Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ligt het aan mij??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: ligt het aan mij??

    Ik wil graag iets meer leren over fotografie, wie kan mij helpen??

    Amai, dacht dat ik hier op het goede forum zat
    http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

    Comment


    • Re: ligt het aan mij??

      Oorspronkelijk geplaatst door Triker Bekijk bericht
      Ik wil graag iets meer leren over fotografie, wie kan mij helpen??

      Amai, dacht dat ik hier op het goede forum zat

      Een ouwe aap moet je geen nieuwe kunstjes leren het is dan allemaal moeite voor niets

      Ps lees dit als een goede raad ik heb het beste met je voor

      Met de grootste vriendelijke groet
      NoName
      D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
      www.langenacker.nl

      Comment


      • Re: ligt het aan mij??

        Het valt misschien een beetje buiten het opzet van deze topic, maar aangezien het toch meer een "ventileer-je-ergernis"-topic is geworden;

        Ik vind dat er op dit forum soms zeer hautain gereageerd wordt. Het stoort mij bij het lezen van sommige topics enorm.


        Maar om terug on-topic te komen;

        Oorspronkelijk geplaatst door DDDDD Bekijk bericht
        Dan is het trouwens niet meer de foto waar IK trots op ben, maar een foto die ANDEREN mooi vinden.

        Ik werk niet voor anderen, dus ik wil zelf bepalen of ik de foto top vind.
        Dat is dus exact wat ik bedoel. Maak ik een foto die ik voor mezelf goed vind post ik hem in Showcase. Als iemand vindt dat die foto niet goed is, dan is dat toch gewoon pech voor die persoon in kwestie.

        Als ik een foto maak waarvan ik zelf niet tevreden ben post ik hem in Discussie en vraag ik raad. Eigelijk is het zo toch heel simpel?

        Als je enkel hoogstaande foto's wil zien, kijk dan alleen naar de Hall of Fame en vergeet Showcase.
        Sometimes truth is stranger than fiction

        Comment


        • Re: ligt het aan mij??

          Oorspronkelijk geplaatst door PVM Bekijk bericht
          Het valt misschien een beetje buiten het opzet van deze topic, maar aangezien het toch meer een "ventileer-je-ergernis"-topic is geworden;

          Ik vind dat er op dit forum soms zeer hautain gereageerd wordt. Het stoort mij bij het lezen van sommige topics enorm.
          Wat mij dan vooral stoort is dat als je iets in showcase minder goed vind en je zegt dat ook, je dan vaak afgesnauwd wordt als iemand die denkt het beter te weten. Blijkbaar is het verboden geworden om nog "minder positieve" (ik wil/durf nog het woord "negatieve" niet gebruiken) reacties te geven in showcase. Velen hier zijn zo vol van hun eigen foto's dat ze er niet mee overweg kunnen als je er eens iets op durft te zeggen.
          Ikzelf heb al veel meer gehad en geleerd aan de negatieve comments op mijn foto's dan op de wows en aaahs (al moet ik toegeven dat die mijn ijdelheid wel strelen).
          SITE: http://www.xraypictures.be
          FOTOBLOG: http://xraypictures.wordpress.com

          Comment


          • Re: ligt het aan mij??

            Oorspronkelijk geplaatst door Xray Bekijk bericht
            Wat mij dan vooral stoort is dat als je iets in showcase minder goed vind en je zegt dat ook, je dan vaak afgesnauwd wordt als iemand die denkt het beter te weten. Blijkbaar is het verboden geworden om nog "minder positieve" (ik wil/durf nog het woord "negatieve" niet gebruiken) reacties te geven in showcase. Velen hier zijn zo vol van hun eigen foto's dat ze er niet mee overweg kunnen als je er eens iets op durft te zeggen.
            Ikzelf heb al veel meer gehad en geleerd aan de negatieve comments op mijn foto's dan op de wows en aaahs (al moet ik toegeven dat die mijn ijdelheid wel strelen).
            En er zijn bepaalde mensen die ALTIJD negatieve commentaar geven op bijna ieder foto, een search op het forum laat weten dat deze persoon al sinds 2005 geen enkele foto meer gepost heeft in dat specifieke forum, zo ist makkelijk om Senior Member te worden, niet dat het me om die titel gaat maar als je er maar moet aan geraken door telkens hele korte, en altijd dezelfde negatieve commentaar moet geven dan zou je het beter laten voor de moeite, misschien kan de persoon in kwestie zelf niet om met negatieve kritiek en post daarom zelf geen foto's.

            Als er een foto gepost wordt en die is niet naar jouw smaak dan probeer je toch de persoon in kwestie op een leerrijke manier er op de hoogte van te brengen wat er juist mis mee is en wat er kan gedaan worden om het te verbeteren waar nodig, ook al staat ie in Showcase, maar die tips blijven achterwege soms, men geeft gewoon zijn/haar persoonlijke mening,(goed, knap gedaan, mooi zo, dit lijkt me wel wat....) die op zich niet mis is maar ze zou meer gefundeerd moeten zijn.
            En ja, ik hoor het jullie luidop denken: daar hebben we dan Discussie voor, maar dan gaat de vrijheid van die persoon verloren als ie zelf niet meer mag uitmaken waar ie zijn foto plaatst en dat mag en kan nog altijd volgens de forumregels.

