Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afgelikte barbie - 1 (+update)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Afgelikte barbie - 1 (+update)

    Zelf ben ik erg slecht in commentaar geven op foto's. Ik heb meestal iets van, dit vind ik goed of dit vind ik slecht. Het moeilijkste is dan, om een zinnige uitleg te geven waarom je dat vind.

    Om dan nog eens commentaar te geven aan iemand waar je zelf naar opkijkt, das nog moeilijker.

    Bij ieder beeld dat ik van jou bekijk denk ik steeds weer. Wat is dat toch perfect uitgelicht, tis precies gemilimetreerd!

    Laat ze maar zeggen dat het "barbie's" zijn, iemand met kennis van zaken zal dat niet zomaar gaan beoordelen en zien welk werk er in zo een opname gekropen is.

    Comment


    • #47
      Re: Afgelikte barbie - 1 (+update)

      Madmax, het leven van een perfectionist is soms geen pretje.
      Geen bal aantrekken van negatieve (jaloerse?) comments, gewoon platen blijven nemen, blijven posten. Beste respons komt waarschijnlijk toch van de modellen zelf hoop ik?
      Mooie meid en weer typische madmaxstijlfoto
      Website http://www.kristofpattyn.be

      a lotta canonstuff

      Comment


      • #48
        Re: Afgelikte barbie - 1 (+update)

        Zonder mij uit te spreken over het feit of ik de foto goed vind of niet, ben ik van mening dat het helemaal niets uitmaakt hoeveel werk je in een foto hebt gestoken. Vindt iemand 'm goed, dan vindt die persoon 'm goed. Vindt die 'm niet goed, dan is het ook maar zo. Ik vind niet dat mensen in hun achterhoofd moeten houden "dit heeft toch heel veel werk en energie gekost" bij hun beoordeling van de foto.

        Wel vind ik dat mensen sowieso respect mogen tonen. En wanneer ze een foto niet goed vinden, mogen ze dat op een respectvolle en onderbouwde manier zeggen. Maar dat heeft niets te maken met de hoeveelheid werk.

        Just my 2 cents...
        www.focusfotografie.be
        www.facebook.com/eviwilmus

        Comment


        • #49
          Re: Afgelikte barbie - 1 (+update)

          Ik denk dat het ondertussen wel duidelijk is door de vele reacties dat je een prima fotograaf bent, en dat velen (oa op BD) blij zijn met iemand zoals jou, van wie ze nog veel kunnen leren.
          En inderdaad, als je een foto post en je krijgt een hoop 'blabla-kritiek' waar je niets aan hebt, kan ik me heel goed voorstellen dat je hier gefrustreerd van wordt. Probeer er een beetje overheen te lezen, en haal enkel DIE punten eruit waar je mee eens bent over 'wat beter kan'.
          Weet dat anderen het je vaak niet gunnen, jaloers zijn of dat ze denken dat ze beter zijn terwijl dat vaak helemaal niet zo is. En dan, niet te vergeten, zijn er ook nog gewoon dommeriken. Tja MadMax, hen kan je het moeilijk kwalijk nemen hè...

          Van mij mag je in ieder geval blijven, want ik vind het zaaaalig om naar je plaatjes te kijken!

          En als ik 1 miniscuul detail mag toevoegen over wat ik persoonlijk zou veranderen aan de foto (durf bijna geen kritiek te geven want ik ben zelf nog maar pas bezig met mijn opleiding ): haar been in de rechter hoek beneden zou ik wat lichter maken.

          Groeten,

          Mignonne
          Canon EOS 40D body; EF-S 17-85mm; EF 50mm 1.8; EF 70-200mm L IS USM; Speedlite 580EX II

          Comment


          • #50
            Re: Afgelikte barbie - 1 (+update)

            Oorspronkelijk geplaatst door Evi Wilmus Bekijk bericht
            Zonder mij uit te spreken over het feit of ik de foto goed vind of niet, ben ik van mening dat het helemaal niets uitmaakt hoeveel werk je in een foto hebt gestoken. Vindt iemand 'm goed, dan vindt die persoon 'm goed. Vindt die 'm niet goed, dan is het ook maar zo. Ik vind niet dat mensen in hun achterhoofd moeten houden "dit heeft toch heel veel werk en energie gekost" bij hun beoordeling van de foto.
            Je raakt de spijker op zijn kop.. (en ik HEB spijkers in mijn kop momenteel )
            Zelfs een snap kan soms vele male mooier zijn dan een foto waar een dag werk in heeft gezeten. Helemaal waar.

