Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ligt het aan mij??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: ligt het aan mij??

    Een extar rubriek 'snapshots' lijkt me al nuttig.
    www.YourConcertShots.com

    Comment


    • Re: ligt het aan mij??

      Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht


      Allicht interessant om dit ergens onder de aandacht te brengen want nu zit het nogal weggestoken in de site he.
      Het staat zelfs op 'het eerste blad' (homepage - in de kijker)

      Comment


      • Re: ligt het aan mij??

        Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
        Het staat zelfs op 'het eerste blad' (homepage - in de kijker)
        Mijn gedacht !

        Comment


        • Re: ligt het aan mij??

          Oorspronkelijk geplaatst door Flotootje Bekijk bericht
          de ontbrekende diversiteit valt mij nog meer op. Met alle respect voor de vele mooie dieren(tuin) -en macrofoto's, het worden er wel heel veel.
          wat te denken van de modellenfotografie?
          daar is er nog veel meer van en ook vooral heel veel meer van 't zelfde op dit forum
          natuur heeft dan toch in elk geval nog wat meer onvoorspelbare elementen en dus hogere moeilijkheidsgraad, want dat insektje of die roofvogel gaat niet braaf blijven zitten in de juiste lichtval omdat jij 'n foto wilt nemen

          Comment


          • Re: ligt het aan mij??

            Oorspronkelijk geplaatst door footootje Bekijk bericht
            wat te denken van de modellenfotografie?
            daar is er nog veel meer van en ook vooral heel veel meer van 't zelfde op dit forum
            natuur heeft dan toch in elk geval nog wat meer onvoorspelbare elementen en dus hogere moeilijkheidsgraad, want dat insektje of die roofvogel gaat niet braaf blijven zitten in de juiste lichtval omdat jij 'n foto wilt nemen
            dit zou ik nu ook weer niet durven zeggen hoor , in modellenfotografie moet dan ook alles tot in de puntjes worden uitgewerkt terwijl bij natuurfotografie er meer is toegestaan. Ik vind ook dat al die modellen foto's op elkaar gelijken maar dit vinden die fotografen ook van onze beeste en insecte fotokens. Elke discipline zo zijn ding , er zijn toch ook mensen die graag naar de koers of naar voetbal kijken daar is het toch ook altijd hetzelfde???(volgens mij dan hé)
            [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

            Comment


            • Re: ligt het aan mij??

              Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
              dit zou ik nu ook weer niet durven zeggen hoor , in modellenfotografie moet dan ook alles tot in de puntjes worden uitgewerkt terwijl bij natuurfotografie er meer is toegestaan. Ik vind ook dat al die modellen foto's op elkaar gelijken maar dit vinden die fotografen ook van onze beeste en insecte fotokens. Elke discipline zo zijn ding , er zijn toch ook mensen die graag naar de koers of naar voetbal kijken daar is het toch ook altijd hetzelfde???(volgens mij dan hé)
              Elk type fotografie heeft zijn plaats. Ik denk dat dit geen punt is.
              En als bepaalde thema's goed draaien : des te beter zou ik zeggen.

              Comment


              • Re: ligt het aan mij??

                .....
                Last edited by NeQo; 9 april 2010, 23:29.

                Comment


                • Re: ligt het aan mij??

                  Beste allen,

                  ik kan me niet van de indruk ontdoen dat 'lagere niveau' binnen showcase vooral slaat op de onderdelen die met natuur te maken hebben (en ook wel op mensen/modellen).

                  Zelf besef ik ten volle dat mijn foto's binnen 'Dieren' niet het niveau halen van mensen als elsan, jpjp, Richard09 ... Of dat mijn foto's binnen 'Macro' niet te vergelijken zijn met die van koeks, RUPSELKOPKE, Pendragon... (om nu gewoon die namen te noemen). De foto's van die mensen zijn dan ook een voorbeeld voor velen van hoe het wel kan en zijn zo een streefdoel voor de 'beginnelingen' om meer te leren over fotografie.

