Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

    Oorspronkelijk geplaatst door Rasper Bekijk bericht
    Overschrijven naar een rekening is zowiezo geen zekerheid. Als je via de website bestelt en dan je geld overschrijft weet je eigenlijk ook niet waar het terecht komt. Dus als de verkoper zelf zegt: "schrijf naar dit nummer over", is dat niet echt een groter risico dan over te schrijven naar het rekeningnummer dat je in je email krijgt na bestellen via de webshop. Maar het probleem is dus al opgelost.

    Wat ik vreemd vind is het proberen korting te krijgen als je iets aanschaft. Ik kwam hier voor het eerst mee in contact toen ik gitaar ging spelen. Daar wordt er ook nogal eens korting gegeven bij aanschaf van instrumenten. Blijkbaar gebeurt dat bij electronica ook nogal eens. Ik stond eens te wachten aan de toonbank op iemand die een compactje aanschafte, en hij heeft ook meerdere malen gevraagd om korting te krijgen. Ik vind het ronduit onbeleefd en grof. Vind je de winkel te duur, ga er dan niet kopen. Dat je één keer polshoogte neemt om te kijken of korting mogelijk is oké, maar aandringen kan echt niet vind mij.

    Fotokonijnenberg heeft héél erg scherpe prijzen op sommig materiaal en er staat ook vermeld op hun website dat er geen korting wordt gegeven.

    Als je een computer aanschaft ga je toch ook geen korting vragen? (Ik toch niet)
    Waarom zou je niet vragen korting te krijgen ?
    Op één lens ga ik ook niet vragen of ik een korting krijg, maar als het om aanzienlijke hoeveelheden of grote bedragen gaat dan vraag ik dit sowieso.
    Ik zal hier nooit op aandringen, ik vraag het één keer en ook al is het antwoord neen dan stopt het daar.
    Hun prijzen zijn heel scherp, maar dat wil niet zeggen dat er soms geen kortingen kunnen toegekent worden, toch ?
    Je zou nog verschieten hoeveel korting je soms krijgt door er gewoon maar naar te vragen.
    Neem bv Dell, als je daar gewoon via de webshop boekt krijg je de prijs van de site op je faktuur. Echter als je een verkoper mailt en een offerte vraagt krijg je een mooie korting.
    Maw, door het te vragen kan je er alleen maar bij winnen. Is het neen than so be it

    Comment


    • #32
      Re: Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

      Oorspronkelijk geplaatst door Ballistic Bekijk bericht
      Konijnenberg in Turnhout is natuurlijk nog niet zol heel lang gestart en daar zullen nog wat groeipijnen zijn, vandaar de mindere administratie.

      Los daarvan: ga je nu een alarmsysteem installeren? Hoe zijn ze binnengeraakt? Veel schade? Bij mij hebben ze in 2001 ook eens beginnen gezeten. Toen hebben ze mijn Contax G2 set meegenomen, een Contax T2, tas, juwelen, geld, ....
      Ja er komt sowieso een alarm.
      Ik woon aan een drukke steenweg kort bij het politiebureau dus had er mij nog nooit zorgen over gemaakt, echter nu blijkt dat die mannen voor niets terugschrikken.
      Ze hebben de verandadeur geforceerd, gaatje geboort onder het raam van de living en zo het raam opengedaan, door het raam gekropen en alles meegenomen (laptop, pc, al m'n fotomateriaal, PS2, videocamera, m'n auto, alles ...)
      Vanaf nu is alles verzekerd maar die verzekering krijg je niet zomaar, zeker niet als ze al eens ingebroken hebben.
      In dat geval vragen ze bewijs dat je de nodige maatregelen getroffen hebt, in mijn geval is dat nu alarm & brandkast ...
      Het is veel geld, maar ze hebben om veel meer geld gestolen dan de investering voor m'n huidig alarm & brandkast.

      Een goede raad aan iedereen die veel materiaal in huis heeft : neem de nodige maatregelen vooraf, niet nadat ze eerst ingebroken hebben.
      Niet alleen de materiele schade maar zeker ook de psychologische gevolgen zijn niet te schatten.

      Comment


      • #33
        Re: Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

        En aangezien in de loop van volgend jaar de tarieven voor de afhandeling van elecktronisch betalen bijna verdubbeld gaan worden gaan nog meer zaken toeslagen heffen of dan kunt u uitsluitend nog contant gaan betalen.

        Aan electronisch geld innen en storten op de rekening van de winkelier is tegenwoordig meer te verdienen dan aan het verkopen van de artikelen.
        Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

        Comment


        • #34
          Re: Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

          Oorspronkelijk geplaatst door Rasper Bekijk bericht

          Als je een computer aanschaft ga je toch ook geen korting vragen? (Ik toch niet)
          Off-topic

          Dan moet je eens met mijn schoonmoeder gaan winkelen .
          Die krijgt het ALTIJD gedaan.

