Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afgelikte barbie - 1 (+update)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Afgelikte barbie - 1

    Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
    @Bram.. keep up the good work. Juist dit soort analyses zijn voor mij goud waard. Ik ga daar morgen meteen aan werken
    Willen wij niet allemaal dit soort analyses?
    Als ik zie hoeveel reatie's hierop zijn in nog geen 24uur

    MadMax, ik heb een groot respect voor uw werk maar kan geen reactie geven op uw foto. Om de eenvoudige reden dat ik niets afweet van modellenfotografie. Ik kan enkel zeggen "'t is een mooie"
    Groetjes Hendrika

    Comment


    • #77
      Re: Afgelikte barbie - 1 (+update)

      Eén zegje nog... Ik heb me weer veel te snel gehaast om hier lidgeld te betalen. Tussen deze bende dikke nekken voel ik me helemaal niet thuis.
      Mijn bemerkingen...

      Ik mag dan geen klote kennen van fotografie, maar ik kan wel lezen. De dikkenekkerige manier waarop sommige zich hier profileren doet me denken aan simpele enggeestigheid.

      Zelf weet ik sinds ongeveer een jaar wat het effect is van diafragmeren en de invloed van de sluitertijd en de ISO op het licht. Allemaal kennis die niet vereist is voor modelfotografie. Wat scheef is trekken we recht in photoshop. Zonder photoshop geen plaatje.

      Voor mij is het zonder 5 minuten photoshop, geen plaatje, en op mijn PC heeft photoshop ongeveer 2 minuten nodig om op te starten.

      MadMax, met alle respect... maar als je 2 uur photoshopwerk nodig hebt om dit plaatje te brengen tot wat het is, dan vraag ik me af wat je hobby is... fotografie of fotobewerking. Bovendien vraag ik me af of de foto echt wel 2 uur bewerking nodig heeft. Ik vraag me dan af of die twee uur de FOTO wel echt BETER gemaakt hebben.

      Sorry, maar ik heb hoe langer hoe meer moeite om nog respect op te brengen voor de fotografie van sommigen op dit forum. Ik meen ook dat het totaal de verkeerde richting aan 't opgaan is, wat ik al eerder aangaf.

      Fotografie is niet meer belangrijk... hoe je de foto kan brengen, dat is belangrijk.

      Voor mij... verkeerd bezig

      Comment


      • #78
        Re: Afgelikte barbie - 1 (+update)

        Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
        Eén zegje nog... Ik heb me weer veel te snel gehaast om hier lidgeld te betalen. Tussen deze bende dikke nekken voel ik me helemaal niet thuis.
        Mijn bemerkingen...

        Ik mag dan geen klote kennen van fotografie, maar ik kan wel lezen. De dikkenekkerige manier waarop sommige zich hier profileren doet me denken aan simpele enggeestigheid.

        Zelf weet ik sinds ongeveer een jaar wat het effect is van diafragmeren en de invloed van de sluitertijd en de ISO op het licht. Allemaal kennis die niet vereist is voor modelfotografie. Wat scheef is trekken we recht in photoshop. Zonder photoshop geen plaatje.

        Voor mij is het zonder 5 minuten photoshop, geen plaatje, en op mijn PC heeft photoshop ongeveer 2 minuten nodig om op te starten.

        MadMax, met alle respect... maar als je 2 uur photoshopwerk nodig hebt om dit plaatje te brengen tot wat het is, dan vraag ik me af wat je hobby is... fotografie of fotobewerking. Bovendien vraag ik me af of de foto echt wel 2 uur bewerking nodig heeft. Ik vraag me dan af of die twee uur de FOTO wel echt BETER gemaakt hebben.

        Sorry, maar ik heb hoe langer hoe meer moeite om nog respect op te brengen voor de fotografie van sommigen op dit forum. Ik meen ook dat het totaal de verkeerde richting aan 't opgaan is, wat ik al eerder aangaf.

        Fotografie is niet meer belangrijk... hoe je de foto kan brengen, dat is belangrijk.

        Voor mij... verkeerd bezig
        Je slaat hier de nagel op de kop.
        Anderzijds heb ik er zelf geen probleem me dat sommigen uren besteden aan het bewerken van een foto...doch, is het dan niet beter en eerlijker deze foto te plaatsen onder "fotobewerking" ipv showcase ? Het heeft dan inderdaad meer met photoshop te maken dan met fotografie.

