Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

    Ik heb zelf mijn body, 50 F1.8, UV-filters en statief gekocht bij konijnenberg en ben heel tevreden van hun service en prijs. Maar op voorhand betalen zou ik al niet doen, laat staan op een rekeningnummer dat zelfs niet op de website vermeld staat. Ik betaal altijd bij afhaling.

    Omdat het hier over een aanzienlijk bedrag gaat verwacht ik toch dat ze wat meer flexibel zijn in hun betalingsmogelijkheden. Die visa-provisie is ongetwijfeld om kleine aankopen met visa te vermijden. Volgens mij zullen ze die 2,5% wel laten vallen op een dergelijk bedrag.

    Voor een bestelling van dergelijke omvang, zou ik ook vragen of het niet net buiten de normale openingsuren kan (het is er vaak druk). Zo kan je rustig uw bestelling bekijken en meenemen zonder vreemden in de buurt.

    Veel succes!

    Gewoon om wat te kunnen kwijlen, wat staat zo allemaal op de bestelling?
    Canon R | Leica Q
    EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
    Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
    [/COLOR]

    Comment


    • #47
      Re: Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

      Oorspronkelijk geplaatst door MichielBrugge Bekijk bericht
      Ik heb zelf mijn body, 50 F1.8, UV-filters en statief gekocht bij konijnenberg en ben heel tevreden van hun service en prijs. Maar op voorhand betalen zou ik al niet doen, laat staan op een rekeningnummer dat zelfs niet op de website vermeld staat. Ik betaal altijd bij afhaling.

      Omdat het hier over een aanzienlijk bedrag gaat verwacht ik toch dat ze wat meer flexibel zijn in hun betalingsmogelijkheden. Die visa-provisie is ongetwijfeld om kleine aankopen met visa te vermijden. Volgens mij zullen ze die 2,5% wel laten vallen op een dergelijk bedrag.

      Voor een bestelling van dergelijke omvang, zou ik ook vragen of het niet net buiten de normale openingsuren kan (het is er vaak druk). Zo kan je rustig uw bestelling bekijken en meenemen zonder vreemden in de buurt.

      Veel succes!

      Gewoon om wat te kunnen kwijlen, wat staat zo allemaal op de bestelling?
      mjah het rekeningnummer debacle is intussen opgehelderd. Hun website staat blijkbaar niet 100% in orde, het belgisch rekeningnummer van het nederlandse bedrijf foto konijnenberg staat daar vermeld ipv het rekeningnummer van hun belgische bvba.

      Ik begrijp hun standpunt ook wel hoor, iedereen kan daar zomaar een grote bestelling plaatsen, zij kunnen ook niet weten wat gemeend is en wat niet hé

      Wat er besteld is ? hehe, je plant toch geen nieuwe inbraak mag ik hopen ? ;-)

      Een nieuwe 5D, een 1D MK2N, wat L glas, enkele 580EX flitsers & nieuwe rugzak & tas
      Jij kan er van kwijlen, maar mijn portefeuille doet er van pijn

      Comment


      • #48
        Re: Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

        Oorspronkelijk geplaatst door dokus Bekijk bericht
        mjah het rekeningnummer debacle is intussen opgehelderd. Hun website staat blijkbaar niet 100% in orde, het belgisch rekeningnummer van het nederlandse bedrijf foto konijnenberg staat daar vermeld ipv het rekeningnummer van hun belgische bvba.
        Heeft niets te maken met dat hun website niet in orde is hoor. Wanneer je online bestelt bij fotokonijnenberg moet het geld terecht komen in het nederlandse filiaal aangezien zij de bestellingen via het intenet regelen (het belgische filiaal komt er dus niet bij kijken). Wanneer je liever naar een Belgisch nummer overschrijft kunnen ze je dat ook opgeven, maar zowiezo zullen ze het bedrag daarna moeten doorstoren naar nederland alvorens je bestelling te versturen ... en dat duurt dus langer. Je bent dan beter af dat je onmiddellijk stort op de nederlandse rekening, dan moeten zij het niet nog eens doorstorten en gaat de betaling vlugger en wordt je bestelling vlugger verstuurd.

        Normaal wordt er verwacht dat je ofwel laat opsturen en vooraf betaalt naar nederland, ofwel gaat afhalen en in de winkel betaalt. Ik denk dat het eerder uitzonderlijk is dat klanten vooraf willen betalen en later dan zelf gaan afhalen, daarom staat hun belgische nummer niet op de website.
        http://kasper.photography & Flickr

        Comment


        • #49
          Re: Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

          Oorspronkelijk geplaatst door MichielBrugge Bekijk bericht
          Gewoon om wat te kunnen kwijlen, wat staat zo allemaal op de bestelling?
          En kan je dan ook je adres bij je profiel plaatsen

