Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bigma 50-500 Sigma voor iedereen aan 960,- euro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bigma 50-500 Sigma voor iedereen aan 960,- euro

Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe
    Als deze levert aan alle fotozaken dan zal die zich niet bezighouden met copykes maken van handleidingen en die verkopen voor grof geld !
    Mocht hij recht in zijn schoenen staan dan had hij zich veronschuldigt en mijn geld teruggegeven.Maar een antwoord zoals hij mij gaf is voor mij verkeerd.
    Als hij handelaar met BTW nummer is en dat betwijfel ik ten sterkste want ik geloof niet dat hij hier al ooit op BD referenties heeft gehad !
    En dat je persoonlijk aangevallen voelt dat is dan spijtig voor jou maar dat is hier zeker niet mijn of onze bedoeling ,eerder om je te verwittigen van gesjoemel.
    En als die nederlandse handelaar dan meeleest '' dat hij dan zich laat horen " en misschien helpt om dit gesjoemel op te lossen !
    Fabbe,

Vind je reacties correct en correct aangebracht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monty
      Dit is de enige en laatste maal dat ik iets onderneem voor Belgium Digital, je steekt er veel te veel tijd in en de meesten trachten je toch maar te dwarsbomen.
      Vanaf nu ga ik meer passief te werk. Ik ga niet meer reageren op dit forum, en alleen maar naar foto's kijken, dit lijkt mij het beste.
      Vind ik jammere reactie en keuze van woorden monty.

Als dwarsbomen/achterdacht en tegenwerken hier regel is zou prachtige actie als bv groepsaankoop cf-kaarten niet lukken. En idd als je meer negatief ervaart dan positief aan het organiseren van dergelijke acties dan doe je dit idd beter niet meer voor jezelf.

Ben blij dat ik dit nu weet van die verkoper, punt van copies verkopen is terecht, al dan niet BTW nummer daar spreek ik mij niet over uit, maar als dit zo is en hij verkoopt zijn waar zo openlijk, dan is het ne ferme domme***** .

grt,

kruger

Comment

Laatste reaktie :

Beschrijving »

**er zijn veel mensen die een fototoestel aankopen zonder nl handleiding bij ons wordt dit **GRATIS** meegeleverd bij aankoop**nl handleidingen op cd van de 20d,30d,5d,350d,s3 is en de powershot;U kan deze handleidingen ook appart bestellen12€ voor CD of 17euro nederlandstalig boekje. of 38euro origineel(kosten verzending in).(benelux)

Indien je dit leest op de site van de verkoper weet je dat je voor 12 en 17 euro geen origineel krijgt. Het is de koper die kiest.
        Copie = 12 euro (nogmaals ik vind ook dat het verkopen van een copy niet kan, maar de koper wist het !)
        Origineel = 38 euro
        Niemand is verplicht te kopen.

Waarom kiest bijna niemand voor het origineel ? Juist ja, het verschil van 21 euro.
        Nikon D70 - Nikkor 17-70 kitlens - Nikkor 50mm 1.8 - Sigma 70-300 Apo II - Bigma 50-500mm
        Konica Minolta Dimage A2
        Lumix FX-30

Comment

Een beetje off-topic hier misschien, maar wat voor een onzin is dit 'verkopen' van handleidingen toch.

Bij een degelijk product hoort een handleiding, en in deze tijden van Internet vind ik het eigenlijk ongehoord dat je niet alle handleidingen in pdf gewoon van de website van de fabrikant kan afhalen. Dan weet je tenminste dat je toch nog aan een handleiding in je eigen taal kan geraken. Ook voor tweedehandse verkoop is dit bijzonder gemakkelijk.

Er zijn toch een hoop fabrikanten die dit doen, waarom laten we ons dan toch zo afzetten door Cani... etc, door 38 € voor een handleiding te betalen.

En deze gewoonte leidt er dan natuurlijk toe dat er handigaards copietjes verkopen (ben er ook niet voor...), en dan kan ik geen 'compassie' hebben met de fabrikant.

Comment

Bij alle compact-toestellen van Canon zit of een gedrukte nederlandse handleiding of een CD met pdf files van deens tot zweeds en daar zit dan ook duits, nederlandse en frans bij. Helemaal gratis.

