Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verbod om foto's te maken bij eerste communie in de kerk?!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Verbod om foto's te maken bij eerste communie in de kerk?!

    Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
    Dat heeft IMHO héél veel te maken dat de meeste in grote mate hypocriet zijn, het ontbreek hun aan moed om aan de buitenwereld te laten zien dat ze eigenlijk " héél die cinema " ook maar niks vinden, maar..... " wat zouden de buren zeggen ", wat zouden de buren denken" . En om dat te vermijden huilen ze mee met de wolven in het bos, en (das ook een Antwerpse expressie) " Doen ze, zoals den hoop " Gewoon om niet op te vallen, en mee te lopen in de kudde.
    Dat zou ik meer verwachten in de tijd dat ik jong was omdat toen 'n relatief groot percentage mensen nog regelmatig naar de kerk ging. Nu zou ik eerder denken dat 't andersom zou zijn, dat mensen uitgelachen worden die nog wel aan die poppenkast mee willen doen. Als kind ging 't maar om 1 ding: de kadootjes die je na afloop zou krijgen. En dat zal nu nog steeds wel zo zijn.

    Dat ik ingeschreven sta als gedoopte, daar heb ik verder geen last van. Hoef er tenslotte niet voor te betalen. 'k Ga dus geen moeite doen om me uit te laten schrijven ook al ben ik niet praktiserend.

    Comment


    • #32
      Re: Verbod om foto's te maken bij eerste communie in de kerk?!

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Dat is inderdaad om te voorkomen dat er voor elke communikant tien fotografen in de weg staan.
      Door een professionele fotograaf in te huren verwachten ze dan toch foto's af te kunnen leveren van aanvaardbare kwaliteit.
      Hoe weet je dat het goede foto's zullen worden?
      Ikzelf heb het vorig jaar nog meegemaakt. Er was ook een fotograaf gehuurd.
      Tijdens de zalving ging hij doodleuk een ander filmpje steken.(ja, hij was nog een analoog) Resultaat: van een hoop kinderen was geen foto. Andere foto's waren onderbelicht. Hij hielt zijn toestel vertikaal en zijn flits was achter een paal. Dat noemen ze professioneel. Ik had spijt dat mijn toestel in mijn wagen lag. Want dan had ik zelf de foto's gemaakt. De video was ook van miserabele kwaliteit.
      Geld maakt niet gelukkig, maar een lage rente wel!

      Comment


      • #33
        Re: Verbod om foto's te maken bij eerste communie in de kerk?!

        Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
        Alles om de commerce.
        Hoe meer gedoopten, hoe meer staatstussenkomst voor de kerk.
        Hoe meer huwelijken, dopen, overlijdens, communies, vormsel, wijdingen, missen ... hoe meer inkomsten voor kerk en aanverwante ondernemingen.
        Voor wanneer een kerkelijk ritueel bij scheidingen? Mss een gat in de markt?
        Heeft iemand al eens geprobeerd om van de doopakten te worden verwijderd??? Goede moed toegewenst.

        Henri
        ik ben niet gedoopt, maar m'n ouders hebben nen brief geschreven naar Bisdom Brugge om uitgeschreven te worden ... en dat is gelukt weer 3 mensen minder om subsidies voor te krijgen !
        www.loft6.be

        Comment


        • #34
          Re: Verbod om foto's te maken bij eerste communie in de kerk?!

          Oorspronkelijk geplaatst door appelmooz Bekijk bericht
          ik ben niet gedoopt, maar m'n ouders hebben nen brief geschreven naar Bisdom Brugge om uitgeschreven te worden ... en dat is gelukt weer 3 mensen minder om subsidies voor te krijgen !
          dat werkt zo dus niet... ze tellen de in- en uitschrijvingen niet. dat wordt ergens geschat of zo (is een tijdje geleden nog op de radio uitgelegd geweest na die rel met die bisschop). Hier bij ons ne lastigen diaken die vorig jaar zei "als school, ouders en kinderen niet deftige inspanning leveren wordt er niet gedoopt" en dit jaar moesten de kinderen met de ouders naar de kerk komen op enkele vieringen tevoren of hij ging ze niet dopen. Mijn dochter heeft voor Jezus gekozen, ikke niet hé. En dan zeggen sommigen dat de getuigen van Jehova zich inmengen in de gezinssituaties... ge zou niet zeggen dat er crisis in de kerk heerst, zo'n houding aannemen! Ook geen foto's dus... wel, ik ga er vanop mijn stoelke in stille modus zonder flash toch enkele afdrukken. We zien wel, hebben is hebben. En als die pro (da's nog de vraag of dat uberhaupt zo is) zijn werk deftig doet, kan hij nog iets verdienen. Maar niet voor geklungel. En bij ambras verlaat ik met plezier zonder tegenpruttelen de kerk wel. Kan ik al aan het aperitief.
          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
          www.musicinframe.be

          Comment


          • #35
            Re: Verbod om foto's te maken bij eerste communie in de kerk?!