          Comment


          • #50
            Re: Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

            Oorspronkelijk geplaatst door d'Artois Bekijk bericht
            In tegenstelling tot Frankrijk en Belgie, kent men in NL geen cheques - ze bestaan niet meer!
            Hier werkt men met internet overboekingen, CC of anders contant of pinnen.
            Pinnen is in de regel de meest gebruikte methode. In Uw geval gaat dat niet op dus moet U een CC gebruiken. De kosten daarvan kunt U wellicht verrekenen door een korting te bedingen.
            In België bestaan ook geen cheques meer (beweren de banken). Ze bestaan nog wel, alleen worden ze niet meer gewaarborgd door de bank, zoals de eurocheques vroeger. Gevolg: niemand aanvaardt ze nog.
            Maakt dat je voor elke serieuze uitgave met een hoop cash geld moet rondlopen, want Visa is dan weer zeer duur voor de verkoper.
            De banken maken er zich gemakkelijk van af en iedereen slikt dat blijkbaar maar.
            Maar ja, als je ziet dat de grote massa zelfs bereid is vanalles te betalen voor het gebruik van een zichtrekening (en daar zijn wel alternatieven).
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #51
              Re: Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              In België bestaan ook geen cheques meer (beweren de banken). Ze bestaan nog wel, alleen worden ze niet meer gewaarborgd door de bank, zoals de eurocheques vroeger. Gevolg: niemand aanvaardt ze nog.
              Maakt dat je voor elke serieuze uitgave met een hoop cash geld moet rondlopen, want Visa is dan weer zeer duur voor de verkoper.
              De banken maken er zich gemakkelijk van af en iedereen slikt dat blijkbaar maar.
              Maar ja, als je ziet dat de grote massa zelfs bereid is vanalles te betalen voor het gebruik van een zichtrekening (en daar zijn wel alternatieven).
              In België zijn er wel nog de bankcheques voor bedrijven, net om te vermeiden van bij grote aankopen met een hoop cash over het straat te moeten lopen wanneer je bij levering moet betalen.
              Ik dacht dat die overal aanvaard werden (ze zijn tenslotte gewaarborgd door de bank ...) maar blijkbaar was ik daarin mis.
              Moet wel zeggen dat het de eerste keer is dat ik een bedrijf zie dat geen bankcheques aanvaardt

              Comment


              • #52
                Re: Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

                Oorspronkelijk geplaatst door MichielBrugge Bekijk bericht
                Ik heb zelf mijn body, 50 F1.8, UV-filters en statief gekocht bij konijnenberg en ben heel tevreden van hun service en prijs. Maar op voorhand betalen zou ik al niet doen, laat staan op een rekeningnummer dat zelfs niet op de website vermeld staat. Ik betaal altijd bij afhaling.

                Omdat het hier over een aanzienlijk bedrag gaat verwacht ik toch dat ze wat meer flexibel zijn in hun betalingsmogelijkheden. Die visa-provisie is ongetwijfeld om kleine aankopen met visa te vermijden. Volgens mij zullen ze die 2,5% wel laten vallen op een dergelijk bedrag.

                Voor een bestelling van dergelijke omvang, zou ik ook vragen of het niet net buiten de normale openingsuren kan (het is er vaak druk). Zo kan je rustig uw bestelling bekijken en meenemen zonder vreemden in de buurt.

                Veel succes!

                Gewoon om wat te kunnen kwijlen, wat staat zo allemaal op de bestelling?
                Waar ik wel zou over vallen bij Konijnenberg is dat ze geen bankcheque aanvaarden: dat is de zekerste vorm van betaling die bestaat: op het moment dat de cheque opgemaakt wordt, wordt het geld al van uw rekening gehaald.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #53
                  Re: Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

                  Hoe doe je dan eigenlijk als je voor een groot bedrag wil kopen? Laat zeggen voor +- 5000€.
                  Al het materiaal is op voorraad en je zou het natuurlijk graag de dag zelf hebben (afhalen).
                  • BC is voor velen gelimiteerd op minder dan 5000€ per dag.
                  • Geld afhalen via BC gaat ook niet want dat is max 500€ per dag.
                  • Geld afhalen aan het loket gaat ook niet want de bank is gesloten als je gedaan hebt met werken.
                  • Een cheque aanvaarden ze niet.
                  • VISA gebruiken doe je niet want daar komt 2,5% bij.
                  • Nadien overschrijven kan ook niet want ze vertrouwen je niet.
                  • Bankcheque aanvaarden ze niet en trouwens geraak je er niet aan want de bank is dicht.

                  Zelf koop ik alles (ook buiten fotografie) in winkels waar ik vertrouwen heb en daarmee bedoel ik wederzijds vertrouwen.
                  Natuurlijk betaal ik kleine bedragen ook wel contant (BC, Proton of cash) maar voor duurdere zaken heb ik ook niet altijd voldoende geld bij en dan is het ofwel VISA ofwel nadien overschrijven.
                  Ik heb nog nooit een voorschot moeten betalen of cash moeten betalen bij de aankoop van een wagen, moto, TV, Frigo, ... voor heel veel geld en dan zou ik bij de aankoop van een dure lens alles volledig vooraf moeten betalen en wachten op mijn materiaal?
                  Last edited by VerSeg; 8 december 2006, 01:34.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #54
                    Re: Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

                    Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
                    Dokus,

                    ik weet niet of je de mogelijkheid hebt, maar een hond (of grote blaffende kat) in huis doet wonderen. In de buurt waar ik woon was er een echte inbraakplaag. Behalve bij de mensen die een hond in huis hadden, daar waren de "bezoekers" niet geïnteresseerd.