            Maar sommigen willen er blijkbaar geen woorden aan verspillen en dan ontstaan er discussies zoals deze, waar die beginnelingen maar naar Discussie moeten verhuizen terwijl in de Showcase enkel nog de elite mag vertegenwoordigd zijn, en waar enkel schouderklopjes mogen worden gegeven en geen kritiek, kortom een beetje kortzichtig als je 't mij vraagt, maar ja wie ben ik dan ook hé, met slechts Member en een 400-tal posts achter mijn naam.....

            mvg,
            2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

            Comment


            • Re: ligt het aan mij??

              Gelukkig dit gaat niet over mij.
              Laten we de discussie nu niet op bepaalde personen toespitsen, maar hou het algemeen. Het gaat namelijk niet om het feit dat één persoon alleen maar negatieve commentaar geeft, maar om het niveau in Showcase in zijn algemeenheid.


              Oorspronkelijk geplaatst door Henk_01 Bekijk bericht
              En er zijn bepaalde mensen die ALTIJD negatieve commentaar geven op bijna ieder foto, een search op het forum laat weten dat deze persoon al sinds 2005 geen enkele foto meer gepost heeft in dat specifieke forum, zo ist makkelijk om Senior Member te worden, niet dat het me om die titel gaat maar als je er maar moet aan geraken door telkens hele korte, en altijd dezelfde negatieve commentaar moet geven dan zou je het beter laten voor de moeite, misschien kan de persoon in kwestie zelf niet om met negatieve kritiek en post daarom zelf geen foto's.
              Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
              --------

              Comment


              • Re: ligt het aan mij??

                Oorspronkelijk geplaatst door JLP Bekijk bericht
                Gelukkig dit gaat niet over mij.
                Laten we de discussie nu niet op bepaalde personen toespitsen, maar hou het algemeen. Het gaat namelijk niet om het feit dat één persoon alleen maar negatieve commentaar geeft, maar om het niveau in Showcase in zijn algemeenheid.
                Waar ik naartoe wou is, dat het wel (en ik denk hier toch een punt te hebben) in het algemeen invloed heeft op de sfeer op het forum omdat er meerdere mensen het 'slachtoffer' zijn van deze uitlatingen, dat was trouwens waar ik wou op wijzen.

                mvg,
                2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

                Comment


                • Re: ligt het aan mij??

                  @ Henk 01.
                  Door mijn tekst boven jouw comment te plaatsen krijg ik een beetje de indruk dat je mij aanvalt.
                  Ik geef heus niet enkel negatieve kritiek hoor en ik post regelmatig foto's. Zowel in discussie als in showcase. Senior member ben ik al evenmin, ik weet niet eens hoe je dit bekomt. Ik hoop dat ik het verkeerd voorheb want ik steek veel tijd in BD. Altijd met de bedoeling de anderen te helpen. Mijn comments beperken zich zelden tot mooi, slecht of tof. Ik probeer altijd de reden van mijn bevindingen mee te geven, anders heb je er toch niets aan.
                  SITE: http://www.xraypictures.be
                  FOTOBLOG: http://xraypictures.wordpress.com

                  Comment


                  • Re: ligt het aan mij??

                    Oorspronkelijk geplaatst door Xray Bekijk bericht
                    @ Henk 01.
                    Door mijn tekst boven jouw comment te plaatsen krijg ik een beetje de indruk dat je mij aanvalt.
                    Ik geef heus niet enkel negatieve kritiek hoor en ik post regelmatig foto's. Zowel in discussie als in showcase. Senior member ben ik al evenmin, ik weet niet eens hoe je dit bekomt. Ik hoop dat ik het verkeerd voorheb want ik steek veel tijd in BD. Altijd met de bedoeling de anderen te helpen. Mijn comments beperken zich zelden tot mooi, slecht of tof. Ik probeer altijd de reden van mijn bevindingen mee te geven, anders heb je er toch niets aan.
                    Met alle respect Xray, je hoeft je niet persoonlijk geviseerd te voelen want dit is niet het geval, en de tekst die ik heb gequote was enkel om verder in te pikken op die negatieve commentaar waarvan sprake in jouw bericht.
                    Dus ja, je hebt het verkeerd voor.

                    mvg,
                    2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

                    Comment


                    • Re: ligt het aan mij??

                      Om de discussie maar weer wat in het algemene te trekken....
                      Wat mij opvalt is dat als er negatief commentaar op een foto komt (ongeacht wie dat geeft), dat er dan vaak mensen zijn die de poster van het negatieve commentaar daarop aanvallen. En dat lijkt miij ook niet de bedoeling. Je ziet iets op een bepaalde manier of niet. En als je het anders ziet dan kan dat altijd en dan zeg je ook netjes waarom je de foto wel goed vindt. Maar om dan direct de poster van het negatieve commentaar persoonlijk aan te vallen is dan wat erover.

