Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bigma 50-500 Sigma voor iedereen aan 960,- euro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bigma 50-500 Sigma voor iedereen aan 960,- euro

Oorspronkelijk geplaatst door flitske
    Fabbe, waarom heb je de handleiding niet teruggestuurd wanneer je vastgesteld hebt dat het om een kopie ging? Bij aankopen via het internet heb je toch 7 dagen tijd om dit terug te sturen?

Na zo'n verhaal kan ik echter goed begrijpen dat je bij deze handelaar niets meer zou willen kopen, en ik vind het een normale reactie om andere mensen hiervan op de hoogte te brengen.

Het had echter misschien beter geweest om hierover een andere topic te starten om het initiatief van Monty niet tot een sisser te laten uitlopen.T'is inderdaad spijtig dat Monty hier nu het slachtoffer van geworden is, want hij treft uiteraard geen schuld...
    Ik heb direkt bij aankomst dit gemeld aan de verkoper en kreeg direkt een boze email terug ! En zo bleef het maar doorgaan.
    Er was ook geen aankoopbon aanwezig.Ik heb nu vandaag nog 2 mails met heel zware bedreigingen gehad van die verkoper.Ik zou ze kunnen publiceren maar dit word nu te persoonlijk en alhoewel ik in mijn schrijven altijd zeer beleefd ben gebleven .We lossen het dan wel op via een andere weg.
    Bedankt voor de enkelingen die positief hebben gereageerd op dit .En dat Monty het persoonlijk opneemt dat moet hij dan maar weten ! Ik wou enkel maar mijn verhaal kwijt zodat anderen verwittigt zijn !Case closed op BD.

Comment

Verdikke, te laat!
      Nu ja, kben dan toch op verlof gewest toch iets positief.
      Geeft niet, dan koop ik ze wel op m'n eigen...
      Greetz

Comment

Vandaag mijn geld terug ontvangen van de verkoper ,maar niet zonder slag of stoot !

Bij telefonisch kontakt met Canon werd ik gewoon uitgelachen ! Het antwoord
        was dat ze weten dat er handleidingen gecopieerd worden en aangeboden op het internet.Zij zien het meer als reklame , we kunnen toch niet iedereen die een handleiding copieert een proces aan zijn broek doen ,meneer , copieer jij dan nooit iets !Je moet dan maar niet zo stom zijn om het te kopen.Van verbazing ben ik gewoon vergeten te vragen naar zijn naam en rechstreeks telefoonnr.Bij Canon als je naar toe belt met een vraag kennen ze enkel doorverbinden naar den diene en krijg je een leuk muziekje te horen en dan zal die andere nog wel eens doorverbinden.

Ik heb hierover een pm gestuurt naar rb van dit forum maar geen reactie.Waarom word er bij de vraag van een copy direkt gereageerd door de mods dat het niet mag ,maar op een PM word er niet gereageerd.

Kapaza is ook al zoiets , je kan een negatief ervaring mededelen maar ze verwijderen het gewoon op aanvraag van de verkoper met
        een foefje dat die persoon die negatiefe reactie geeft nooit of nimmer iest heeft gekocht bij hun.
        Op mijn vraag werd geantwoord door Kapaza dat ik niet kon bewijzen dat ik daar iets heb gekocht.Doorsturen van stortingbewijs heeft niet geholpen.Dus ze laten dan soemelaars maar gewoon doen.

Ik wou dit gewoon eens mededelen om misschien in het vervolg ook te weten als je een handleiding koopt bij deze persoon hij U een slechte gecopieerde handleiding toestuurt voor veel geld.Hij doet rustig verder op kapaza.Ik kijk nu dubbel uit als ik iets zal kopen op afstand !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
          Ik heb hierover een pm gestuurt naar rb van dit forum maar geen reactie.Waarom word er bij de vraag van een copy direkt gereageerd door de mods dat het niet mag ,maar op een PM word er niet gereageerd.
          In die PM staat geen enkele vraag of verzoek, maar een herhaling van de tekst die in deze topic reeds te lezen is. Het standpunt van BD is ondertussen wel duidelijk, er bestaat ook een sticky in het Camera's forum. Wat een online shop doet is niet de verantwoordelijkheid van BD.
          Bovendien lezen we onderstaande quote:
          Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
          Ik wou enkel maar mijn verhaal kwijt zodat anderen verwittigt zijn !Case closed op BD.
          Willy
          Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Nou moe, .... in mijn ogen zijn beide ... "in fout".

