Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

    Voor mijn D200 heb ik 1600 cash afgehaald en gewoon naar de winkel gestapt.
    Zowieso ben jij de enige die weet dat je zo veel geld op zak hebt, en zolang je je niet zenuwachtig gedraagt zul je geen extra gevaar lopen.
    Als je zenuwachtig een bank verlaat, ....., tja, da's erom vragen.
    Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
    MySite - All your base are belong to us - What you say

    Comment


    • #17
      Re: Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

      Als je cash wil/kan betalen, dan kan je toch een afspraak maken met de bank. Je haalt je geld 's morgens op, springt in de wagen en rijdt rechtstreeks naar "konijn". Neem desnoods een "body-guard" mee. Die heb je toch nodig als je voor 10K fotoaparatuur koopt, want al die dozen kan je in je eentje toch niet dragen.

      Mvg,
      TravelToy.
      www.christian-bailleul.be | Blog

      Comment


      • #18
        Re: Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

        Kan die limiet op je betalingskaart niet eenmalig omhoog? Ik heb bijvoorbeeld ook een limiet op mijn PINpas zitten van, ik meen, €2500 maar eenmalig kan die best omhoog naar €5k of zelfs €10k. Eens contact opnemen met de bank wellicht?

        Comment


        • #19
          Re: Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

          Ik heb net nog enkele telefoontjes gedaan met foto konijnenberg en alles lijkt in orde.
          Het verschil in rekeningnummer komt doordat op de website, bij de belgische vestiging het belgisch rekeningnummer staat van de nederlandse vestiging.
          Het belgische rekeningnummer van de belgische vestiging staat niet op de website.
          Heb ook bij een magazijnier het reserveringsnr laten checken & alles was ok, dus ben gerust nu :-)

          Veel drukte om niets blijkt achteraf, maar toch liever wat meer zekerheid :-)

          Comment


          • #20
            Re: Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

            Oorspronkelijk geplaatst door Joost Bekijk bericht
            Kan die limiet op je betalingskaart niet eenmalig omhoog? Ik heb bijvoorbeeld ook een limiet op mijn PINpas zitten van, ik meen, €2500 maar eenmalig kan die best omhoog naar €5k of zelfs €10k. Eens contact opnemen met de bank wellicht?

            Joost, in België zou BCC de max limiet van een PINpas (bankcontact kaart in BE) beperken tot €5K, hier valt niet over te gaan tenzij met VISA, American Express, etc

            Comment


            • #21
              Re: Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

              Dokus: het vertrouwen tussen de koper en de verkoper is hier geschonden (eigenaardige procedure, eigenaardig banknummer, extra provisie wanneer je met VISA zou betalen (???), 'tuurlijk zou je korting moeten krijgen...).

              Dus stoppen met die boel! Al de rest is niet meer belangrijk. Zeker als het om zo een groot bedrag gaat.
              Dat we ze nog lang mogen "trekken".
              Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

              Comment


              • #22
                Re: Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

                Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
                Dokus: het vertrouwen tussen de koper en de verkoper is hier geschonden (eigenaardige procedure, eigenaardig banknummer, extra provisie wanneer je met VISA zou betalen (???), 'tuurlijk zou je korting moeten krijgen...).

                Dus stoppen met die boel! Al de rest is niet meer belangrijk. Zeker als het om zo een groot bedrag gaat.

                Ik begrijp niet dat jullie steeds nog korting willen op prijzen die al zeer scherp zijn in vergelijking met de fotozaak om de hoek.Je kan maar proberen natuurlijk

                mir
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                Comment


                • #23
                  Re: Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

                  Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                  Ik begrijp niet dat jullie steeds nog korting willen op prijzen die al zeer scherp zijn in vergelijking met de fotozaak om de hoek.Je kan maar proberen natuurlijk

                  mir
                  Dit is niet de essentie. De essentie is dat het vertrouwen geschonden is.
                  Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                  Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

                  Comment


                  • #24
                    Re: Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

                    Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
                    Dokus: het vertrouwen tussen de koper en de verkoper is hier geschonden (eigenaardige procedure, eigenaardig banknummer, extra provisie wanneer je met VISA zou betalen (???), 'tuurlijk zou je korting moeten krijgen...).

