Nieuwe week , ander modelletje , more to come
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Carmen
Collapse
X
-
-
Re: Carmen
En een mooie weer..!
Styling alweer eens wat anders
Ik heb enkel bedenkingen over de achtergrond, voor mijn gevoel is die te licht...het kasteel lijkt te baden in het zonlicht, waardoor het nogal flets overkomt in vergelijk met het goed uitgelichte model (die zelf dan weer in de schaduw staat zo te zien). Weet enkel niet of het met minder licht beter zou zijn..?Mijn objectieven zijn all round...
-
wel een leuke opname maar met een vraagje:
waarom op zo,n mooie lokatie uitzoeken als je er zo weinig van laat zien?
de lokatie is nu zelfs een storende factor geworden.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk berichtwel een leuke opname maar met een vraagje:
waarom op zo,n mooie lokatie uitzoeken als je er zo weinig van laat zien?
de lokatie is nu zelfs een storende factor geworden.
grt,bouk.
Als het mijn bedoeling was om de mooie locatie naar voren te brengen dan had ik dat wel anders aangepakt; hier is het nog altijd mijn model dat moet primeren boven de locatie.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door awacs457 Bekijk berichtDenk niet dat je de locatie nog als storend mag bestempelen ,is bijna weggeveegd door te diafragmeren.
grt,bouk./wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk berichtEn een mooie weer..!
Styling alweer eens wat anders
Ik heb enkel bedenkingen over de achtergrond, voor mijn gevoel is die te licht...het kasteel lijkt te baden in het zonlicht, waardoor het nogal flets overkomt in vergelijk met het goed uitgelichte model (die zelf dan weer in de schaduw staat zo te zien). Weet enkel niet of het met minder licht beter zou zijn..?
Het werd dus toch shooten en dan probeer ik mijn model altijd met de zon in tegenlicht of in schaduw te plaatsen.
Die lichte achtergrond,tja dat heb je nu eenmaal met outdoorshoots he
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door awacs457 Bekijk berichtMet een buitentemperatuur van 35 graden moet je keuzes maken , shooten of niet shooten..
Het werd dus toch shooten en dan probeer ik mijn model altijd met de zon in tegenlicht of in schaduw te plaatsen.
Die lichte achtergrond,tja dat heb je nu eenmaal met outdoorshoots heEOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
https://sites.google.com/view/pdh65/
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PDH65 Bekijk berichtals ik destijds goed opgelet heb bij een workshop strobisme heb ik onthouden dat je overdag (zelfs bij fel zonlicht) toch ervoor kunt zorgen dat de achtergrond overkomt alsof het donker is. maar ik kan de bal ook kompleet mis slaan hé
Dus bijv. F22 op model versus F11-16 achtergrond.
Echter met de keuze om achtergrond wazig te maken moet je voor een groot diafragma gaan... Bijv. F2.8-F5.6 (of kleiner in combi met flinke tele)
Maar in dat geval kun je de zon dus niet overpoweren, en zal deze altijd lichter zijn.
Het kan beide trouwens. Is een keuze van de fotograaf.
Vind het hier niet storen, en redelijk in balans (op de schaduwmuur na), maar ga wel met Bouk mee. Tis nu een erg rommelig geheel.
Model en styling zien er netjes uit , maar wederom niet spannend voor mij persoonlijk.Groetjes, Jörgen
www.beautyshoot.nl
Comment
-
Goed opgelet in de wk! Ik heb er speciaal een hassy voor gekocht = iso 50 en flitsen tot 1/800 met een 2400W/sec is geen probleem meer = de achtergrond verdwijnt zelfs in het donker
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frederik10en Bekijk berichtGoed opgelet in de wk! Ik heb er speciaal een hassy voor gekocht = iso 50 en flitsen tot 1/800 met een 2400W/sec is geen probleem meer = de achtergrond verdwijnt zelfs in het donker
MadMax Re: Carmen
--------------------------------------------------------------------------------
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PDH65
als ik destijds goed opgelet heb bij een workshop strobisme heb ik onthouden dat je overdag (zelfs bij fel zonlicht) toch ervoor kunt zorgen dat de achtergrond overkomt alsof het donker is. maar ik kan de bal ook kompleet mis slaan hé
Nee hoor, heb je goed. Als je flits gemeten op het model maar hoger is dan de achtergrond, dan zal die altijd donkerder zijn (achtergrond)
Dus bijv. F22 op model versus F11-16 achtergrond.
Echter met de keuze om achtergrond wazig te maken moet je voor een groot diafragma gaan... Bijv. F2.8-F5.6 (of kleiner in combi met flinke tele)
Maar in dat geval kun je de zon dus niet overpoweren, en zal deze altijd lichter zijn.
Het kan beide trouwens. Is een keuze van de fotograaf.
Vind het hier niet storen, en redelijk in balans (op de schaduwmuur na), maar ga wel met Bouk mee. Tis nu een erg rommelig geheel.
Model en styling zien er netjes uit , maar wederom niet spannend voor mij persoonlijk.EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
https://sites.google.com/view/pdh65/
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frederik10en Bekijk berichtGoed opgelet in de wk! Ik heb er speciaal een hassy voor gekocht = iso 50 en flitsen tot 1/800 met een 2400W/sec is geen probleem meer = de achtergrond verdwijnt zelfs in het donker
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door awacs457 Bekijk berichtIk flits met mijn canon tot 1/2000 als het moet en simpelweg met de flits op de camera ; geen ingewikkelde strobetoestanden die het geduld van je model op de proef stellen en haar spontanitiet om zeep helpt..
Ik heb er niks op tegen hoor, maar dat zijn appelen met citroenen vergelijken hé.
@Patrick : goed opgelet
@Jorgen : klein diafragma kan je omzeilen met ND filters
OT : niet slecht, maar zeker niets wat me van mijn stoel blaast.
Ik neem op een shoot dus wel mijn tijd vor mijn lichtsetup te bepalen.
Neem liever 10 deftige foto's op een dag dan 200 middelmatige modelfoto's al dan niet met spontaniteit. (goede modellen blijven correct poseren en hun werk doen en weten dat wachten tussen verschillende setup's er nu éénmaal bijhoort).
Grz. Peter
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht@Jorgen : klein diafragma kan je omzeilen met ND filtersGroetjes, Jörgen
www.beautyshoot.nl
Comment
Comment