Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ligt het aan mij??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: ligt het aan mij??

    Ik ben een beginner. Ik kom voor het eerst op dit forum en ik lees bij de forumregels van Showcase dat je daar foto's mag posten "waar je zelf tevreden over bent". Aangezien ik een beginner ben zal ik van een, voor een gevorderde, matige foto vinden dat hij goed is omdat ik van mezelf niet beter gewoon ben en nog niet perfect weet waarop te letten bij het evalueren van een foto.
    Een foto die voor mij goed is omdat ik zo weinig ervaring heb, is voor meer ervaren fotografen prul, maar het blijft daarom nogwel een foto waarover ik tevreden ben. Vandaar ook dat de topicstarter vindt dat het niveau van Showcase daalt imo.

    Als ik dan als beginner lees dat je foto in "Fotodiscussie" gaat geëvalueerd worden op de technische kenmerken van je foto dan schrikt dat toch tamelijk fel af. En dat is ook de reden dat er zoveel foto's door beginners verkeerdelijk in Showcase gepost worden. En vandaar alweer de frustratie bij de gevorderden.

    Blijft natuurlijk wel de vraag; wanneer heb je een foto die het niveau van Showcase niet naar beneden haalt? Zullen er niet altijd mensen zijn met meer ervaring die kwalitatief betere foto's gewoon zijn?
    Sometimes truth is stranger than fiction

    Comment


    • Re: ligt het aan mij??

      voor velen is er een tijd van komen en gaan... Dat heb je nu eenmaal overal!

      Dus laat deze forumindeling maar voor wat het is.... Het is altijd iets.... pfff
      -=- Light is the key...

      Comment


      • Re: ligt het aan mij??

        Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be Bekijk bericht
        voor velen is er een tijd van komen en gaan... Dat heb je nu eenmaal overal!

        Dus laat deze forumindeling maar voor wat het is.... Het is altijd iets.... pfff
        Hint, er worden BD leden gevraagd die mee willen denken over een nieuwe forumstructuur. Zie ook de link die ik eerder in dit topic heb gegeven. Het kan altijd beter en dat wordt ook geprobeerd, maar samen weet je altijd meer dan maar alleen.
        Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
        --------

        Comment


        • Re: ligt het aan mij??

          Oorspronkelijk geplaatst door PVM Bekijk bericht
          Ik ben een beginner. Ik kom voor het eerst op dit forum en ik lees bij de forumregels van Showcase dat je daar foto's mag posten "waar je zelf tevreden over bent". Aangezien ik een beginner ben zal ik van een, voor een gevorderde, matige foto vinden dat hij goed is omdat ik van mezelf niet beter gewoon ben en nog niet perfect weet waarop te letten bij het evalueren van een foto.
          Een foto die voor mij goed is omdat ik zo weinig ervaring heb, is voor meer ervaren fotografen prul, maar het blijft daarom nogwel een foto waarover ik tevreden ben. Vandaar ook dat de topicstarter vindt dat het niveau van Showcase daalt imo.

          Als ik dan als beginner lees dat je foto in "Fotodiscussie" gaat geëvalueerd worden op de technische kenmerken van je foto dan schrikt dat toch tamelijk fel af. En dat is ook de reden dat er zoveel foto's door beginners verkeerdelijk in Showcase gepost worden. En vandaar alweer de frustratie bij de gevorderden.

          Blijft natuurlijk wel de vraag; wanneer heb je een foto die het niveau van Showcase niet naar beneden haalt? Zullen er niet altijd mensen zijn met meer ervaring die kwalitatief betere foto's gewoon zijn?
          Hier ben ik het toch niet met je eens!Ik ben ook een beginner en dus probeerde ik eerst alle forumregels te lezen en een tijdje de forums (die me interesseerden,dus niet alles) te volgen zonder dat ik eerst reageerde.Toen ik dacht de gang van zaken hier wat te kennen heb ik mijn eerste foto gepost;in fotodiscussie;want ik had gezien welk niveau die van showcase hadden en zelf wist ik absoluut niet wat anderen van mijn (goede?) foto's vonden,dus vroeg ik om een beoordeling van mijn foto's en wist ik waar ik moest aan verder werken! In showcase heb ik tot op heden nog maar 2 foto's gepost;ik ben al veel kritischer geworden en doordat je hier echt wel veel bij leert voel je zelf wel aan wanneer je een foto hebt die showcase-waardig is!En als je in fotodiscussie de reacties krijgt; deze foto is showcase waardig dan is dat toch een ferm compliment.Ik heb ook veel foto's die ik zelf mooi vind en toch weet dat ze er (nog) niet thuishoren,ik wacht geduldig af!
          Wat de structuur van de forums betreft; ik vind ze niet slecht en zou niet echt veel veranderd willen zien.Behalve het voorstel dat beginnende posters in fotodiscussie moeten posten en niet in showcase kunnen; ze kunnen doorschuiven naar showcase wanneer een aantal (te bepalen) foto's veel lovende commentaren kregen.En ik zou de mods daarover laten beslissen.
          Groetjes,Anita
          Met mijn Canon Eos 450D blijf ik fotograferen,
          tot ik eens DE perfecte foto kan presenteren!