                  Anderzijds vind ik mijn foto's daarom niet 'showcase-onwaardig'. Vooral de laatste weken maak ik foto's waar ik zelf een héél goed gevoel bij krijg, de een al beter dan de andere. Dat heeft op zich ook véél te maken met het onderwerp waar ik mee bezig ben. Natuur is nu eenmaal onvoorspelbaar en foto's van een leuke soort mogen van mij toch minder goed zijn dan andere.

                  Een concreet voorbeeld is dat ik zie dat mijn foto van een purperreiger (http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=156301) reacties krijgt van mensen die zelf véél met vogels bezig zijn, waardoor zij door de soort die erop staat de foto meer gaan appreciëren.
                  Strikt technisch gezien is deze foto showcase-onwaardig. Voor mensen die weten hoe weinig je zoiets te zien krijgt, lijkt het technische aspect dan toch niet zo zwaar door te wegen.
                  Waar trek je dan de lijn?
                  (Jullie snappen ondertussen ook dat ik me dus geviseerd voel als één van de posters die het niveau naar beneden haalt, al kan ik die kritiek best aanvaarden.)

                  Ik merk ook dat er sinds de maanden dat ik op BD zit binnen de afdeling 'Dieren' een soort van evolutie plaatsgrijpt waarbij foto's zoals mijn purperreiger makkelijker aanvaard worden. Hoogstwaarschijnlijk komt dit doordat er meer echte natuurfanaten hier foto's beginnen te posten die de lat voor dat soort waarnemingen lager leggen.

                  Een vaak aangehaald commentaar door meer technisch gerichte fotografen op dat soort foto's is: 'Hiervoor bestaan andere meer natuur-gerichte fora.'
                  OK, maar waarom is er dan nog een onderscheid tussen dieren, mensen, landschappen... Het is toch logisch dat een onderdeel zoals 'Dieren' natuurliefhebbers aantrekt?

                  Soms krijg ik het gevoel dat een aantal BD'ers het forum zien als een plaats waar topfotografen thuishoren en de amateurtjes maar ergens moeten gaan posten. (een aantal fotografen worden hier imho ook te hoog aangeschreven dan ze naar mijn mening verdienen)

                  Het wordt nu echt wel dringend tijd dat iedereen eens goed beseft dat fotografie een zéér divers spectrum aan interesses omhelst. Natuurfotografie valt op geen enkele manier te vergelijken met studiofotografie van mensen e.a. Daarnaast heeft ook niet iedereen een even groot (of klein ) budget om materiaal aan te schaffen...
                  BD is een forum dat door een enorme diversiteit van mensen gelezen en gebruikt wordt. Zo een gigantische ontmoetingsplaats van vele mensen met eenzelfde interesse zal zowiezo nu en dan voor strubbelingen zorgen, maar...
                  zolang iedereen hier een foto vanuit een gezond standpunt bekijkt zonder vooroordelen en rekening houdend met het onderwerp is de achteruitgang van de kwaliteit best aanvaardbaar, als je dat plaatst tegenover de rijkdom aan informatie en de sfeer die BD te bieden heeft.

                  Nèh

                  PS: als er echt aanstoot aan wildlife vs. andere vormen van dierenfotografie wordt genomen dan kan er toch perfect een wildlife onderdeel komen. Als het moet wil ik het boeltje nog modereren (niet dat ik me beter voel dan een ander voor alle duidelijkheid).
                  Last edited by WouterVS; 17 april 2007, 13:37.
                  Birdwatching ... it's a way of life!

                  http://www.freewebs.com/woutersphotography/index.htm

                  Comment


                  • Re: ligt het aan mij??