            Een ouder topic dat nu weer actueel wordt.

            Dit jaar hebben ze mij gevraagd om foto's te maken van de eerste communie, en ik zal proberen om er het beste van te maken.
            Last edited by Black B@ndit; 6 mei 2009, 19:17.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #36
              Re: Verbod om foto's te maken bij eerste communie in de kerk?!

              maak er aub geen maatschappelijk discussie van

              zoals gesteld door TS "vragen" de meeste scholen om geen foto's te maken en huren iemand in van wie verwacht wordt kwaliteit te leveren en ook aandacht schenkt aan alle kinderen. Want iedereen naar voor zien lopen om met een GSM een foto te nemen verstoort het gebeuren.

              Maar het is idd een vraag, strikt gezien kan men je niet verbieden om een foto van jouw kind of de van de kinderen waarvan je door de ouders toestemming hebt gekregen te nemen in een openbare plaats want een kerk kan niet beschouwd worden als een private locatie ; wat een school wel is.

              Maar ga je in discussie en conflict en verstoor je de openbare orde dan kun je wel de toegang ontzegd worden en desnoods eventjes ter afkoeling tussen vier muurtjes tot bezinning komen.
              mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

              IMac/IPad/Mac Air 
              D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

              Comment


              • #37
                Re: Verbod om foto's te maken bij eerste communie in de kerk?!

                Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                Maar ga je in discussie en conflict en verstoor je de openbare orde dan kun je wel de toegang ontzegd worden en desnoods eventjes ter afkoeling tussen vier muurtjes tot bezinning komen.
                Wow, zal wel een bijzondere priester zijn die een fotograferende ouder door de politie laat arresteren & een nachtje opsluiten omdat hij een fotootje van zijn communicantje wilt nemen .

                Maar ik ben het er wel mee eens dat je je manieren houdt en op verzoek van de school dan ook geen eigen foto's neemt. Kwestie van goede manieren. Wil je dat niet, doe dan geen communie met de school, zo simpel is dat.

                Nu, mij zal het niet overkomen .

                Comment


                • #38
                  Re: Verbod om foto's te maken bij eerste communie in de kerk?!

                  Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                  Wow, zal wel een bijzondere priester zijn die een fotograferende ouder door de politie laat arresteren & een nachtje opsluiten omdat hij een fotootje van zijn communicantje wilt nemen .

                  je zou soms versteld staan van de arrogantie en brutaliteit van sommige mensen tijdens evenementen ..... maar dat wordt weer maatschappelijk
                  mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                  IMac/IPad/Mac Air 
                  D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                  Comment


                  • #39
                    Re: Verbod om foto's te maken bij eerste communie in de kerk?!

                    Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                    Wow, zal wel een bijzondere priester zijn die een fotograferende ouder door de politie laat arresteren & een nachtje opsluiten omdat hij een fotootje van zijn communicantje wilt nemen .

                    Maar ik ben het er wel mee eens dat je je manieren houdt en op verzoek van de school dan ook geen eigen foto's neemt. Kwestie van goede manieren. Wil je dat niet, doe dan geen communie met de school, zo simpel is dat.

                    Nu, mij zal het niet overkomen .
                    Je bent zelf priester?
                    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                    Comment


                    • #40
                      Re: Verbod om foto's te maken bij eerste communie in de kerk?!

                      Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                      Je bent zelf priester?
                      In een latex pakje misschien

                      Comment


                      • #41
                        Re: Verbod om foto's te maken bij eerste communie in de kerk?!

                        Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                        In een latex pakje misschien
                        Mag nie eh...
                        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                        Comment


                        • #42
                          Re: Verbod om foto's te maken bij eerste communie in de kerk?!

                          Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                          maak er aub geen maatschappelijk discussie van

                          zoals gesteld door TS "vragen" de meeste scholen om geen foto's te maken en huren iemand in van wie verwacht wordt kwaliteit te leveren en ook aandacht schenkt aan alle kinderen. Want iedereen naar voor zien lopen om met een GSM een foto te nemen verstoort het gebeuren.