          Comment


          • Re: ligt het aan mij??

            Oorspronkelijk geplaatst door PVM Bekijk bericht
            Een foto die voor mij goed is omdat ik zo weinig ervaring heb, is voor meer ervaren fotografen prul, maar het blijft daarom nogwel een foto waarover ik tevreden ben.
            Als ik dan als beginner lees dat je foto in "Fotodiscussie" gaat geëvalueerd worden op de technische kenmerken van je foto dan schrikt dat toch tamelijk fel af. En dat is ook de reden dat er zoveel foto's door beginners verkeerdelijk in Showcase gepost worden. En vandaar alweer de frustratie bij de gevorderden.
            Dat is dus ook grotendeels mijn gedacht (dat heb ik hier al gepost). Maar er schoot mij iets anders te binnen...: Als men het aantal foto's voor "fotodiscussie" optrekt naar 3, kunnen topics uit de showcase eventueel naar daar verplaatst worden door een mod, in het geval dat een reeks foto's "niet goed" is en de fotograaf vraagt: "wat kan ik er dan aan verbeteren".
            Met andere woorden: als er kleine opmerkingen zijn over foto's mogen ze in showcase blijven staan, als ze voor véél verbetering vatbaar zijn (en de fotograaf wil weten hoè) dan kunnen ze verplaatst worden naar fotodiscussie.

            Misschien moet de beschrijving van "fotodiscussie" ook iets minder afschrikwekkend gemaakt worden

            Laat het er ons dan ook op houden dat fotodiscussie extra echt is voor de fotograaf die wat in de knoei zit met één foto, en daar het aantal foto's tot 1 blijven beperken.

            Tot zover ons denkwerk voor vandaag.

            Comment


            • Re: ligt het aan mij??

              Oorspronkelijk geplaatst door LucD Bekijk bericht
              Ik zal beginnen met het goede voorbeeld te geven en vanaf vandaag stop ik dan maar met posten op dit forum!...

              Je zal van mij dus ook geen (natuur)foto's meer moeten verwachten en ik zal mijn goedbedoelde raad aan beginnende fotografen dan maar voor mezelf houden!

              Hopelijk doe ik jullie hiermee dan toch nog eens plezier!
              En zo gaat een forum dat bedoelt is voor het plezier, naar de *** 3 sterretjes. --> die zijn van mij. Ik had ook %1 neer kunnen zetten, of "". Tja.

              Ik houd mij adem ook al volledig in omdat ik 'netjes' wil zijn. Ik 'blok' me een ongeluk want aan rotopmerkingen heb ik niks. Ja, ik heb ook een hoop vriendjes. Dat wel.
              sluitstuk

              Comment


              • Re: ligt het aan mij??

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                of is het werkelijk zo, dat de inzendingen in Showcase minder van kwaliteit worden.
                en dat de belangrijke regel (als je er zelf tevreden over bent) nogal eens wordt vergeten.
                wil niets los maken, maar het valt me gewoon op hier op BD.
                grt,bouk.
                Gezien de reactie die ik laatst kreeg over mijn 'trotse' werkje, schrik ik me nu vaak een ongeluk.

                Maar eh, ik druk me wel. Ik pas me wel aan...
                sluitstuk

                Comment


                • Re: ligt het aan mij??

                  Oorspronkelijk geplaatst door TedereTijger Bekijk bericht
                  Ziezo, 'k heb de openingspost nog eens gelezen.
                  Misschien er 'n regel van maken dat als de TS laat uitschijnen dat hij over z'n foto twijfelt hem laten verplaatsen naar fotodiscussie ?
                  Ik maak het mezelf even makkelijk, wat is toch TS. Ik heb net een zoekopdracht gegeven en kan niks vinden. of is het
                  Last edited by DDDDD; 27 april 2007, 13:24. Reden: 'n'
                  sluitstuk

                  Comment


                  • Re: ligt het aan mij??

                    Oorspronkelijk geplaatst door DDDDD Bekijk bericht
                    Ik maak het mezelf even makkelijk, wat is toch TS. Ik heb net een zoekopdracht gegeven en kan niks vinden. of is het
                    TS = Topic Starter
                    It's not the size that matters, it's how you use it.
                    Bart's Foto's Lenske Boortmeerbeek

                    Comment


                    • Re: ligt het aan mij??

