Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Net als blijkbaar nog een paar, heb ik er ook principieel problemen mee. Om verschillende redenen. Maar het verontrust mij wel dat we in de minderheid zijn. Klinkt misschien belachelijk, maar probeer het eens niet als fotograaf te bekijken, maar als vader of moeder.
Je gebruikt gewoon geen meisjes van 14jaar om een erotisch beeld of sfeer te creëren. En kom aub niet af dat het erotisch/sensueel aspect niet de bedoeling was, of nog erger, dat het de schuld is van wat er in het hoofd van de kijker afspeelt.
Want dit is géén functioneel naakt, verre van. Ik denk niet dat voor dit beeld per se een 14 jarige nodig was. Er lopen heus nog wel andere enthousiaste modellen rond.
En ja, puur technisch is dit geen naakt, er is geen tepel, er is geen borst. Maar de sfeer en de suggestie is er wel. En dat vind ik ongepast.
En dat ze er op foto veel ouder uit ziet is al helemaal irrelevant.
Ze mag nog goed gecoacht worden door ouders etc.. als ze al op 14jarige leeftijd topless staat, wat brengt de toekomst dan?
Er is een grens en dit is erover vind ik persoonlijk. En denk dat de wet daar ook een grens trekt. Morele principes staan boven mooie beelden en mooie belichting.
Trebs: Ik ben het niet vaak met u eens, maar daar reageer ik dan niet op. In dit geval ben ik het er helemaal mee eens! Waarom moet een kind, want sorry dat is het wel degelijk nog, van 14 jaar half naakt op de foto gaan staan.
Ik heb helemaal niets tegen naakt fotografie, modelfotografie... allemaal prima, maar hou het gezond aub!
Wat de foto's betreft, die vind ik wel heel mooi gemaak! Zeker 1 en 2. Zeker goed werk, maar het was nog beter geweest ware het ....
Ze mag nog goed gecoacht worden door ouders etc.. als ze al op 14jarige leeftijd topless staat, wat brengt de toekomst dan?
Vergeet ook niet dat veel ouders hun kind proberen te "pushen" zelfs als ze nog amper op de jonge beentjes kunnen staan. Sommige ouders verdienen straf om hun kind(eren) op onmenselijke manier bepaalde levenswijzen op te leggen in sport, modellen, zang en dans, presentatie, beauty contests, etc...
Heel wat van die vroegrijpe kinderen worden snel overrijp met alle nare gevolgen vandien.
Laat kinderen toch kind zijn zolang ze kunnen a.u.b.
Net als blijkbaar nog een paar, heb ik er ook principieel problemen mee. Om verschillende redenen. Maar het verontrust mij wel dat we in de minderheid zijn. Klinkt misschien belachelijk, maar probeer het eens niet als fotograaf te bekijken, maar als vader of moeder.
Je gebruikt gewoon geen meisjes van 14jaar om een erotisch beeld of sfeer te creëren. En kom aub niet af dat het erotisch/sensueel aspect niet de bedoeling was, of nog erger, dat het de schuld is van wat er in het hoofd van de kijker afspeelt.
Want dit is géén functioneel naakt, verre van. Ik denk niet dat voor dit beeld per se een 14 jarige nodig was. Er lopen heus nog wel andere enthousiaste modellen rond.
En ja, puur technisch is dit geen naakt, er is geen tepel, er is geen borst. Maar de sfeer en de suggestie is er wel. En dat vind ik ongepast.
En dat ze er op foto veel ouder uit ziet is al helemaal irrelevant.
Er is een grens en dit is erover vind ik persoonlijk. En denk dat de wet daar ook een grens trekt. Morele principes staan boven mooie beelden en mooie belichting.
Ik wou geen standpunt innemen omdat het zo verdomd complex is, maar ik denk dat Caleido perfect verwoordt wat ik in principe wou neerpennen. Ben ook vader van een 14-jarige en sluit me aan bij hetgeen Trebs al zei.
Neemt niet weg dat het toch knappe beelden zijn op die minpuntjes na
My S3 was so slow I went to the hospital to take new baby pictures, the buffer cleared just in time for her wedding pictures.
Mooi model en wat mij betreft platen die echt mogen gezien worden.
Mooi gedaan, ook visa en belichting spreken me hard aan
Off-topic (of zullen we zeggen ander topic) :
Zelf zou ik me nooit wagen aan het fotograferen van minderjarigen op deze manier.
Je moet hier echt waar niet licht over gaan hoor.
Dit valt zuiver onder de wetgeving van het Burgerlijk Wetboek artikels 379 en volgende...
Handtekening of niet, dit is een strafbaar feit...
Sluit mij aan bij de bezorgde vaders (en moeders) hier.
Naakt is er niet te zien, maar het erotische is wel zeer suggestief aanwezig.
Toestemming van de ouders of niet, ik zou het zeker nooit wagen.
........ze heeft daar nooit topless gestaan, ze had ten alle tijden een wit truitje voor haar, OOK op de foto. Dat weggewerkt is...
Oddly, this editing away of clothes to make her seem topless scares me even more.
I'm just filled with a cold chill that BD don't have better guidelines here, especially when you consider BD was started and probably is still run by a lot of people who work the education system.
Thank god we as Europeans have more open minds than in lots of other parts of the world, but I'd much rather keep on the side of caution than provoke problems like exposing a child on a public forum like this. The knock-on effects can be damaging to all parties.
Oddly, this editing away of clothes to make her seem topless scares me even more.
I'm just filled with a cold chill that BD don't have better guidelines here, especially when you consider BD was started and probably is still run by a lot of people who work the education system.
Thank god we as Europeans have more open minds than in lots of other parts of the world, but I'd much rather keep on the side of caution than provoke problems like exposing a child on a public forum like this. The knock-on effects can be damaging to all parties.
vooral eens met de zin beginnend met het woord, Oddly.....
voor de rest van je verhaal, als reeds door mij aangehaald, heeft BD hier duidelijke richtlijnen voor.
grt,bouk.
er is ook maar niks te zien op deze foto's.. absoluut niks.. als je dit iets of wat erotisch vind dan heb ik toch een beetje medelijden met je..
Op het eerste zicht dacht ik ook.. gewaagd van de fotograaf.. maar zoals hij al zei.. ze had ten alle tijden een wit truitje aan.. bij foto 2 bv. is het perfect mogelijk.. het is zijn gewoon blote schouders..
foto1 daartegen heeft hij dan blijkbaar geshopt? wel nice work..
En er is absoluut niks te zien...
In ons Belgenlandje word alles altijd zo ongelooflijk gedramatiseerd.. we zijn goed op weg de USA te volgen op dat gebied..
Comment