Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verbod om foto's te maken bij eerste communie in de kerk?!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Verbod om foto's te maken bij eerste communie in de kerk?!

    heb dat ooit ook voor gehad met de kids hun communie, een klein gemeenteke een pastorke van 10 kerken in het rond en dan een gemeenteschoolke met een meester.
    tijdens de info avond kwam dit ter sprake van fotos en video wie wat hoe,
    de pastoor een jonge gast liep nog school in leuven universiteit) toffe knul eigenlijk
    had er geen moeite mee dat we fotos maakten maar werd al onmiddelijk verbroken door dien leraar.
    wij hebben iemand die tegen demokratische prijzen fotos gaat nemen en de video gaat opgenomen worden door de koster een gepensioneerde dame van in het dorp ik vroeg dan al onmiddelijk wie dien fotograaf wel dan was hij antwoorde een kennis van een kennis.
    ik dacht al onmiddelijk als dat zo iemand gaat zijn gelijk die dame dat de video gaat opnemen dan zullen de foto gene vette zijn.
    ik stelde voor om een prof. fotograaf te laten komen de ouders volgden mij daar onmiddelijk in maar werd onmiddelijk in het njet gezet door dat meesterke.
    ik heb daarop geantwoord als dat zo niet kan neem ik mijn foto's zelf wat ik ook gedaan heb, tijdens het fotos nemen werd ik al onmiddelijk aangesproken door die dame met haar pocket videocameraatje dat er afspreken waren omtrend fotografie ik antwoorde dat ik geen afspraak heb en heb verder gefotografeerd niemand dat nog iets zegde
    blij dak toen mijn foto genomen heb of had niets, dien video zal ook wel op niet veel getrokken hebben zoals die daar stond mee rond te zwaaien

    dus dat is mijn verhaal ervan
    je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
    www.korandoke.be

    Comment


    • #47
      Re: Verbod om foto's te maken bij eerste communie in de kerk?!

      Zal eventjes reageren en het eens duidelijk stellen waarom wel en niet.

      1) Ben zelf ingehuurd als prof voor 5 communievieringen in de kerk.
      2) Het is al genoeg als er één rondloopt met een camera.
      3) Het lijkt steeds meer op een modeshow.
      4) Ik heb een hekel aan mensen die toch hun zin doordrijven en lekker staan te flashen aan de overkant, mooi hoor op de foto's.
      5) Na de dienst mag iedereen naar voor komen om foto's te trekken van hun spruit.
      6) Politie nog niet tegengekomen, maar wel dat de pastoor de viering laat stilleggen tot de bewuste doordrijver de kerk uitging. Die stond pas met een rood hoofd
      7) Hoe moeilijk het ook is, kan je de camera niet thuislaten? Laat dan uw kind zijn communie niet doen hé. Want het gaat hier nog steeds om de eerste keer de communie te gaan en niet het fotootje van je kind.

      Voila en wees gegroet,
      CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

      Comment


      • #48
        Re: Verbod om foto's te maken bij eerste communie in de kerk?!

        Oorspronkelijk geplaatst door Phote4you Bekijk bericht
        Zal eventjes reageren en het eens duidelijk stellen waarom wel en niet.

        1) Ben zelf ingehuurd als prof voor 5 communievieringen in de kerk.
        2) Het is al genoeg als er één rondloopt met een camera.
        3) Het lijkt steeds meer op een modeshow.
        4) Ik heb een hekel aan mensen die toch hun zin doordrijven en lekker staan te flashen aan de overkant, mooi hoor op de foto's.
        5) Na de dienst mag iedereen naar voor komen om foto's te trekken van hun spruit.
        6) Politie nog niet tegengekomen, maar wel dat de pastoor de viering laat stilleggen tot de bewuste doordrijver de kerk uitging. Die stond pas met een rood hoofd
        7) Hoe moeilijk het ook is, kan je de camera niet thuislaten? Laat dan uw kind zijn communie niet doen hé. Want het gaat hier nog steeds om de eerste keer de communie te gaan en niet het fotootje van je kind.

        Voila en wees gegroet,
        waarom moet jij daar dan foto's staan maken?
        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
        www.musicinframe.be

        Comment


        • #49
          Re: Verbod om foto's te maken bij eerste communie in de kerk?!

          Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
          waarom moet jij daar dan foto's staan maken?
          Als hij dat niet doet, dan zal daar wel iemand anders staan in zijn plaats.
          Het is hier allemaal al geschreven, als ze aan iedereen toestemming geven om zelf foto's te maken, dan komt er van die eerste communie niet veel meer in huis, want dan wordt het één grote fotoshoot vooraan in de kerk.