          Rasper, die winkelier probeert winst te maken wat zijn goed recht is.
          Ik ben klant, ik probeer mijn waar zo goedkoop mogelijk aan te kopen.
          Het is dus logisch dat er een discusie ontstaat rond de prijs.
          Dat Konijnenberg "neen" zegt is ook hun volste recht. Maar als klant zou je dit zeker moeten proberen.

          Maar ja, wij (ik ook) zijn brave Belgen en "durven" niet echt een afdingen. Wij stappen liever terug in onze auto om 300km verder wel 5 eur goedkoper af te zijn (ik betrap mezelf daar vaak op).
          Dat we ze nog lang mogen "trekken".
          Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

          Comment


          • #35
            Re: Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

            Oorspronkelijk geplaatst door dokus Bekijk bericht
            gehaast enigzinds wel aangezien ik hem professioneel nodig heb, maar niet zo gehaast dat ik zomaar iemand 10K ga overschrijven zonder 100% zekerheid te hebben ...

            Cash betalen is een optie ja, maar 10K euro in m'n portefeuille hebben is nu eens iets wat ik niet zo leuk vindt, zeker niet als ze al eens ingebroken hebben ...

            Ik begrijp absoluut niet waarom ze geen bankcheques aanvaarden, wat normaal toch een vertrouwd betaalmiddel is voor zulke grote bedragen, m'n bank stelde voor m'n limiet op m'n visa omhoog te halen om zo het volledige bedrag te kunnen betalen via creditcard maar 250euro extra betalen omdat er via visa betaald wordt is echt wel geld weggooien hé
            In tegenstelling tot Frankrijk en Belgie, kent men in NL geen cheques - ze bestaan niet meer!
            Hier werkt men met internet overboekingen, CC of anders contant of pinnen.
            Pinnen is in de regel de meest gebruikte methode. In Uw geval gaat dat niet op dus moet U een CC gebruiken. De kosten daarvan kunt U wellicht verrekenen door een korting te bedingen.
            Een foto is slechts een deel van een seconde

            Een grote 4kante kist en een olifant om het apparaat te torsen......

            Comment


            • #36
              Re: Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

              Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
              Ik begrijp niet dat jullie steeds nog korting willen op prijzen die al zeer scherp zijn in vergelijking met de fotozaak om de hoek.Je kan maar proberen natuurlijk

              mir
              Ik ging dit weekeinde naar een "winkeltje om de hoek" om een objectief te kopen. Dit stond 25 euro duurder genoteerd dan bij de gekende internet winkels. Even geprobeerd en die 25 toch mooi als korting gekregen.

              Mvg,
              TravelToy.
              www.christian-bailleul.be | Blog

              Comment


              • #37
                Re: Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

                Oorspronkelijk geplaatst door dokus Bekijk bericht
                Ja er komt sowieso een alarm.
                Ik woon aan een drukke steenweg kort bij het politiebureau dus had er mij nog nooit zorgen over gemaakt, echter nu blijkt dat die mannen voor niets terugschrikken.
                Ze hebben de verandadeur geforceerd, gaatje geboort onder het raam van de living en zo het raam opengedaan, door het raam gekropen en alles meegenomen (laptop, pc, al m'n fotomateriaal, PS2, videocamera, m'n auto, alles ...)
                Vanaf nu is alles verzekerd maar die verzekering krijg je niet zomaar, zeker niet als ze al eens ingebroken hebben.
                In dat geval vragen ze bewijs dat je de nodige maatregelen getroffen hebt, in mijn geval is dat nu alarm & brandkast ...
                Het is veel geld, maar ze hebben om veel meer geld gestolen dan de investering voor m'n huidig alarm & brandkast.

                Een goede raad aan iedereen die veel materiaal in huis heeft : neem de nodige maatregelen vooraf, niet nadat ze eerst ingebroken hebben.
                Niet alleen de materiele schade maar zeker ook de psychologische gevolgen zijn niet te schatten.
                Dokus,

                ik weet niet of je de mogelijkheid hebt, maar een hond (of grote blaffende kat) in huis doet wonderen. In de buurt waar ik woon was er een echte inbraakplaag. Behalve bij de mensen die een hond in huis hadden, daar waren de "bezoekers" niet geïnteresseerd.

                Dit hoeft dan niet eens een grote of speciaal opgeleidde hond te zijn. De meeste inbrekers kiezen bij het minste geblaf al het hazepad. De kans dat bewoners en/of buren gealarmeerd worden (met alle gevolgen van dien) is gewoon te groot.

