Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afgelikte barbie - 1 (+update)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Afgelikte barbie - 1

    Oorspronkelijk geplaatst door Concertfoto Bekijk bericht
    Beste Mad,

    dit is natuurlijk ergerlijk:
    De shoot begint om 13.00 terwijl je normaal gesproken om 11.00 begint.
    Je hebt een gezin.... eten.... 18.00? Nee dus... het loopt uit
    19.00?

    Maar ik herinner me de tijden dat ik aan studiofotografie deed, en dat was een picknick in vergelijking met wat ik nu om den brode doe (concertfotografie): 35 tot 40° werktemperatuur, 3 tot 4 uren als een razende derwish rondpringen OF in 30 seconden moeten opstellen, 100 foto's maken en terug opkrassen, publiek dat tegen je staat aan te schurken en geen millimeter wil wijken, 120 dB geluidsniveau, licht dat constant verandert en dat je nooit in de hand hebt, modellen die nooit doen wat je wilt en stuk voor stuk aan ADHD lijden (behalve Helmut Lotti, Wally en co.); een massa compactjes en gsm's die omhoog worden gestoken, natuurlijk net voor je lens; natbezweet de vrieskou in en weer twee weken verkouden, lenzen wisselen in de stoffigste atmosfeer die er bestaat en dus sensor vol dikke bollen; en dat alles op de tast want in het donker, terwijl je nog net in fel licht hebt gekeken. Twee kilo kwijt per concert,... Nee, als ik eens wil relaxen, dan kruip ik in een studio.
    LOL.. dat klinkt heftig.
    Heb ook wel eens in die omstandigheden geschoten en dat is totaal niet mijn ding. Maar zoals iemand al eerder zei: elke tak van fotografie vergt enorm veel energie. Maar zoals je soms kunt lezen denken sommige personen daar anders over.... (of denken daar te licht over). En dat stoort soms.
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

    Comment


    • #32
      Re: Afgelikte barbie - 1

      Oorspronkelijk geplaatst door *wim* Bekijk bericht
      @ Madmax

      Ik denk, dat het gevoel dat je beschrijft, opgaat voor de meerderheid van de studiofotografen die glamour -of modeplaten schieten.
      Het zal wel geen makkelijk beroep zijn.....onregelmatige uren, laat werken enz enz enz.
      Maar het is wel dat beroep waar MadMax zelf en alle andere studiofotografen voor gekozen heeft. Aan elk beroep zullen wel voor en nadelen zijn......


      Nu over de foto zelf.....het is wat je van een beroepsfotograaf-studiofotograaf kan verwachten. De foto lijkt voor mij tot in de puntjes verzorgd.....ik ken immers weinig of niks van modellenfotografie en kom maar heel weinig op dit onderdeel. Ik vind de tekst die bij de foto staat wel minder geschikt als je echt op eerlijke onderbouwende kritiek hoopt. Je vraagt haast om medelijden....op deze manier snoer je de monden van velen. Als je eerst de teks moet lezen bij de foto is de uiteindelijke comment heel afwijkend van de spontane opmerking die je zonder de tekst te lezen wel zou maken.
      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

      Comment


      • #33
        Re: Afgelikte barbie - 1 (+update)

        MadMax,

        ik herken de situatieschets volledig, doch vind ik dit niet echt een reden dit neer te pennen. Iedere tak van de fotografie (en zelfs hobby) zal wel z'n door buitenstaanders niet geziene nadelen en complecties hebben. Net zoals de vogelliefhebber soms uren in de koude in een schuiltentje moet zitten, een reeks foto's maken, thuiskomen en dan nog eens beseffen dat er geen enkele bruikbare waauw-plaat tussen zit. Net zoals de landschapsfotograaf die zich suf zoekt op het internet naar mooie locatie's, weken van tevoren die dag vrijhoudt om die droomlocatie te gaan fotograferen, ook een gezin heeft die hij moet verantwoorden, dan eindelijk op die dag vroeg uit de veren is om te vertrekken om meteen te constateren dat het een miezerige druildag is, net iets wat hij als de pest kan missen om zijn mooie platen te kunnen vereeuwigen...