          Maar zelfs de beste fotograaf zal in die omstandigheden ook niet van iedereen dé perfecte foto kunnen maken (er loopt net iemand in de weg, het communiekantje knippert net met de ogen...). Het moet allemaal snel gaan, en je krijgt geen tweede kans...
          Niemand zal dus 100% garantie kunnen geven op perfecte foto's. Zo heb ik enkele weken geleden nog een groepsfoto gemaakt, waarbij één persoon op geen enkele van de vier pogingen een beetje redelijk op de foto stond (anders had ik die wel kunnen kopieren op een van de andere foto's).

          Daarom zeg ik ook dat ik zal proberen om er het beste uit te halen, maar ik kan ook geen garantie geven dat alle foto's perfect zullen zijn (als iemand dat hier wel kan, dan wil ik graag weten hoe dat moet).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #50
            Re: Verbod om foto's te maken bij eerste communie in de kerk?!

            Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
            waarom moet jij daar dan foto's staan maken?
            Om jou te sparen. Hoef jij het niet meer te doen en kan je rustig genieten van jouw communiekantje.

            Mvg.
            Robert
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

            Comment


            • #51
              Re: Verbod om foto's te maken bij eerste communie in de kerk?!

              Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
              Om jou te sparen. Hoef jij het niet meer te doen en kan je rustig genieten van jouw communiekantje.

              Mvg.
              Robert

              OK... als jij komt, ben ik er gerust in
              Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
              www.musicinframe.be

              Comment


              • #52
                Re: Verbod om foto's te maken bij eerste communie in de kerk?!

                Een jaarlijks terugkerend topic...

                Vorig jaar had ik ook een communicant, en ik vond het logisch dat niet iedereen in de kerk foto's maakt.
                Bij ons viel het me nadien nog heel erg mee...
                - je krijgt (lees, je moet niet betalen) de foto van de eigenlijke communie, gemaakt door een prof-fotograaf
                - je kan een groepsfoto kopen aan een heel schappelijke prijs

                Voor mij heel logisch dat er maar één fotograaf rondloopt. Het gaat wel om de communie en niet om foto's van de communie. Bij ons waren er een 80-tal communicanten. Zie je 't al gebeuren, iedereen met zijn digitaaltje ? En denk je dan dat ze in de kerk zo'n fantastische foto's gemaakt krijgen met een compactje op een 10 meter afstand ?

                Trouwens als fotograaf kan je je helemaal uitleven bij zo'n gebeurtenis...
                - je kan de reportage voordien maken
                - je kan alles rond de kerk fotograferen
                - je kan heel de familie nog eens portretteren op het feest...
                Dingen genoeg om te doen.

                Mvg

                Chris

                Comment


                • #53
                  Re: Verbod om foto's te maken bij eerste communie in de kerk?!

                  Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                  Een jaarlijks terugkerend topic...

                  Dingen genoeg om te doen.

                  Chris
                  Ik vind het haast niet te doen als papa-mama van de communicant om foto's te maken, handen vol met het feest en de gasten zelf, ik heb het foto maken overgelaten aan een ander
                  groetjes
                  350D, Sigma 18-200mm, 50mm f1.8, EX380
                  http://www.flickr.com/photos/26621328@N05/

                  Comment


                  • #54
                    Re: Verbod om foto's te maken bij eerste communie in de kerk?!

                    Oorspronkelijk geplaatst door Lvs Bekijk bericht
                    Ik vind het haast niet te doen als papa-mama van de communicant om foto's te maken, handen vol met het feest en de gasten zelf, ik heb het foto maken overgelaten aan een ander
                    groetjes
                    Ik laat altijd alle andere activiteiten over aan iemand anders... kwestie van prioriteiten .

                    Comment


                    • #55
                      Re: Verbod om foto's te maken bij eerste communie in de kerk?!

                      Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                      Een jaarlijks terugkerend topic...

                      Vorig jaar had ik ook een communicant, en ik vond het logisch dat niet iedereen in de kerk foto's maakt.
                      Bij ons viel het me nadien nog heel erg mee...
                      - je krijgt (lees, je moet niet betalen) de foto van de eigenlijke communie, gemaakt door een prof-fotograaf
                      - je kan een groepsfoto kopen aan een heel schappelijke prijs

                      Voor mij heel logisch dat er maar één fotograaf rondloopt. Het gaat wel om de communie en niet om foto's van de communie. Bij ons waren er een 80-tal communicanten. Zie je 't al gebeuren, iedereen met zijn digitaaltje ? En denk je dan dat ze in de kerk zo'n fantastische foto's gemaakt krijgen met een compactje op een 10 meter afstand ?