            Wil nogmaals even aanhalen dat dit epistel gebeurd is onder het genot van een liter 'chateau de la hoofdpijn' en heb hier en daar spijt dat ik toch mensen geraakt schijn te hebben, gezien de pb'tjes die ik krijg. Mijn excuus daarvoor. Ik bedoel dit namelijk niet persoonlijk op de man gericht, maar meer in het algemeen, en eigenlijk helemaal niet op mijn werk, want ik heb over respons niet te klagen

            Heb bewoon respect voor andermans werk. Meer vraag ik niet.
            Groetjes, Jörgen
            www.beautyshoot.nl

            Comment


            • #51
              Re: Afgelikte barbie - 1 (+update)

              Euh... ik begin er stillekes aan te denken om mij ook eens 'snoetjepetoet' te drinken en dan 's nachts om 3 uur een foto te posten vergezeld van wat ongecontroleerd gewauwel...
              Succes gegarandeerd


              Ik vind het een goeie ! Ik dacht al : wat heeft die aan de hand...
              Greetz, Kariboe
              * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
              Euh... deze quotering is zeer subjectief !

              Comment


              • #52
                Re: Afgelikte barbie - 1 (+update)

                Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
                Ene nog iets...
                Als je dan sommige hun commentaar bekijkt.
                snel even naar hun profiel gaan kijken, hun zelfgestarte discuties bekijken en als er dan al een paar foto's opstaan... een brede opzetten, eventjes kijken, eventjes van "neen" schudden met uw hoofd en dan snel doorklikken...
                Wat een flauwe reactie is dit en behoorlijk arogant ook als ik zo vrij mag zijn

                Comment


                • #53
                  Re: Afgelikte barbie - 1 (+update)

                  Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
                  Ene nog iets...
                  Als je dan sommige hun commentaar bekijkt.
                  snel even naar hun profiel gaan kijken, hun zelfgestarte discuties bekijken en als er dan al een paar foto's opstaan... een brede opzetten, eventjes kijken, eventjes van "neen" schudden met uw hoofd en dan snel doorklikken...
                  Mogen beginners dan geen mening hebben en geven?
                  fotofarah
                  Sony Alpha 100 + Minolta AF 50 F1.7 + Minolta AF 28mm F2.8

                  Comment


                  • #54
                    Re: Afgelikte barbie - 1 (+update)

                    Interessant verhaal om te lezen, hoe MadMax deze foto introduceerd
                    Ik ben niet iemand om met lange verhalen te reageren, maar...

                    Wat ik er over wil zeggen is, dat ik kan genieten van zulke kwaliteits foto's.
                    Vooral als je het orgineel erbij bekijkt, tot in de perfectie

                    Gr Kees
                    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                    Comment


                    • #55
                      Re: Afgelikte barbie - 1 (+update)

                      Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk bericht
                      Wat een flauwe reactie is dit en behoorlijk arogant ook als ik zo vrij mag zijn
                      Arrogant?

                      Is het gezegde "de beste stuurlui staan aan wal" dan ook arrogant?

                      Comment


                      • #56
                        Re: Afgelikte barbie - 1 (+update)

                        Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                        Arrogant?

                        Is het gezegde "de beste stuurlui staan aan wal" dan ook arrogant?
                        Hm die zat
                        Ik heb altijd van oosterse gevechtsporten en de cultuur gehouden. Daar wordt je sensei/leermeester onvoorwaardelijk gerespecteerd.
                        Die eigenschap heb ik altijd probere mee te nemen.
                        Madmax, Lieven (en veel anderen hier!) zijn personen die goed zijn in hun ding. Daarbovenop helpen ze beginners nog, zonder betweterig over te komen.
                        Alleen al hier voor verdienen ze respect. (let op: pers. mening =/= respect!)
                        Dat is wat ik ervan vind toch..
                        Groetjes,
                        Lennert

                        (ps: tuurlijk mogen beginners een mening hebben, maar die kan de fotograaf minder goed gebruiken als een 'professionel mening'. Als deze dan nog eens arrogant overkomt.. Als ik mijn reacties van een jaar terug bekijk denk ik van: )
                        Last edited by Lennert; 20 januari 2008, 16:21.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Afgelikte barbie - 1

                          Oorspronkelijk geplaatst door Krisss Bekijk bericht
                          Nog een puntje over photoshop en dergelijke, alléz de software is er. Wat is er mis mee om die te gebruiken.
                          Niks, zolang de fotograaf maar zo eerlijk is om aan te geven dat het een gefotoshopte foto is en geen natuurlijke plaat.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Krisss Bekijk bericht
                          Wat betreft het digitale of analoge werk. Wel iemand die nu nog niet overgeschakeld is naar digitaal, ja die loopt toch hopeloos achter. En die mens weet echt niet wat hij of zij mist. Die mensen hebben al veel fotoplezier gemist.
                          Waarom ? Ik doe ook digitaal, maar laat ieder toch z'n zin doen als hij er maar plezier aan beleefd, meer moet dat toch niet zijn.

