Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bubbels...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bubbels...

    Niet origineel, maar dit blijft bijzonder leuk om te doen...

    Hoewel !?! Dit is de eerste maal dat de automatische witbalans van de Fuji S2 mij in de steek heeft gelaten. 'k Heb behoorlijk wat werk gehad om de kleuren van dit beeld naar een redelijk niveau te tillen. Volgende maal toch eens een manuele witbalans nemen...



    Toch een paar zaken waar ik de volgende keer moet op letten : andere lichtopstelling (witte vlek is storend!), iets langer wachten - tot het gas wat meer uit het water verdwenen is...
    Enfin, hier volgen er nog van...

    Greetz, Kariboe
    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

  • #2
    Re: Bubbels...

    Een foto die mij zeker kan boeien
    Meer foto's op mijn website

    Comment


    • #3
      Re: Bubbels...

      Een foto die de titel waardig is.
      Ik denk niet dat je langer moet wachten voor het gas verdwenen is. Juist de 'overdrevenheid' van het gas maakt het boeiend

      Comment


      • #4
        Re: Bubbels...

        originele mooie compositie

        Comment


        • #5
          Re: Bubbels...

          Knap werk Kariboe; ik blijf het volgen !
          Ben zelf nog niet toe aan dergelijk werk, zou er wel willen werk van maken !
          Albums : http://fotografiepeterderycke.be
          Losse fotos : https://500px.com/lightyear63

          Comment


          • #6
            Re: Bubbels...

            Een hele mooie foto! Ook een gedurfde, maar zeker geslaagde en voor mij schitterende compo!!!

            Grtz,F@bke
            Zelfs de specht dankt zijn succes door het feit dat hij zijn hoofd gebruikt.
            BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
            The name of the game is to fill the frame!
            http://Fabke.fotopic.net

            Comment


            • #7
              Re: Bubbels...

              Knap gedaan Kariboe en de bubbels perfect vastgelegd Ook mooie compo de lijn van de beker mooi diagonaal en gelijk met de hoek van het decor en de kleuren (na veel werk ) prima .
              Groetjes Vicky

              Comment


              • #8
                Re: Bubbels...

                mooi hoor, alleen het idee al.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Bubbels...

                  Iecereen bedankt
                  Oorspronkelijk geplaatst door marc
                  Ik denk niet dat je langer moet wachten voor het gas verdwenen is. Juist de 'overdrevenheid' van het gas maakt het boeiend
                  Ik was misschien niet duidelijk : niet de bubbels storen mij, maar de vage sporen van het opstijgend gas ! Hoe langer je wacht met fotograferen, hoe minder opstijgend gas. De bubbels op het ondergedompelde voorwerp blijven veel langer...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Lightyear
                  Knap werk Kariboe; ik blijf het volgen !
                  Ben zelf nog niet toe aan dergelijk werk, zou er wel willen werk van maken !
                  Is echt niet moeilijk. Een kartonnen doos met wit papier beplakt en een paar halogeenspotjes met stukjes karton om te bouncen en klaar is kees ! Voor iemand met jouw fotografisch oog, no problemo

                  Oorspronkelijk geplaatst door vicky
                  Knap gedaan Kariboe en de bubbels perfect vastgelegd Ook mooie compo de lijn van de beker mooi diagonaal en gelijk met de hoek van het decor en de kleuren (na veel werk ) prima .
                  Ik heb m'n lesje wel geleerd. Volgende maal zeker een manuale witbalans nemen...

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk
                  mooi hoor, alleen het idee al.
                  grt,bouk.
                  Is nochtans niet bijster origineel hoor... Idee is door de jaren al verschillende malen gebruikt met allerhande stukken fruit en groenten.
                  Maar ja, originaliteit ? 't Zal wel niet te doen zijn zeker om nog iets te fotograferen dat nog niet... enz...

                  Greetz, Kariboe
                  * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                  Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bubbels...

                    Mooie opname . En zeer goed uitgelegd hoe het kan.
                    Groeten Leon
                    http://www.flickr.com/photos/8323118@N08/
                    Panasonic DMC-FZ200 -DMC FZ1000 BD0365BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bubbels...

                      toch mooie kleuren hoor en ook goede compo

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bubbels...

                        Mooie foto, persoonlijk vind is ze erg geslaagd ook wat de kleur betreft, maar ik vraag me wel af waarom je de compositie volledig schuin hebt opgesteld?
                        Last edited by eMJeke; 2 februari 2005, 17:50.
                        eMJeke
                        website

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bubbels...

                          Origineel of niet. Elke uitvoering is een eigen interpretatie. Je hebt het blijkbaar toch goed onder de knie.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe
                          Is echt niet moeilijk. Een kartonnen doos met wit papier beplakt en een paar halogeenspotjes met stukjes karton om te bouncen en klaar is kees !
                          Misschien een domme vraag : Hoe vermijd je het best/gemakkelijkst reflectie (van fotograaf/toestel/omgeving)
                          Mijn fotowebsite : www.filover.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bubbels...

                            Knappe plaat, en ook nog eens de uitleg hoe je te werk bent gegaan.
                            Dacht dat ik ergens een afbeelding van die box gezien heb, ook van jou ?

                            Groeten, Jan.
                            Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                            Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Bubbels...

                              Goed gedaan, Kariboe, met een meer dan behoorlijk rezultaat
                              mvg,
                              Ludo V.

                              Comment

                              Working...
                              X