                          Maar het is idd een vraag, strikt gezien kan men je niet verbieden om een foto van jouw kind of de van de kinderen waarvan je door de ouders toestemming hebt gekregen te nemen in een openbare plaats want een kerk kan niet beschouwd worden als een private locatie ; wat een school wel is.

                          Maar ga je in discussie en conflict en verstoor je de openbare orde dan kun je wel de toegang ontzegd worden en desnoods eventjes ter afkoeling tussen vier muurtjes tot bezinning komen.
                          Was mijn bedoeling niet... maar ik ga er mee geconfronteerd worden dit WE. Ik kan alleen maar hopen dat het idd. een deftige fotograaf is. Weet alleen niet wie het is. En als de setup en de fotograaf deftig is (gewoon degelijke foto's en schappelijke prijzen), waarom zou ik dan lastig doen. Ik was afgelopen woensdag nog op het ouderfeest van mijn jongste in de kleuterschool. Ik zat vanop mijn stoeltje (had me langs de kant van de catwalk gezet) foto's te nemen vanuit een licht kikvorsperspectief... en voor mij waren er een mama en een papa die beiden van verschillende kinderen met hun iPhone foto's aan het maken waren... rechtstaand voor 80% van de tijd. Het zijn dergelijke mensen die het idd. verpesten voor de anderen.
                          Last edited by Yourt; 7 mei 2009, 10:08.
                          Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                          www.musicinframe.be

                          Comment


                          • #43
                            Re: Verbod om foto's te maken bij eerste communie in de kerk?!

                            Oorspronkelijk geplaatst door footootje Bekijk bericht
                            't Is al heeeeeeeeeel lang geleden dat ik mijn communie moest doen, maar volgens mij was daar na de kerkdienst gewoon tijd voor de ouders om foto's van hun kind te maken. Zo verstoorde niemand iets en had men toch 'n foto.
                            Inderdaad, gewoon direkt met de priester afspreken (beleefdheid) of jullie wat fotootjes mogen maken buiten de andere diensten om. Heb dit al meerdere malen gezien bij shoots in kerken dat een gezinnetje daar zelf hun fotos kwamen maken.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Verbod om foto's te maken bij eerste communie in de kerk?!

                              Bij ons is het ook zo. Professionele fotografe en videoteam. Ze worden aangesteld door de parochie, en ook wij mogen geen foto's maken tijdens de dienst. Vorig jaar heb ik mijn stoute schoenen aangetrokken, ben zowel naar school als parochie als fotografe gestapt en heb gevraagd of ik eens mee mocht lopen met mijn eigen fototoestel, om sfeerbeelden te hebben voor website van de school en parochieblad. Ik had toen zelf geen communiekantje, de reacties van andere ouders zouden niet uitblijven. Dat kon, op voorwaarde dat ik niet stoorde door overal voor te lopen, het niet commercieel uitbuitte en dat ik wachtte met foto's publiceren tot de officiele verkocht waren.
                              Ik kan het iedereen aanraden.
                              Dit jaar doet mijn jongste zijn communie, en zit ik net als alle andere ouders braaf op mijn stoel. Een vriendin van mij vraagt nu hetzelfde, en viseert dan een beetje extra mijn zoontje, net zoals ik dat vorig jaar voor haar deed. En een professionele foto koop ik zeker. Onze fotografe doet dat al jaren heel goed, echt waar.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Verbod om foto's te maken bij eerste communie in de kerk?!

                                Oorspronkelijk geplaatst door HeidiP Bekijk bericht
                                Ik had toen zelf geen communiekantje, de reacties van andere ouders zouden niet uitblijven. Dat kon, op voorwaarde dat ik niet stoorde door overal voor te lopen, het niet commercieel uitbuitte en dat ik wachtte met foto's publiceren tot de officiele verkocht waren.../... Een vriendin van mij vraagt nu hetzelfde, en viseert dan een beetje extra mijn zoontje, net zoals ik dat vorig jaar voor haar deed. En een professionele foto koop ik zeker. Onze fotografe doet dat al jaren heel goed, echt waar.
                                Goed gezien, maar ik ben niet zo kerk minded, dus ik vind het niet erg om wat foto's te nemen (discreet), zo gaat de tijd voor mij sneller voorbij...
                                Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                                www.musicinframe.be

                                Comment

                                Working...
                                X