Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ze heeft het...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ze heeft het...

enerzijds, hier zitten veel amateur fotografen of hobbyisten (niet neerbuigend bedoeld) die constant commentaar hebben op PS.. dat is hun mening en hun goed recht, als je in dit forum post moet je maar tegen de commentaren kunnen.. showcase voor een reden. HEt enige nadeel is dat door het gros van de bezoekers hier de commentaren vaak op niks slagen Omdat ze het zelf gewoon niet kunnen? of niet met de tijd meegaan of simpelweg de interesse niet hebben om dit op te pikken. viscious circle... never ending story...

Anderzijds, on topic, ik persoonlijk heb al vele foto's van jou gezien en weet wel dat je de skills hebt.. maar dat er nu een markt voor is of "dit wordt nu eenmaal gedaan" (<-- gladmaken) wil niet zeggen dat het er niet over kan gaan. En ik persoonlijk denk dat deze foto er een beetje over is.. het "plastic barbie" effect zoals ze het hier zo mooi noemen lijkt gewoon te gemaakt in deze foto.. Ik weet niet hoe jij je eigen werk bekritiseert, maar zoek eventjes rond in de vogue's en elle's ect... en als je eerlijk bent zal je zien dat ze daar zelfs zo hard er niet over gaan
    De raad die ik zou geven, iets minder opvallend en minder hard.

edit: na nog eens te kijken, denk ik dat het zo hard opvalt omdat het gezicht zo clean en zuiver is en dat er veel losse haartjes zijn en het haar vrij slordig is.. dit maakt dat het nog extra opvalt denk ik.. Ik weet het niet, het is nog niet zo een slecht beeld.. who cares about te comments?
    Last edited by simonisme; 8 januari 2010, 09:27.
    poof

Comment

HEt enige nadeel is dat door het gros van de bezoekers hier de commentaren vaak op niks slagen Omdat ze het zelf gewoon niet kunnen? of niet met de tijd meegaan of simpelweg de interesse niet hebben om dit op te pikken.
      Hmmm. De rechter heeft gesproken?

Ten eerste zou ik zeggen: 't is niet omdat je een bepaalde skill niet onder de knie hebt, dat je daarom per definitie jaloerse slechte commentaren geeft. 't Is best mogelijk dat een bepaalde bewerking je gewoon niet ligt, en dat mag je dan toch wel zeggen denk ik. Zelf kan ik niet tekenen. Maar als ik nu iemands tekeningen niet mooi vind, is dat dan omdat ik jaloers ben? Bijlange niet, want er zijn zoveel tekeningen die ik wél mooi vind ...

Ten tweede: ik kan die PS nu toevallig wél. Maar ik vind het ook niet mooi. Slaat zeker nergens op als ik dat zeg ....? Of ben ik nu verplicht die bewerking steevast toe te passen om met de tijd mee te gaan?

If you always do what you always did, you will always get what you always got.
      www.sylviehuybrecht.be

Comment

Topfoto en afwerking, more of this please
        Het enige wat misschien wat wringt is de crop van het hoofd.

Enneuh, aan al de zageventen in dit topic en in andere topics van dit forumonderdeel:
        Nu is er EINDELIJK een forumonderdeel gekomen waar de PS-Wizards hun kunsten bot kunnen vieren in dit type fotografie, maar jullie blijven maar bezig.
        Kan het nu eens gedaan zijn?

Merci, dankuwel.
        Last edited by Vulture; 8 januari 2010, 09:54.

Comment

erg mooi, maar wel speciaal....
          beetje meer ruimte boven en het is best een toppertje!
          http://www.jvs-photography.be/

Comment

Mijn complimenten met de compositie en minitieuze uitwerking.
            Terwijl velen zich blindstaren op het barbiepop effect, onderschatten ze allicht hoe moeilijk het is om alle elementen in een mooie balans te krijgen. Dit is je mooi gelukt.
            Overigens lijkt mij dat deze foto op print zeker niet erger is dan wat je in veel boekjes gaat zien. Maar met de verkleining gaat altijd veel detail verloren (eeuwenoude discussie).
            Bij het juiste publiek kan deze foto allicht op de nodige wow reacties rekenen.
            Met de blik is voor mij niets mis. Maar als een prent zo minitieus is uitgewerkt, beginnen mensen natuurlijk te zoeken...
            Tot daar mijn positieve bemerkingen.

