Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Deze meneer gaat ervan uit dat hij nog lenzen kan verkopen aan andere BD'ers daarom de prijs van 960 euro voor iedereen.
Voor de andere lens heb ik ook een prijs gevraagd.
Ik heb hem gevraagd om een prijslijst, maar dit is onmogelijk vanwege de dagelijkse prijsveranderingen.
Ik volg een tijdje dit topic en had zo de shop op kapaza ook gevonden.Ik was al een tiijdje op zoek naar een nederlandstalig boekje van een Canon 350D voor een vriend en op de site staat die aan 17 euro ipv 30 bij Canon.Ik daar besteld en vandaag het boekje ontvangen.Wat blijkt het nu te zijn ,gewoon een copietje die ik ook zelf kon maken uit de pdf file en opsturen en zo iedere keer wat geld kan verdienen.Ik zal een mail sturen naar hem en eis mijn geld terug!! Kopieen kan ik ook verkopen !! Deze shop is onbetrouwbaar in mijn ogen want hij meld het nergens niet , ook niet in de e-mails ! Oplichterij tot en met !!
Blijkbaar is hij ooit eens bestolen geweest en zijn proces verloren ,nu probeert hij op een andere manier zijn geld terug te krijgen.
UPDATE ; hier is het antwoord via email van de Francis ;
Dag,u bent toch geholpen of niet?
In de toekomst biedt ik de originele aan voor 35euro zonder verzendkosten,had u deze ook genomen dan ik denk het niet u bent de eerste die hier een opmerking over maakt,trouwens als u een toestel aankoopt dient er een NL handleiding bij te zijn wettelijk gezien is het verboden te verkopen zonder NL handleiding.
Bedankt voor de aankoop.
Gr.
Francis.
Re: Bigma 50-500 Sigma voor iedereen aan 960,- euro
Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe
Ik volg een tijdje dit topic en had zo de shop op kapaza ook gevonden.Ik was al een tiijdje op zoek naar een nederlandstalig boekje van een Canon 350D voor een vriend en op de site staat die aan 17 euro ipv 30 bij Canon.Ik daar besteld en vandaag het boekje ontvangen.Wat blijkt het nu te zijn ,gewoon een copietje die ik ook zelf kon maken uit de pdf file en opsturen en zo iedere keer wat geld kan verdienen.Ik zal een mail sturen naar hem en eis mijn geld terug!! Kopieen kan ik ook verkopen !! Deze shop is onbetrouwbaar in mijn ogen want hij meld het nergens niet , ook niet in de e-mails ! Oplichterij tot en met !!
Blijkbaar is hij ooit eens bestolen geweest en zijn proces verloren ,nu probeert hij op een andere manier zijn geld terug te krijgen.
Ik heb die site ook bekeken:lijkt mij niet betrouwbaar.
Copieen verkopen is ook strafbaar.
Dan liever voor die Sigma €50,- meer betalen in een echte winkel bij Konijnenberg.
Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe
....
UPDATE ; hier is het antwoord via email van de Francis ;
Dag,u bent toch geholpen of niet?
In de toekomst biedt ik de originele aan voor 35euro zonder verzendkosten,had u deze ook genomen dan ik denk het niet u bent de eerste die hier een opmerking over maakt,trouwens als u een toestel aankoopt dient er een NL handleiding bij te zijn wettelijk gezien is het verboden te verkopen zonder NL handleiding.
Bedankt voor de aankoop.
Gr.
Francis.
... waarvan akte!...
BTW, het is ook wettelijk verboden om kopies van originele handleidingen te verkopen...
Als Canon dit leest!?....
Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit
Ik heb die site ook bekeken:lijkt mij niet betrouwbaar.
Copieen verkopen is ook strafbaar.
Dan liever voor die Sigma €50,- meer betalen in een echte winkel bij Konijnenberg.
Volledig akkoord!
Ook al eens gedacht aan de afhandeling van een probleem "onder waarborg" bij dergelijk individu?...
Moderator : je kan deze draad sluiten.
Allen naar de konijn.
Groepsaankoop voor 999,- euro in Nederland.
Zonder mij echter, ik heb de mijne reeds aan 960,- euro, met faktuur en garantie van de firma vanwaar de lens komt in Nederland (levert zelf aan den Konijn etc....) staat wel degelijk in de Sigma lijst.