        JanMetDePet
        Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

        Comment


        • #79
          Re: Afgelikte barbie - 1 (+update)

          Oorspronkelijk geplaatst door JanMetDePet Bekijk bericht
          Je slaat hier de nagel op de kop.
          Anderzijds heb ik er zelf geen probleem me dat sommigen uren besteden aan het bewerken van een foto...doch, is het dan niet beter en eerlijker deze foto te plaatsen onder "fotobewerking" ipv showcase ? Het heeft dan inderdaad meer met photoshop te maken dan met fotografie.

          JanMetDePet
          Ik denk dat je Jorgen's/Madmax's betoog in het begin al vergeten bent.
          Bij modelfotografie komen heel wat skills, processen en voorbereiding kijken.
          Retouching is enkel het proces aan het eind van een lange ketting.

          And yes, the battle continues ....
          Best way to win is not to play....

          Comment


          • #80
            Re: Afgelikte barbie - 1 (+update)

            Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht

            Zelf weet ik sinds ongeveer een jaar wat het effect is van diafragmeren en de invloed van de sluitertijd en de ISO op het licht. Allemaal kennis die niet vereist is voor modelfotografie. Wat scheef is trekken we recht in photoshop. Zonder photoshop geen plaatje.
            Dat is inderdaad een mogelijkheid. Zo werken er veel. Tijdens de opname besteden ze aan weinig aandacht, om vervolgens achteraf terug te vallen op Photoshop e.d.
            Uit ervaring weet ik dat dit niet de ideale te bewandelen weg is. Wat je voordien kan vermijden door oog voor detail te hebben, bespaart je achteraf veel tijd en frustratie achter de PC.
            Maar sommige zaken kun je nu eenmaal niet tijdens de opname verwezelijken en vragen retouchering achteraf. Toch prachtig dat dit allemaal kan? Niemand die je verplicht van het te doen overigens,!
            Nu is het zo dat het voor beauty- en glamourfotografie nodig is Photoshop als het ware uit te melken om net die stijl weer te kunnen geven. Neem het nu eens in de praktijk. Zouden verzorgingsprodukten even goed verkopen mocht er een foto bijstaan van een model die op de dag van de opname een kanjer van een pukkel op haar neus heeft...? Zouden die produkten die een mooie huid garanderen verkopen mocht er een modelfoto bijstaan waar je aan haar huid ziet dat die niet perfect is..? Nee, totaal niet! Het is zo dat mensen nu éénmaal een illusie voorgeschoteld willen krijgen. Niemand gelooft nog in perfecte wasmiddelen, maar toch zijn het de produkten die de gekste vormen van illusie's creeëren die verkopen.

            Gelukkig zijn beauty- en glamourfotografie slechts een kleine tak van de modellenfotografie, en zeker van de fotografie in het algemeen.

            Sedert de digitale fotografie zal het corrigeren van levels, contrast... enz toch een niet te verwaarlozen basishandeling zijn, net zoals in de analoge fotografie er in de donkere kamer ook heel wat 'truukjes' bovengehaald werden om beelden kwalitatiever te maken. Nu ja, de middelen zijn er, waarom zouden we ze niet gebruiken? Langs de andere kant is ook niemand verplicht ze te gebruiken. Wil je totaal geen Photoshop, daar ben je volledig vrij in. Kan het makkelijker?

            Mvg,
            Frederic

            Comment


            • #81
              Re: Afgelikte barbie - 1 (+update)

              Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
              Eén zegje nog... Ik heb me weer veel te snel gehaast om hier lidgeld te betalen. Tussen deze bende dikke nekken voel ik me helemaal niet thuis.
              Mijn bemerkingen...

              Ik mag dan geen klote kennen van fotografie, maar ik kan wel lezen. De dikkenekkerige manier waarop sommige zich hier profileren doet me denken aan simpele enggeestigheid.

              Zelf weet ik sinds ongeveer een jaar wat het effect is van diafragmeren en de invloed van de sluitertijd en de ISO op het licht. Allemaal kennis die niet vereist is voor modelfotografie. Wat scheef is trekken we recht in photoshop. Zonder photoshop geen plaatje.

