Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Ik open dit topic om alle tips en adressen te verzamelen met betreking tot cursussen en opleidingen (digitale) fotografie.
Zodat men niet meer topic van jaren terug naar boven moet halen
Idd fcr-boy, ook ik heb eigenlijk nood aan een "leermeester"
Zo lees ik in diverse postings over oa compositie allerlei dingen over regeltjes zoals de 1/3 regel. Ik ben ervan overtuigd dat deze regels heel dikwijls kunnen helpen bij het maken van foto's maar dan moet je de regeltjes wel kennen natuurlijk. Kan er iemand zeggen waar deze staan beschreven? Of toch enkele?
Ook van mij een dank naar Frédérick Fack die zijn kennis over hoe kadertjes te maken graag deelde.
De exifs bij foto's helpen ook regelmatig al moet ik bekennen dat ik mijn exifs er ook niet bij vermeld.
Groeten, Kinglouie
Eerder genoemde schrijver E. Mansvelders geeft tegenwoordig ook fotografiecursussen via internet. Toegangelijk voor iedereen met wat voor camera dan ook en voor iedereen zeer bereikbaar. Je bepaalt je eigen tempo en het is een twee-weg communicatie. Wil je meer weten, neem dan een kijkje bij www.fotoforce.net knop online cursussen.
Gr. X.
P.s. dit zal voor TS ws niet meer nodig zijn zo ook niet voor de andere 2 TS van topics die door quartiertom uit de catacomben omhoog gehaald zijn Edit: Omdat dit een spin-off is van een andere topic slaat mijn "P.s. reactie" hierboven nergens meer op .
E. Mansvelders werd dus ook aangehaald als schrijver van Digitale Fotografie in datzelfde topic.
http://www.cvohageland.be (Aarschot) Er zijn daar twee cursussen: een voor absolute beginners, en een voor DSLR gebruikers die enige voorkennis verwacht
In Hasselt heb je bij Syntra lange en korte opleidingen, beide volledig digitaal.
De lange opleiding kan je volgen in dagonderwijs: 3 dagen per week, totale duur: 1 jaar. Je kan deze ook in avondonderwijs volgen verspreid over 3 jaren, 1 avond per week. Het eerste half jaar van het eerste jaar is er ook les op zaterdagvoormiddag (dus 2 keer per week gedurende een half jaar).
Er zijn ook korte cursussen van 6 weken aan 1 avond per week. Hierin bestaat een basiscursus (6 avonden), een deel 2 en 3.
Zoals velen onder jullie ben ik ook op zoek naar een opleiding fotografie. Nu, ik heb een aantal scholen gevonden die een dag / avond cursus aanbieden.
Heeft er iemand van jullie ervaring met de opleiding fotografie in onderstaande scholen?
Comment