Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Update geplaatst die minder pijnlijk is voor de ogen
Dat is toch veel fraaier, die update. Beetje filmische toning (positief) waarop ik voor
mijzelf nog geen greep heb kunnen krijgen hoe zoiets te doen. De lucht is wel wat zwaar
aangezet maar misstaat toch niet erg.
De crop van de update vertoont rechtsboven nog een klein mankement (leeg hoekje).
En kijk nog eens naar de (zwakke) kleurzweem op de wolken. Die mogen van mij wat
grijzer zijn.
weer iets nieuw. Jij weet ook niet van ophouden . Tja, naar het schijnt is het een ongeneeslijke virus
Nou update oogt een pak beter. Wat mijn opvalt is het grijswegdek. (bij update) Er hangt nog een roodachtige waas hierover, naar mijn gevoel. Ik kan het mis hebben.
Wat is de meerwaarde van een foto slechter te maken dan hij is ?
Ik zie hier vandaag meerdere foto's door HDR en tonemapping onderuit gehaald worden.
Ik zie hier vooral halo's boven de bomen, in beide foto's, en een onnatuurlijk afgeronde lucht en heel vlak licht en onnatuurlijk grauwe kleuren in de tweede, waarbij bovendien nog eens bijna alle schaduwwerking wegvalt. Lijkt me eerder het tegenovergestelde van wat je zou willen bereiken.
Het beeld op zich heeft een mooie opbouw, jammer van het verknoeien ervan...
Wat is de meerwaarde van een foto slechter te maken dan hij is ?
Ik zie hier vandaag meerdere foto's door HDR en tonemapping onderuit gehaald worden.
Ik zie hier vooral halo's boven de bomen, in beide foto's, en een onnatuurlijk afgeronde lucht en heel vlak licht en onnatuurlijk grauwe kleuren in de tweede, waarbij bovendien nog eens bijna alle schaduwwerking wegvalt. Lijkt me eerder het tegenovergestelde van wat je zou willen bereiken.
Het beeld op zich heeft een mooie opbouw, jammer van het verknoeien ervan...
Hoi Vedeka,
Dit is het origineel waar ik van uit ben vertrokken
F13 1/640 ISO 400
voor aller duidelijkheid het volgende het is een eerste poging tot tonemapping geen hdr.
Er staat dat dit voor mij de eerste keer is.(1e poging)
Dat betekent dus dat er "Natuurlijk" niet perfect is.
Als iemand zich geroepen voelt dan mag diegene bij deze het origineel bewerken.
Dit is het origineel waar ik van uit ben vertrokken
voor aller duidelijkheid het volgende het is een eerste poging tot tonemapping geen hdr. Er staat dat dit de eerste keer is, dat betekent dus dat er inderdaad fouten zou worden gemaakt door mij in deze foto en met mij nog veel meer mensen die een eerste poging er toe doen.
Comment