Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afgelikte barbie - 1 (+update)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Afgelikte barbie - 1

Oorspronkelijk geplaatst door Farah Bekijk bericht
    Dat zou ik nu eens verschrikkelijk vinden, zie. :-) MadMax trekt érg mooie en perfect afgewerkte foto's. Veel mensen hier op dit forum, waaronder ik, kijken naar hem op. Ik ben altijd benieuwd naar zijn nieuwe werkjes. Ik vind het trouwens heel fijn dat hij ook de foto's van de beginners wil becommentariëren.
    helemaal met je comment eens hoor, maar kijk eens voor de aardigheid naar TS zijn landschapjes, die mogen er toch ook zijn.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik begrijp je voor de volle 100%, ik maak hetzelfde mee !

Alleen heb ik geen problemen met iemand die mijn beeldjes afgelikte barbie's noemt, door de jaren op BD ben ik ongevoelig geworden voor commentaar.
      Ook in het echte leven met afdrukken op 30 X 45 cm krijg ik deze reactie's.

Alleen krijg ik ze van fotografen die nog in het analoge tijdperk verkeren en hun modellen geen afgelikte afdrukken aanbieden, ze kunnen slechts de realiteit aanbieden, en onze modellen willen beter zijn op de foto dan in het echt. Dat dit fake is weet iedereen, maar het is nu eenmaal de tijd.
      Ik schreef hier al meermaals "ik toon de beelden die ik wil tonen", en daar moeten ze het mee doen, simpel als dat, wat ze der van vinden is hun probleem. We werken toch voor ons genoegen en het genoegen van onze modellen, zolang we daar erkenning vinden zijn we geslaagd in ons doel.

Ik weet van mezelf dat ik harde commentaar geeft op banale beelden die er teveel verschijnen op het forum. Nu kan ik der ook aan voorbij gaan en geen reactie meer posten, wat ik misschien in de toekomst ga doen. Maar ik vind dat de meeste veel te vlug tevreden zijn met het resultaat, en ze de lat niet hoog genoeg leggen van in het begin.

ik kreeg in mijn beginperiode (en dat is van héél lang voor dat het internet der was) ook harde commentaar op mijn pogingen, in de club in het bijzijn van alle aanwezige leden werden er vaak foto's verscheurd in de vuilbak geworden door onze voorzitter, zijn we der van dood gegaan, nee we hieden vol en we maakten beter werk.

Nu is er die tendens " breek toch het werk niet af " Zijn we dan allemaal softies, die gaan bleiten bij hun lief of vriend als er op BD ne Pipo is die hun foto nie goed vindt . Nee toch .... dat alles dan nog is van naaldje tot draadje moet worden uitgelegd wat er fout is,en wat het in het vervolg moet zijn is onbegonnen werk om bij ieder commentaar te doen.

Ze doen zelf niks, ze zitten op hun luie krent en vragen hoe moet ik het doen..., Welke lens moet ik gebruiken, Mijn flitser gaat niet tot aan de linkeroever hoe komt dat.

Als ze een meer zoekende geest hadden zouden ze zelf voor veel problemen een oplossing vinden!

Aan de andere kant help ik graag collega's fotografen ook in praktijk, maar die heb ik zelf uitgekozen en die zijn waard van der moeite voor te doen. Dat is iets dat moet je verdienen, dat krijg je niet kado door zomaar op een forum te vertroeven en der wat vraagjes te stellen.

MVG, Jeff
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
        Ik vind het fake en vrouwonvriendelijk en het is een spijtige trend, dat op lange termijn gaat betekenen dat iedereen via plastische chirurgie gaat lijken zoals de gephotoshopte vrouwen op de cover van de Cosmo
        Ik denk dat dit zowiezo een eeuwige discussie blijft. Barbie-foto's of naturel? Via dit forum heb ik nog meer geleerd/gezien hoe foto's 'mooi' kunnen gemaakt worden, een barbielook kunnnen krijgen of een idyllisch landschap kunnen worden. Leve Photoshop zou ik zeggen. En hopelijk zijn vrouwen/mannen zich daarvan bewust als ze in de boekjes kijken. Ik alvast wel, nog meer dan vroeger dankzij BD-Forum.

@ MadMax: Echt chapeau zenne.. tot 3 uren om een foto te shoppen + alle voorafgaande werk. Je foto zelf: knappe Barbie-look
        Al doende leert men...