                Mvg,
                TravelToy.
                www.christian-bailleul.be | Blog

                Comment


                • #38
                  Re: Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

                  dokus zei:
                  Niet alleen de materiele schade maar zeker ook de psychologische gevolgen zijn niet te schatten.
                  beetje off-topic: daar heb je helemaal gelijk in, ik voel dat je dit aan den lijve hebt meegemaakt. Intussen 20 jaar geleden heb ik voor mijn opleiding een jaar in Amsterdam doorgebracht, en de negende dag van mijn verblijf daar was het al prijs: auto gepikt. 't was een Toyota Coralla Diesel sedan van 4 jaar oud, 80.000 km, gelukkig verzekerd. De verzekering heeft er me (indertijd) 160.000 BF voor gegeven, waarmee ik bij onze garage een tweedehands toyota corolla bezine 4 jaar 40.000 km liftback mee gekocht. Daarmee heb ik nog 3 jaar gereden, en verkocht op 100.000 km. De benzineprijzen waren net serieus aan het zakken, dus ik heb hier eigenlijk een goede zaak aan gedaan. Dat neemt niet weg dat ik er nog altijd met een (mini-)trauma van rondloop: je voelt je zwaar gepakt in je intimiteit, het is alsof ik verkracht ben geworden. Het is onnozel, maar het gevoel te weten dat er ergens op de wereld een kl..tzak heeft rondgereden met MIJN wagen en vooral (stom he) dat hij met MIJN polaroiedklipje op zijn bril rondliep vind ik tot vandaag nog steeds verschrikkelijk.
                  Dus, voorzorgen nemen, bestolen worden blijft altijd erg, maar als je (door verzekering) geen materiële schade lijdt EN als je weet dat je hebt gedaan wat je menselijk gesproken kon doen en je je dus geen verwijten moet maken, ben je beter af als er iets gebeurt...
                  erik, Nikon materiaal

                  'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

                  Comment


                  • #39
                    Re: Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

                    Oorspronkelijk geplaatst door dokus Bekijk bericht
                    En ja, verzekering betaald volgens faktuurbedrag maar ze houden ook rekening met waardevermindering he, dus het blijft nog altijd het beste van zo goedkoop mogelijk te gaan
                    Verkeerde verzekering dus ...
                    Bij onze verzekering staat toch nieuwwaarde en geen waardevermindering.
                    Wat zelfs wil zeggen ... je hebt iets dat 100€ gekost heeft, ze pikken het maar ondertussen kost een vervangend exemplaar 150€ ... 150€ zal uitbetaald worden.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #40
                      Re: Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

                      Oorspronkelijk geplaatst door erikdk Bekijk bericht
                      dokus zei:

                      beetje off-topic: daar heb je helemaal gelijk in, ik voel dat je dit aan den lijve hebt meegemaakt. Intussen 20 jaar geleden heb ik voor mijn opleiding een jaar in Amsterdam doorgebracht, en de negende dag van mijn verblijf daar was het al prijs: auto gepikt. 't was een Toyota Coralla Diesel sedan van 4 jaar oud, 80.000 km, gelukkig verzekerd. De verzekering heeft er me (indertijd) 160.000 BF voor gegeven, waarmee ik bij onze garage een tweedehands toyota corolla bezine 4 jaar 40.000 km liftback mee gekocht. Daarmee heb ik nog 3 jaar gereden, en verkocht op 100.000 km. De benzineprijzen waren net serieus aan het zakken, dus ik heb hier eigenlijk een goede zaak aan gedaan. Dat neemt niet weg dat ik er nog altijd met een (mini-)trauma van rondloop: je voelt je zwaar gepakt in je intimiteit, het is alsof ik verkracht ben geworden. Het is onnozel, maar het gevoel te weten dat er ergens op de wereld een kl..tzak heeft rondgereden met MIJN wagen en vooral (stom he) dat hij met MIJN polaroiedklipje op zijn bril rondliep vind ik tot vandaag nog steeds verschrikkelijk.
                      Dus, voorzorgen nemen, bestolen worden blijft altijd erg, maar als je (door verzekering) geen materiële schade lijdt EN als je weet dat je hebt gedaan wat je menselijk gesproken kon doen en je je dus geen verwijten moet maken, ben je beter af als er iets gebeurt...
                      idd, het is ongelooflijk frustrerend.
                      Jij gaat er jaren voor werken, en zij maken het zich op nog geen 5 minuten tijd eigen ...