Bij de Canon 350 D zit een nederlandse of nederlands/franse hanleiding. En daar bestaan geen Canon-pdf files van op CD.

En op de website van Canon kunt u de handleidingen gratis downloaden !
            Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monty
              Laatste reaktie :

Beschrijving »

**er zijn veel mensen die een fototoestel aankopen zonder nl handleiding bij ons wordt dit **GRATIS** meegeleverd bij aankoop**nl handleidingen op cd van de 20d,30d,5d,350d,s3 is en de powershot;U kan deze handleidingen ook appart bestellen12€ voor CD of 17euro nederlandstalig boekje. of 38euro origineel(kosten verzending in).(benelux)

Indien je dit leest op de site van de verkoper weet je dat je voor 12 en 17 euro geen origineel krijgt. Het is de koper die kiest. Copie = 12 euro (nogmaals ik vind ook dat het verkopen van een copy niet kan, maar de koper wist het !)
              Origineel = 38 euro
              Niemand is verplicht te kopen.

Waarom kiest bijna niemand voor het origineel ? Juist ja, het verschil van 21 euro.
              De pagina op kapaza is aangepast sinds deze morgen beste Monty. [twee zinnen verwijderd, MOD]
              Dus als jij mij wil nu eens wil zeggen waar het geschreven staat dat ik het zelf wist.Binnenkort moeten we van alles kopieen hebben om ons te bewijzen dat we in het zak gezet zijn.
              Wat jij schrijft dat deze meneer levert aan alle fotowinkels in de ganse buurt geloof ik niks van.Iemand in zo'n positie stelt dan zelf geen zaakjes op wat enkel nadelig is voor de zogezegde winkels waaraan hij levert.En dan nog copieen aanbieden op die kapaza pagina.."slimme handelaar " !!

Waarom wou ik een boekje inderdaad er stond niet op dat het een copy is ,enkel de foto van het boekje.Jij wou toch ook goedkoper kopen bij hem.Misschien hebben we U gespaard van kommernissen die je misschien nadien had gehad van de groepsaankoop.Spijtig dat je het zo opneemt.
              Ik ben bedot maar door mijn verhaal te schrijven heb ik misschien anderen geholpen !

fabbe

[MOD] Kunnen we a.u.b. niet persoonlijk worden? Iedereen weet ondertussen wel de feiten, heel het verhaal hoeft niet steeds opnieuw gestart te worden.
              Willy
              Last edited by Hombre; 25 augustus 2006, 16:48.

Comment

Geachte bd'rs
                Dit is echt de laatste mail die ik hier aan wil vuilmaken.
                Ik kom juist terug van de correcte meneer die mij een Bigma heeft verkoocht voor 960,- euro met factuur en met 3 jaar internationale garantie.(met de naam van de Nederlandse firma).
                Alles pico bello. Fijn met deze meneeer zaken gedaan, perfect, zie ook de 15 positieve reakties.
                Wat kan ik zeggen, ik heb een Bigma voor Nikon in mijn handen voor 960,- euro. Ondertussen heb ik ook een goede redelijke relatie met de meneer opgebouwd, en ik weet hoe alles is gegroeid.

Het was zeer fijn zakendoen, en ik weet niet wat het verschil is met een andere winkel. De prijs ja
                Indien je nog mocht twijfelen, ik ben steeds bereid een foto van mijn garantiecertificaat te posten.

Bij deze sluit ik de groepsaankoop, veel te veel kakelen zonder eieren te leggen.

My best regards,
                Monty

PS: De tijd van de denkers en de twijfelaars is reeds lang voorbij. Business is the name of the game.

AUB sluit de draad want mijn bloeddruk stijgt en ik zal zeer persoonlijk worden (dit is een slechte eigenschap van mij, ik weet het, maar als je mij tot het uiterste drijft, ....)
                Nikon D70 - Nikkor 17-70 kitlens - Nikkor 50mm 1.8 - Sigma 70-300 Apo II - Bigma 50-500mm
                Konica Minolta Dimage A2
                Lumix FX-30

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe
                  Wat zouden juliie nu doen in mijn plaats ?

eerlijk?

gewoon stoppe met die onzin

je bent jezelf nodeloos belachelijk aan't maken
                  chill out en zit 's wa minder snel op je paard... slecht voor de bloeddruk enz...