        Kortom, om niet verder in detail te moeten gaan, iedereen heeft voorbereidingen ('k spreek niet over de vele 'ik-schiet-foto's-zoals-aapjes-in-een-kooi') die geld, energie en tijd vragen.

        Maar iemand zoals jij, die een abonnement lijkt te hebben op de HOF, en eigenlijk alleen al op die manier serieus wat voldoening moet krijgen over z'n werk, om het nog maar niet over de vele topics te hebben waarin je als het ware op handen gedragen wordt... wel, als ik dan lees dat je op die paar opmerkingen zo'n frustraties overhoudt (don't blame de fles wijn, want die brengt vaak boven wat men anders niet durft zeggen), dan vraag ik me werkelijk af als je nog wel graag doet wat je doet, of als het gewoon zo'n bandwerk aan het worden is die door iedere gelijkaardige opmerking licht ontspoord kan geraken...?

        Kortom, al die uitleg was zeker niet nodig, eerder overbodig. Doe gewoon je ding, doe wat je leuk vindt, geniet van je aandacht en waardering. Als dat uiteindelijk niet lukt, dan zou ik m'n hobby toch serieus in twijfel beginnen trekken...

        Mvg,
        Frederic

        Comment


        • #34
          Re: Afgelikte barbie - 1

          Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
          LOL.. dat klinkt heftig.
          Heb ook wel eens in die omstandigheden geschoten en dat is totaal niet mijn ding. Maar zoals iemand al eerder zei: elke tak van fotografie vergt enorm veel energie. Maar zoals je soms kunt lezen denken sommige personen daar anders over.... (of denken daar te licht over). En dat stoort soms.
          Inderdaad, een studiosessie waarbij je tot een perfecte synergie met het model wilt komen, is psychisch even uitputtend als een concert fysisch vermoeiend is. Iedereen die met enige overtuiging en intensiteit doet wat hij graag doet, kan achteraf van een zalige vermoeidheid genieten. Daarom reageer ik hier - zij het zeer zelden - op opnamen, waar ik geen enkele 'ziel' in terugvind en die duidelijk gemaakt zijn zonder 'goesting'. Fotografie is een passie (ook nog als het een beroep is, zoals bij mij) en die passie zou je in elke foto moeten zien. Soms lukt dat, soms niet.

          Comment


          • #35
            Re: Afgelikte barbie - 1

            Ik ken geen klote van fotografie, ik wil nog wel wat bijleren, maar dit plaatje zegt me weinig. Sorry MadMax, maar ik heb hier al veel betere van je gezien.
            Voor mij schort er iets met de kleuren, die ik te flets en onnatuurlijk vind, en de compositie, waarbij ik de indruk krijg dat deze foto ergens uitgeknipt is. Zelf vind ik compositie heel belangrijk en hoewel de lijnen in dit plaatje schijnen te kloppen, voeren ze m.i. eerder uit de foto dan naar het onderwerp.

            Nu nog even dit over je commentaar. Ik ben de eerste om "MadMax" te appreciëren op dit forum. Ik vind het prachtig hoe je hier al enkele tutorials gepost hebt, de opstellingen prijs geeft en er zelfs filmpjes bij post. Bovendien getroost je je de moeite om de beginnende fotografen bij te staan met raad en daad, door comments in fotobeoordeling. Dit kan men alleen maar appreciëren.

