Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1 poging toon mapping

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 1 poging toon mapping

Oorspronkelijk geplaatst door vedeka Bekijk bericht
    Het beeld op zich heeft een mooie opbouw, jammer van het verknoeien ervan...
    Dit soort foto`s hdr /tonemapping leer je door vallen en opstaan, en hier ben ik dus gevallen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jessey Bekijk bericht
      Das leuk en nu maar afwachten wat er voor bewerking uit komt want ik weet dat deze foto potentieel heeft voor Toon mapping.
      Dus jullie verwachten dat iemand anders jullie foto's gaat bewerlen ?

Wel... wat mij betreft is dat te veel gevraagd. Ik vind amper tijd om hier soms te reageren.

En wat HDR en tonemapping betreft... het is hetzelfde principe, alleen gaat tonemapping nog een stapje verder.

Welke foto is het origineel ? De lichte of de donkere ?

Als het de donkere is, dan vertrek je al vanuit de verkeerde foto.
      Als het de lichte is, volstaat het om daar meer detail in te brengen? door met de schuivers te spelen.
      Tonemapping of HDR gebeurt trouwens beter op rawbeelden, waarvan je er dan verschillende, minstens drie, maar vijf tot negen is beter, hebt, met enig licht verschil.
      Om vanaf één foto tonemapping toe te passen werkt zelden fatsoenlijk.

Comment

Nee ik verwacht het niet, maar soms zeggen beelden meer dan woorden die donkere foto is het origineel die is alleen gecropt en der is geen andere bewerking op uitgevoerd.
        en hoezo ben ik van van de verkeerde verkeerde foto vertrokken.Ik ben het met je eens dat als je meerde opmnames hebt en in raw zou hebben geschoten dat dat een idealere uitgangspositie zou wezen.

Comment

Working...
        X