Over het maken van copieen spreek ik mij niet uit. Bij Topfoto in Duitsland hebben ze bij mij hetzelfde gedaan. (D70 NL handleiding).
Ik heb geen binding bij deze shop, maar sommigen worden toch te persoonlijk voor mij. Deze meneer deed al zaken vooralleer zijn mobilehome gestolen werd.
Oorspronkelijk geplaatst door Monty
Moderator : je kan deze draad sluiten.
Allen naar de konijn.
Groepsaankoop voor 999,- euro in Nederland.
Zonder mij echter, ik heb de mijne reeds aan 960,- euro, met faktuur en garantie van de firma vanwaar de lens komt in Nederland (levert zelf aan den Konijn etc....) staat wel degelijk in de Sigma lijst.
Over het maken van copieen spreek ik mij niet uit. Bij Topfoto in Duitsland hebben ze bij mij hetzelfde gedaan. (D70 NL handleiding).
Ik heb geen binding bij deze shop, maar sommigen worden toch te persoonlijk voor mij. Deze meneer deed al zaken vooralleer zijn mobilehome gestolen werd.
Voor mijn part kan de draad dicht.
Waarom zou het draadje dicht moeten.Het is zo juist dat oplichters boven water komen.Voor 50 euro op 1000 euro zou ik zelf het ook niet riskeren als je weet dat hij zijn zaken runt die zeker niet geloofwaardig zijn.En niemand valt U aan beste Monty.Jij kan daar niet aan doen maar zo worden misschien nog enkele gespaart van gesjoemel.
Heb je moeten betalen voor je gecopieerde handleiding bij Topfoto ? Dat betwijfel ik echt dat zo iemand waar velen kopen zich tot dit zou verlagen.Geeft hij het er gratis bij '' sowat'' !!
Dit zijn wel zware beschuldigingen aan het adres van deze meneer.
Ik weet alleen dat hij ook levert aan alle fotozaken in de buurt van Zonhoven en Hasselt.
Zijn dit dan ook sjoemelaars ?
Ik volg in het verkopen van copies. Dit is niet correct , maar het leveren van perfekt materiaal met garanties (door de groothandelaar afgestempeld) lijkt mij geen gesjoemel.
Ik vrees alleen dat door deze draad, de andere BD'ers met interesse voor eventueel een aankoop van een Bigma niet meer in aanmerking komen.
De Nederlandse groothandelaar leest immers mee.
Uitzonderlijk mocht de meneer van Zonhoven leveren aan 960,- euro na veel aandringen van mezelf.
Dit is de enige en laatste maal dat ik iets onderneem voor Belgium Digital, je steekt er veel te veel tijd in en de meesten trachten je toch maar te dwarsbomen.
Vanaf nu ga ik meer passief te werk. Ik ga niet meer reageren op dit forum, en alleen maar naar foto's kijken, dit lijkt mij het beste.
En beste BD'ers denk niet dat ik mij geen 50 of 100 euro extra kan permiteren om uit te geven.
Ik deed dit alleen om iedereen de kans te geven een lens of een Canon, Tamron etc... goedkoper aan te kopen.
Oorspronkelijk geplaatst door Monty
Dit zijn wel zware beschuldigingen aan het adres van deze meneer.
Ik weet alleen dat hij ook levert aan alle fotozaken in de buurt van Zonhoven en Hasselt.
Als deze levert aan alle fotozaken dan zal die zich niet bezighouden met copykes maken van handleidingen en die verkopen voor grof geld !
Mocht hij recht in zijn schoenen staan dan had hij zich veronschuldigt en mijn geld teruggegeven.Maar een antwoord zoals hij mij gaf is voor mij verkeerd.
Als hij handelaar met BTW nummer is en dat betwijfel ik ten sterkste want ik geloof niet dat hij hier al ooit op BD referenties heeft gehad !
En dat je persoonlijk aangevallen voelt dat is dan spijtig voor jou maar dat is hier zeker niet mijn of onze bedoeling ,eerder om je te verwittigen van gesjoemel.
En als die nederlandse handelaar dan meeleest '' dat hij dan zich laat horen " en misschien helpt om dit gesjoemel op te lossen !
Comment