                      Trouwens als fotograaf kan je je helemaal uitleven bij zo'n gebeurtenis...
                      - je kan de reportage voordien maken
                      - je kan alles rond de kerk fotograferen
                      - je kan heel de familie nog eens portretteren op het feest...
                      Dingen genoeg om te doen.

                      Mvg

                      Chris
                      AMaai.... dat zal ook eerder uitzondering dan regel zijn. Maar allez... ik begrijp dat mensen zich storen aan die compactjes die vanop 10 meter proberen om met hun flits de boel uit te lichten. Waarom dan niet zoals in een museum vaak het geval is: flitsen mag niet. Al moet ik eerlijk toegeven dat je daar ook mensen ziet die toch ongegeneerd hun compactjes bovenhalen of hun built in lens laten uitklappen en flitsen ...
                      Dan kan je weer de discussie beginnen waarom ik dan wel dat recht mag hebben en een en ander niet... maar als die anderen met hun bij voorbaat mislukte of slechte fotootjes (je snapt niet dat die dat blijven proberen hé ) het zouden laten voor wat het is, dan hadden de amateurs en pro's geen problemen (want eerlijk gezegd waren er op het kleuterfeest vorige week van de pakweg 200 aanwezige ouders 5 met een DSLR / bridge waaronder de 'schoolfotograaf' van het oudercomité en ook nog 2 met een videocamera).
                      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                      www.musicinframe.be

                      Comment


                      • #56
                        Re: Verbod om foto's te maken bij eerste communie in de kerk?!

                        Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                        waarom moet jij daar dan foto's staan maken?
                        Tja Yourt,

                        Omdat ik de opdracht had gekregen hé.
                        Last edited by Phote4you; 8 mei 2009, 08:41.
                        CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

                        Comment


                        • #57
                          Re: Verbod om foto's te maken bij eerste communie in de kerk?!

                          allez... ik ben nu ook ervaringsdeskundige.

                          De fotograaf was een pro, hij had dan wel een Nikon, maar ja, iedereen maakt wel eens fouten hé... Hij was toch zo slim om de D3X te kiezen.

                          Serieus nu: zo'n fotograaf is dus idd. bevorderlijk voor de sfeer, en als die dat goed en professioneel doet zoals bij ons het geval was, dan is dat geen probleem. Hopelijk valt de afhandeling achteraf (prijzen, formaten, evt. digitaal aangeleverd,...) nu ook nog mee.
                          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                          www.musicinframe.be

                          Comment


                          • #58
                            Re: Verbod om foto's te maken bij eerste communie in de kerk?!

                            Ikzelf maak ook al verschillende jaren foto's in dezelfde gemeente, toeval eigenlijk, want de vaste fotograaf was enkele jaren geleden niet komen opdagen, in der haast mij opgetrommeld omdat één van de ouders een collega was die wist dat ik amateurfotgraaf was, en alles zonder voorbereiding moeten doen. Blijkbaar waren ze toch content want nu krijg ik ieder jaar de vraag om het opnieuw te doen.
                            Ik vraag wel een vergoeding voor mijn verplaatsing en de cd's die ik lever( 130 km heen en weer )

                            <en nu even minder enstig>
                            @Yourt : Gelukkig gebruik ik een Nikon D3, ongelofelijk dat je totaal geen ruis ziet, als je dat met andere merken vergelijkt die beginnen met een C
                            Last edited by Franciskine; 11 mei 2009, 10:46.
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                            Comment


                            • #59
                              Re: Verbod om foto's te maken bij eerste communie in de kerk?!

                              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                              <en nu even minder enstig>
                              @Yourt : Gelukkig gebruik ik een Nikon D3, ongelofelijk dat je totaal geen ruis ziet, als je dat met andere merken vergelijkt die beginnen met een C
                              Casio ?

                              Comment


                              • #60
                                Re: Verbod om foto's te maken bij eerste communie in de kerk?!

                                Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                                .......die beginnen met een C
                                Das onder de gordel he Francis..
                                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                                Als je schiet..schiet dan raak!
                                500 PIXHuawei P30 PRO

                                Comment

                                Working...
                                X