                    Dit hoeft dan niet eens een grote of speciaal opgeleidde hond te zijn. De meeste inbrekers kiezen bij het minste geblaf al het hazepad. De kans dat bewoners en/of buren gealarmeerd worden (met alle gevolgen van dien) is gewoon te groot.

                    Mvg,
                    TravelToy.
                    OT

                    Ik heb 2 Beagles en die blaffen en huilen bij het minste abnormaal geluid. Nooit gedacht dat het zo'n wakers zouden zijn.
                    www.fotofolio.be

                    Comment


                    • #55
                      Re: Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

                      Ik koop alles bij Corné en betaal met visa (paypal). Er komt géén extra % bij en boven de € 750 is alles mooi verpakt en geleverd aan mijn deur. Ik woon aan de kust en een retourtje naar konijnenberg kost me tijd en (benzine)geld. Ik geef toe dat de ene goedkoper kan zijn dan de andere maar als ik verzending + 2,5% visa erbij reken dan is de keuze snel gemaakt zeker bij bedragen boven 1K. Ik heb wel reeds dingen besteld bij konijnenberg (items die corné niet heeft) en die waren steeds correct en snel afgeleverd.

                      Die 2,5% ligt me echt dwars
                      www.fotofolio.be

                      Comment


                      • #56
                        Re: Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

                        Paypal is wat mij betreft geen optie. Het is een Amerikaanse organisatie zonder duidelijkheid over zetel en bereikbaarheid, zonder enige controle van buitenaf. Ze zijn ook geen bank.....
                        Een andere mogelijkheid is dat je bij je bank je limiet tijdelijk laat verhogen. Dat kan voor een dag of voor een bepaalde gelegenheid, zodat je per pin kan betalen in Turnhout. Je laat je limiet dus tijdelijk optrekken naar het bedrag dat je aldaar gaat uitgeven. Dit kan in ieder geval wel bij mijn bank toen ik laatst een andere wagen kocht en ter plekke moest afrekenen.
                        Een foto is slechts een deel van een seconde

                        Een grote 4kante kist en een olifant om het apparaat te torsen......

                        Comment


                        • #57
                          Re: Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Als je het al vooraf niet gelooft heeft het ook geen zin dat ik hier verder op in ga.
                          Allez, ik vraag je om het uit te leggen en je haakt af, flauw hoor. Bij mij hebben ze ingebroken. De expert van de verzekering heeft een schatting gedaan van de juwelen. Ik heb de facturen van mijn fotomateriaal en computer voorgelegd, daar heeft hij een pak van gedaan en dat was dat. Het enige wat ze je zonder discussie uitbetalen, is je geld (tot een bepaald bedrag).
                          "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
                          Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
                          Uit: Apocrief

                          Comment


                          • #58
                            Re: Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

                            Oorspronkelijk geplaatst door Ballistic Bekijk bericht
                            Allez, ik vraag je om het uit te leggen en je haakt af, flauw hoor. Bij mij hebben ze ingebroken. De expert van de verzekering heeft een schatting gedaan van de juwelen. Ik heb de facturen van mijn fotomateriaal en computer voorgelegd, daar heeft hij een pak van gedaan en dat was dat. Het enige wat ze je zonder discussie uitbetalen, is je geld (tot een bepaald bedrag).
                            Ik zou ook graag weten welke verzekeringsmaatschappij de vervangingswaarde uitkeert.
                            Van alles...

                            Comment


                            • #59
                              Re: Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

                              Even een kleine update

                              Ik ben deze namiddag bij Konijnenberg in Turnhout geweest en alles was tiptop in orde, niets dan lof voor de mensen van Konijnenberg, warm onthaal, vriendelijk alle uitleg gekregen, ze hebben zelfs geholpen bij het inladen

                              Als er mensen zijn die zouden twijfelen (zoals ik in het begin) : nothing to worry about, ik raad hen aan iedereen aan !!!!

                              Comment


                              • #60
                                Re: Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

                                Oorspronkelijk geplaatst door dokus Bekijk bericht
                                Even een kleine update

                                Ik ben deze namiddag bij Konijnenberg in Turnhout geweest en alles was tiptop in orde, niets dan lof voor de mensen van Konijnenberg, warm onthaal, vriendelijk alle uitleg gekregen, ze hebben zelfs geholpen bij het inladen

                                Als er mensen zijn die zouden twijfelen (zoals ik in het begin) : nothing to worry about, ik raad hen aan iedereen aan !!!!
                                Heb gewoon via de site besteld en gewoon bij het afhalen betaald (niemand heeft achter een voorschot gevraagd)
                                Was toch ook een tamelijk bedrag.
                                gr, eb

                                Comment

                                Working...
                                X