                      Oorspronkelijk geplaatst door Wim1960 Bekijk bericht
                      Ok hier heb je me even , ik ben zelf ook al eens de fout ingegaan. Alle begin is moeilijk, ook voor een moderator
                      En die wil je 'in opdracht van een bekende van je' je geven. Ik ben ..., maar ...

                      Groetjes Wim
                      Motto: Altijd blijven lachen kritiek moet je verdragen, je kan er van leren.:

                      sluitstuk

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door PVM Bekijk bericht
                        Ik ben een beginner.
                        Welkom bij de club, ik ben een beginner in de digitale fotografie.

                        Oorspronkelijk geplaatst door PVM Bekijk bericht
                        Blijft natuurlijk wel de vraag; wanneer heb je een foto die het niveau van Showcase niet naar beneden haalt? Zullen er niet altijd mensen zijn met meer ervaring die kwalitatief betere foto's gewoon zijn?
                        Ik wacht denk ik tot deze storm voorbij is en overweeg dan eens iets leuks te posten. Eerder niet. Ik heb nu genoeg klappen gehad, ondanks mijn inzet. Dan ben je autistisch en je zoekt je een ongeluk en je vind het antwoord en je word alsnog neergesabelt. Dat boek heb ik nu uit. (het is al een heel punt dat ik dit nu schrijf, ik had ook mijn mondje kunnen houden)

                        Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be Bekijk bericht
                        voor velen is er een tijd van komen en gaan... Dat heb je nu eenmaal overal!

                        Dus laat deze forumindeling maar voor wat het is.... Het is altijd iets.... pfff
                        Daar ga ik je aan houden wat mijn persoontje betreft. Ik heb het dus niet over jou hè?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Consiglieri Bekijk bericht
                        TS = Topic Starter
                        TNX man, ik zat een beetje (een beetje, hè) in de goede richting. Maar nu zie ik hem. Tja, heb vannacht ook niet geslapen en dan krijg je dat.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Anita HSt-T Bekijk bericht
                        hier echt wel veel bij leert voel je zelf wel aan wanneer je een foto hebt die showcase-waardig is!En als je in fotodiscussie de reacties krijgt; deze foto is showcase waardig dan is dat toch een ferm
                        Die beslissing kan ik niet maken. Daar zal ik wellicht anderen bij nodig hebben. Dan is het trouwens niet meer de foto waar IK trots op ben, maar een foto die ANDEREN mooi vinden.

                        Ik werk niet voor anderen, dus ik wil zelf bepalen of ik de foto top vind. Ik ben benieuwd.

                        Oorspronkelijk geplaatst door t.billy Bekijk bericht
                        kan de redenering van filipo volledig volgen want bij mijn eerste BD-stappen hoorde ik het "donderen in Keulen" toen ze me om Exif-gegevens vroegen
                        Nou, dan kan ik alleen maar opmerken dat je snel leert. Je bent inmiddels Senior Member, dat zegt toch wat?
                        Last edited by Xarder; 28 april 2007, 09:26.
                        sluitstuk

                        Comment


                        • Re: ligt het aan mij??

                          off-topic;
                          Oorspronkelijk geplaatst door DDDDD
                          ....
                          Misschien dit toch echt wel eens toepassen.... (je wil rap senior worden zeker? )

                          Als je bijvoorbeeld meerdere mensen wilt quoten, is het gewenst dat je al die quotes in één reactie zet en niet verspreid over meerdere posts.
                          -=- Light is the key...

                          Comment


                          • Re: ligt het aan mij??

                            Hier zitten tegenwoordig een paar (2) ongelooflijke spammers. Iedereen weet wel wie ik bedoel.
                            Ik snap niet hoe men dit nog kan verdragen.

                            Comment


                            • Re: ligt het aan mij??

                              Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                              Hier zitten tegenwoordig een paar (2) ongelooflijke spammers. Iedereen weet wel wie ik bedoel.
                              Ik snap niet hoe men dit nog kan verdragen.
                              Ik zie er nochtans maar ene?
                              flickr

                              Comment


                              • Re: ligt het aan mij??

                                Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
                                Ik zie er nochtans maar ene?
                                't Zijn er inderdaad twee, maar de tweede heeft dit topic blijkbaar nog niet ontdekt. En ja, ondanks het feit dat ik meestal wel een heel verdraagzaam persoon ben, begin ik ze ook al een tijdje ferm beu te worden...
                                Hopelijk gaan zoveel mogelijk mensen ze zoveel mogelijk negeren.

                                Comment

                                Working...
                                X