dat de BD-badge zoals ze nu gekend is en als middel van steun kan aangekocht worden, door zulk een badge kan/moet vervangen worden.

                          Deze, persoonlijke, badge zou enkel dienen om je te identificieren of kenbaar te maken aan andere deelnemers van een SD of andere bijeenkomst. De BD-badge zoals ze nu bestaat blijft een aanrader om op fototassen, jasse, petten, enz... te bevestigen als steun aan het schitterend initiatief van de BD-crew

                          Laat dat inderdaad ook wel even duidelijk zijn ...



                          mvg,
                          Giant Pat
                          Do or Do Not - There is no try ...
                          www.giantpat.be

                          Comment


                          • #28
                            Misschien een idee om een wedstrijd in te richten. En de winnaar krijgt zijn badge op A4 formaat
                            http://www.vannecke.be
                            Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
                            Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

                            Comment


                            • #29
                              Ooowkay... dan is hier mijn "werkje"...

                              Eerst wat uitleg:

                              -Die "PERS", daar dacht ik net hetzelfde over als Sven; die zit er dus niet op.
                              -Die Belgische vlag, daar dacht ik net hetzelfde over als GiantPat. Die zit er dus ook niet op.
                              -Een foto vond ik niet nodig (ik zie al iemand op een BD dag op me af stappen en zeggen "haa zo zie jij eruit op foto!" ). De badges dienen voor naam-herkenning, dus de naam moet er zo groot mogelijk op, en de foto zou veel plaats wegnemen.
                              -Het logo van BD moet er zeker op.

                              Uit deze gegevens volgt volgende badge:



                              -De randjes rond het logo en rond de naam zijn identiek aan de randjes van het logo zelf ('t is cloning werk ). Deze maken het wat minder strak, wat speelser.
                              -De tekst is behandeld met een "lightning effect". Dat maakt de naam goed zichtbaar van veraf, en get blauw sluit mooi aan bij de kleuren van het BD-logo.

                              Met de fontkeuze had ik wat meer problemen. Stel dat je kiest voor een standaard font en -grootte, dan riskeer je dat sommige (nick-)namen te lang zijn om in het kader te kunnen, en dat korte namen niet goed zichtbaar zijn (lees: niet ten volle het kader benutten).
                              Daarom dacht ik; waarom niet iedereen zijn font laten kiezen? Dat maakt het geheel nog wat speelser, en het maakt de badge ook veel persoonlijker. En iedereen kan zijn plaats "optimaal benutten...

                              Een aantal voorbeelden:

                              Code:
                              -----------------------------------------------------------------------------------------------------











                              Code:
                              -----------------------------------------------------------------------------------------------------
                              Zoals je ziet; je kan er alle kanten mee op. De meeste fonts geven goede resultaten met het lightning effect. Het is een kleine moeite om voor iedereen enkele voorbeelden klaar te stomen, zodat men dan zijn perfecte keuze kan maken. Ik wil die taak gerust op mij nemen, geen probleem.

                              Ciao,

                              J.

                              PS. Jaa... dat laatste font-voorbeeld van mij (met die sexy vrouwensilhouetten rond de letters) is een grapje. Hey, zo'n lange message en geen woord over seks ...dat kon niet zijn voor de Jochen!






                              http://www.theafricabug.com

                              Comment


                              • #30
                                Ik ben nog wel niet mee geweest op een SD (moest het nu geen werchter zijn geweest was ik er op de moto sd wel bij ) maar toch wil ook gerust een poging doen.




                                Groeten,
                                Kristof

                                Comment

                                Working...
                                X