Francis is echt gene oplichter hoor, hij verkoopt wel degelijk veel materiaal en eerlijk aan scherpe prijzen met echte garantie (kunne vele fotovrienden beamen uit de buurt..)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atmozphere
                    eerlijk?

gewoon stoppe met die onzin

je bent jezelf nodeloos belachelijk aan't maken
                    chill out en zit 's wa minder snel op je paard... slecht voor de bloeddruk enz...

Francis is echt gene oplichter hoor, hij verkoopt wel degelijk veel materiaal en eerlijk aan scherpe prijzen met echte garantie (kunne vele fotovrienden beamen uit de buurt..)

Ik denk dat de verkoper zich gewoon belachelijk aan het maken is !Mocht hij correct zijn dan had hij het eerst gemeld dat het om copieen gaat en geen origineel.Niet achteraf !Of hij had direkt positief gereageerd.En nu dat het wat heet word rap zijn pagina veranderen en dan ook nog melden dat hij copieen verkoopt!
                    Ook zijn eerste mail uitleg geven dat anderen niet negatief doen dat ze een copy kopen ,maar dan plots ben ik de eerste die een copy koopt !En dan nog eens dreigen dat copieen kopen strafbaar is !Goe bezig !!En heb geen last van hoge bloeddruk.Heb mij leren beheersen !!

Comment

@fabbe : Kunde gij zagen jong !!!!
                      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Zagen? Ik denk dat det hout snijdt wat Fabbe hier schrijft. Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Het is toch te gek voor woorden dat een verkoper iets verkoopt dat niet mag is om vervolgens de koper te verwijten dat hij iets illegaals gekocht heeft. Toch wel een vreemde gang van zaken.

Comment

Ik begrijp in ieder geval heel goed het standpunt van Monty. Die mens wil dan eens een groepsaankoop organiseren, en kijk waar het op uitloopt : een koude douche.

Comment

spa, glas, storm

e-mails ivm de copieen zijn wel nogal scherp.

kon een leuke actie worden
                            foto als spiegel of als venster?

Comment

Fabbe, waarom heb je de handleiding niet teruggestuurd wanneer je vastgesteld hebt dat het om een kopie ging? Bij aankopen via het internet heb je toch 7 dagen tijd om dit terug te sturen?

Na zo'n verhaal kan ik echter goed begrijpen dat je bij deze handelaar niets meer zou willen kopen, en ik vind het een normale reactie om andere mensen hiervan op de hoogte te brengen.

Het had echter misschien beter geweest om hierover een andere topic te starten om het initiatief van Monty niet tot een sisser te laten uitlopen.T'is inderdaad spijtig dat Monty hier nu het slachtoffer van geworden is, want hij treft uiteraard geen schuld...
                              meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flitske
                                Fabbe, waarom heb je de handleiding niet teruggestuurd wanneer je vastgesteld hebt dat het om een kopie ging? Bij aankopen via het internet heb je toch 7 dagen tijd om dit terug te sturen?

Na zo'n verhaal kan ik echter goed begrijpen dat je bij deze handelaar niets meer zou willen kopen, en ik vind het een normale reactie om andere mensen hiervan op de hoogte te brengen.

Het had echter misschien beter geweest om hierover een andere topic te starten om het initiatief van Monty niet tot een sisser te laten uitlopen.T'is inderdaad spijtig dat Monty hier nu het slachtoffer van geworden is, want hij treft uiteraard geen schuld...
                                Uiteraard treft hij geen schuld, en denk dat we hem allemaal wel dankbaar zijn om zo'n mooi initiatief tot groepaankoop te willen trekken.

Voor Fabbe: ben blij dat ik die info nu heb, vertrouwde die site al langer niet, maar misschien mocht hier idd ander topic over gestart worden.

Consumentenbescherming is met komst van internet er niet eenvoudiger op geworden.
                                Melding dergelijke incidenten aan andere potentiele kopers via fora en ... is een goeie zaak. Kopers moeten dan maar zelf uitmaken of ze verder met betroffen persoon in zee willen gaan.

grt,

k

Comment

Working...
                                X