                    Ik denk dat het nagenoeg ondoenbaar is om een criterium op te zetten waartegen je foto's kan toetsen om te bepalen of ze al dan niet op showcase mogen.
                    De ene kijkt nr deze aspecten; de andere zo. De beoordeling is zowiezo subjectief. En ja, ik vind ook dat foto's van bepaalde personen soms wat té positief worden onthaald. Alsof elk van hun foto's een masterpiece is.

                    Wat volgens mij wél een bepaling is, is dat de persoon er trots op is en er in zijn huidige vorm tevreden over is. Voorlopige versies of versies waar men graag nog allerlei bemerkingen of suggesties rond hoort, zijn (nog) geen showcase voer maar horen in een andere sectie thuis (nu nog fotodiscussie).

                    Comment


                    • Re: ligt het aan mij??

                      Heb zo de indruk dat dit draadje nog wel enkele bladzijden zal vullen.

                      Wat ik mij afvraag is of de drempel niet lager was voor sommige posters (beginners) toen het subforum "fotodiscussie" nog "Beginners" en "fotodiscussie extra" nog "gevorderden" heette?

                      In showcase zijn er idd. experts (zoals hierboven reeds vermeld) die met goeie methode/materiaal prachtige foto's posten.
                      Moet daarom de "expert in spee" het nu laten afweten met posten tot zijn/haar foto's de superklasse bereiken?
                      Hoe kan hij zichzelf dan verbeteren, zonder commentaren/verbeteringen/tips te krijgen van de ervaren leden v.h. forum, en dit imo in fotodiscussie/showcase.

                      Zelf merk ik ook wel af en toe dat er een mindere foto tussen staat, maar och, weet je: Kleuren en smaken verschillen … en...doet die daardoor afbreuk aan het forum?
                      Is dit niet de opzet van dit forum?

                      Feit is, dat ik zelf bijna niet meer durf te posten, er is altijd wel iets negatief te vinden aan foto’s hé?
                      EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
                      debruri.be

                      Comment


                      • Re: ligt het aan mij??

                        Vergeet ook niet dat als iedereen die het zou moeten doen in fotodiscussie post dan zal dit te klein worden. Nu al verdwijnen vele foto's daar in no-time. Bedenk daarbij dan nog eens al de foto's die er mss volgens sommige zouden moeten staan ( enkele ook volgens mij hoor ) en aangezien er maar 1 mag komen ipv 3..... tja dan gaat dit gewoon niet meer of je foto is al op de volgende pagina van voor het eropstaat.

                        even aangepast voor mogelijke oplossing

                        1) terug naar het oude systeem van beginners en gevorderden ik heb het niet meegemaakt maar in dit systeem zullen allen de dikkenekken het wagen om slechte foto's in gevorderden te plaatsen. Eventueel (maar dan wordt het weer moeilijk) een soort van punten geven waardoor slechts als je zoveel punten haalt je over mag naar gevorderden. Of zo iets in die aard. Dit zal fotografen ( en mezelf ) aanmoedigen betere of nog betere foto's te nemen om zo meer punten te vergaren. Slechte foto's krijgen dan minpunten. Het grootste probleem daarin zijn de beginnende fotografen (die met alle respect daarvoor ik was dat ook nu al een heel klein beetje minder) is dat zij (en ik soms) foto's goed vinden die de experts barslecht vinden.

                        2) fotodiscussie (dan beginners) opsplitsen , niet in heel veel subcategoriën enkele maar bv natuur en landschappen ( planten en dieren en ook macro), mensen en evenementen , en de rest (ok mss andere naam kiezen want dit klinkt ook maar onozel)

                        en natuurlijk 3 foto's per topic

                        Het is maar een idee... natuurlijk brengt dit heel wat ongemak en werk bij de mods (daar ben ik me van bewust)
                        Last edited by mutse; 17 april 2007, 22:09.
                        [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

                        Comment


                        • Re: ligt het aan mij??