Daarnaast denk ik ook dat je het doet voor die wow reacties, maar daarin schuilt ook een groot gevaar.
            Zoals in een vorige post van jou met vóór PS en na PS versies is gebleken, steunt uw uitwerking erg op een minitieuze uitvoering van dodgen & burnen.
            Dit levert vaak heel flashy prentjes op.
            Ook anderen hebben hier vooral op dit effect een reputatie opgebouwd.

Het gevaar echter met dit 'makkelijke succes' is dat je het voortdurend toepast.
            Sommigen gaan het zelfs gaan toepassen in situaties waar het echt niet past.
            Het gevaar ontstaat dat je een 'one trick pony' wordt, dat je altijd hetzelfde truukje toepast en dat je altijd dezelfde foto brengt met slechts kleine variaties.
            Dit zie ik hier opnieuw gebeuren.....

Ik kan dit niet, maar steeds dezelfde truuk toepassen kan ik nog minder eigenlijk.
            In dit genre heb je nog weinig te leren, maar durf ook eens een onverkend gebied te betreden....

Comment

Mag ik jullie allemaal danken voor zowel negatieve als positieve reacties. Natuurlijk voor de ene ligt de plaat beter als voor de andere. Bij deze plaat heb ik met opzet de huid wat zachter gemaakt als wat ik normaal standaard doe. Zelf vond ik dat ie het wel kon hebben. Misschien om te vermelden dat bij verkleining er nog wel wat details verloren gaan, beoordeling zou meer tot zijn recht komen op werkelijk formaat.

Maar natuurlijk ieder zijn smaken en dat respecteer ik.

Verder hoor ik veel over de crop, dat het hoofd deels boven te veel is afgesneden.
              Zelf vond ik juist dat dit nu de plaat dat klein beetje extra geeft. Zonder die crop vond ik hem net wat minder hebben.

Thanks.
              | EOS 1D MarkIII | EOS 1Ds MarkIII | EOS 5D Mark II & WFT-E4|ELINCHROM STUDIO |
              | 24-70 mm f/2.8 L | 70-200 mm f/4 L IS |16-35 mm f/2.8 L II| 100-400 mm f/4.5 L IS|EF 2 X II|

Comment

Bij deze dan voor de liefhebbers van het orgineel...
                Ik heb niets te verbergen...

| EOS 1D MarkIII | EOS 1Ds MarkIII | EOS 5D Mark II & WFT-E4|ELINCHROM STUDIO |
                | 24-70 mm f/2.8 L | 70-200 mm f/4 L IS |16-35 mm f/2.8 L II| 100-400 mm f/4.5 L IS|EF 2 X II|

Comment

Geef mij maar de werkte...Meer flair..
                  Mvg, Pascal,Schoonspikke
                  Als je schiet..schiet dan raak!
                  500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sylvie Huybrecht Bekijk bericht
                    Hmmm. De rechter heeft gesproken?

Ten eerste zou ik zeggen: 't is niet omdat je een bepaalde skill niet onder de knie hebt, dat je daarom per definitie jaloerse slechte commentaren geeft. 't Is best mogelijk dat een bepaalde bewerking je gewoon niet ligt, en dat mag je dan toch wel zeggen denk ik. Zelf kan ik niet tekenen. Maar als ik nu iemands tekeningen niet mooi vind, is dat dan omdat ik jaloers ben? Bijlange niet, want er zijn zoveel tekeningen die ik wél mooi vind ...

Ten tweede: ik kan die PS nu toevallig wél. Maar ik vind het ook niet mooi. Slaat zeker nergens op als ik dat zeg ....? Of ben ik nu verplicht die bewerking steevast toe te passen om met de tijd mee te gaan?

amai gij voelt u nogal aangesproken...
                    Ge moet dat niet persoonlijk oppakken.. Dat is mijn mening over het gros van de comments die ik hier lees.. de meeste slagen op ni veel.. (ik baseer me niet alleen op dit topic, maar op dit forum) dit wil niet zeggen allemaal. Ben je dan jaloers? want daar heb ik ook niks over gezegd..
                    less drama more pictures please..