Verkoper: "mag" niet (vloeken ook niet, en Canon laat het oogluikend toe, zoals cannabis in Belgie) , strafbaar feit
            Koper: namaak aankopen is evengoed een strafbaar feit (zelfs al "wist je het niet") ("wir haben es nicht gewust" ????)

Als ik bij een online winkel iets zie staan die (+-) DE HELFT kost als bij het merk zelf, dan is mijn eerste reaktie toch: een mailtje naar die online shop om te vragen of het een origineel produkt betreft of een kopij. Dan heb je (eventueel) toch een bewijs in handen van misleid geweest te zijn! (=ben je zelf niet meer strafbaar)

Zoals ook vaak in het niet-online leven is dit voor mij een geval van: "ik heb geen zin om me deftig te informeren, of het eens na te vragen met een mailtje van 2 minuten werk, 'k word daar zo moooeeee van".

Jongens, jongens, waar gaan we naartoe. Moet ons tegenwoordig alles op een zilveren schoteltje aangereikt worden?
            Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
            MySite - All your base are belong to us - What you say

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TedereTijger Bekijk bericht
              Verkoper: "mag" niet (vloeken ook niet, en Canon laat het oogluikend toe, zoals cannabis in Belgie) , strafbaar feit
              Nogal logisch dat Canon het toelaat ...

Met een manual alleen ben je helemaal niets ... je moet ook het bijhorend toestel hebben om er iets mee te kunnen doen.
              Nu is het net de verkoop van het toestel dat Canon interesseert en daar zit al zo'n boekje en/of CD bij. Winst moeten ze maken op het toestel, niet de blabla van manuals erbij.
              Canon verkoopt deze manuals ... de kosten dekken alleen hun investering en de administratie die erbij komt ... winst maken ze niet op manuals en dat interesseert hen ook niet maar ze willen er ook geen verlies aan doen.
              Dus kopiëren of niet, ze trekken zich daar niets van aan want het toestel is toch verkocht en op de manual doen ze geen winst of verlies.
              Waarom zetten ze de manuals niet direkt in het nederlands op hun site? Om ook de Belgische commersanten een beetje te beschermen en te beletten dat iedereen in het buitenland gaat kopen en downloaden betekent traffiek op de server en kost geld aan hosting en bandbreedte. Er zijn mensen genoeg die geen toestel kopen in het buitenland omdat de nederlandstalige manual er niet standaard bij zit en ze geen zin hebben om daar nog eens voor te moeten lopen.
              Als je goedkoop uw toestel wil dan weet je ook wel vooraf dat zo'n zaken erbij komen ... aan u te beslissen wat je wil. Koop je officiëel een toestel in België dat voor deze markt gemaakt werd, dan heb je niet dit bijkomend probleemke ... kiezen tussen gemak of geld natuurlijk.
              Net als groepsaankopen ... je kan er winst mee maken maar je bent gebonden allen bij dezelfde winkel te kopen en als er de eerste dagen iets scheelt zal de ene dan ook al wat meer moeite moeten doen dan de andere om dit omgeruild te krijgen ... kiezen of delen dus.
              Als ik morgen in Duitsland een wagen ga kopen, dan is ook al het papierwerk in het duits en als ik alles origineel in het nederlands wil zal ik daar in een garage ook voor moeten betalen.
              Met een beetje logisch nadenken weet iedereen wel dat een groot prijsverschil altijd iets inhoudt ... misschien kom je het nooit te weten maar iets is er gegarandeerd.

Nu kan je zo'n boekje gekopiëerd vastkrijgen ... met geluk goed gekopiëerd en met wat tegenslag slecht gekopiëerd. Een gok ...
              Hoeveel laten er eens een werkman iets in het zwart doen? Bij velen wel bekend ... ga je die ook aangeven als zwartwerker als zijn werk niet zo goed gedaan is als door een officiëel bedrijf met mooi oplopende faktuur?

Zwartwerk of illegale kopieën ... je kiest er voor of niet.
              Loopt er iets mis ... je beging alle twee een fout ...
              En ja klagen is altijd simpelder dan het onderling proberen op te lossen.
              Last edited by VerSeg; 27 oktober 2006, 14:38.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Working...
              X