Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bathing In Bokeh

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bathing In Bokeh

Oorspronkelijk geplaatst door Ex-Pelle Bekijk bericht
    @ Caleido:

Alstublieft man, waar lul jij eigenlijk over?
    400 ISO met een Canon EOS-1Ds Mark II ? En dit is volgens jou 'over de limiet' of wat?
    Euh.. nee. Ik zeg nergens dat het over de limiet is. Probeer toch beetje je fantasie in toom te houden.

Ja inderdaad, 100 ISO met een tragere sluitertijd zou "in theorie" beter geweest zijn,
    Bravo, is dat nu zo moeilijk om eindelijk eens voluit te typen? Moet ik daar echt eerst 3x op reageren en uitleggen? Moet je daar eerst zo dramatisch tegen af steken en aangevallen voelen?

...maar denk je nu werkelijk dat het verschil zo groot zou geweest zijn?Niet dus, toch zeker niet met zo'n camera.
    Is niet relevant, om welke camera het gaat. Basics van belichting kan je in elke situatie toepassen...
    Maar jij mag gerust jouw 1Ds II laten staan op ISO 400 tijdens studio en fotoshoots, het is een vrij land.

In theorie, en op forums, ben jij waarschijnlijk een top-fotograaf maar ik denk niet dat ik nog veel tijd aan jou ga verkwisten om je te confronteren met de praktijk van je onkunde.
    Gezellig. Je schijnt mij al helemaal te kennen (op meerdere fora zelf! Terwijl ik alleen op BD zit.) en omdat ik hier zeg dat ISO 400 niet helemaal nodig was - je geeft mij zelf gelijk drie zinnen hierboven - ben ik onkundig.

Dus had ik dezelfde foto genomen op ISO 100 ipv ISO 400, dan was ik een mindere fotograaf dan de TS en compleet in de fout.

Grappig ben je wel. En beetje gefrustreerd precies.

Comment

Ofwel heeft de lans wat last van Front-focus ofwel is er niet op de ogen scherpgesteld maar op iets ervoor (schouder misschien).
      Dit omdat de haren achter al onscherp worden en de schouder vooraan nog scherp is.
      Op zich niks mis mee natuurlijk, maar geeft een ietwat vervreemdende DOF overgang.

Foto met een extreme DOF en een mooie Bokeh
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Caleido, weet je wat? Je hebt gelijk.
        En in feite is het te belachelijk voor woorden dat ik mij hier zo laat in gaan.
        Wat maakt het ook uit of ik hier nu mijn gelijk haal of niet?
        Niks toch?

400 ISO hoefde niet, zelfs al is daar op de foto (door de prima kwaliteiten van de camera op dit vlak) totaal niks van te merken.
        Zelfs al zie je er niks van, zelfs niet bij een eventuele super-uitvergroting, dan nog was die 400 ISO niet echt nodig.
        Zelfs al stond de camera per ongeluk op die ietwat hogere ISO-stand, zelfs al is het verlies in IQ hierdoor enkel theorie, dan nog is die 400 ISO niet echt goed te praten.
        Jou verwijten dat je onkundig bent omdat je die 'niet-zo-ideale-camera-instelling' lichtjes in twijfel trekt is dan ook een beetje te ver doorgedraafd van mij. Waarvoor mijn excuses.

Maar soms is het sterker dan mezelf en laat ik me in dergelijke onnozele onenigheden meesleuren.

Comment

Jou verwijten dat je onkundig bent omdat je die 'niet-zo-ideale-camera-instelling' lichtjes in twijfel trekt is dan ook een beetje te ver doorgedraafd van mij. Waarvoor mijn excuses.
          Maar soms is het sterker dan mezelf en laat ik me in dergelijke onnozele onenigheden meesleuren.

Ik denk dat wij daar allemaal wel eens last van hebben
          Groetjes, Jörgen
          www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bandanna Bekijk bericht
            haha heerlijk

iso euhm gewoon we leven in een vrije wereld
            sluitertijd euhm gewoon we leven in een vrije wereld

wat is er mis met proberen en experimenteren? de perfecte foto BESTAAT DIE???
            en welke settings zou die dan hebben misschien wel ISO 2.000.000 en sluitertijd 6u 3min 23sec??? wat een hoop zever

't resultaat telt, niet de settings . Wat een bende regelmannen
            Conclusie: een foto zal mooier zijn als "de regels" gevolgd worden??? goed om te weten.
            (niets persoonlijk sjonnie)

