Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iceland from above

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Iceland from above


  • #2
    eens een andere kijk. Erg leerrijk eigenlijk wat we hier te zien krijgen: een totaal andere indruk dan vanop de grond. Ook de gedeeltelijke bedekking met sneeuw verrast.
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

    Comment


    • #3
      Mooi beeld zo vanuit de lucht
      Zo zie je maar hoe foto's kunnen bedriegen, je zou soms denken dat de foto's van deze gekende waterval ergens op een rustige plaats gemaakt zijn maar hier zie je duidelijk hoe toeristisch het daar toch wel is
      Parking staat goed vol, en gelukkig op dat moment nog niet teveel bussen

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Zoals Sieg zegt, een heel interessant beeld. Persoonlijk had ik de foto nog iets donkerder belicht om een minder uitgebeten zon te krijgen, en dan de donkere partijen achteraf opgetrokken. Maar ik ben daar een beetje nerd in, hoor, mijn blik gaat altijd naar een overbelicht stuk, sorry
        Grt, Ingrid.
        Ingrid Vekemans Photography
        Kleinschalige Fotografieworkshops, Fotosafari's en Privé Coaching
        http://www.ingridvekemans.com

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door IngridVekemansPhoto Bekijk bericht
          Zoals Sieg zegt, een heel interessant beeld. Persoonlijk had ik de foto nog iets donkerder belicht om een minder uitgebeten zon te krijgen, en dan de donkere partijen achteraf opgetrokken. Maar ik ben daar een beetje nerd in, hoor, mijn blik gaat altijd naar een overbelicht stuk, sorry
          Grt, Ingrid.
          Klopt hoor. Ik had wel een reeks gemaakt met meerdere belichtingen maar jammer genoeg zag ik achteraf dat mijn donkerste foto nog steeds een stuk overbelichte lucht had.
          Dus ik ga helemaal akkoord met je.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Striker Bekijk bericht

            Klopt hoor. Ik had wel een reeks gemaakt met meerdere belichtingen maar jammer genoeg zag ik achteraf dat mijn donkerste foto nog steeds een stuk overbelichte lucht had.
            Dus ik ga helemaal akkoord met je.
            kan eenvoudig opgelost worden door voor panoformaat te kiezen en de bovenrand iets boven de top van de berg te leggen. De zonneharp blijft intact. Mijn aandacht ging voornamelijk naar de omgeving van de waterval met wegen en parkings. Bijna een "behind the scene"van een filmopname.
            mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
            nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
            https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht

              kan eenvoudig opgelost worden door voor panoformaat te kiezen en de bovenrand iets boven de top van de berg te leggen. De zonneharp blijft intact. Mijn aandacht ging voornamelijk naar de omgeving van de waterval met wegen en parkings. Bijna een "behind the scene"van een filmopname.
              Goed idee.

              Comment


              • #8
                Seljalandsfoss ? Toch prachtig hoor om het eens vanuit dit standpunt te zien
                Voor mij stoort die uitgebeten zon niet zo , zoiets is bijna onmogelijk om in 1 beeld vast te leggen , en ik vermoed dat een HDR bijna onmogelijk is vanaf een drone .

                Comment


                • #9
                  Knappe plaat hoor! Ik vind licht ook niet storend! Well done!

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                    Seljalandsfoss ? Toch prachtig hoor om het eens vanuit dit standpunt te zien
                    Voor mij stoort die uitgebeten zon niet zo , zoiets is bijna onmogelijk om in 1 beeld vast te leggen , en ik vermoed dat een HDR bijna onmogelijk is vanaf een drone .
                    HDR kan perfect hoor met een drone. Dit was ook een combinatie van meerdere foto's.
                    Maar mijn donkerste foto was nog iets te licht

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                      Seljalandsfoss ? Toch prachtig hoor om het eens vanuit dit standpunt te zien
                      Voor mij stoort die uitgebeten zon niet zo , zoiets is bijna onmogelijk om in 1 beeld vast te leggen , en ik vermoed dat een HDR bijna onmogelijk is vanaf een drone .
                      Seljalandsfoss idd. En tevens een schrijnend voorbeeld van wat massatoerisme in een recordtijd met een locatie kan doen.
                      @ Patrick betreffende HDR : het grootste deel van mijn weinige HDR'en heb ik gedaan uit de losse pols, dat een drone het in ideale omstandigheden ook kan verbaast me dus niet, temeer dat je vanop tamelijk grote afstanden werkt.

                      Comment


                      • #12
                        Bij de meeste drones kan je regenwoordig bracketing kiezen als modus. Mooi om deze waterfall (en ook gljufrafoss?) eens vanuit een ander perspectief te zien.

                        Comment

                        Working...
                        X