Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Carmen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Carmen

Nieuwe week , ander modelletje , more to come

Re: Carmen

En een mooie weer..!

Styling alweer eens wat anders

Ik heb enkel bedenkingen over de achtergrond, voor mijn gevoel is die te licht...het kasteel lijkt te baden in het zonlicht, waardoor het nogal flets overkomt in vergelijk met het goed uitgelichte model (die zelf dan weer in de schaduw staat zo te zien). Weet enkel niet of het met minder licht beter zou zijn..?
    Mijn objectieven zijn all round...

Comment

wel een leuke opname maar met een vraagje:
      waarom op zo,n mooie lokatie uitzoeken als je er zo weinig van laat zien?
      de lokatie is nu zelfs een storende factor geworden.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        wel een leuke opname maar met een vraagje:
        waarom op zo,n mooie lokatie uitzoeken als je er zo weinig van laat zien?
        de lokatie is nu zelfs een storende factor geworden.
        grt,bouk.
        Denk niet dat je de locatie nog als storend mag bestempelen ,is bijna weggeveegd door te diafragmeren.
        Als het mijn bedoeling was om de mooie locatie naar voren te brengen dan had ik dat wel anders aangepakt; hier is het nog altijd mijn model dat moet primeren boven de locatie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door awacs457 Bekijk bericht
          Denk niet dat je de locatie nog als storend mag bestempelen ,is bijna weggeveegd door te diafragmeren.
          yep...maar ik vind het nog onvoldoende.
          grt,bouk./
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
            En een mooie weer..!

Styling alweer eens wat anders

Ik heb enkel bedenkingen over de achtergrond, voor mijn gevoel is die te licht...het kasteel lijkt te baden in het zonlicht, waardoor het nogal flets overkomt in vergelijk met het goed uitgelichte model (die zelf dan weer in de schaduw staat zo te zien). Weet enkel niet of het met minder licht beter zou zijn..?
            Met een buitentemperatuur van 35 graden moet je keuzes maken , shooten of niet shooten..
            Het werd dus toch shooten en dan probeer ik mijn model altijd met de zon in tegenlicht of in schaduw te plaatsen.
            Die lichte achtergrond,tja dat heb je nu eenmaal met outdoorshoots he

Comment

Het heeft iets En de achtergrond stoort niet maar hij staat wel scheef en dat stoort mij wel.
              ::: Flickr :::

Comment

Met een buitentemperatuur van 35 graden moet je keuzes maken , shooten of niet shooten..
                Het werd dus toch shooten en dan probeer ik mijn model altijd met de zon in tegenlicht of in schaduw te plaatsen.
                Die lichte achtergrond,tja dat heb je nu eenmaal met outdoorshoots he
                als ik destijds goed opgelet heb bij een workshop strobisme heb ik onthouden dat je overdag (zelfs bij fel zonlicht) toch ervoor kunt zorgen dat de achtergrond overkomt alsof het donker is. maar ik kan de bal ook kompleet mis slaan hé
                EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
                https://sites.google.com/view/pdh65/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PDH65 Bekijk bericht
                  als ik destijds goed opgelet heb bij een workshop strobisme heb ik onthouden dat je overdag (zelfs bij fel zonlicht) toch ervoor kunt zorgen dat de achtergrond overkomt alsof het donker is. maar ik kan de bal ook kompleet mis slaan hé
                  Nee hoor, heb je goed. Als je flits gemeten op het model maar hoger is dan de achtergrond, dan zal die altijd donkerder zijn (achtergrond)
                  Dus bijv. F22 op model versus F11-16 achtergrond.

Echter met de keuze om achtergrond wazig te maken moet je voor een groot diafragma gaan... Bijv. F2.8-F5.6 (of kleiner in combi met flinke tele)
                  Maar in dat geval kun je de zon dus niet overpoweren, en zal deze altijd lichter zijn.

Het kan beide trouwens. Is een keuze van de fotograaf.

Vind het hier niet storen, en redelijk in balans (op de schaduwmuur na), maar ga wel met Bouk mee. Tis nu een erg rommelig geheel.
                  Model en styling zien er netjes uit , maar wederom niet spannend voor mij persoonlijk.
                  Groetjes, Jörgen
                  www.beautyshoot.nl

Comment

Goed opgelet in de wk! Ik heb er speciaal een hassy voor gekocht = iso 50 en flitsen tot 1/800 met een 2400W/sec is geen probleem meer = de achtergrond verdwijnt zelfs in het donker

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederik10en Bekijk bericht
                      Goed opgelet in de wk! Ik heb er speciaal een hassy voor gekocht = iso 50 en flitsen tot 1/800 met een 2400W/sec is geen probleem meer = de achtergrond verdwijnt zelfs in het donker
                      als een mens enkel daarvoor zoveel geld moet spenderen dan doe ik wel wat meer moeite. Anders ide fun en eraf hé

MadMax Re: Carmen

--------------------------------------------------------------------------------

Citaat:
                      Oorspronkelijk geplaatst door PDH65

Nee hoor, heb je goed. Als je flits gemeten op het model maar hoger is dan de achtergrond, dan zal die altijd donkerder zijn (achtergrond)
                      Dus bijv. F22 op model versus F11-16 achtergrond.

Echter met de keuze om achtergrond wazig te maken moet je voor een groot diafragma gaan... Bijv. F2.8-F5.6 (of kleiner in combi met flinke tele)
                      Maar in dat geval kun je de zon dus niet overpoweren, en zal deze altijd lichter zijn.

Het kan beide trouwens. Is een keuze van de fotograaf.

Vind het hier niet storen, en redelijk in balans (op de schaduwmuur na), maar ga wel met Bouk mee. Tis nu een erg rommelig geheel.
                      Model en styling zien er netjes uit , maar wederom niet spannend voor mij persoonlijk.
                      Bedankt voor de bevestigende uitleg
                      EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
                      https://sites.google.com/view/pdh65/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frederik10en Bekijk bericht
                        Ik flits met mijn canon tot 1/2000 als het moet en simpelweg met de flits op de camera ; geen ingewikkelde strobetoestanden die het geduld van je model op de proef stellen en haar spontanitiet om zeep helpt..

Comment

i love the girl amd the location difficult situation well resolved

Comment

Ik flits met mijn canon tot 1/2000 als het moet en simpelweg met de flits op de camera ; geen ingewikkelde strobetoestanden die het geduld van je model op de proef stellen en haar spontanitiet om zeep helpt..
                            We gaan platflitsen van het model nu toch niet gaan vergelijken met op een mooie manier extra licht toevoegen hé Noel
                            Ik heb er niks op tegen hoor, maar dat zijn appelen met citroenen vergelijken hé.

@Patrick : goed opgelet

@Jorgen : klein diafragma kan je omzeilen met ND filters

OT : niet slecht, maar zeker niets wat me van mijn stoel blaast.
                            Ik neem op een shoot dus wel mijn tijd vor mijn lichtsetup te bepalen.
                            Neem liever 10 deftige foto's op een dag dan 200 middelmatige modelfoto's al dan niet met spontaniteit. (goede modellen blijven correct poseren en hun werk doen en weten dat wachten tussen verschillende setup's er nu éénmaal bijhoort).

Grz. Peter
                            www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
                              @Jorgen : klein diafragma kan je omzeilen met ND filters
                              I know... is ook lekker werken met die dingen als je door de zoeker kijkt .. vooral als je zooi stops wilt knijpen
                              Groetjes, Jörgen
                              www.beautyshoot.nl

Comment

Working...
                              X