                    Dus stoppen met die boel! Al de rest is niet meer belangrijk. Zeker als het om zo een groot bedrag gaat.
                    Nickon,

                    geschonden is een groot woord, er was geen echt vertrouwen van mijn kant door die rare procedure, ze hebben het niet geschonden, ze hebben het gewoon niet opgebouwd want als winkel niet aan te raden valt natuurlijk.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

                      Oorspronkelijk geplaatst door dokus Bekijk bericht
                      Joost, in België zou BCC de max limiet van een PINpas (bankcontact kaart in BE) beperken tot €5K, hier valt niet over te gaan tenzij met VISA, American Express, etc
                      Daar ben je mooi klaar mee dan... Is telefonisch overboeken geen optie? Dat is een constructie die hier in Nederland vrij normaal is als je grotere bedragen moet betalen (als je een nieuwe auto gaat kopen bijvoorbeeld). Of gaat dat ook niet in België?

                      Comment


                      • #26
                        Re: Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

                        Konijnenberg in Turnhout is natuurlijk nog niet zol heel lang gestart en daar zullen nog wat groeipijnen zijn, vandaar de mindere administratie.

                        Los daarvan: ga je nu een alarmsysteem installeren? Hoe zijn ze binnengeraakt? Veel schade? Bij mij hebben ze in 2001 ook eens beginnen gezeten. Toen hebben ze mijn Contax G2 set meegenomen, een Contax T2, tas, juwelen, geld, ....
                        "Er is een grote norse neger in mij neergedaald die van binnen dingen doet die niemand ziet ook ik niet want donker is het daar en zwart."
                        Lucebert Nederlands dichter en beeldend kunstenaar (1924 - 1994)
                        Uit: Apocrief

                        Comment


                        • #27
                          Re: Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

                          Oorspronkelijk geplaatst door dokus Bekijk bericht
                          Ik heb net nog enkele telefoontjes gedaan met foto konijnenberg en alles lijkt in orde.
                          Het verschil in rekeningnummer komt doordat op de website, bij de belgische vestiging het belgisch rekeningnummer staat van de nederlandse vestiging.
                          Het belgische rekeningnummer van de belgische vestiging staat niet op de website.
                          Heb ook bij een magazijnier het reserveringsnr laten checken & alles was ok, dus ben gerust nu :-)

                          Veel drukte om niets blijkt achteraf, maar toch liever wat meer zekerheid :-)
                          Ok, misschien een beetje een 'late' reactie, maar toch. Heb zelf nog niet zo lang geleden m'n lenzen bij Konijnenberg gekocht. Zonder enkel probleem de lenzen aangekregen, tot ik de factuur ontving (btw plichtig, dus vragen we de BTW terug ;o)). Wat bleek, door dat Konijnenberg een nederlands bedrijf is stond er geen btw op. Even gemailed, volgende dag antwoord terug dat ik de BTW kon terugkrijgen door een tweede bestelling te plaatsen, of door m'n rekening nummer te geven. Heb toen nog een flash bijgekocht, waarvan ik geen bestelbevestiging gekregen heb, vond ik ook raar, dus weer gemailed en een reservatienummer gekregen. Drie dagen later ofzo had ik m'n flash ok.

                          Om een "lang" verhaal kort te maken: Konijnenberg is volgens mij wel te vertrouwen (ze kunnen het zich niet veroorloven om op dit vlak steken te laten vallen), maar ze moeten hun "procedures" toch een beetje bijschaven.