                          Comment


                          • #58
                            Re: Afgelikte barbie - 1 (+update)

                            Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
                            Ene nog iets...
                            Als je dan sommige hun commentaar bekijkt.
                            snel even naar hun profiel gaan kijken, hun zelfgestarte discuties bekijken en als er dan al een paar foto's opstaan... een brede opzetten, eventjes kijken, eventjes van "neen" schudden met uw hoofd en dan snel doorklikken...
                            En dat is dan juist wat mij weer doet lachen
                            Dit kan voor een meerderheid opgaan, maar dit als definitie stellen is eerder een uiting van pure lompheid en frustratie. Net als al die opmerkingen à la...
                            Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
                            Is het gezegde "de beste stuurlui staan aan wal" dan ook arrogant?
                            Het is net daardoor dat je de beste tips voor jezelf zonder nadenken gaat beginnen wegsmijten, omdat je je niet eens kan inbeelden dat er voor anonimiteit of "niet publiceren" (op BD) meerdere goeie redenen kunnen bestaan (wat trouwens maar één aspect is, er zijn nog andere waaraan je iemands geloofwaardigheid naar waarde kan schatten), of niet eens doorheen arrogantie of wat dan ook naar de informatie *kan* kijken...

                            En verder is het natuurlijk een waarheid als een koe dat je nuttige kritiek kan geven ("beter weten") zonder het zelf beter te kunnen.

                            Een "totaal ander" voorbeeldje hiervoor:
                            Veel mensen vinden dat Natalia perfect kan zingen. Ikzelf hoor echter heel goed in veel van haar woorden hoe haar Engelse uitspraak nog voor veel verbetering vatbaar is, het plat Vlaams er ahw mee doorkomt. Ik hoor dat dus perfect en kan dat aangeven. Kan ik perfect Engels schrijven? Ja... Kan ik perfect Engels spreken en het Natalia even voorzeggen? Verbazingwekkend genoeg..., nee (of af en toe na 5 keer opnieuw proberen). Mijn opmerkingen hierover zouden in dit geval natuurlijk kunnen geverifieerd worden door een kenner, om een mate van mijn geloofwaardigheid hieromtrent te bewerkstelligen

                            Het kan niet anders of iedereen heeft wel zoiets (eerder een BOEL dingen) waar hij/zij het beter weet zonder het beter te kunnen! Hoe geloofwaardig die persoon dan is moet je maar aan andere parameters proberen controleren, en dat is dikwijls mogelijk.

                            Dus: begrijpelijke en menselijke reactie...? Ja
                            Oerdom? Ook...
                            Last edited by maGuy; 20 januari 2008, 16:20.

                            Comment


                            • #59
                              Re: Afgelikte barbie - 1 (+update)

                              Bah.. ik vind dat iedereen zijn mening moet kunnen geven.

                              Als iemand de meer "natuurlijke portretten" mooier vind dan moet dat kunnen. Iedereen heeft een andere smaak en maar goed ook. Anders zouden we allemaal ook achter dezelfde vrouw aanzitten. 't zou wat geven

                              Ondertussen weet iedereen wel dat MadMax absolute top is in het soort fotografie dat hij brengt. Dat maakt het ook steeds moeilijker om gefundeerde commentaar te geven.

                              Ik ken niet zo veel van nabewerking, maar ik vind de beste nabewerkingen diegene waar je het niet te veel ziet dat er gephotoshopt is. Ik ben eens gaan kijken naar het origineel en daar zie ik op sommige plaatsen in het gelaat alle detail ("rimpeltjes" onder de ogen, huidporiën enz - leuk dat je die gelaten hebten) en op andere plaatsen zie je duidelijk dat veel details weggeshopt zijn. Moest dat nog iets onopvallender zijn, dan zou het nog beter zijn. Maar het is een beetje muggeziften. Het is het verschil tussen het perfecte en het superperfecte photoshopwerk

                              Maar nog eens ... ik ken NIETS van Photoshop. Ik werk zelf met Photoshop Elements en telkens ik dat programma open denk ik: amai zoveel knopkes, en waarvoor zouden die allemaal dienen
                              Last edited by armani; 20 januari 2008, 16:41.

                              Comment


                              • #60
                                Re: Afgelikte barbie - 1 (+update)

                                Ik vind MadMax zijn fotografie doorgaans uitstekend. Zijn bewerkingen zijn ook niet TE barbieachtig maar precies goed.
                                Ik heb wel geleerd dat het feit:... hoe en onder welke omstandigheden de foto gemaakt wordt niet bepalend is voor het oordeel van de kijker. Men ziet een foto en vind die mooi, aansprekend lief, of juist helemaal niet.
                                Hoe en met hoeveel zenuwen of toestanden die foto gemaakt is doet er niet toe.
                                Hoeveel bewerkingen ( of onbewerkt ) en in welke grote studio of juist in een huiskamer ook niet.
                                Het resultaat dat telt en dat telt bij jou meestal goed. De rest is ( sorry !!!) bijzaak.
                                m.v.g.
                                www.foto-frans.nl
                                workshops: ook met jouw eigen model ! .

                                Comment

                                Working...
                                X