                      Comment


                      • #41
                        Re: Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

                        Oorspronkelijk geplaatst door Otto Knap Bekijk bericht
                        En aangezien in de loop van volgend jaar de tarieven voor de afhandeling van elecktronisch betalen bijna verdubbeld gaan worden gaan nog meer zaken toeslagen heffen of dan kunt u uitsluitend nog contant gaan betalen.
                        Die beslissing is helemaal nog niet genomen dacht ik.
                        En nu zijn er ook winkels die kosten rekenen voor betaling met BC.
                        Dat een bakker dat doet als je een brood van 1,80€ met BC wil betalen kan ik best wel begrijpen maar als je voor een paar honderd of duizend Euro koopt, dan is die kost t.o.v. de opbrengst maar een peulschil. Trouwens zegt er geen enkele winkelier er ook bij dat hij minder risico's heeft door geen geld te hebben, geen risicovol transport naar de bank heeft, geen stortingskosten in de bank moet betalen en dat zijn administratie/boekhouding ook een beetje vlotter kan verlopen. Dat die bijkomende kost ook ingebracht kan worden en dat het uiteindelijk veel minder kost dan voorgedaan wordt is ook in de vergeethoek terecht gekomen.
                        En trouwens ... welke winkelier betaalt nu zelf zijn BC-kosten? Dit zit bijna altijd al lang in de verkoopprijs berekend, de prijs dat ook een cash-betaler dient te geven.
                        Het grootste struikelblok voor sommigen is dat alles dan "officiëel" gebeurt ...
                        Nu ja ... 5 BEF bijbetalen voor BC kosten op een brood is veel maar op een camera van 2000€ te verwaarlozen. Maar 2,5% extra (VISA) betalen op 2000€ is al direkt 50€ (2.000 BEF) dat je als klant aangerekend wordt en wat op de dag van heden eigenlijk niet mag.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #42
                          Re: Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Verkeerde verzekering dus ...
                          Bij onze verzekering staat toch nieuwwaarde en geen waardevermindering.
                          Wat zelfs wil zeggen ... je hebt iets dat 100€ gekost heeft, ze pikken het maar ondertussen kost een vervangend exemplaar 150€ ... 150€ zal uitbetaald worden.
                          Vergeet dat maar. De verzekering past het principe van "vetusteit" toe. Fototoestellen, computers verliezen een pak van hun waarde! Het is absoluut niet waar dat de nieuwprijs wordt betaald. Dan moet je mij toch eens de naam van de verzekeringsmaatschappij geven die zo'n polis aanbiedt. Ik verander onmiddellijk.
                          "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
                          Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
                          Uit: Apocrief

                          Comment


                          • #43
                            Re: Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

                            ivm die korting vragen:
                            Ik ga het in het vervolg voor dure dingen ook eens moeten proberen blijkbaar. Het voorbeeld dat ik aanhaalde van de man die voor mij korting vroeg op een compactje en dat 3x probeerde vond ik dus wel overdreven en onbeleefd. Hij geneerde zich niet om te blijven proberen. (Wel geen idee meer of het hem uiteindelijk gelukt is).

                            ivm die inbraak:
                            De psychologische gevolgen kunnen inderdaad groot zijn. Gelukkig heb ik het nog nooit meegemaakt, maar hier is ook altijd iemand thuis. Ik ken iemand die dicht bij een autosnelweg woont en dat zijn geliefde plaatsen voor inbrekers. Ze kunnen hun slag slaan en onmiddellijk de autosnelweg nemen om zo snel mogelijk weg te geraken. Ze hebben daar een 5tal keer ingebroken als ik het mij goed herrinner, en de bewoners hebben genoeg geprobeerd om dat te verhinderen (stevigere ramen etc). Die persoon zei ook dat zoiets heel erg raar voelt, alsof je huis niet meer je eigen huisje is, alsof iedereen er zomaar in kan rondlopen op elk moment. Weten dat ze in je kasten hebben zitten kijken etc. geeft ook een soort 'geschonden' gevoel. Niet te onderschatten idd.
                            http://kasper.photography & Flickr

                            Comment


                            • #44
                              Re: Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

                              Oorspronkelijk geplaatst door Ballistic Bekijk bericht
                              Vergeet dat maar. De verzekering past het principe van "vetusteit" toe. Fototoestellen, computers verliezen een pak van hun waarde! Het is absoluut niet waar dat de nieuwprijs wordt betaald. Dan moet je mij toch eens de naam van de verzekeringsmaatschappij geven die zo'n polis aanbiedt. Ik verander onmiddellijk.
                              Als je het al vooraf niet gelooft heeft het ook geen zin dat ik hier verder op in ga.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #45
                                Re: Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

                                ik overweeg om bij konijnenberg een nieuwe lens, canon 70-200 f2.8, weet nog niet of het de IS of de non-IS versie wordt, alleszins één van beide. door deze topic te lezen krijg ik toch de indruk dat ik zeker niet moet twijfelen om dit bij hen te doen. waarvoor zo'n topics al niet goed kunnen zijn hé!!!
                                GO ON...BE A TIGER!!!

                                Pentax K5 + Tamron 70-200 F2.8

                                Comment

                                Working...
                                X