            Een modelshoot moet voor mij het midden houden tussen geposeerd en spontaan, tussen naturel en geplamuurd. Een plaatje oogt voor mij goed, wanneer ik er direct een goed gevoel bij krijg.
            Over "barbiegehalte" nog dit : Sommigen zijn er gewoon over. De etalagepop die lana onlangs postte illustreert dit perfect. Ik vraag me af hoeveel bekijkers van dat topic in de luren gelegd zijn ? Als een mens er gaat uitzien als een etalagepop, en als dat het doel is van modelfotografie en de nabewerking, sorry, maar dan zie ik liever een mens.

            Ik ken misschien geen klote van fotografie, maar wel van dit forum. Wat me opvalt is dat sommigen er achter de schermen contacten op na houden. Als de eerste hier een foto komt kraken, zie je in hetzelfde topic even later nummertje twee en daarna nummertje drie om persoontje één bij te treden. Het lijkt soms zelfs dat ze één en dezelfde persoon zijn.
            Zonder enig respect des persoons, kraken ze plaatjes die niet in hun kraam passen, of zelfs gewoon van bepaalde fotografen. Zo heten ze op hun manier de mensen welkom op BD, die eens iets anders willen tonen.
            Het zijn zo'n mensen, en niet jij, die maken dat er commentaren komen die misschien beter niet gepost zouden worden. Gezien zij zich blijkbaar alles kunnen veroorloven, terend op hun BD-foto-gehalte, menen sommige anderen dat zij dit ook moeten kunnen.

            Da's mijn kijk op de zaken...

            Mvg

            Chris

            Comment


            • #36
              Re: Afgelikte barbie - 1

              Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
              Zonder enig respect des persoons, kraken ze plaatjes die niet in hun kraam passen, of zelfs gewoon van bepaalde fotografen. Zo heten ze op hun manier de mensen welkom op BD, die eens iets anders willen tonen.
              Het zijn zo'n mensen, en niet jij, die maken dat er commentaren komen die misschien beter niet gepost zouden worden. Gezien zij zich blijkbaar alles kunnen veroorloven, terend op hun BD-foto-gehalte, menen sommige anderen dat zij dit ook moeten kunnen.
              Volledig mee eens, Chris! Vaak is m'n grootste ergernis over die personen dat ze dit allemaal veilig en lekker anoniem van achter hun pc doen en zelf zelden tot nooit iets posten maar er toch als de kippen bij zijn om mensen hun werk met de grond gelijk te maken...

              Mvg,
              Frederic

              Comment


              • #37
                Re: Afgelikte barbie - 1 (+update)

                Mag ik kort zijn ...
                Ik, en zoveel anderen, steken er veel tijd in om te oefenen en goeie foto's te leren maken.
                Het begrip tijd is voor iedereen een probleem, daar zou ik dus niet mee uitpakken .
                Respect toon je in je woordkeuze, onafhankelijk van je eigen kunnen en/of ervaring, onafhankelijk of de comment positief of negatief is.
                Woorden als 'een afgelikte barbie' kun je nog moeilijk respectvol noemen.

                Comment


                • #38
                  Re: Afgelikte barbie - 1 (+update)

                  Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht

                  Als dit niet meer mogelijk is op BD, dan hou ik het snel voor gezien hier.

                  Met vriendelijke groetjes.
                  De gekke Max

                  nou ga `k niet al deze reactie`s lezen maar die 3 jaar dat ik hier regelmatig langs kom ben jij toch wel mij favoriet hier.
                  dus je houd het hier zeker niet voor gezien !!!!!!!!!!!
                  en zeker het HOF in met deze foto

                  grt frank

                  Comment


                  • #39
                    Re: Afgelikte barbie - 1 (+update)

                    Respect man . Knap werk
                    Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
                    http://www.racenews.be

                    Comment


                    • #40
                      Re: Afgelikte barbie - 1 (+update)

                      Toch wel grappig wat een fles wijn aan reacties kan opleveren En dat op zondagochtend
                      Groetjes, Jörgen
                      www.beautyshoot.nl

                      Comment


                      • #41
                        Re: Afgelikte barbie - 1 (+update)

                        Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                        Toch wel grappig wat een fles wijn aan reacties kan opleveren En dat op zondagochtend
                        Volgende keer drink je er twee en ga dan direct slapen... dan hoeven we onze zondagvoormiddag hier niet aan te verdoen .

