Re: Auteursrechten
De tekst in het vet is fout. Ik ben architect en al onze projecten zijn auteurrechterlijk beschermd, Wij werken met een standaard contract (mits enkele aanvullingen) verkregen van onze verzekeringsmaatschappij zoals zo vele architecten. En hierin staat duidelijk een punt betreffende de auteursrechten.
De eigenaar van het gebouw mag foto's van zijn eigen gebouw zelfs niet zomaar publiceren zonder toestemming.
Waarom hier staat dat voor een gewoon huis of fabriekshal edm niet auteur rechterlijk beschermd zou zijn kan ik niet vatten, waar is de grens tussen "gewoon" ???
Waarom zou een foto "door om het even wie" wel beschermd worden en de creatie, opvatting, interpretatie, visie van de architect niet???
ZO EVEN EEN RECHTZETTING
Oorspronkelijk geplaatst door KvP
Bekijk bericht
De eigenaar van het gebouw mag foto's van zijn eigen gebouw zelfs niet zomaar publiceren zonder toestemming.
Waarom hier staat dat voor een gewoon huis of fabriekshal edm niet auteur rechterlijk beschermd zou zijn kan ik niet vatten, waar is de grens tussen "gewoon" ???
Waarom zou een foto "door om het even wie" wel beschermd worden en de creatie, opvatting, interpretatie, visie van de architect niet???
ZO EVEN EEN RECHTZETTING
Comment