              Voor mij is het zonder 5 minuten photoshop, geen plaatje, en op mijn PC heeft photoshop ongeveer 2 minuten nodig om op te starten.

              MadMax, met alle respect... maar als je 2 uur photoshopwerk nodig hebt om dit plaatje te brengen tot wat het is, dan vraag ik me af wat je hobby is... fotografie of fotobewerking. Bovendien vraag ik me af of de foto echt wel 2 uur bewerking nodig heeft. Ik vraag me dan af of die twee uur de FOTO wel echt BETER gemaakt hebben.

              Sorry, maar ik heb hoe langer hoe meer moeite om nog respect op te brengen voor de fotografie van sommigen op dit forum. Ik meen ook dat het totaal de verkeerde richting aan 't opgaan is, wat ik al eerder aangaf.

              Fotografie is niet meer belangrijk... hoe je de foto kan brengen, dat is belangrijk.

              Voor mij... verkeerd bezig
              Daar kan ik mee instemmen.
              Je hebt na die uren PS-werk nog de handen vergeten die hier een magenta dominante hebben.
              Veel vloeit voort uit het feit dat het model dikwijls krampachtige houdingen moet aannemen waarbij er te veel of te weinig bloed gaat naar neerhangende, resp. opgeheven armen en benen.
              Door overdruk op bepaalde lichaamsdelen ontstaan daarbij dan nog extra vervormingen. Wie niet voldoende let op deze en andere dergeloijke parameters maakt het zichzelf en het model enkel maar moeilijk, en dat resulteert dan weer in extra PS-werk.
              Studio is een job voor een ploeg (lichtman, accessorist (props), makeup en retouche voor opname, enz...)
              Een goede raad: laat je bijstaan door iemand die al die extra's in het oog kan houden.

              Henri
              lidnummer: BD0435BE

              Comment


              • #82
                Re: Afgelikte barbie - 1 (+update)

                Oorspronkelijk geplaatst door PSG Bekijk bericht
                Ik denk dat je Jorgen's/Madmax's betoog in het begin al vergeten bent.
                Bij modelfotografie komen heel wat skills, processen en voorbereiding kijken.
                Retouching is enkel het proces aan het eind van een lange ketting.

                And yes, the battle continues ....
                Best way to win is not to play....
                Het betoog van Jorgen staat buiten kijf. Het is 100% terecht en zelfs herkenbaar, wat niet wegneemt, dat ik bij het laatste deel ervan bedenkingen mag hebben.

                Comment


                • #83
                  Re: Afgelikte barbie - 1 (+update)

                  Helpt het als ik zeg dat ik mijn foto's NOOIT in PS bewerk ???
                  Sterker ik nog: ik heb helemaal geen PS op mijn computer.
                  Ik verklein en verscherp mijn foto's in BORDERMAKER en fotografeer op de zwart-wit modus van mijn S-3 PRO van Fuji.
                  Ik probeer wel de foto's meteen al zo te maken zoals ik ze hebben wil.
                  Als dat lukt ...prima, als het mislukt...jammer dan.
                  m.v.g.
                  www.foto-frans.nl
                  workshops: ook met jouw eigen model ! .

                  Comment


                  • #84
                    Re: Afgelikte barbie - 1 (+update)

                    Oorspronkelijk geplaatst door fotofrans Bekijk bericht
                    Helpt het als ik zeg dat ik mijn foto's NOOIT in PS bewerk ???
                    Neen,... maar het kan ook geen kwaad.

                    Comment


                    • #85
                      Re: Afgelikte barbie - 1 (+update)

                      Ongeveer elk boekske dat ik vastpak steekt boordevol met fotos met de bekende "madmax" eigenschappen....bovendien willen veel modellen dergelijke fotos voor hun portfolio....dus de "industrie" heeft grote nood aan goeie Madmaxen,....clonen ?