                          Ik denk dat Mutse daar inderdaad een punt heeft. As je alle 'showcase-onwaardige' foto's in fotodiscussie plaatst, dan zal het overzicht helemaal zoek zijn. Toch pleit ik ervoor om in fotodiscussie 3 foto's te mogen plaatsen. In fotodiscussie extra slechts één foto, om er diepgaande commentaar op te krijgen. Misschien is het kwestie van een mentaliteit om voor jezelf uit te maken of je foto's wel in de showcase kunnen, als je het zelf niet kan dan moeten de mods maar harder optreden (sommige foto's zijn in showcase toch echt frappant verkeerd geplaatst). Ik wil er wel de nadruk op leggen dat deze taak enkel voor de mods weggelegd moet zijn want als iedereen zomaar zal zeggen dat hij een foto niet op zijn plaatst vindt staan, dan is het hek wellicht helemaal van de dam. Het zijn trouwens toch ook de mods die de HOF bepalen.
                          SITE: http://www.xraypictures.be
                          FOTOBLOG: http://xraypictures.wordpress.com

                          Comment


                          • Re: ligt het aan mij??

                            Als je, volgens mij, verplicht wordt meer dan één foto te plaatsen in één fotodiscussie-topic zal het onderdeel sowieso overzichtelijker worden.
                            Veel minder aparte posts van afzonderlijke posters en posters hebben niet zomaar de kans meer om elke dag een nieuwe posting te doen (van meerdere foto's).
                            http://www.philippeswiggers.be

                            Comment


                            • Re: ligt het aan mij??

                              XRay en Mutse, jullie hebben goede ideeën. Sommige daarvan zijn in het verleden al toegepast (zoals 3 foto's posten in zowel Fotodiscussie als Extra), maar dat werkte ook niet zoals het zou moeten. Maar het is wel een stimulans om eerder in Fotodiscussie te posten dan in Showcase. Dus wat dat betreft is slechts 1 foto misschien niet handig geweest om in te voeren. Daarnaast is het idee van Xray (maar 1 foto in Extra posten en 3 in Fotodiscussie) wel iets om over na te denken. Zo zijn er hier al meerdere goede ideeën voorbij gekomen. Laat maar komen dus die ideeën.
                              Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                              --------

                              Comment


                              • Re: ligt het aan mij??

                                Oorspronkelijk geplaatst door JLP Bekijk bericht
                                XRay en Mutse, jullie hebben goede ideeën. Sommige daarvan zijn in het verleden al toegepast (zoals 3 foto's posten in zowel Fotodiscussie als Extra), maar dat werkte ook niet zoals het zou moeten. Maar het is wel een stimulans om eerder in Fotodiscussie te posten dan in Showcase. Dus wat dat betreft is slechts 1 foto misschien niet handig geweest om in te voeren. Daarnaast is het idee van Xray (maar 1 foto in Extra posten en 3 in Fotodiscussie) wel iets om over na te denken. Zo zijn er hier al meerdere goede ideeën voorbij gekomen. Laat maar komen dus die ideeën.
                                Daar kan ik in volgen. Behalve dan het puntensysteem van Mutse, dat zie ik niet zo goed zitten:
                                1. Ik heb hier echt wel al meermaals gezien dat iemands allereerste post op BD meteen in Showcase stond, en er meer dan terecht thuishoorde.
                                2. Met dit puntensysteem haal je toch weer een stukje eigenzinnigheid - en bijgevolg ook creativiteit - weg; meer mensen zullen het niet wagen om even buiten de lijntjes te kleuren. En ook is dat maar één héél mooie foto per jaar die we op die manier missen, dat is er volgens mij toch een te veel.

                                Langs de andere kant vind ik dat er af en toe in Showcase door jullie mag ingegrepen worden in de stijl van "topic verplaatst naar een passender forumonderdeel". Want met alle respect, maar van sommige foto's wéét je gewoon dat de TS niet echt begrijpt wat "Showcase" inhoudt.

                                Comment

                                Working...
                                X