                      Van mij mag iemand best alleen maar negatief commentaar geven, dat interesseert mij niets. Zolang het commentaar maar opbouwend is, zodat je er wat van kan leren.
                      Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                      --------

                      Comment


                      • Re: ligt het aan mij??

                        @ Henk_01.
                        Bedankt, ik kon mijzelf al moeilijk vereenzelfigen met de aangehaalde commentaren. Blijkbaar houden we er in zekere zin dezelfde ideeën op na.
                        @JLP.
                        Ik denk dat je hier nagels op de koppen slaat.
                        Ik kan vooral bijtreden dat commentaar (zowel negatief als positief) steeds gefundeerd en geargumenteerd moet zijn. Alleen zo help je elkaar (en jezelf).
                        SITE: http://www.xraypictures.be
                        FOTOBLOG: http://xraypictures.wordpress.com

                        Comment


                        • Re: ligt het aan mij??

                          Ik kan vooral bijtreden dat commentaar (zowel negatief als positief) steeds gefundeerd en geargumenteerd moet zijn. Alleen zo help je elkaar (en jezelf
                          Dus als ik het goed begrijp mogen we ook niet meer gewoon zeggen dat een foto ons aanspreekt of dat we hem mooi vinden, maar moeten we er een argumentatie rondbouwen van waarom we het mooi vinden.
                          Bij negatieve commentaar zou ik dit nog kunnen begrijpen, maar bij een foto die mij aanspreekt kan (of wil) ik dat niet altijd onder woorden brengen waarom.
                          Ik zie soms 'perfecte' foto's hier in de showcase die mij totaal niks zeggen en daar reageer ik dan ook niet op. Anderzijds zie ik vaak foto's waar technisch of qua compositie vanalles aan 'mankeert', maar die ik gewoon prachtig vind. Bij die laatste kan ik soms gewoon niet eens zeggen waarom, het is dikwijls gewoon het gevoel of een herinnering die een dergelijke foto oproept . Ik heb dan geen zin om daar een hele uitleg aan vast te hangen, ik wil gewoon kunnen zeggen aan de maker dat ik zijn werk mooi vind. Als het mag...

                          Comment


                          • Re: ligt het aan mij??

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            of is het werkelijk zo, dat de inzendingen in Showcase minder van kwaliteit worden.
                            en dat de belangrijke regel (als je er zelf tevreden over bent) nogal eens wordt vergeten.
                            wil niets los maken, maar het valt me gewoon op hier op BD.
                            grt,bouk.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • Re: ligt het aan mij??

                              Oorspronkelijk geplaatst door Kade Bekijk bericht
                              Dus als ik het goed begrijp mogen we ook niet meer gewoon zeggen dat een foto ons aanspreekt of dat we hem mooi vinden, maar moeten we er een argumentatie rondbouwen van waarom we het mooi vinden.
                              Bij negatieve commentaar zou ik dit nog kunnen begrijpen, maar bij een foto die mij aanspreekt kan (of wil) ik dat niet altijd onder woorden brengen waarom.
                              Ik zie soms 'perfecte' foto's hier in de showcase die mij totaal niks zeggen en daar reageer ik dan ook niet op. Anderzijds zie ik vaak foto's waar technisch of qua compositie vanalles aan 'mankeert', maar die ik gewoon prachtig vind. Bij die laatste kan ik soms gewoon niet eens zeggen waarom, het is dikwijls gewoon het gevoel of een herinnering die een dergelijke foto oproept . Ik heb dan geen zin om daar een hele uitleg aan vast te hangen, ik wil gewoon kunnen zeggen aan de maker dat ik zijn werk mooi vind. Als het mag...
                              Misschien had ik inderdaad 'moet' niet mogen gebruiken maar had ik beter aangegeven dat dit wel eens vaker mocht.
                              Wat mij altijd opvalt: als iemand mij vraagt hoe het met mij gaat en ik zeg slecht, krijg je steevast de vraag "waarom?". Als je antwoord "goed" is er geen mens geïnteresseerd waarom het goed met je gaat. Dat bedoel ik hier op BD dus ook, als een foto "slecht" is dan weet je meestal waarom. Maar als hij goed is dan is dat vaak een stuk moeilijker te beschrijven terwijl je daaruit vaak evenveel kan bijleren.
                              Alléé, ik denk dat we wat teveel off-topic gaan. Laten we misschien terug naar de basis van deze draad gaan.
                              SITE: http://www.xraypictures.be
                              FOTOBLOG: http://xraypictures.wordpress.com

                              Comment


                              • Re: ligt het aan mij??

                                Oorspronkelijk geplaatst door PVM Bekijk bericht
                                Ik vind dat er op dit forum soms zeer hautain gereageerd wordt. Het stoort mij bij het lezen van sommige topics enorm.
                                Lees de forumregels maar. Ik bedoel dit nu bewust even niet bot, maar ik volg alleen de regels. Da's alles wat ik verkondig. Als een ander hier dan tegenin wil gaan, haal ik de regels aan als verdediging. Niet lullig bedoelt of zo, maar het zijn de regels en ik heb die gevolgd en beschreven.
                                sluitstuk

                                Comment

                                Working...
                                X