Oorspronkelijk geplaatst door Sylvie Huybrecht Bekijk bericht
                    Ten eerste zou ik zeggen: 't is niet omdat je een bepaalde skill niet onder de knie hebt, dat je daarom per definitie jaloerse slechte commentaren geeft.
                    En dit is nu net wel waar. (buiten het jaloerse dat maak jij er van)
                    Als je iets niet onder de knie hebt dat het nu fotografie, PS of whatever is en je gaat eventjes gaan commentaar geven op de technische kant van zaken dan ben je fout bezig. Dit gebeurd hier al te vaak en vaak ook onbewust of niet bedoeld.
                    Het stoort alleen als sommigen dit blijven doen terwijl ze er elke keer naast zitten. En ja zo zitten er hier enkelen.

Nogmaals.. mijn mening, niks persoonlijk op u.. maar het is zo.. forums als dit moeten er zijn, dit helpt beginners, sommigen kunnen hier veel leren van anderen, maar op gebied van commentaar slaagt dit vaak nergens op. Meestal gebaseerd op persoonlijke smaak en geen gefundeerde commentaren waar de TS iets aan heeft.

note: let hoe ik woorden als "soms", "meestal", "sommigen", "enkelen" gebruik... ik veralgemeen niet en dit is mijn mening so spare me the drama.
                    poof

Comment

Ik ken er niet veel van, maar ik zie wat ik zie.
                      En ik zie een super foto van een super model.
                      Voor mij is dat

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door simonisme Bekijk bericht
                        Meestal gebaseerd op persoonlijke smaak en geen gefundeerde commentaren
                        Heeft fotografie dan niks met smaak te maken? Technisch kan een beeld perfect uitgewerkt zijn, maar wanneer een technisch minder of niet onderlegd persoon dat beeld niet 'mooi' vindt, dan schiet al die technische kennis zijn doel helaas voorbij. En dan is het die persoon zijn/haar goed recht om die mening te uiten op een forum dat precies daarvoor bedoeld is.
                        Vergeet niet dat fotografie ook een doel heeft, en dat doel kan kan weliswaar zeer divers zijn, maar soms wordt er vergeten dat "technisch in orde" niet gelijk staat met "geslaagd beeld".

Omgekeerd idem: een beeld, een foto kan technisch 'fout' zijn, maar toch 'mooi', en daarom niet voor iedereen.

De foto is dit topic is technisch bijzonder goed uitgewerkt (bedankt aan de TS om het origineel te posten: zeer verhelderend!), maar ik vind het eindresultaat niet mooi. En daarmee uit ik geen kritiek op de kennis en de expertise van de TS, daarmee geef ik gewoon mijn mening, mijn gevoel. Niet meer en niet minder.

Gelukkig weet de TS in dit geval zowel positieve als negatieve commentaar naar waarde te schatten, en daar gaat het uiteindelijk om.

L.
                        http://lievendevlaminck.wordpress.com/

Comment

Ik vindet een schoon meiske, met of zonder gladde huid :-)
                          Portfolio, workshops & fotoreizen: www.bartheirweg.com - Beeldenbank: library.bartheirweg.com

Comment

Volgens mij heeft ze een snor ...
                            Laat nooit het goede u weerhouden het juiste te doen
                            - Isaac Asimov-

Comment

Ik vind het wel knap wat je gedaan hebt hoor!

maar ik vind het niet mooi...

je kan van een mindere foto geen top foto maken... het sijpelt er door...
                              zoals velen opgemerkt hebben is de blik van het meisje niet mooi

en ik die dacht dat het een visagie oefening was...

hoedje af voor je PS werk... maar ik blijf het niet mooi vinden
                              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vulture Bekijk bericht

Enneuh, aan al de zageventen in dit topic en in andere topics van dit forumonderdeel:
                                Nu is er EINDELIJK een forumonderdeel gekomen waar de PS-Wizards hun kunsten bot kunnen vieren in dit type fotografie, maar jullie blijven maar bezig.
                                Kan het nu eens gedaan zijn?

Merci, dankuwel.
                                Sommige mensen hebben zo'n behoefte aan hokjes

Comment

Working...
                                X