                        Comment


                        • #42
                          Re: Afgelikte barbie - 1 (+update)

                          Waarom herken ik dat verhaal
                          Ik volg u voor 95% max. Die 5 % is voor msn ( dat gebruik ik niet )

                          Ene nog iets...
                          Als je dan sommige hun commentaar bekijkt.
                          snel even naar hun profiel gaan kijken, hun zelfgestarte discuties bekijken en als er dan al een paar foto's opstaan... een brede opzetten, eventjes kijken, eventjes van "neen" schudden met uw hoofd en dan snel doorklikken...
                          Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                          Comment


                          • #43
                            Re: Afgelikte barbie - 1 (+update)

                            Ik vind persoonlijk de bewerking 2 idd beter.
                            Voornamelijk de buiktoning en het verdwenen haar achter de rug zijn een grote verbetering.

                            Het algemeen beeld is nu een stuk aangenamer en rustiger om te observeren.

                            Bedankt voor het compliment MadMax
                            Nikon D80 - Nikor 50mm F1.8 - Sigma 70-200mm F2.8 EX APO HSM - LowePro Trekker 200

                            Comment


                            • #44
                              Re: Afgelikte barbie - 1 (+update)

                              Vooreerst wil ik zeggen dat ik het alweer een knappe plaat vind. Je vraagt ook kritische reacties maar ik heb absoluut geen ervaring genoeg om dit werk kritisch te beoordelen. Ik heb persoonlijk niks dat me tegenzit bij deze foto.
                              Mooie belichting, mooie pose, knappe blik van je model, prima compo en een erg knappe bewerking wat mij betreft...

                              Ik snap je "frustratie" ook wel... Ik heb ook al veel tips gelezen hier hoe je het over je heen kan laten gaan. Ik denk dat je weet dat je als fotograaf goed genoeg bent om je hier boven te plaatsen.
                              Mensen hebben verschillende meningen maar ik denk dat de meeste mensen hier wel beseffen dat je één van de absolute toppers bent hier.
                              Ik vind trouwens dat je bewerkingen er helemaal niet óver gaan. Men moet maar eens gaan beseffen dat, hetgeen jij hier laat zien, hetzelfde is als wat men ziet als men één of ander weekblad opendoet. Ook daar is elke foto bewerkt, hoe je het nu draait of keert.
                              Voor mij ben je dus één van de mensen waarvoor ik hier kom en waarvan ik iets tracht te leren... Je hoeft dus zeker niet weg te blijven
                              -> Je mag me trouwens wel eens een cursusje "model retouching" geven want hetgeen jij doet, krijg ik nog niet voor elkaar
                              http://www.philippeswiggers.be

                              Comment


                              • #45
                                Re: Afgelikte barbie - 1 (+update)

                                Hey MadMax,

                                Ik ken geen zak van studiofotografie, maar ik vind dit toch een heerlijk plaatje hoor, afgelikte barbie of niet. Ik ben te weinig thuis in dit genre om de puntje sop de i te kunnen zetten.

                                Laat je vooral niet kraken door bepaalde commentaren en pik er net diegene uit waarvan je denkt dat ze waarde hebben, die waar je iets van kan opsteken, en blijf vooral je prentjes posten.

                                Absolutely love them! Keep up the good work!

                                En Concertfoto: ik herken het helemaal. Je vergeet trouwens die gillende tienermeisjes rondom je die nog nooit een schaamhaar gezien hebben en staan te schreeuwen als een gekeeld varken wanneer ze een Koen Buysse of Gabriel Rios het podium op zien komen
                                www.festivalnoise.be
                                http://www.timmyhaubrechts.be

                                Comment

                                Working...
                                X