Flickr

Comment

Het doet beetje pijn als men ziet hoeveel werk je daarin insteekt, en dat het alles nadien afgeschilderd wordt als 'afgelikte barbies'. Wat nog erger is, dat je niet eens zoveel photoshopt en dan die verwijten toch krijgt. Beetje niet eerlijk...

Comment

Maar lieve kinderen toch, er kan toch geen discussie zijn

Het is toch niet omdat je tot een ander kamp behoort, dat je geen respect kan hebben voor het werk van de ander. Meer nog : het is toch niet omdat de wereld van de modellen mijn wereld niet is, dat ik niet kan genieten van de prachtige, met veel passie gemaakte foto's. Het is toch niet omdat ik een gedreven voetballer ben, dat ik geen mateloze bewondering mag hebben voor de martelgang van de wielrenner ?

Heel vreemd toch ? "Wie niet mét ons is, is tegen ons !" Dat ondervind ik de laatste jaren heel veel... Het is toch niet omdat ik met iemand niet akkoord ga, dat ik niet naast hem kan lopen ?

Vreemd
            Greetz, Kariboe

P.S. Ik ben geen voetballer hoor, verre van
            Want tot die wereld wil ik zeker niet behoren...
            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Ik begrijp volledig dat dit soort fotografie enorm veel eist en heb daar enorm respect voor maar het is een keuze die jezelf maakt.

Maar datzelfde geldt voor iemand die uren in een ijskoude omgeving stil en verscholen zit te wachten op dan ene vogeltje of iemand die uren stapt in het ongerepte om die zonsopgang vanop een berg te kunnen vastleggen.

elke foto verdient een respons en ik begrijp dat uren werk in voorbereiding , de foto zelf en de nabewerking soms niet in verhouding staan met een reactie als "mooie reeks"
              mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
              D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

Als je brak van de sjoet thuiskomt, een fles wijn achterover giet en om 3 uur 's nachts nog een plaat post, heb je de volgende ochtend zoiets van: .. hmm.. laat ik de tekst maar weghalen. Niet wetende dat er meteen als zoveel reacties staan en quote's. Grrrr
                Maar aan de andere kant liep dit me al een hele poos achterna, dus laat ik het maar staan.

@Peekaa: heel wijs kerel.. heel wijs gesproken En dan ook nog een quote plaatsen..... tsssss.

@Devid: Ik weet er alles van hoor. Ben ook wel eens met bevroren tenen thuisgekomen om die ene specht op de plaat te krijgen hier in het bos

@Iedereen: nogmaals... ik was teut. Lees er even met een kleine korrel zout overheen. Thanks voor de tips mbt het fotoshoppen, daar ga ik even aan werken.
                Dit was trouwens vrij werk, geen opdracht, dus als het handje in de weg zit.. jammer dan

Wat het meest frustrerende is, is dat ik het soepwerk nog niet volledig onder controle heb. Je wil zo graag het perfecte plaatje maken en dan mis je nog steeds die ervaring van de profsssss... grrrrrrrr
                Groetjes, Jörgen
                www.beautyshoot.nl

Comment

Mannekens, en vrouwkes,

laat ons eerst even duidelijk voor op stellen, dat smaken verschillen. Dit is iets waar je niet om heen kunt.

Dus een opnamen objectief bekijken is uiteraard zeer moeilijk. Want ik denk dat sommigen hun eerste inbreng is, of ze die foto nu mooi vinden of niet.
                  En dan pas de kwaliteit van de opname gaan bekijken. Spreek me uiteraard tegen als het niet zo is.
                  Bvb een opnamen waar op een model een ongemakkelijke of onnatuurlijke pose aan neemt is voor mij persoonlijk geen mooie foto. ...... Maar dit betekent niet dat het een slechte opname is. Want het model en de fotograaf gaan in 99% van de gevalen hun best gedaan hebben. Belichting, scherpte waar het moet scherp zijn, onscherp waar het moet onscherp zijn, enz... . Ik bedoel maar, neem de geposte foto, als je nu de kleur van het model haar lingerie niet bevalt, ja so what, dit is best mogelijk. Maar is de opname slecht omdat de kleur iemand niet bevalt ???