Groeten
            J
            ze zullen hier wel allemaal hun waarheid hebben , maar het doel is nog altijd een goede foto neerzetten, als je bv niet zou weten hoe je de beginselen van de fotographie moet beheersen, dan komt dat tot uiting op de volgende foto's die je maakt , maar het moet niet altijd volgens het boekje hoor, als je bv met een tele trekt en je gebruikt 400iso en 2.8 en bv 1:1000 dan zit je goed kwa beweegingsonscherpte, je kan op vele manieren een zelfde foto nemen, en die discussie's hebben ook hun nut, je kan er altijd wat van opsteken, of het zou moeten zijn dat je al alles weet , kan ook

Comment

aan het toetsenbord is het altijd makkelijker dan achter de camera net zoals aan de toog. hoe dan ook hij staat toch maar FERM in hall of fame

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
                aan het toetsenbord is het altijd makkelijker dan achter de camera net zoals aan de toog. hoe dan ook hij staat toch maar FERM in hall of fame
                Ook mijn mening!
                Jongens toch ... als de TS er de exifs niet had bijgezet, zou er dan ook 3 pagina's over gezeverd worden?? 'k Denk het niet!

Foto is en blijft geweldig wat mij betreft ... de HOF meer dan waard!
                Canon 1Ds Mark III ~ Canon 1D Mark III ~ 17-40 f4 L ~ 24 f1.4 L ~ 35 f1.4 L ~ 85 f1.2 L ~ 70-200 f2.8 L IS ~ 100-400 L IS ~ 1000W Bowensflits ~ hoop strobist-materiaal
                http://www.eSVee.be/ | http://www.flickr.com/ | http://www.apertura.be/

Comment

EXIF vermelden in showcase kan ernstige gevolgen hebben. Gewoon niet doen

'k Vind het een mooie foto
                  Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

Prachtige plaat

Bangelijk hoe deze lens & de fotograaf dat in beeld brengt.
                    Canon EOS 5D met 3KG glas
                    https://reisforum.net

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                      Ik kies voor de rationele en technische uitleg, zoals ik die hierboven heb geciteerd uit de cursus fotografie van Leon Volders
                      Dat het kunnen maken of geven van een cursus fotografie nog geen garantie is voor het bezitten van theoretische kennis op dat gebied moge wel blijken uit #10.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                        Dat het kunnen maken of geven van een cursus fotografie nog geen garantie is voor het bezitten van theoretische kennis op dat gebied moge wel blijken uit #10.
                        Theoretische kennis hebben er hier anders wel genoeg.

Ik denk dat je misschien praktische of relevante kennis bedoeld?
                        Zoals "bokeh" niet echt rationeel en technisch valt te beoordelen?

Je haalt trouwens iemand aan die compleet de bal misslaat om een ander zijn "zogezegde" onkunde aan te tonen. Wat zegt dit over jezelf eigenlijk?

(En voor alle duidelijkheid, jij hebt hier wel de eerste steen geworpen hé).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door leonbidon Bekijk bericht
                          Theoretische kennis hebben er hier anders wel genoeg.

Ik denk dat je misschien praktische of relevante kennis bedoeld?
                          Als ik praktische of relevante kennis bedoel dan schrijf ik praktische of relevante kennis. Als ik theoretische kennis bedoel, dan ... (mag je zelf raden en aanvullen).

Zoals "bokeh" niet echt rationeel en technisch valt te beoordelen?
                          Is dat een vraag? Aan wie?

Je haalt trouwens iemand aan die compleet de bal misslaat om een ander zijn "zogezegde" onkunde aan te tonen.
                          Nee, dan begrijp je me denk ik verkeerd. Ik zeg alleen dat de kennis van die tweede persoon misschien wel met een korreltje zout genomen moet worden...

Wat zegt dit over jezelf eigenlijk?
                          Geen idee. Dat ik het wat dat betreft denk beter te weten? Dat zou zomaar kunnen, ja.

(En voor alle duidelijkheid, jij hebt hier wel de eerste steen geworpen hé).
                          Ach kom, meer dan 70 posts in deze thread en de eerste steen is van mij?

Comment

Zijn we weer begonnen?

Ik hoor hier teveel "bla bla" en te weinig "click click"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                              Ik hoor hier teveel "bla bla" en te weinig "click click"
                              Dan moet je eens hier komen luisteren. Mijn toetsenbord klikt bij elke aanslag.

Comment

Geen slechte foto, maar waarom die nou in de HoF terecht komt is me een groot raadsel...
                                Henk
                                Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                                (BD1383NL)

Comment

Working...
                                X