                      Comment


                      • #86
                        Re: Afgelikte barbie - 1 (+update)

                        Moraal van het verhaal: respecteer een ander als jezelf.
                        gegroet, Ludo

                        Comment


                        • #87
                          Re: Afgelikte barbie - 1 (+update)

                          Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
                          Het betoog van Jorgen staat buiten kijf. Het is 100% terecht en zelfs herkenbaar, wat niet wegneemt, dat ik bij het laatste deel ervan bedenkingen mag hebben.
                          De cruciale fout die je maakt, is dat je niet in rekening neemt wat al gepresteerd is vóór dat naar PS wordt gegaan.
                          Het overgrote deel is al gerealiseerd vóór photoshop.
                          Vergis u daar niet in.
                          Diegene die dit kunnen, kan je hier op één hand tellen...

                          Maak ook niet de fout te denken dat in de doka er geen tweaking gebeurde.

                          Allée, nu ga ik de discussie toch nog aan, wat compleet zinloos is...

                          Comment


                          • #88
                            Re: Afgelikte barbie - 1 (+update)

                            Mooie vrouw, mooie plaat, ... droom droom ...
                            Canon & Tamron

                            Comment


                            • #89
                              Re: Afgelikte barbie - 1 (+update)

                              @PSG en Kodachrome en anderen die nog tips gaven: super!! Nu te laat om nog mee te stoeien maar ik ga het morgen eens op me gemak doorlezen.

                              @Festina:
                              2 uur. Tja. Ik ken professionele retouchers die 5 uur of zelfs dagen aan het perfecte plaatje werken. Of het nodig is? Ja en nee.
                              De basisplaten die ik schiet zijn in principe goed genoeg.

                              Echter zit hier een commerciele gedachte achter. Als ze niet gladgestreken worden, kan ik ze niet verkopen. Zo simpel ligt het.

                              ZOals je in een vorige post ook kon lezen ben ik een iets andere manier van sjoppen gaan toepassen die ik nog niet onder de knie heb. Vandaar dat het veel langer duurt dan normaal.

                              Ik moet ongeveer 20 platen per serie maken voor de handel en normaal doe ik dan binnen en dag. Nu ben ik 3 tot 4 bezig om het klaar te krijgen.
                              Los daarvan moet ik heel eerlijk bekennen dat ik het fotoshoppen minstens of zelf nog leuker vind dan het shooten zelf.

                              Zie het als een schilder die zijn/haar schilderijtje maakt, of een pottenbakker die zijn potten bakt.
                              Ik vind het gewoon leuk om te doen en hoef me hier niet te verdedigen dat ik er 2 uur of 2 weken aan zit te pielen. AL zit ik een jaar aan een plaat.

                              Ik loop nog enorm te klooien met huidstructuur en de toning daarvan. Zal voorlopig ook nog wel zo blijven ook denk ik.

                              Maar je tekentje en je sneer mbt tot lidgeld vind ik toch wel een beetje overbodig, vind je niet, helemaal richting BD? De organisatie kan er niets aan doen dat ik een slok op had

                              Jij bent blij dat je nu eindelijk weet wat diafragma is, ik ben blij dat ik weet hoe de dodge en burn tool werkt

                              Truste voor straks folks.
                              Groetjes, Jörgen
                              www.beautyshoot.nl

                              Comment


                              • #90
                                Re: Afgelikte barbie - 1 (+update)

                                Heb toch ook de indruk dat MadMax door somigen te hard wordt aangepakt voor tweekeer niets.

                                Misschien een uitstekend moment om hem om zijn bijdragen te bedanken, zoals bijv. de video-mini-BD-cursus i.v.m. studio- en portretfotografie, waarvan velen nog geen kaas hebben gegeten (ik ook niet, maar ik heb er wel met plezier en veel interesse naar gekeken), en er basisbegrippen en -technieken kunnen uit leren. http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=196837

                                Ook als je iets langer dan 1,5 sec naar zijn gepubliceerde foto's kijkt, kan je er heel wat uit opsteken, en hem eventuele contacteren voor verdere uitleg. MM tot uw dienst !

                                Algemeen : als alle foto's perfect (=subjectief) zouden zijn, was er geen forum, en hoefde niemand iets bij te leren.

                                Keep it polite and open-minded.

                                3M = Merci MadMax
                                Freeze the Ocean of Motion ! Nikon D300 & D700 _ Nikkor AF-x 14-400mm

                                Comment

                                Working...
                                X