Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bubbels...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bubbels...

Iedereen bedankt voor de deugddoende reacties

Oorspronkelijk geplaatst door eMJeke
    Mooie foto, persoonlijk vind is ze erg geslaagd ook wat de kleur betreft, maar ik vraag me wel af waarom je de compositie volledig schuin hebt opgesteld?
    Heu, moeilijke vraag... 't komt uit de buik, 'k was absoluut niet tevreden met een horizontale cadrage. Veel te weinig spanning !!! Onderkant van glas (boeiend lichtspel !) en rand van water liepen veel te veel gelijk met de kader boven en onder. Vond het beeld redelijk saai zo... Misschien dat een vierkante cadrage iets meer mogelijkheden biedt ???

Oorspronkelijk geplaatst door filipo
    Misschien een domme vraag : Hoe vermijd je het best/gemakkelijkst reflectie (van fotograaf/toestel/omgeving)
    In elk geval, zoveel mogelijk zacht licht dat van zoveel mogelijk kanten komt. Een kartonnen doos met wit papier beplakt of een lichttent bieden hier uitkomst. En voor de rest, experimenteren, schuiven met lampen en witte kaartjes, enz...
    Omdat ik nogal vragen kreeg over die belichting ga ik vanavond nog een topic starten met een voorbeeld van mijn opstelling in Tips en Trucs. Geef me wel nog wat tijd...

Knappe plaat, en ook nog eens de uitleg hoe je te werk bent gegaan. Dacht dat ik ergens een afbeelding van die box gezien heb, ook van jou ? Groeten, Jan.
    Inderdaad - in de fotoschool. Omdat ik nogal vragen kreeg over die belichting ga ik vanavond nog een topic starten met een voorbeeld van mijn opstelling in Tips en Trucs. Geef me wel nog wat tijd...

Greetz, Kariboe
    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Voor wie nog geďnteresseerd is in de gebruikte belichtingtechniek - ik ben een threadje begonnen in "Tips en Trucs" hier

Greetz, Kariboe
      * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!

Comment

meer dan geslaagde prent!
        heel leuk om naar te kijken.
        mag ik die als wallpaper gebruiken?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe

Heu, moeilijke vraag... 't komt uit de buik, 'k was absoluut niet tevreden met een horizontale cadrage. Veel te weinig spanning !!! Onderkant van glas (boeiend lichtspel !) en rand van water liepen veel te veel gelijk met de kader boven en onder. Vond het beeld redelijk saai zo... Misschien dat een vierkante cadrage iets meer mogelijkheden biedt ???
          Greetz, Kariboe
          Vast en zeker minder saai ja en erg mooi lichtspel, maar misschien had je beter tijdens het fotograferen het glas schuin moeten opstellen zodat het water in het glas horizontaal blijft wat het geheel vast nog boeiender zou maken en je ook andere lijnen zou krijgen dan de nu enkel schuine lijnen. Geef toe nu is het een beetje "gemakkelijk" om de foto gewoon te roteren om een minder saai beeld te krijgen.
          Maar 't is allemaal wat muggeziften van me, ik vind het een erg knappe foto keurig uitgewerkt, proficiat!
          eMJeke
          website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door eMJeke
            Vast en zeker minder saai ja en erg mooi lichtspel, maar misschien had je beter tijdens het fotograferen het glas schuin moeten opstellen zodat het water in het glas horizontaal blijft wat het geheel vast nog boeiender zou maken en je ook andere lijnen zou krijgen dan de nu enkel schuine lijnen. Geef toe nu is het een beetje "gemakkelijk" om de foto gewoon te roteren om een minder saai beeld te krijgen.
            Maar 't is allemaal wat muggeziften van me, ik vind het een erg knappe foto keurig uitgewerkt, proficiat!
            Neen, neen, zeker niet

Jouw specifieke vraag deed me gisteren nadenken over de gekozen cadrage. Meestal doe ik die dingen echt wel vanuit de buik, op goed gevoel... Maar door je vraag gisteren was ik zelf al tot bovenstaande conclusie gekomen.
            Ik concludeer daaruit het volgende : "Ik vertrouw iets teveel op de (overigens prachtige) mogelijkheid tot 'herkadreren' tijdens de postprocessing achteraf. Door daar minder attent voor te zijn voor of tijdens de opname, mis ik effectief kansen en mogelijkheden...

Bedankt voor het meedenken MJ, dergelijke posts zijn mij altijd welgevallen.
            Greetz, Kariboe

Comment

Toppie!
              Sam greetzzzzzzz U
              -------------------------------------------
              Never apologize for showing feeling.
              When you do so, you apologize for the truth.
              Canon Stuff

Comment

Erg mooi!

gr. Ebbie
                Groetjes, Ebbie
                mijn foto-log

Comment

Ebbie & Sammeke bedankt !!!
                  Greetz, Kariboe

Comment

heb de foto nu al paar keer gezien maar nog niet op gereageerd. Maar vind hem steeds leuker en leuker worden. leuk & knap gedaan.

Comment

Toch erg goed geslaagd stilleven, Kariboe, heb zelf nog veel moeite met de belichting en heb toch weer iets bijgeleerd van de opstelling die je hebt gebruikt, bedankt voor die uitleg.
                      nikon D200 AF-S NIKKOR 18-200mm macro 105 mm 1:2.8

Comment

Compo, kleur en licht vind ik heel mooi
                        Groetjes Christianne
                        Christianne's fotoweb
                        BD0243nl

Comment

Snarfie, Joze en Christiane : bedankt... !
                          Greetz, Kariboe

Comment

nice pic!!
                            York

Comment

Tof bedacht; best wel een killer!!
                              Sam greetzzzzzzz U
                              Never apologize for showing feeling.
                              When you do so, you apologize for the truth.
                              Canon Stuff

Comment

Zie geen beeld....
                                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                                Als je schiet..schiet dan raak!
                                500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Working...
                                X