Dit is een verkeerde instelling. De foto moet kwaliteit hebben. je kan een foto lelijk vinden. Maar toch een goeie foto. Omgekeerd ook, bvb een slechte opname van een mooi onderwerp, dan kan je zeggen jammer, onscherp, overbelicht of iets onderbelicht. Maar het blijft een mooie opname.

Nog een puntje over photoshop en dergelijke, alléz de software is er. Wat is er mis mee om die te gebruiken. Ook al vind je dat sommigen het misbruiken??? So what ??

Wat betreft het digitale of analoge werk. Wel iemand die nu nog niet overgeschakeld is naar digitaal, ja die loopt toch hopeloos achter. En die mens weet echt niet wat hij of zij mist. Die mensen hebben al veel fotoplezier gemist.
                  En verloren tijd, kan men nooit meer inhalen, jammer genoeg, maar dit is zo.

Greetzzz Kriss
                  www.kris-sinnaeve.be

Comment

ik was teut
                    en nog zo goed nederlands tikken
                    hopelijk nu geen kater
                    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
                    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

[QUOTE=MadMax;1717947@Iedereen: nogmaals... [/QUOTE]

Dat verklaart het eea.

Zag je er 2 modellen op die foto? Voor de prijs van 1 dan.

Karel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                        Nee hoor, wil alleen maar aangeven dat modelfotografie in de studio meer is dan een afgelikte Barbie.
                        Of bedoelde je wat anders?

Maar een kleine kijk, zo af en toe, achter de schermen van de studiofotograaf zou niet misstaan denk ik zo.
                        Keep up the good work
                        Al doende leert men...

Flickr

Comment

@ Madmax

Ik denk, dat het gevoel dat je beschrijft, opgaat voor de meerderheid van de studiofotografen die glamour -of modeplaten schieten.
                          BD0808BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Peekaa Bekijk bericht
                            Dat verklaart het eea.

Zag je er 2 modellen op die foto? Voor de prijs van 1 dan.

Karel
                            Gelukkig komen ze allemaal gratis naar me toe

@Devid: Zo brak als een deur en een dijk van een kater. #@!$!@

@Bram: Ik heb even jouw punten gecorrigeerd. Zo beter?
                            En ps.. je hebt er verdomd goed kijk op. Kun je niet wat vaker langs komen?

@Caleido: Er zit niet teveel rood in hoor.
                            Groetjes, Jörgen
                            www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                              Als je brak van de sjoet thuiskomt, een fles wijn achterover giet..
                              Nu we het toch over wijn hebben, het is niet omdat een bepaalde fles wijn je smaak niet is, dat het slechte wijn is. Zeg dan niet "ik vind de wijn slecht", maar "de wijn is mijn smaak niet".

De foto's van MadMax zijn wel mijn smaak, en ik vind de kwaliteit goed! Ik waardeer ook steeds de positieve commentaren van je in het forum. Hier kunnen sommigen nog wat van leren. Om het met de woorden van Nena te zeggen Keep up the good work
                              Nikon D8x - Nikkor 12-1000 F1.4 en twee medewerkers om alles te dragen

Comment

Beste Mad,

dit is natuurlijk ergerlijk:
                                De shoot begint om 13.00 terwijl je normaal gesproken om 11.00 begint.
                                Je hebt een gezin.... eten.... 18.00? Nee dus... het loopt uit
                                19.00?

Maar ik herinner me de tijden dat ik aan studiofotografie deed, en dat was een picknick in vergelijking met wat ik nu om den brode doe (concertfotografie): 35 tot 40° werktemperatuur, 3 tot 4 uren als een razende derwish rondpringen OF in 30 seconden moeten opstellen, 100 foto's maken en terug opkrassen, publiek dat tegen je staat aan te schurken en geen millimeter wil wijken, 120 dB geluidsniveau, licht dat constant verandert en dat je nooit in de hand hebt, modellen die nooit doen wat je wilt en stuk voor stuk aan ADHD lijden (behalve Helmut Lotti, Wally en co.); een massa compactjes en gsm's die omhoog worden gestoken, natuurlijk net voor je lens; natbezweet de vrieskou in en weer twee weken verkouden, lenzen wisselen in de stoffigste atmosfeer die er bestaat en dus sensor vol dikke bollen; en dat alles op de tast want in het donker, terwijl je nog net in fel licht hebt gekeken. Twee kilo kwijt per concert,... Nee, als ik eens wil relaxen, dan kruip ik in een studio.

Comment

Working...
                                X