                          Nuja, van die betalingswijze, ik weet niet of het je eerste aankoop daar is, maar moest ik me in de plaats van de verkoper plaatsen zou ik ook niet al te flamboyant om gaan met een nieuwe koper (da's nix persoonlijk, maar je geeft zelf aan dat het om veel geld gaat, dus ook veel geld (investering) voor hen). Van BCC en VISA kan ik niet meespreken, maar ik heb me eens laten vertellen dat BCC altijd zo vriendelijk is om verkopers (die het kopers toch veiliger proberen te maken qua aankoop en betaling) een maandelijks "abonnement" aan te rekenen, plus de huur van het toestel, plus transactiekosten (per keer of per volume). En kortingen? Ja, euh, afhankelijk van de verkoper natuurlijk

                          In ieder geval veel succes met je nieuw materiaal, en hopelijk wordt het deze keer niet gestolen!

                          precies toch een iets of wat langere post dan ik gedacht had
                          Canon 40D // Speedlite 430EX // Canon 50mm f1.8 // Canon 70-200L f2.8 // Tamron 28-75mm f2.8 (te koop) // Tokina 11-16 f2.8
                          http://digital.raptor-tec.be

                          Comment


                          • #28
                            Re: Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

                            telefonisch overboeken??
                            hoe werkt dat???
                            erik, Nikon materiaal

                            'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

                            Comment


                            • #29
                              Re: Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

                              Oorspronkelijk geplaatst door bolke Bekijk bericht
                              Ik zou er langsgaan. En dan ook nog 10% korting vragen op het totaal, omdat je zoveel tegelijk koopt. Ben je nog goedkoper uit ook.
                              Konijnenberg en dergelijke zaken staan of vallen met de allergoedkoopste prijzen, denk je echt dat ze dan nog ruimte hebben om efkens nog 10 % korting te geven ?

                              Vroeger betaalden we gewoon met eurocheques, maar de heren bankiers vonden dat dat te veel kostte, dus weg ermee.
                              Maar op bancontact zetten ze dan van die belachelijke limieten.
                              Maar ze blijven wel aandringen om toch zeker niet cash geld te gebruiken, want die behandeling heeft risico's en kost veel.

                              Tja, wat willen ze nu eigenlijk ?

                              Nu, ik denk dat TS weinig risico loopt bij een gevestigde waarde als Konijnenberg, door vooraf over te schrijven.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • #30
                                Re: Foto Konijnenberg & vooraf betalen van bestelling : raar gevoel

                                Overschrijven naar een rekening is zowiezo geen zekerheid. Als je via de website bestelt en dan je geld overschrijft weet je eigenlijk ook niet waar het terecht komt. Dus als de verkoper zelf zegt: "schrijf naar dit nummer over", is dat niet echt een groter risico dan over te schrijven naar het rekeningnummer dat je in je email krijgt na bestellen via de webshop. Maar het probleem is dus al opgelost.

                                Wat ik vreemd vind is het proberen korting te krijgen als je iets aanschaft. Ik kwam hier voor het eerst mee in contact toen ik gitaar ging spelen. Daar wordt er ook nogal eens korting gegeven bij aanschaf van instrumenten. Blijkbaar gebeurt dat bij electronica ook nogal eens. Ik stond eens te wachten aan de toonbank op iemand die een compactje aanschafte, en hij heeft ook meerdere malen gevraagd om korting te krijgen. Ik vind het ronduit onbeleefd en grof. Vind je de winkel te duur, ga er dan niet kopen. Dat je één keer polshoogte neemt om te kijken of korting mogelijk is oké, maar aandringen kan echt niet vind mij.

                                Fotokonijnenberg heeft héél erg scherpe prijzen op sommig materiaal en er staat ook vermeld op hun website dat er geen korting wordt gegeven.

                                Als je een computer aanschaft ga je toch ook geen korting vragen? (Ik toch niet)
                                http://kasper.photography & Flickr

                                Comment

                                Working...
                                X